Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

LED žárovky spotřebují méně než desetinu energie proti klasickým

Svítidla LED nejsou novinkou. Teď je ale lze koupit i s klasickým žárovkovým závitem a mohou nahradit obyčejné žárovky v běžném svítidle. Mají ještě menší spotřebu než běžné úsporky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

superkutil

Malý příkon - malá svítivost

LED žárovky jsou príma, ale nesmí to být ty slátaniny co mají v sobě klasické LED. Ty jsou vhodné tak do sklepa, ale jinak nic neosvítí. Pokud je ale v žárovce osazená tzvn. čipová LED s reflektorem, tak ta už je schopna svítit jako 40-60W žárovka. jenže cena takové žárovky je 500 až 1000,-Kč.

0/0
14.7.2009 13:44

Jen jeden?

EU?

Tak právě jsem si objednal do zásoby 25ks žárovek bellalux 75W 15Ks 100W a teď se budu modlit aby mi to vyšlo do doby než vystoupíme z týhle praštěný unie

0/0
14.7.2009 13:18

robinhud

Jděte radši vařit

Paní Ludvíková jděte raději vařit. Takové bláboly jsem už dlouho nečetl. Příkon zaměňovat s výkonem a nový vynález  žárovka led  což je něco jako zvíře prasopes. S tím vařením to nemyslím vážně. Pokud umíte vařit jako psát příspěvky do hobby rubriky jděte raději na jídlo do restaurace. X

0/0
6.5.2009 19:45

BrumlajiciCmelak

Co je to za blábol?

Nějaká komerční prezentace přepsaná ožralou uklizečkou? Kromě naprosto nesystematických a uhozených používání pochybných termitů typu LED žárovka apod, je článek dosti blábolnatým snem o zázraku. Realita je taková, že současné "LED parodie na žárovku" maj obvykle uplně zvrácené podání barev. Navíc u nich bývá většinou špatně vyřešeno odvádění tepla, takže reálná životnost je zlomkem udávané, a to nemluvím o tom, že dochází k tepelné degradaci polovodičového prvku a postupnému úbytku svítivosti.

Pokud jde o svítivost, tak vedou výbojky a následně zářivky, používání LED k jiným než designovým, efektovým či barevným světlům je poněkud slaboduché, a rozhodně to neodpovídá současnému stavu techniky. Nejvhodnější pro oči je halogenová žárovka, pak správně zvolená zářivka a pak dlouho dlouho nic a pak až dioda.

Logickým uplatněním diod jsou baterky (svítidla), kde se s výhodou využije velké účinnosti i při minimálním příkonu, a schopnost svítit i na téměř vybité články

0/0
5.5.2009 9:45

Maxx_Th

Dobrá úsporka

Mám jich plnej kvartýr http://oehling.cz/inshop/studiove-prislusenstvi-b-i-g/b-i-g-vybojka-%5Bid-252007%5D.html .

0/0
4.5.2009 21:40

STAVA79

Re: Dobrá úsporka

chápu že to svítí, ale úspora při 75W asi moc velká nebude

0/0
7.5.2009 20:48

neverend

Info prosím.

Kde se to dá v Česku koupit, či ve kterém českém internet. obchodu to najdu? Díky.

0/0
4.5.2009 20:25

Jantarek

Re: Info prosím.

Mám několik z nich doma a rozhodně to nenahradí klasické žárovky nebo tzv. úsporné zářivky - muselo by jich být víc. Jako menší lampička v pohodě. Kupoval jsem je u www.conrad.cz

0/0
4.5.2009 20:43

Merk

Re: Info prosím.

Třeba http://www.e-light.cz/svitidlo-svitidla-provedeni/zdroje-svetla-zarovka-zarivka-vybojka/led-svitiva-dioda-do-svitidla/

0/0
4.5.2009 20:51

Labaro

Re: Info prosím.

cca před rokem jsem je koupil v Horbachu

0/0
4.5.2009 22:17

petr štursa (velmi arogantní)

PROBOHA

PITOMEC, ktery je schopny psat opakovane "LED dioda" poto, co napise, ze LED znamena "svetlo emitujici Dioda" by mel publikovat leda pro internetovou formu casopisu bravo girl, pripadne blesku pro zeny.

Lidova vlada lidu, svetlo emitujici dioda dioda a podobne, ze?

Chcete psat pro Idnes? Bouchnete se kladivem do hlavy a hned mate potrebnou kvlaifikaci.

0/0
4.5.2009 19:30

pidapida

Re: PROBOHA

ale no tak...Vy třeba nikdy nepoužijete spojení "citronová limonáda"?

0/0
4.5.2009 20:25

Hrochomut

Re: PROBOHA

a co teprve pomerančová :-)

0/0
4.5.2009 21:17

petr štursa (velmi arogantní)

Re: PROBOHA

Ne. Pouzivani cizich termitu je velke rizoto. Ale hlavne, ja se psanim nezivim.

