Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tepelná čerpadla šetří energii, investice je ale stále vysoká

Navíc letos nelze od Státního fondu životního prostředí získat příspěvek na koupi čerpadla, s výjimkou situace, kdy se vyměňuje kotel na uhlí, ovšem s podmínkou, že není možnost připojit se na zemní plyn nebo centrální vytápění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lukas prokopec

Efektivita plus

Lidi, máte přehled o svém topném systému? Hlavně o jeho efektivitě?

Našel jsem funkcionalitu, která slouží právě k této kontrole. Dokonce

Vám vyhodí, takové hodnoty, jako možná roční úspora a nebo i konkrétní

návrh na modernizaci. Zadáte pár jednoduchých hodnot a hned Vám to

vyskočí - koukněte na www.efektivitaplus.cz a - tak hodně štěstí :o)

0/0
2.5.2009 21:57

honimirek

Šetří, ale za jakou cenu?

Nerozumím, pokud je to tak výhodný, proč je třeba dotace? Výhodný je to, co se zaplatí samo o sobě, bez dotací. TČ jsou spíš hračička pro hračičky, stejně jako solární kolektory. Pro peníze to nemá smysl dělat, leda jako hobby nebo nadšenectví.

0/0
6.1.2009 14:43

TEPLODOMOVA.NET

aktualizace webu

Chtěli bychom naše zákazníky prostřednictvím této diskuze upozornit  na neaktuálost našich webových stránek, které v současné době aktualizujeme. Se změnou dodavatele přišli veliké změny.

1. Stali sme stali nejlevnější firmou v ČR s kompaktními jednotkami vzduch-voda. 

2. Všechny jednotky jsou standardně dodávané s režimem chlazení

3. Terminál dálkového ovládání v ceně, nerezové provedení zdarma !

4. ...a další

0/0
29.11.2008 14:51

topík

cena energie pro D56d

Zpráva pro příznivce - uživatele TČ. Dnes jsem z jistých míst ČEZu zaslechl připravované opatření pro platnost tarifu pro TČ D55 a D56. To říká,že tarif bude platný pouze pro spotřebovanou enrgii TČ a pro ostatní energii v objektu budou platit standartní ceny. Má to vejít v platnost údajně od 1.6.2009. Tak to je bomba. Kalkulace jsou ty tam.Co vy na to?Máte obdobné info?

0/0
28.11.2008 19:44

WIFI

Re: cena energie pro D56d

nebylo by to zas takové překvapení. Tuhle vyjímku mají jen někteří, pokud napřl obec používá TČ, tak má 2 elektroměry, přesně, jak popisujete. Proto bych se sjednocení vůbec nedivil

0/0
4.12.2008 11:28

joooe

Re: cena energie pro D56d

  Ale přímotopná sazba zcela postačí , topím  v celém domku třemi klimatizacemi sinclair AQ13 i při  -15ti stupních  a jsem spokojen, topí to za třetinu, když je  -15, tak za polovinu - předvedu. Kdo tomo nevěří, tak ať si topí draze, hlupáky přesvedčovat nebudu. sritr1@seznam.cz

0/0
11.1.2009 11:14

katchule

video

skvělý video: 

http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp

0/0
27.11.2008 15:17

karam

Já tepelné čerpadlo mám

Je úsměvné číst názory zoufalců, kteří viděli tepelné čerpadlo z rychlíku a mají o tomto zařízení jen velmi matné představy.  Já mám tepelné čerpadlo IVT s vrtem doma od roku 1997 což je už skoro 12 let. Mám k němu i elektroměr a dva měřiče tepla, takže naprosto přesně vím kolik tepla vyrobím a kolik elekriky spotřebuji a můžu si přesně spočítat, kolik čerpadlo ročně ušetří.  Za 11 let provozu ušetřilo čerpadlo více než 320 000 korun, které bych jinak zaplatil plynárnám a nebo E-ONu.  Skutečná návratnost byla 10 let. Při současných cenách energie je návratnost mnohem kratší. To že máme doma teplo i když je venku - 25 C a čerpadlo jede celou dobu bez poruchy považuji za samozřejmé.  

