Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ocicat je nefalšovaná domácí kočkovitá šelma, která dokonce i aportuje

Připomíná ocelota a divokost z ní přímo sálá. Přesto je to nekonfliktní, přátelský a mazlivý tvor. Což je pro mnohé chovatele natolik svůdná kombinace, že je neodradí ani cena začínající na 10 tisících korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

malej pipík

Další umělina

Rv Moje kočka z ulice taky aportuje a co má bejt? Nikdy bych nedal za žádný zvíře ani cent, páč razím takovou filozofii, že zvíře není věc.R^ Když chci zvíře, tak si jej osvojím z útulku nebo seberu z ulice nemocný nebo opuštěný kotě. To je moje filozofie.R^ Myslím si, že když chce člověk ňáký zvíře, tak není třeba hned běžet do krámu a cálovat tisíce, ale napřed studovat a pozorovat zvířata v přírodě a "vono si vás jedno najde samo", když budete na to připraveni.

0/0
23.8.2009 12:52

malej pipík

Re: Další umělina

Není třeba podléhat modním trendům a hned kupovat toho mrňavýho jetiho s mašlí, páč ten je dneska hodně v módě, hlavně u dětí a mladejch náctek, že jo.Rv Já jsem taky napřed pouze studoval a pozoroval kočky a pak si mě jedno nemocný kotě našlo samo...

0/0
23.8.2009 12:56

jita

Re: Další umělina

A já kam se nám poslední dobou ztrácejí odchované vypiplané koťata. Kočka má dost velký rajon a neznalí lidé považují za opuštěné i kočky, které chodí pravidelně na obchůzky.

Jeden kocourek byl stříbrný, mazlivý a ztratil se když mu byl rok. Zrovna si odbyl první kocouří namlouvání - bylo cítit, že se stal kocourem. A další kotě s velmi zajímavou kresbou, k cizím nedůvěřivé, bylo mu tak 7 měsíců a ztratil se přesně na štědrý den. Vzhledem k tomu, jak se choval, věřím, že zloděje pekelně poškrábal - před cizími se snažil utéct za každou cenu. Takže jestli ho někdo chytil, utržil asi dost šrámů od drápů...

Přesto mě štve, když jdou okolo přistěhovalci, koukají na naše kočky co chodí přes ulici a mluví podívejte na tu kočičku. Nikdo se o ní nestará, jak jse hubená. Jak jim vysvětlit, že ač klasicky tříbarevná kočka, má orientální hlavu a jemné tělo a vypadá hubeně i když je moc dobře krmená.

0/0
26.8.2009 13:35

s(h)arka

Re: Další umělina

samo, taky mám aportující kočku..přidalo se k nám v loni v lese malé kotě, šlapalo tak dlouho s náma, až si sedlo a rozplakalo se..no a já se vrátila, zvedla ho a dala ho do torny...od té doby mám kočku..aportuje, občas diskutuje, ráda se přátelsky pere a když vymýšlí nějakou nezdobu, tak se jí protáhne ksichtík  jako Pinokiovi nos....ale když si ke mě přijde lehnout a obejme mne pacičkama, tak bych ji nevyměnila ani za nic...;-)

0/0
2.10.2009 8:40

Guppy

Reklama jak "kočka"

Zajímalo by mne, jestli mají paní Čermáková a paní Boukalová společné příbuzenstvo, nebo jestli paní Boukalová za tuto reklamu na své podnikání  zaplatila :-/

0/0
7.8.2009 9:33

mpixel

Lidi co maji rádi domácí zvířata jsou psychicky nemocní.

Zvíře člověku lásku dát nemůže. Je to jen přelud, kterému naivní lidé věří.

Sejně tak je vědecky dokázané, že citové emoce ve výrazu pejska nebo kočky jsou také jen přelud ve fantazii chovatele.

Zvíře patří do zvířecí říše a řídí se především instinkty. A přátelskost je způsobená jen jako něco za něco. Za kus salámu, za mlíčko a pod. Nevěříte?

