Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motoráčky typu Hurvínek začaly slavit šedesátiny, přesto stále ještě jezdí

Fanoušci železniční historie jim říkají Hurvínek, z Tatry Kopřivnice tyto motorové stroje vyjížděly pod označením M131.1133 od roku 1948. Vyrobili jich přes pět set, díky fandům se jich dnes ještě najde zhruba 12 funkčních, některými se dokonce můžete i svézt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pankratz

To som ešte

na týchto motoráčikoch plachtu videl jedine ako clonky na oknách. Všade inde bolo R^poctivé drevo a železo.

0/0
2.8.2009 19:34

zlutykreslo

Re: To som ešte

Nemám příspěvek k motoráčkům, ale ke slovenštině. Slovo motoráčik je prostě perfektní. Nedávno mi kolega, který má manželku Slovenku, říkal, že ona se vždy rozplývá "aký zlatý pipik" :-)) No není ta slovenština krásná? Zdravím na SVK, pane kolego ;-)

0/0
2.8.2009 19:37

emkon

Poznámka pro autora článku:

M131.1133. M = typ vozidla (motorové vozy nebo jednotky. První číslice = počet hnacích dvojkolí (zde jedno). Druhá číslice = konstrukční rychlost vozidla (uvedená číslice+3x10= 60km/h). Třetí číslice = hmotnost na hnací dvojkolí (uvedená číslice+10= 11tun). Čtvrtá číslice = konstrukční typ. Poslední trojčíslí je inventární číslo.

0/0
2.8.2009 12:15

emkon

Re: Poznámka pro autora článku:

Takže motorové vozy nevyjížděly z Kopřivnice pod označením M131.1133, ale M131... [>-]

0/0
2.8.2009 12:17

FrantaV

Krásné vzpomínky

Dodneška vzpomínám jak jsme před lety cestou z Lednice do Břeclavi najednou zůstali s Hurvínkem stát mezi jezery. Přišel průvodčí a poprosil všechny silné muže ve voze aby mu šli pomoct ven tlačit. Nu zabrali jsme, motor naskočil a zbytek cesty sme si užívali obdivné pohledy našich manželek a přítelkyň :-)

0/0
2.8.2009 2:21

všd

Jezdí jich více

Číslo 12 provozuschopných je silně podhodnoceno, viděl bych to na 20 a více. Např. na www.k-report.net to někdo ví přesně.

Jinak je pravda, že M131.1133 je označení konkrétního vozu, označení vozové řady je M131.1, případně 801 (používá se pouze u ČD, Drážního úřadu a při cestách do zahraničí).

0/0
1.8.2009 17:24

Bidloch

Druhá fotka

Druhá fotka v galerii je moc povedená.

Jak tam píšou "Motoráček Nataša (M131.1133) na trati v Opatovicích nad Labem v květnu 2009 " a na budově nádraží je cedule jako kráva s nápisem "Jaroměř" ;-)

Ale jinak samozřejmě majiteli vozu fandím R^, musí to být hrozná spousta práce a papírování, aby s tím mohl vyjet.

0/0
1.8.2009 13:22

sunic78

Re: Druhá fotka

Teď to chci psát, že autor článku je asi pěknej vůl, když dá do galerie fotku nádraží v Jaroměři a do popisku pod ní napíše Opatovice nad Labem. By jeden brečel.. ;-(

0/0
4.8.2009 11:41

ivoš

Jen pro přesnost:

označení M 131.1133 není označení všech Hurvínků, ale jednoho konkrétního kusu, totiž 133. vyrobeného motorového osobného vozu řady M 131.1.

0/0
1.8.2009 11:39

vlmach

Rozdíl

je mezi plechem a plachtou a to dost veliký.Stačí jeden pohled i na fotografii,aby i laik poznal,že není potažen plachtou.

0/0
1.8.2009 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.