POKUD CHCETE NĚCO VĚDĚT O TEPELNÝCH ČERPADLECH, PTEJTE SE LIDÍ KTEŘÍ JE DOMA MAJÍ A POUŽÍVAJÍ ! Ne těch co o nich kdesi slyšeli a po večerech sbírají v lese šišky aby měli doma čím topit.     

0/0
20.11.2008 15:54

SlusnyClovek

Topit elektřinou je drahé a neekologické

Elektrárna, tepelná má účinnost cca 36%. Pak jsou nějaké ztráty v rozvodech, transformátorech atd. Možná malé, ale jsou. Tj dvě třetiny energie vyhřívají přírodu, třetina jde na vlastní využití. Čerpadlo ovšem nefunguje jen jako spalovač energie, ale jako lednička. Tj. teplo vezme venku, dá dovnitř, ochlazené médium jde ven. Takže z 1 kwh elektřiny jsou 2-3kwh tepla. Vzhledemk malé účinnosti našich elektráren to není žádný zázrak. Výhoda je, že kouř je v el. odsířený, ale uhlí se nespálí méně. O ekologii se v českých poměrech mluvit nedá.

Ekon. návratnost - leda díky dotaci, jinak ne. Než se zaplatí, tak zatím odejde. Navíc, čerpadla slušně fungují, když je relativně teplo. Ovšem nejvíc se protopí, když jsou mrazy, a tady účinnost klesá nebo se pak topí přímotopem.

Tep. čerpadla jsou vhodná do zemí, kde mají levnou ekologickou elektřinu, např. z mořských fjordů, tam jsou na místě a ekologická. U nás je lepší spalovat plyne nebo biopaliva - dřevo, pelety apod.

0/0
14.11.2008 17:11

Michail

Výhodnost TČ je pouze manipulace

Nádherný příklad manipulace lidu státní regulací. Mnozí si jistě pamatují dobu státních dotací na přímotopy a výhodnou přímotopnou sazbu elektriny. A po pár letech ouha! Vše je jinak, přímotopy jsou tím nejdražším způsobem vytápění, a pro chybějící rozvod UT nejde jednoduše přejít na tuhá paliva.

Dnes tu máme to samé, jen se to jmenuje tepelné čerpadlo. Jediná výhoda je opravdu levná elektřina po celý den v sazbě pro TČ. Za 3 roky se může regulační úřad rozhodnout jinak a elektřina může stát stejně jako pro každého jiného. Výhoda by byla pryč a návratnost investice v nedohlednu.

Cenově nejvýhodnější je mít kotel na pevná paliva, chodit do lesa na dřevo a na přitápění mít elektrokotel, jehož přítomnost zajistí noční proud po většinu dne.

Jediné čemu jde do budoucna věřit, je topit něčím nad čím stát nemůže mít z principu plnou kontrolu, protože nad čím jí má, to pořádně zdaní nákými ekodaněmi. Nějaký důvod nebo záminku si vždycky najde.

0/0
14.11.2008 14:42

Michail

Re: Výhodnost TČ je pouze manipulace

U plánované novostavby bych asi volil teplovzdušný rozvod od krbových kamen (nebo krbu) s teplovzdušným výměníkem v obýváku, doplněné malými přímotopy v místnostech. Teplovzdušný rozvod má nejmenší setrvačnost a nemá se na něm co rozbít, netěsnost nezpůsobí žádnou havárii. Dost špatně se ale dodělává do již postaveného domu.

Mimochodem, ve článku uvedených 7kW vytopíte obyčejnými středně velkými kamny.