Tak zkuste svého miláčka pustit a nedávat mu nažrat - nikdy se nevrátí, když bude vědět, že mu nic nedáte. Nějaké vyšší city ho totiž nezajímají.

0/0
6.8.2009 4:46

aprilia

Re: Lidi co maji rádi domácí zvířata jsou psychicky nemocní.

Máte kočku? Zcela evidentně ne. Kočka je sice svéhlavá a pro někoho falešná, nicméně není to tak, že za kus salámu a mlíčko (btw. z něj bude mít kočka akorát průjem a ze salámu zničené ledviny) bude přítulná. Právě naopak, kočka velmi zvažuje, komu dá najevo svou náklonnost a většinou to ani není ten, kdo v domácnosti "krmí".

Není nad praxi, teorie nemajitelů koček a rádoby věděcky dokázané teorie, totiž bývaji velmi často chybné, což Vám potvrdí několik let soužití s kočkami.

0/0
6.8.2009 8:23

Pas_telka

Re: Lidi co maji rádi domácí zvířata jsou psychicky nemocní.

Ták, ták. My měli kocoura 16 let. Byl svébytný, drzý, hrozně zvědavý a možná i vyčůraný, ale hlavně přítulný a oddaný. Od kočky nelze očekávat, že přiběhne na zapískání a bude plnit rozkazy. Je to prostě kočka. ;-)

0/0
6.8.2009 8:59

Soami

Re: Lidi co maji rádi domácí zvířata jsou psychicky nemocní.

Ano. S tímto názorem jsem se několikrát setkal. Většinou se jednalo o bezcitné, sobecké jedince, pro které bylo zvíře jen chodící kus masa. Asi se budeš divit, ale i zvíře má emoce, sny a inteligenci. Větší či menší - stejně jako u lidí. Pokud si myslíš, že pes tě vítá, protože čeká odměnu, no tak máš dost zkreslené vidění světa.

0/0
6.8.2009 9:58

Štvavá vysílačka

Re: Lidi co maji rádi domácí zvířata jsou psychicky nemocní.

R^

0/0
6.8.2009 10:26

vymrzovac

Re: Lidi co maji rádi domácí zvířata jsou psychicky nemocní.

ach bože, to je zase nějakej čtrnáctiletej chytrolín!    Až budeš velkej a dospělej, budeš si přát, aby tě tvoje manželka, až přijdeš domů, vítala alespoň z poloviny tak, jako to umí pes! A teď nemyslím, že by měla vrtět ocasem, a skákat radostně na bránu. Stejně tak naši briťáci, když přijdu domů, tak milostivě vstanou, a jdou se s náma pozdravit ! A podotýkám, že žádné z těchto zvířat v tomto okamžiku nedostává nic dobrého, misky mají plné, a úplně někde jinde !  Naopak pes i kocour (teď nemluvím o naší kočce) jsou velice dobrými společníky ! Přál bych ti v životě takové společníky. Vyslechnou, nenadávají, neodmlouvají, nehádají se, a dokonce někdy i poslechnou a udělají to, co po nich chceš!R^  na rozdíl od různejch puberťáků, o kterých se tohle říci nedá. Zamysli se sám nad sebou a třeba přijdeš i na to, proč si čím dál víc lidí (i holek..) pořizuje místo fagana zvíře

0/0
6.8.2009 15:27

rebelle

Re: Lidi co maji rádi domácí zvířata jsou psychicky nemocní.

No, ty jsi KOSOČTVEREC!!!

0/0
8.8.2009 21:41

Hrochomut

Bože, ty to vidíš..

prej "nepouštějte kočku ven" ;-D je strašné, co někteří "milovníci zvířat" dělají Rv

0/0
5.8.2009 22:59

Štvavá vysílačka

Re: Bože, ty to vidíš..

Řídí se myšlenkou, že v domácím vězení jim bude lépe. Touha ovládat a mít pod kontrolu je u nich nad svobodu. Myslím, že toto pak dělají i svým lidským partnerům, ne jen zvířátkům...

