Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ultralight se dá postavit i v podkroví domku. Potřebujete půl milionu a 6 let

Dvojice nadšenců se pustila do historické kopie modelu GN1 Aircamper z roku 1934. Protože neměli dostatečně velkou kůlnu, vyklidili jednu z podkrovních místností v rodinném domku a přeměnili ji na dílnu. Tam sestavili celý trup.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

já bych nesedl do ničeho, co jsem si sám vyrobil ;-D

0/0
9.6.2009 16:26

General Custer v.2

Poterbujete pul milionu a 6 let

Z toho 5 let behate po uradech a 300 000 rozdate na uplatky

0/0
9.6.2009 14:13

xBaHnO

Re: Poterbujete pul milionu a 6 let

ani ne, tohle je takova vyjimka potvrzujici pravidlo.

0/0
9.6.2009 14:43

Tuřínek

otázka

když se řekne ultralight, znamená to, že je to letadélko s motorem, vždy? Nebo se větroně, bez motoru, počítají také do ultralightů? Díky

0/0
9.6.2009 13:09

xBaHnO

Re: otázka

Vetrone jsou zvlast, jako bezmotorova letadla, jsou obvykle tezsi nez 450kg. Existuje trida ultralehkych vetronu, ale tech lita v republice tak deset a pulka z toho jsou repliky predvalecnych drevodratovych kluzaku.

0/0
9.6.2009 13:27

Tuřínek

Re: otázka

takže klasický větroň je těžší než motorový ultralight? Sakra, a tím jsem jako letěla? Takovou těžkou "krávou", co nemá motor? :-)

0/0
9.6.2009 13:37

xBaHnO

Re: otázka

castokrat ano. A do vykonejch vetronu se este leje voda jako pritez a v extremnim pripade se vzletova hmotnost muze blizit az k tune(s hmotnosti roste rychlost, ale klouzavost se teoreticky nemeni). Jinak klasickej L-13 Blanik, kterym ste pravdepodobne letela, ma maximalni vzletovou hmotnost 500kg, o 50kg vic nez motorovej dvoumistnej ULL.

0/0
9.6.2009 14:07

Tuřínek

Re: otázka

zní to hrůzostrašně, ale nespadli jsme, tak to očividně jde ;-D A ano, byl to myslím Blaník

0/0
9.6.2009 14:11

kaarlgot

Re: otázka

Dobře, tak když je tu tolik odborníků na leteckou tématiku.... ULL kluzáky jsou administrativně obhospodařovány UCL, nikoliv LAA. Takový ukázkový zástupce je třeba kluzák Atlas - http://www.testandfly.com/?c=tst10

Kupodivu "dospělá" bezmotorová letadla nejsou obvykle těžší než 450 kg. Ale s vodní přítěží mohou tuto hmotnost lehce přesáhnout, většinou na 500 kg.

O českém neultralehkém kluzáku, který je domácí stavbou (žádný prkýnka a hadry) si můžete přečíst třeba tady: http://vztlak.net/index.php/cze/Profily-a-testy/Kluzaky/KKB-15-vyjimecny-cesky-kluzak

0/0
9.6.2009 14:11

xBaHnO

ULK

ee. Momentalne UL kluzaky obhospodaruje AeCR na zaklade podobneho povereni jako LAA ULL(a o tom kdo to umi lip bychom mohli diskutovat... nebo radeji snad ne). Jinak max hmotnost UL kluzaku je ze zakona jen 370kg, resp. 220kg jednomistny. Atlas je krasne(zarizeni:-P) KKB-15 vypada taky slusne, z novejsi ULK produkce jeste stoji za zminku Banjo... A ty prkynka a hadry taky maji neco do sebe:-) skoda, ze spis na to lidi dneska narvou motor, jenom aby spadli k lalala.

0/0
9.6.2009 14:42

kaarlgot

Vztlak.cz je od roku 2005 zcela mrtvý...

...zkuste http://VZTLAK.NET, to je jiná třída! [>-]

0/0
9.6.2009 12:49

Ja_F

WV? VW!

Letadlo pekne, ale ten "Wolksvagen" panove teda nevim :)

0/0
9.6.2009 9:47

kaarlgot

Re: WV? VW!

proč ne, i takový jsou....

0/0
9.6.2009 13:53

kirsha

termíny vs termiti

jenom mě coby trochu věci znalého rve za oči ta stavba "draka" letadla. Trup a křídlo se skutečně nazývá drak letadla, nicméně se to neskloňuje. Takže páni novináři, příště ;-). Jo a ty měřicí přístroje taky nic moc. To o tachometru a otáčkoměru v autě taky říkáte, že jsou to měřicí přístroje? (i když ve skutečnosti jsou ;-) ).

0/0
9.6.2009 7:26

xBaHnO

Re: termíny vs termiti

jj, trha to voci. Chvilku jsem, vzhledem k fotce, i premyslel nad doslovnym prekladem Drachenflügler...

0/0
9.6.2009 13:31

kaarlgot

Re: termíny vs termiti

...a já bych nad tím nepřemejšlel. Autor tomu prostě nerozumí, tak to to píše, jak mu to padne pod ruku. Někdo draky, jinej vdolky. Idnes není odborný server a článek je určen pro kutily. Obsahem to patří přesně mezi články "Kamarádka motorovka umí vzít přes prsty" a "Zahradní lavice snadno a rychle".

0/0
9.6.2009 13:56

tydytek

Tak tomu fandím!

Pánové, klobouk dolů! Nádherná práce. Přeji hodně radosti a bezproblémových letů s vašim strojem. P.S. nemáte někde ještě další obrázky?

0/0
9.6.2009 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.