0/0
14.11.2008 14:42

vymrzovac

Re: Výhodnost TČ je pouze manipulace

u novostavby je nutno se zaměřit především na izolační vlastnosti.U teplovzdušného rozvodu musíš ovšem počítat s nízkým měrným teplem vzduchu a tedy podle toho s výkonem,který tím můžeš přenést do ostatních místností. Ty ti ovšem přes den vychladnou,takže pokud budeš zatápět po návratu z práce,bude chvíli trvat,než dosáhneš tepelné pohody,protože se ti tam promítne vliv teploty chladných stěn.Chce to barák přes den temperovat na nějakou nižší teplotu,např.19st.C.Pokud přijdeš domů,zatopíš a budeš chtít teplo i do ostatních místností,budeš mít v obýváku pravděpodobně přetopeno.Zajímavé řešení je řádně odizolovaná podlaha a topný kabel v betonové desce podlahy,kde máš teplo naakumulované.To bych doporučil v děcáku a v koupelně.

0/0
15.11.2008 20:35

honimirek

Re: Výhodnost TČ je pouze manipulace

krb na běžné topení? no way! neustále se staráte o oheň, při každém přiložení se vám dostane do bytu kouř, no komfort nula. Vím o čem mluvím, krbem topíme na chalupě, tam je to ok, jako takový "dobrodružství".

0/0
6.1.2009 14:50

charlie.sk

tepelná čerpadla

Tepelná čerpadla jsoou drahá z důvodu neskutečného rabatu obchodníků.Kompletní systém lze pořídit za zlomek zde udávané ceny použitím obyčejného průmyslového kompresu za asi 10 procent ceny co se zde píše.Zájemci o tuto problematiku a vlastní stavbu systému si můžou zakoupit knihu u ben s názvem stavíme tepelné čerpadlo.Vlastní stavbou obejdou zlodějské praktiky dodavatelů tepelných čerpadel.Jsou zde vysvětleny všechny principy a možnosti stavby svépomocí.

0/0
13.11.2008 23:13

Realist

Re: tepelná čerpadla

Zajímavá myšlenka, ale není kompresor jako kompresor. Předpokládám, že místo koupě automobilu s neskutečným rabatem si pořídíte motůrek ze zahradního traktoru a auto si postavíte sám. To je stejná logika a já Vám přeji šťastnou cestu!8-o

0/0
14.11.2008 8:13

charlie.sk

Re: tepelná čerpadla

Má to svojí logiku a stačí jen přemýšlet a nenaletět na nabídku.Tepelné čerpadlo je normální průmyslový kompresor s definovanými parametry s tím rozdílem že se tento průmyslový kompresor prodává jako tepelné čerpadlo za mnohonásobně větší cenu.V té výše zmíněné knize vše autor vysvětluje a popisuje včetně výpočtů a praktických zkoušek a provozu.

0/0
14.11.2008 10:34

mpixel

Re: tepelná čerpadla

jen jestli tu vyšší cenu netvoří vrt.:-/

0/0
15.11.2008 18:25

vymrzovac

Re: tepelná čerpadla

blbost,snad nemáš na mysli průmyslový kompresor na stlačený vzduch?.používají se hermetické rotační scroll kompresory,rotory kterých jsou chlazeny proudem nasávaného chladiva.V tomto případě nemá cenu vůbec polemizovat o druhu chladiv a použitých olejů.......člověk znalý by možná použil výraz "kompresor pro průmyslové chlazení":-/

0/0
15.11.2008 19:58

halalik

TČ je (ne)výhodné

No tak to je síla. RD s TZ=7kW, tj. na topení, pokud byste topili přimotopy potřebujete na otop cca 14000kWh/rok. Při pořízení TČ ušetříte cca 9000kWh z toho. Pokud budu brát v úvahu, že 1 kWh bude v přímotopné sazbě v roce 2009 za 2,40Kč s DPH, a sranda s TČ a vrtem oproti řešení s levnými přímotopy přijde navíc na 250000Kč s DPH... tak se dostáváme na 12 let prosté návratnosti investic. A to se ještě musíte modlit, aby vám během těch 12 let neodešel kompresor nebo výměník, jinak 50 klacků na opravu jen to hvízdne... Takže TČ se vyplatí...(Y)

0/0
13.11.2008 19:25

a-c

Re: TČ je (ne)výhodné

drobný detail... kdo ti zaručí, že se ceny energie během 12 let nezdvoj-ztroj-násobí?