0/0
6.8.2009 10:30

rogerer

moc pekna ale

moc pekna ale toto tvrzeni :......Bez problémů vychází s ostatními kočkam.... je sice pěkné ale ostatni kocky s ktomu bezproblemovemu vychazeni budou stavet asi jinak ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
5.8.2009 12:32

FrozenBeauty

Varování

Mám radši huňaté kočičky, takže chovám mainské mývalíV = nejmazlivější kočky. Chtěla jsem jen zareagovat na článek. Rozhodně nedoporučuji žádnou šlechtěnou kočku učit chodit ven na vodítku. Jakkoli krásně a zajímavě to vypadá, setká se venku s nemocemi pouličních kočičích krásek (i jiných zvířat) a hrozí jí spousta smrtelných nemocí, vůči kterým nemůže mít protilátky a naočkovat lze pouze doslova pár nemocí.

0/0
5.8.2009 11:33

Shalukim

Re: Varování

tomu se musim zasmat;-D

0/0
5.8.2009 11:36

racik123

Re: Varování

ROFL ;-D

Já zase doporučuji se vyprdnout na šlechtěné kočky s papíry. Osobně bych si nevzal jinou, než z útulku, tam jich čekají zástupy a můžete si být jistí, že vám to vrátí i s úroky.

A učit kočku na vodítku taky nedoporučuji, ale zejména z toho důvodu, že to prostě kočká nesvědčí. Naše běhají ven jak se jim zlíbí, obávat se, že někde chytí nějakou chorobu považuji za hovadinu. Vy ven chodíte?

0/0
5.8.2009 12:29

Jakub76

Re: Varování

vy když chodíte ven tak se pohybujete mezi bezdomovci, vyžíráte popelnice apod? nebo se pohybujete ve společnosti lidí kteří jsou od narození pod lékařským dohledem?

0/0
5.8.2009 12:53

racik123

Re: Varování

Popelnice kupodivu nevyziram (podle sebe soudim tebe?), mezi bezdomovci se napr. v MHD (ale i jinde po meste) pohybovat obcas musim, ac po tom netouzim. Jestli clovek, ktereho jsem prave potkal, ma TBC ci jakoukoliv prenosnou chorobu, proste nepoznam, a tudiz proste neresim.

Kocka je zvire, ktere potrebuje pohyb a urcitou volnost, za coz bohuzel obcas muze zaplatit. Nicmene kocku (ci kocky) mame doma temer po cely muj zivot, v naproste vetsine zemrely v pomerne vysokem veku a nikoliv v dusledku toho, ze jsme je pustili ven.

Btw. sve dite take poustim vem, i s rizikem, ze ho muze treba prejet auto nebo se mu stat cokoliv jineho. Ale asi bych ho mel zavrit doma, at si na 50 metrech ctverecnich uzije dlouhy a spokojeny zivot, ze. Kdyz bude venku bezpecno, pootevru mu okno.

0/0
5.8.2009 13:31

Jakub76

Re: Varování

reaguješ na něco co jsem nenapsal - tedy že kočky nemají být venku. Já jen polemizoval s tvým názorem že "obávat se, že někde chytí nějakou chorobu považuji za hovadinu" - vyrůstal jsem v okrajové části města, vždy jsme měli kočky a moc dobře si pamatuju co všechno si ze svých toulek přitáhly...

0/0
5.8.2009 14:21

racik123

Re: Varování

Ne, opravdu reaguju na to, cos napsal. Nikde jsem nenapsal, ze kocka nic chytit nemuze, komentar "obávat se, že někde chytí nějakou chorobu považuji za hovadinu" byl proste myslen tak, ze se nehodlam strachovat o to, jestli nase kocka neco chytne, stejne tak se tim neuziram u sebe, protoze to nic neresi. Snad je to uz alespon o kousek jasnejsi, podrobnejsi analyzu jedne vety uz delat nehodlam.

Jinak nase kocky si az na jednu vyjimku z venku nikdy zadnou nemoc nepritahly, takze asi proto to tak zhave nevidim.