0/0
5.5.2009 1:17

Krak

Re: PROBOHA

No pitomec schopný takové reakce by neměl pro jistotu psát ani do diskuzí...

0/0
20.7.2009 0:12

Thyronx1

LED zarovky a baterky se prodavaji leta.

V Cesku pravda, to je novinka. Zalezi ovsem na vyrobci. Asi bych nekoupil zarovku Made in China, protoze za par dni v zarovce odumrou prvni LEDky a za par tydnu Vam z nich sviti sotva polovina.

LED baterky vsech velikosti se dnes prodavaji v USA za drobne. V Kalifornii jsou zavedeny povinne fluorescencni zarovky. Take uspori a take maji velke rozdily v kvalite. Jo spotrebuji o hodne mene energie, ale svetelny vykon tech  LED zarovek bude zlomkem toho co osviti klasicka zarovka.

Kdyz tak o Vanocich rozsvitim cely dum  stovkami zarovek, kdyz tak vidim ze mi doma sviti vecer snad kazda mistnost, kdyz tak vidim  ze nabiti elektromobilu bude stat zhruba tolik co salek kavy..... vzpomenu na babicku ktera  nas nabadala ze kdyz opoustime mistnost musime za sebou zhasinat ty 25 - 40W  klasicke zarovky. Asi ziju v jinym svete.

0/0
4.5.2009 18:00

Merk

Re: LED zarovky a baterky se prodavaji leta.

A jak z toho svého zapadákova víš, že je to v Česku novinka?;-D

0/0
4.5.2009 20:53

Kviiik

Re: LED zarovky a baterky se prodavaji leta.

Thyronxi, o tobe je dobre znamo, ze opravdu zijes v jinym svete. :-) 

Pokud jde o svetelny vykon, zkus se nekdy nekde podivat treba na nejakou slusnou 5W LED - mozna te to prekvapi.

0/0
4.5.2009 23:59

jka2005

Používám úsporné žárovky, ale ne kvůli úspoře elektřiny

Současná síť už není 380/220V, ale 400/230V a většina klasických žárovek je sice na 230V, ale jsem druhý odběratel za trafem a 245V není u mě výjimkou a klasika to dlouho nevydrží.

0/0
4.5.2009 17:33

MarienvonBaldur

2700lm

dobrý den, mám doma jednu 2700lm Led žárovku(kupovaná přímo v Číně )a nemůžu si jí vynachválit.Má sice cca 10W odběr(ty 1W jsou opravdu bludičky/ty mají svět tok jako cca 20W žárovky/), ale osvětlí naprosto v pohodě celou místnost o rozměru 4x5 metrů(obývák) a stále pouze a jen 150dolarů.

Takže z dlouohodobého hlediska se opravdu vyplatí.A není problém sehnat žárovky třeba do pouličního osvětlení které mají 5 a více tisíc lm.klidně vám zašlu odkaz,kdo bude chtít.

Takže vzhůru k LED :)

0/0
4.5.2009 16:27

lada123

Re: 2700lm

Jestli mas 2700 lm z prikonu 10 W, tak nevahej a prihlas se o Nobelovu cenu:-)

0/0
4.5.2009 16:37

Merk

Re: 2700lm

Asi tak. LEDky se svítivostí 270 lm na 1W.... ;-D

0/0
4.5.2009 17:02

Hrochomut

Re: 2700lm

psali to přímo Číňani, tak to bude pravda, těm se dá věřit.. ;-D 

0/0
4.5.2009 21:22

baloon

Re: 2700lm

Dnešní LEDky mívají zpravidla světelný tok 55lm/W, takže 10W LED žárovka bude mít sv. tok cca. 550lm. Zatím nejúčinnější světelné zdroje jsou některé typy výbojek a ty dosahují sv. toku až 200lm/W. Tento článek bych ještě několik let nechal u ledu.

0/0
4.5.2009 17:50

kexx

Re: 2700lm

dnešní LED mají i přes 100lm/W. ale nejsou to ty šmejdy z číny...

http://www.ledmania.cz/led-techinfo

0/0
4.5.2009 23:08

Thyronx1

Made in China?

0/0
4.5.2009 18:05

Thyronx1

Made in China?

Tak to ti fandim aby ti vydrzela aspon do konce leta...

Mimochodem za 5 dolaru koupim sadu 6ti fluorescent zarovek a za 25-40 dolaru LED zarovku s 90ti LED.Treba zde:

http://www.opentip.com/Home-Garden/Led-Light-Bulb-p-878200.html

0/0
4.5.2009 18:11

MarienvonBaldur

Re: 2700lm

Tak včera doma jsem provedl revizi výkonu a je tam 25W. Takže tím to se vám omlouvám.To ale nic nemění na tom že sále to má krásných 100lm na W,což nedokáže ani klasická úsporná žárovka. dále co koukám do katalogového listu tak 56W má 4200lm a 112W má 8400 lm. První stoji 300dolaru a druhá 465.Nevěřícím Tomášům rád zašlu odkaz...