0/0
13.11.2008 22:43

honimirek

Re: TČ je (ne)výhodné

nemožný, cena energii jako strategickeho zdroje je dost politikum. takove zdrazeni by ekonomiky nezvladly.

Jinak, ceny energie, hlavne elektriny, jdou nahoru nesmyslnou podporou kravin jako je solarni panel nebo vetrne elektrarny. Kdyz CEZ musi vykupovat za 13kč nebo kolik, musi se to vybrat od normalniho spotrebitele.

Taky blokace staveb jadernych elektraren, nejen u nas, ale i treba v Bemecku se na cene taky slusne podepsala.

0/0
6.1.2009 14:54

Kytickaa

Infratopení

Má tu někdo zkušenost s infratopením? slyšela jsem na to reklamu v rádiu. Máme taky větší RD cca 130 m2  a je zateplený i nová okna. Topíme elektrokotlem na který jsme přešli z kotle na uhlí, plyn v době přestavby nebyl. Protopíme přes 50 tis ročně a tak hledám jiné řešení. Kotel na dřevo už sem nelze dát.

0/0
13.11.2008 18:53

mpixel

Re: Infratopení

Energie se získává pouze z elektřiny a vzhledem k tomu že platí zákon zachování energie tak infraohřívač spotřebuje stejně jako přímotop.

0/0
15.11.2008 18:23

vymrzovac

Re: Infratopení

infratopení,to budou pravděpodobně infrazářiče,resp. nějaké sálavé topení. Dnes existuje spousta druhů infrazářičů vč. "sálavých tapet a stropů,samozřejmě i podlahové).  50 tis. ročně při 130m2 je docela dost,tam bude nějaký problém. Na kolik stupňů topíš? Já mám ccta 135m2 bydlení a to samé příslušenství(netopím),energie mě stály za minulý rok cca 30tis.(plyn,elektřina),což se některým může stát docela dost,ale je to vč.ohřevu TUV,vaření,celé léto filtrace bazénu a celou zimu min.1x týdně sauna,dílna,míchačka,svářečka atd.,myčka dvě pračky atd. .Večer přitápím krbovkama,které mi vyblokujou plyn. Soused měl taky 20 let elektrokotel,letos hodil plyn........řekl bych,že buď přetápíš,nebo ti to někde utíká

0/0
15.11.2008 20:12

honimirek

Re: Infratopení

Jestli chcete komfort jako u elekt. kotle a žádný velký kutilství, tak plyn. No a zvyknout si na 20-22c.

Infratopení je super ven na zahradku, kdy není možnost ohřát vzduch, tak se tam dá infrák, pod kterým máte pocit, že vás hřeje sluníčko.

0/0
6.1.2009 14:59

rocky_krysa

Sazba

Kdyz uz tu je v ramecku zminen tarif, be kterem je cena pro nizky 2,06Kc a 2,40Kc pro  vysoky, tak by se mozna mhlo zminit, ze za ten tarif se plati u cerpadel instalovanych po 1.4.2005 cca 500 Kc mesicne. Bezny tarif pro rodinne domky bez cerpadla je cca 290 Kc a ceny 1,60 NT a 3,21 VT

0/0
13.11.2008 18:43

OrpheusF1

znalosti netřeba

jak vidím, k napsání příspěvku o tepelných čerpadlech není potřeba mít žádné znalosti ani o problematice ani o ničem okolo toho. stačí si přečíst pár letáčků, sebrat pár obrázků a je tu článek jak vyšítý. Úroveň nevalná, ale je to oblíbené téma.

Například varianta hodit slinky do rybníka a odebírat teplo mě vážně rozesmála...to bych chtěl vidět, jak to někdo udělá a jak na něj přijdou rybáři umlátit ho podběráky.

