- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
na týchto motoráčikoch plachtu videl jedine ako clonky na oknách. Všade inde bolo poctivé drevo a železo.
Nemám příspěvek k motoráčkům, ale ke slovenštině. Slovo motoráčik je prostě perfektní. Nedávno mi kolega, který má manželku Slovenku, říkal, že ona se vždy rozplývá "aký zlatý pipik" :-)) No není ta slovenština krásná? Zdravím na SVK, pane kolego
M131.1133. M = typ vozidla (motorové vozy nebo jednotky. První číslice = počet hnacích dvojkolí (zde jedno). Druhá číslice = konstrukční rychlost vozidla (uvedená číslice+3x10= 60km/h). Třetí číslice = hmotnost na hnací dvojkolí (uvedená číslice+10= 11tun). Čtvrtá číslice = konstrukční typ. Poslední trojčíslí je inventární číslo.
Takže motorové vozy nevyjížděly z Kopřivnice pod označením M131.1133, ale M131...
Dodneška vzpomínám jak jsme před lety cestou z Lednice do Břeclavi najednou zůstali s Hurvínkem stát mezi jezery. Přišel průvodčí a poprosil všechny silné muže ve voze aby mu šli pomoct ven tlačit. Nu zabrali jsme, motor naskočil a zbytek cesty sme si užívali obdivné pohledy našich manželek a přítelkyň :-)
Číslo 12 provozuschopných je silně podhodnoceno, viděl bych to na 20 a více. Např. na http://www.k-report.net to někdo ví přesně.
Jinak je pravda, že M131.1133 je označení konkrétního vozu, označení vozové řady je M131.1, případně 801 (používá se pouze u ČD, Drážního úřadu a při cestách do zahraničí).
Druhá fotka v galerii je moc povedená.
Jak tam píšou "Motoráček Nataša (M131.1133) na trati v Opatovicích nad Labem v květnu 2009 " a na budově nádraží je cedule jako kráva s nápisem "Jaroměř"
Ale jinak samozřejmě majiteli vozu fandím , musí to být hrozná spousta práce a papírování, aby s tím mohl vyjet.
Teď to chci psát, že autor článku je asi pěknej vůl, když dá do galerie fotku nádraží v Jaroměři a do popisku pod ní napíše Opatovice nad Labem. By jeden brečel..
označení M 131.1133 není označení všech Hurvínků, ale jednoho konkrétního kusu, totiž 133. vyrobeného motorového osobného vozu řady M 131.1.
je mezi plechem a plachtou a to dost veliký.Stačí jeden pohled i na fotografii,aby i laik poznal,že není potažen plachtou.