0/0
5.5.2009 8:30

lada123

Re: 2700lm

Nejsem Tomas, ale presto prosim o odkaz. Predem diky.

0/0
5.5.2009 9:19

MarienvonBaldur

Re: 2700lm

Více viz třeba zde.

http://www.bbeled.com/ mají zde jak obyčejné LED žárovky("bludičky" s 12-100 led) tak i s opravdu výkonovými  LED od 1 do 3W. Tam už potom máte opravdu zaručeno že vám tyto LED žárovky dostatečně osvětlí váš byt a vydrží rozhodně déle než standartní úsporné žárovky.

Tak ať se vám dobře nakupuje... Nejmenší objednací částka je 1500Dolarů. což v případě základního typu  Uliční žárovky dělá 10Kusů.

0/0
5.5.2009 11:15

lada123

Re: 2700lm

Dekuji za odkaz, zajimave, opravdu. Jen mam problemy nalezt v diskusi drive zminovane typy. 25W/2700lm tam nevidim vubec a 56W/4200lm sice ano, ale se zdrojem to uz je "kolem" 75 W a to uz ponekud ztraci sve kouzlo. Takovy svetelny tok udelam z bezne dostupnych znackovych 60-65 W zarivek, zivotnost je pravda nizsi, ale zarucena. Osobne spise nez LED favorizuji u podobnych vykonu/zivotnosti/kvality spise bezelektrodove indukcni zarivky.

Davam do zalozek, po letech znovu otevru a uvidime:-)

0/0
5.5.2009 11:50

TarasBulba

Sejdeme se na očním

Do roka 400 korun úspora energie a 4000 za nový brejle.

0/0
4.5.2009 13:47

honza vlk

já koupil lustry a lampy ROGU, 3x150W halogenová výbojka ...

maximální spokojenost, eletrika mě nezajímá, svítí to jako prase a vypadá to skvěle

lustr má 300W, lampa 150W, světlo jde přes stínítka nahoru i dolu

R^R^R^R^R^

:-)žádná ČÍNA

0/0
4.5.2009 13:23

alandelon

Re: já koupil lustry a lampy ROGU, 3x150W halogenová výbojka ...

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
4.5.2009 14:40

Ig-n-or

světlo pomocí H2O

v noci se má spát, a ve dne se svítí jen ve sklepě :-P...   a víte jak udělat více světla pomocí obyčejné vody? ....

...

..

.

umyjete okno 8-o

0/0
4.5.2009 13:20

xjohny

Re: světlo pomocí H2O

A v zimě chodíš spát v pět odpoledne co ;-D

0/0
4.5.2009 14:17

War13

Mýty

Fakta z měření na VŠ:

75W žárovka ( 12,9lm/W)

16W Ostram zářivka ( 45lm/W ) - Vítěz

nemužu teď najit vysledky z LED aly byli kome 32lm/W takže žádná sláva.

0/0
4.5.2009 12:24

Honza423

Re: Mýty

Mýty - víme

Fakta - viz výše

Realita - aby si děda mohl přečíst noviny je potřeba buďto 1ks klasické 100W žárovky nebo 3 ks 23w úsporných zářivek :-/

0/0
4.5.2009 13:07

Dr.R.

Re: Mýty

Vaše realita je poněkud pokřivená. Zkuste porovnat jednu 100W žárovku a jeden kus 24W OSRAM Circolux (ale až po 5 minutách svícení). 100W žárovka proti němu svítí jen jako kontrolka...

0/0
4.5.2009 13:29

Merk

Re: Mýty

Tak radikální bych nebyl, ale Circoluxy ("volanty") svítí moc fajn. Pokud je na ně ve svítidle prostor, tak je to pro mě volba číslo jedna. Mají i velice rychlý náběh a příjemné je i to, že světlo nejde z jednoho místa. Slabinou je prý nadprůměrně rychlý pokles svítivosti v průběhu života ve srovnání ostatních kompaktních zářivek.

0/0
4.5.2009 13:36

Dr.R.

Re: Mýty

Tak moje zkušenosti jsou veskrze pozitivní. Už víc jak 6 let mi jich doma svítí 6 kousků několik hodin denně a pokles svítivosti nepozoruju (to by asi chtělo měřit).

Jeden Circolux mi odešel, ale myslím, že trubice bude OK, že "jen" odešla nějaká součástka v elektronice.