Další perla je "pro běžný dům" je třeba 200-400 metrů :-D který dům je běžný? jak je velký? jaké má tepelné ztráty? jakým systémem topí? kupodivu tohle vše to významně ovlivňuje. To nemluvím o takové nepodstatné drobnosti jako je způsob uložení hadic, hloubka a složení půdy. Prostě informace tak do letáčku na veletrh.

0/0
13.11.2008 17:02

vymrzovac

Re: znalosti netřeba

;-Dtyhle kraviny nás kdysi taky učili na střední škole,byly na to dokonce obrázky i ve skriptech,ale pouze jako schema principu. Prakticky je to nesmysl....

0/0
15.11.2008 20:42

vymrzovac

prosím vás,jakou energii šetří tepelná čerpadla?

v tepelné elektrárně vyrobíme energii s účinností 33%,a potom ji spotřebujeme na topení tepelným čerpadlem? Při topném faktoru 3,3 jsme tedy žádnou energii neušetřili. Budeme-li uvažovat topný faktor větší než zmíněných 3,3,ta jsme ušetřili elektrickou energii z pohledu státu,ovšem pouze tu část nad 3,3. Vzhledem k návratnosti investice kolem 20ti let bez kalkulace nákladů na nutné opravy zde zas až tak velké úspory nevidím. Uvědomte si jen kolik Vás může stát výměna kompresoru při jeho závadě:-/

0/0
13.11.2008 15:23

hlava9876543210

Re: prosím vás,jakou energii šetří tepelná čerpadla?

a) setris energii SOBE (nebo zkus doma topit elektrikou)

b) navratnost je nizsi nez 20 let

c) oprava kompresoru (novy plus prace) stoji 15t

d) mas tepelne cerpadlo doma? 99% prispevovatelu akorat haze rozumy ale tep.cerpadlo videli jen z rychliku

asi tak...

0/0
13.11.2008 16:23

OrpheusF1

Re: prosím vás,jakou energii šetří tepelná čerpadla?

a) setri sobe prachy, energii leda tak elektrickou. Takže máte pravdu částečně oba

b) návratnost záleží na ceně řešení, nákladech na topení atd.. může být klidně i přes 20 let, může být a obvykle je nižší

c) Zkuste požádat o výměnu kompresoru v IVT, ihned zjistíte jak je to s 15ti tisíci. nemůžete počítat s tím, že běžný koncák čtoucí idnes bude vědět kde sehnat a s kým se bavit. osloví dodavatele a ten ho pořádně našponuje

d) s tím naprosto souhlasím.

0/0
13.11.2008 17:04

hlava9876543210

Re: prosím vás,jakou energii šetří tepelná čerpadla?

ad a) tam mel byt smajlik, samozrejme. napravuji ;-)

ad b) nedokazu si predstavit navratnost 20 let (TC ze zlata?), na druhou stranu - mam TC kratce...

ad c) IVT neznam, resp. nikdy jsem s nimi nejednal, uz jen to ze maji reklamu ve vsech radobyodbornych casopisech o bydleni me odradilo. kazdopadne ja si vybral nibe, mam tam velmi dobreho kamarada. nelituji...

0/0
13.11.2008 17:13

cufir-mufir

Re: prosím vás,jakou energii šetří tepelná čerpadla?

a) -

b) Stejne jako muze byt navratnost 20 let, muze byt i 7 !  Otazka je, zda pocitate do poriz ovacich nakladu i podlahove topeni.  Podle me to nelze spojovat !

c) IVT jsou opravdu mimo misu. Jste muj clovek, take chci jit do NIBE.  A kompresor opravdu stoji 15 tis a vymeni ho kdejaky sikovny topenar nebo lednickar ;-)

0/0
13.11.2008 17:36

vymrzovac

Re: prosím vás,jakou energii šetří tepelná čerpadla?

