Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dokonalý bourák snů, jenže z teaku. Bugatti Veyron v něm ale poznáte

aktualizováno 
Souhlasí ladné tvary, měřítko i nejmenší detaily, chybí ovšem motor a výkon kultovního sporťáku, považovaného mezi sériově vyráběnými automobily za jedno z nejrychlejších na světě. A také jakákoliv plechařina, tvůrci tohoto dokonalého modelu vyrobeného z teaku modelu potřebovali spíš dláta a brusky.

V dílně na Jávě vzniká dřevěná replika Bugatti Veyron Super Sport v reálné velikosti. Měla by být dokonalá, cení si ji na 2 miliony liber. | foto: Profimedia.cz

Právě pro automobil dřevo není zrovna nejideálnější materiál, takže už je jedno, jestli z něj chcete postavit 1:1 model škodovky nebo právě legendárního sporťáku Bugatti Veyron Super Sport. Proč ne.

Fotogalerie

Možná bylo pro indonéské tvůrce z Boyolali v provincii Střední Jáva inspirací, že originálu vydrží pneumatiky při rychlostech nad 300 kilometrů za hodinu zhruba jen 15 minut (podrobnosti, které o tom prozradil australský inženýr, čtěte zde). Tak proč jej nevytvořit z krásného teakového dřeva.

Unikátní teakový model ovšem není o moc levnější než originál; jeho cenu tvůrci stanovili na 2 miliony liber (tedy cca 70,5 milionu korun). A to originál pořídíte zhruba za 1,5 až 1,7 milionu eur (více o prodeji zde). Odkud se ozve kupec, těžko spekulovat, proto je model postavený tak, aby splňoval požadavky potenciálního kupce z USA, Velké Británie i řady evropských zemí. 

Nejen detaily, neméně důležité je i promazání všech šroubů.

Nejúžasnější je na teakovém modelu samozřejmě na dotyk příjemný přírodní materiál, poctivé řemeslo a krásně propracované detaily, ať se to týká exteriéru, či interiéru. Také na něm v indonéské dílně dřela řada šikovných lidí přes měsíc. 

Zajímá vás, jaké je svezení v originálu? Ochutnejte Bugatti Veyron na videu:

 

Autoři:


Témata: zprávy, Materiál


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.