I cenově jsou OK - v Tesco byly kdysi za 699, dnes tuším za 359, já jsem kupoval další ve velkoobchodě naposledy před necelým rokem asi za 300.

Kdysi dávno jsem zkusil levné typy čínských úsporek a jsem z nich nadobro vyléčený - pitomá barva a intenzita světla, pak blikají, vrčí, smrdí a nakonec velmi brzy odejdou.

0/0
4.5.2009 22:47

Honza423

Re: Mýty

Hmm. Když koupím klasickou 100W tak je jedno jakou koupím a svítí vždy dostatečně a když mi ve specializovaném elektru tvrdí že 20W úsporka svítí stejně jako 100W klasika nemám důvod nevěřit. Šel jsem k odborníkům a ne do Tesca a v dobré víře koupil 23W Philipsy jako náhradu a prostě to nestačí. Je to sice už skoro 2 roky zpátky ale prostě to je realita. A promiňte ale abych nakupoval 20 druhů jen proto abych vyzkoušel jestli náhodou některé nesvítí lépe tak to pardon. Předpokládám že když zajdu za odborníkem, nehledím na cenu a koupím něco co by mělo svítít více než původní žárovky tak to prostě svítit bude. A to že nesvítí není moje chyba. Tabulky jsou krásná věc ale člověk je živý tvor a raději budu věřit dědovým špatným očím než tabulkám, protože i kdybych nevěřil tak těžko mu vsugeruju že ta zářivka svítí lépe a že on si jen myslí že to nepřečte. Kór když ještě včera to u normální žárovky přečetl.

0/0
4.5.2009 21:41

Dr.R.

Re: Mýty

Zkuste ten Circolux. I Philips teď dělá podobný tvar jako OSRAM Circolux.

Věřím, že s tím děda může mít problémy - já když se delší dobu pohybuju v "hyper/super" - konkrétně hodinu v Makru, tak mě z těch jejich zářivek a výbojek pálí oči (a to jsem "mladý kluk" - 43 ;-)

0/0
4.5.2009 22:41

lada123

Re: Mýty

100W zarovku 23-24W zarivkou nenahradis. Ze zacatku zivotnosti zarivky a po minutovem nazhaveni to sice vypada podobne, ale za vsech jinych okolnosti je mensi svitivost zarivky na prvni pohled viditelna. Pokud Ti nevadi 16-20 centimetru delky, tak se podivej na Philips Master PL-Electronic 33 W, pripadne Megaman Liliput Plus 30 W (kratsi nez zmineny Philips) nebo Megaman Clusterlite 40/60 W (ale to uz je jina cenova kategorie).

0/0
5.5.2009 7:40

vymrzovac

Re: Mýty

R^v tom případě by mne zajímala i intenzita osvětlení na pracovní desce stolu, tedy cca ve vzdálenosti 2 resp. 3m od zdroje. Zářivka je jasná, ale zajímavé by byly úsporné žárovky a ledky.   Každopádně 32lm/W  x 5W =160 , zatímco 12,9 x 75=967   Takže ty led by musely být 7x   :-/    45x16 také nenahradí žárovku 75W ale 60WR^

0/0
4.5.2009 14:00

jinej Michal

Re: Mýty

tohle vlakno je skutecne zajimave. velice rad bych pri rekonstrukci pokracoval dobrym osvetlenim v usporne rezii. nicmene zatim me LED montovane do klasicke patice nepresvedcily. dela nekdo uz kompletni svitilny vyuzivajici LED tak, aby se daly pouzit jako nahrada?

0/0
4.5.2009 20:48

Merk

Re: Mýty

Jestli nemyslíš svítilny, ale svítidla, pak: http://www.e-light.cz/provedeni/svitidla-led/svitidla-osvetleni-pro-interier-led/

0/0
4.5.2009 20:55

jinej Michal

Re: Mýty

ano, dekuji za opravu. jde mi predevsim o to, jak se zbavit bodoveho zpusobu sviceni LEDek a tim padem nepouzitelnosti jako hlavniho zdroje osvetleni. na odkaz mrknu.

0/0
4.5.2009 21:04

Delirium Tremens

No je na čase

No je na čase si rychle udělat zásoby žárovek ...

0/0
4.5.2009 11:53

Ladino

Ja ledky pouzivam i na osvetleni celych mistnosti

a naprostá spokojenost. Jedna 1,6W žárovka ve tvaru klasické "svíčky" svítí jako klasická 18w (udává se, že 20W). 2W ledkou ve tvaru klasicke 100vky osvitim celou loznici prijemnym tlumenym 2700 teplym svetlem. Kupuji CALEX a zatím mě čeká reklamace 2 kusů. Investice je to sice velká, ale pak už nemusím řešit, jestli jsem nenechal zbytečně svítit. Při těch spotřebách je to jedno...

0/0
4.5.2009 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.