chlapče,ne každý si umí kompresor vyměnit doma sám,a tedy si ho pořídit za nákupku.Zrovna tak,jako každý doma nemá kontrolní manometry a odsávačku chladiva.Zažil jsem kompresory,které odešly "krátce po záruce" a většina značkových servisů si nechá práci a díly pěkně zaplatit. Dnes se většinou jedná o scroll kompresory.Kdysi jsem si také myslel,že si doma postavím TČ,ale zvítězil rozum,dal jsem si plynové topení+krbovky s výměníkem. Dokonce jsem nedávno odvezl na sběrný dvůr "vyšetřenýho" copelanda500,pokud víš,co to je(kopresor,kterej ti dá 12kW topného výkonu),byl na dvaadvacítku a ani nikdo ze známejch ho nechtěl ani zadarmo.Dnes se sice objevují TČ na CO2 ECO,které by teoreticky mohly topit i v zimě.Zatím  nevidím důvod:-P

0/0
15.11.2008 19:51

Danielb

Vzduch-vzduch

Bydlíme ve starším kvalitně zrekonstruovaném domě, cca 130 m2 obytné plochy. 1. patro s 3 místnostmi., přízemí 2 místnosti s kuchyní. V obou patrech kompletní sociální zařízení. Mám 3 jednotky vzduch vzduch a letos s nimi topím 3. zimu. K tomu využívám kachlová kamna v přízemí, kde se topí od pátku do něděle, ve všední dny výjimečně. Jednotky topí bez problémů i v -15C, několikrát vyzkoušeno ( bydlíme v 500m n. m. ) Až na drobné nedostatky ( např. mírný aerodynamický hluk a občas mírné praskání plastového case ) jsme maximálně spokojeni. Oproti přímotopům, které byly v domě předtím jsme na 30% nákladů. Celková investice byla i s instalací ( po slevě ) 75 000,- Kč.

0/0
13.11.2008 14:54

vymrzovac

Re: Vzduch-vzduch

tak to buď rád,že jsou mírné zimy.Systém vzduch je kontraproduktivní,tzn.,že v době,kdy potřebuješ nejvíc topit,má nejmenší účinnost. Pochybuji o tvrzení,že topí bez problémů v -15°C.Možná bez problémů,ale s minimálním topným faktorem a tedy topným výkonem. Ochladit totiž venkovní vzduch z -15°C o dalších cca 5-7°C bude docela problém. Nevím,jaké tam máš chladivo,docela by mne zajímalo,jak ti spadne T-S diagram a kam se dostaneš s kondenzační teplotou chladiva. Určitě dojde k namrzání výparníku a automatický systém odmrazování ti při této teplotě sežere stejně energie,jako jsi vynaložil na topení

0/0
13.11.2008 15:17

Danielb

Re: Vzduch-vzduch

Vuhledem k tomu, že jsem do toho docela fanda a provádím celkem přesná měření spotřeby ua jednotlivá období, tak se opravdu nebojím, že neušetřím. Jelikož tak už topím 3 roky, tak mám celkem relevantní data ke srovnání s předchozími přímotopy. Jak říkám, celkově jsem na 30% ročních nákladů za topení. S tím fakt nic nenaděláte. :-)

0/0
13.11.2008 15:33

vymrzovac

Re: Vzduch-vzduch

mě zajímá druh použitého chladiva,snad pouze CO2 ECO dnes slibuje chod při minus 25. Všechny ostatní končily reálně na minus 5st.celsia. Má to jeden kompresor nebo dva resp.dvoustupňový?  Minulá zima byla mimořádně teplá......;-)

0/0
15.11.2008 20:23

Danielb

Re: Vzduch-vzduch

Mám celkem tři jednotky vnitřní, dvě vnější. Jedna je starší typ, druhá je inverter multisplit, kde se dá regulovat nezávisle každá jednotka zvlášť. Přesný typ kompresoru neznám, ale chladivo je tuším ...410 . -25 ještě nebylo, ale kamarád, který má velkou jednotku vzduch-voda, tak má již nějakou novější technologii z Norska a tomu to topí i v -25 ( resp. topí to tak jinde, u něj taky ještě taková zima nebyla ). Já mám skutečně -15C v reálu vyzkoušených (několikrát ), žádné jedna paní povídala ;-D. Jelikož nemám jinou variantu zdroje energie ( v domě nemáme rozvody topení  do radiátorů), zvolil jsem po dlouhém pátrání tuto variantu a nelituju. Pro mě je hlavní argument faktura na konci roku a kritici a rádoby znalci si mohou říkat co chtějí, oni ji neplatí, já ano :-)

0/0
15.11.2008 22:03

cufir-mufir

Re: Vzduch-vzduch

jake jsou rocni naklady na vytapeni?