0/0
5.8.2009 15:26

Jakub76

Re: Varování

OK, myslím že si rozumíme

0/0
5.8.2009 15:48

racik123

Re: Varování

A zejmena reaguju na to, ohledne bezdomovcu a vyzirani popenic (to jsi snad napsal?) -  i clovek muze vcelku snadno neco chytnout, nikdo ti nezaruci, ze vsichni ve tvem okoli jsou ockovani a cely zivot pod lekarskym dohledem. Neni tu az takovy kontrast v tom, ze clovek se pohybuje v nezavadnem sterilnim prostredi a kocky potkavaji choroby na kazdem rohu.

0/0
5.8.2009 15:30

def...

Re: Varování

kdyz kocku tak z utulku R^

chci spolecnika ne kocku a predrazeny kus papiru k nicemu

0/0
5.8.2009 13:19

tchybo

Re: Varování

když se na to díváš takto) šlechtěná kočka ve tvých očích asi není kočka, ale "předražený kus k ničemu" ačkoliv byla šlechtěna k určitému účelu a má stejné vlohy jako kterákoliv jiná kočka.

inu, i toto je bohužel názor))

0/0
5.8.2009 16:47

def...

Re: Varování

spatne ctes.. kocku A predrazeny kus.... "" A "" to je to pismeno, ktere si vynechal

0/0
5.8.2009 16:53

tchybo

Re: Varování

také ti tam chybí písmeno a ... vynechala)))

0/0
5.8.2009 17:19

send

Náš mourek vypadá jako ten na druhé fotce

Kočky já miluju, i když mám doma úplně obyčejnýho kocourka:-)

0/0
5.8.2009 11:26

tchybo

ocicat cat)

mám doma kocoura tohoto velice přátelského plemene a vzala jsem si jej pro povahové vlastnosti, které jsou tomuto plemenu přisuzovány a musím říct, že jsem naprosto spokojená :) kocour je velice přítulný, mazlivý, přátelský (jeho nejoblíbenější hračkou je můj 45 kilový pes) "muzikální" (dokáže vyluzovat širokou škálu zvuků) a nekonfliktní.

0/0
5.8.2009 10:56

reactt

Ocelotka

Tak me se toto plemeno libi, ale daleko radeji mam sveho Ruskeho modreho kocourka (asi nejchitrejsi kocicka pro domacnost).. Aportkuje, mluvi, nesnasi kdyz nekdo otevre micku (nadava a utoci osobe na zada).. Spinka v naruci. Pod dekou.. Skoci si 5 metru z jedne sedacky na druhou.. Proste uplne zlaticko. :-)

0/0
5.8.2009 9:14

Soami

Re: Ocelotka

Řekl bych, že u vás to bude spíš nejchitřejší člen domácnosti. Ovšem až po mičce. Jinak kočky jsou to pěkné - abych napsal něco k tématu;-)

0/0
5.8.2009 9:22

General Custer v.2

Re: Ocelotka

;-DR^

0/0
5.8.2009 10:36

Pepino83

Re: Ocelotka

A ja bych rekl, ze jsi kus hnupa, ktery se potrebuje dokazovat neco tim, ze hleda pravopisne chyby. Hnupe;-O

0/0
5.8.2009 17:25

Soami

Re: Ocelotka

Teď jsi mi to dal. Já chyby nehledám, tyhle na mě přímo křičely. Možná, že jsem kus hňupa, zato ty jsi celý.;-D

0/0
5.8.2009 20:24

Pas_telka

Re: Ocelotka

"Chibi" netřeba hledat. Ty praští člověka mezi oči samy. ;-D

0/0
5.8.2009 20:40

Pas_telka

Re: Ocelotka

;-D;-D

0/0
5.8.2009 17:47

dedko

Kočky všeho druhu !

VVVV

0/0
5.8.2009 8:17

Brkoslav IV

...no jo no...

... nejsem rejpal :-), ale zkuste si, vazene maminky - majitelky kocek, vyhledat na googlu.cz pojem ' toxoplasma' a najit si k tomu jeste najake souvislosti....treba se pak na kocky budete divat take trochu z jineho pohledu...

0/0
5.8.2009 7:17

aprilia

Re: ...no jo no...