0/0
13.11.2008 17:45

vaclavko

Re: Vzduch-vzduch

Můžete prosím napsat, v které oblasti ČR se nacházíte ? A za druhé - ta částka 75.000 Kč i po nějaké slevě se mi zdá příliš nízká - není to překlep ? Děkuji za odpověď.

0/0
14.11.2008 7:27

Danielb

Re: Vzduch-vzduch

V ceně není chyba, skutečně byla taková, včetně montáže. A skutečně jsem také dostal slušnou slevu. Bydlím západně od ČB, přesně v 465m. n.m. :-) Celkové roční náklady na elektrickou energii vím zcela přesně, jelikož si dělám přesné pravidelné odečty a nic jiného než elektřinu nemáme ;-D Za rok 2007 to bylo přesně 1150,80 kWh ve vysoké sazbě a 11772,7 kWh v nízké sazbě ( topení, vaření, svícení a ohřev teplé vody ). Jsme tříčlenná rodina, dcera je v druhé třídě. Dům je postaven v roce 1933 a v roce 1995,1998 a 2004 rekonstruován.

0/0
14.11.2008 14:11

vaclavko

Re: Vzduch-vzduch

Díky za vyčerpávající informace. Pokud můžete, jak je to ještě s hlukem? Obávám se, aby to třeba v noci nebylo příliš slyšet.

0/0
15.11.2008 19:19

Danielb

Re: Vzduch-vzduch

Ten hluk jsou dva problémy, jeden je aerodynamický, ten se dá velmi dobře regulovat na vnitřní jednotce ( na minimum to není prakticky slyšet vůbec, to používáme nejvíc ), druhý problém je popraskávání plastového case. S tím se v podstatě nedá nic dělat, ale na druhou stranu si člověk velmi rychle zvykne a nevnímá to. Je to ale otázka konkrétního kusu, jedna jednotka to nedělá vůbec, jedna trochu a jedna víc 8-o Podle mě jde o ten plast, z kterého je to vyrobené  a je na něm usazen vnitřní výměník, který "pracuje".

0/0
15.11.2008 21:50

ODS+plus

země-vzduch, voda-vzduch,...

Asi článek o raketové obraně :-)

0/0
13.11.2008 13:24

compli

Zelená holt to podpora v praxi.

Bursík: netopte uhlím, topte plynem to je ekologické. Máte plyn, pak zapomeňte na dotace! Musíte topit plynem! Aby mohl RWE neustále zdražovat! A tak se ptám, komu to prospěje a prospívá?????????

0/0
13.11.2008 12:27

WIFI

Re: Zelená holt to podpora v praxi.

sobě (= Bursíkovi a RWE)

0/0
13.11.2008 14:23

dedko

Tepelné čerpadlo.

se hodí především u novostaveb a mladých lidí, poněvadž návratnost investice je dlouhodobá.Můj příklad: čerpadlo, vrt do hloubky 65 m, rekosntrukce domu na podlahové vytápění ( okna už byla před tím vyměněna) stálo to vše dohromady 650 tisíc. V mém věku  50let  je to efektivní, spíše se jednalo o drahé hobby.U starších

občanů doporučuji plyn a kondensační kotle.

0/0
13.11.2008 9:42

WIFI

Re: Tepelné čerpadlo.

no, doporučovat plyn,nevim, nevim. Do plynu bych nešel ani náhodou

0/0
13.11.2008 10:35

Kovis

Re: Tepelné čerpadlo.

A co tedy doporučíte místo plynu?

0/0
13.11.2008 11:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.