Ehm .. zkus si o toxoplasmoze něco načíst sám ... třeba, že přenašečem jsou mimo jiné i skot či králíci a tudíž takový tataráček je častější příčinou nakažení toxo, než kočičí výkaly ponechané 48 hodin, vyndavané rukou a následně nejlépe snězené, či po vyndání exkrementů rukou se jít hezky nabaštit (ono pro nakažení toxo od koček je třeba, aby kočka 1. toxo měla a za 2. k šíření oocyt z výkalů dochází až po určité době); a běžně každý kočkař je čuně, které nedodržuje základy hygieny. A další cestou k nákaze je např. pokud někdo baští nemytou zeleninu či ovoce ze zahrady, kde může kočka žijící venku kálet. Opět to není problém koček, ale dotyčného, že je prostě čuně!

Kristovanoho, proč rejpe někdo, kdo kdo ví o problému prd a akorát hysterčí a ani neví, jak se oocyty toxoplazmozy šířej (zvlášť v souvislosti s kočkama).

0/0
5.8.2009 7:31

Brkoslav IV

Re: ...no jo no...

Nic ve zlem, ale nejsem tak uplne presvedceny , ze bych hystercil ja :-). Napsal jsem jen, aby se lide take podivali na google, aby videli kocku take z te druhe stranky. Nic vic, nic min....a ted ctete to co seslo pod mym prispevkem, kdo si domysli a kdo hysterci. Preberte si to jak chcete, ale myslim, ze to mluvi samo za sebe, nebo ne? ;-)

0/0
5.8.2009 15:43

aprilia

Re: ...no jo no...

Hysterčení je oboustranné, pokud ani jedna ze stran neví, co plácá a nemá příslušné argumenty, kterými by vysvětlila tuto problematiku.

Možná další reakce byly hysterické a bez argumentů, nicméně to nic nemění na tom, že Vaše reakce byla též hysterická.

Pokud chci o problému něco psát, musím o tom něco vědět a nepouštět do světa bezinformační nesmysly (čehož jste se dopustil Vy i některé reakce, které označujete za hysterické).

Vrátím-li se k toxo - toxoplazmoza je nebezpečná pouze v prvním trimestru, takže je na místě dodržovat základní hygienické návyky, a jak píšu - někdy je víc nebezpečnější tataráček než čištění kočičích záchůdků. Navíc většina lidí by při krevních testech byla překvapená, že mají na toxo i protilátky, neboť jí mohli prodělat už jako děti, když uzobávali nemyté jahody na zahradě kupříkladu (a ruku na srdce, kdo něco obdobného nedělal) a to bezpříznakově.

Hysterčení je, když o problému nic nevíte a vyjadřujete se rádoby znalecky. A přitom víte kulový.

0/0
6.8.2009 8:18

Štvavá vysílačka

Re: ...no jo no...

R^

0/0
6.8.2009 10:32

metanfouna

Re: ...no jo no...

mas pravdu, nejsi rejpal, jsi obycejny jouda a brouk Pytlik :))

0/0
5.8.2009 8:04

MH4

Re: ...no jo no...

Internetový experte na všechno, než začneš někoho poučovat a vybízet k hledání souvislostí, nastuduj si je nejdříve sám.

0/0
5.8.2009 9:08

vymrzovac

Re: ...no jo no...

XY let máme kočky v baráku, včetně britek v bytě a myšobijců venku, ale zatím jsme neměli potřebu tohle hledat.......;-)

0/0
5.8.2009 9:09

Josef Laufer

Re: ...no jo no...

zkus si zadat do googlu "automobilová nehoda" a najít si k ní nějaký souvislosti. Doufám, že nevozíš děti autem...

0/0
5.8.2009 10:06

mischap

Re: ...no jo no...

R^

0/0
5.8.2009 11:28

racik123

Re: ...no jo no...

Tak tobe doporucuji si o tom pojmu zjistit neco z jinych zdroju nez pres zazracny google. Treba se ti rozsviti :-P

0/0
5.8.2009 12:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.