Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ekologové radí šetřit vodu čuráním ve sprše, v praxi tomu nic nebrání

Brazilští ekologové navrhují šetřit vodou tak, že místo vyčurání se na toaletě si mají lidé s potřebou počkat až do sprchy. V našich podmínkách by to znamenalo minimální úsporu peněz pro rodinu, ale velkou úsporu vody, pokud by tak činila aspoň část obyvatel. A také žádná hygienická rizika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

medvídek Puch

me to prijde normalni

to delam uz leta

0/0
4.11.2009 15:29

bmolly

já teda čůrám do vany

když se meju skoro vždycky a nikdy se mi to nespojilo s ekologií. Prostě je mi to příjemný a čas to taky ušetří. hehe... tohle mě pobavilo.

0/0
27.8.2009 16:17

Unyax

Urinoterapie

Urinoterapie je vědní obor ???? A kde se dá studovat ?    Rv

0/0
11.8.2009 21:16

vymrzovac

ještě lidem poraďte.....

....ať se vych.či.jou přímo do vany!   Ušetří tím i za mejdlo!  Je totiž známo, že beduíni v poušti používali k mytí vlasů velbloudí moč, která působila podobně jako šampón............;-D    určitě se najde někdo, kdo to vyzkouší, když to napíšou na idnesR^

0/0
10.8.2009 9:33

tinwe666

..

Prej je to navíc zdravý na plíseň na nohou:-)

0/0
9.8.2009 22:42

DollyBastard

uz to delam dlouho

ale ne kvuli setreni penezi, ale kvuli setreni vody. Kdyz planuji sprchu a chce se mi na malou, tak mi prijde fakt nelogicke a nesetrne jit nejdriv na zachod a pak se jit sprchovat. Da se to skloubit, zadne riziko tam neni, lidem v tom brani jen a jen predsudky. Zkuste to, nikdo vas ve sprse neuvidi. Kdyz vam to i po tom bude pripadat pitome a nechutne, tak to nikomu rikat nemusite. A kdyz zmenite nazor, soudit vas budou jen lidi s omezenym pohledem na svet, takze to nemusite resit.

0/0
9.8.2009 22:19

Lukke-Luk

Nerozumím

Já tomu moc nerozumím. To se mám tedy kvůli každému močení jít i sprchovat? ;-D Nebo vydržet nemočit až do večera, kdy budu ve sprše? ;-D Co se týče večerního močení, tak ve sprše samozřejmě močím, jaksi nevidím důvod, proč bych chodil předtím na záchod, ale přes den si to jaksi nedokážu představit. ;-D

0/0
8.8.2009 19:25

Hulvat

To to dopadlo...

Kurňa, tak jsem to zkusil, celou šichtu jsem to držel, že potom večer jako teda ve sprše... Už cestou domů jsem nohy křížil, kroutil se jak paragraf a u dveří do bytu pohroma, už to nešlo, ucvrknul jsem... do háje s ekology, trencle durch, na gaťach flek, ponožky mokré i v butkach čvachtalo. Stará mě zepsula, do večera prala, vody spousta pryč, elektriky taky a moje sebevědomí v pr..., jsem akorát pro srandu, doma mi chtějí kupovat pleny.

0/0
8.8.2009 16:06

ChorcheCh

tož ja chčiju mezi thuje

a ještě tím šetřím vodu a elektřinu na osvětlení.

0/0
8.8.2009 15:05

VPC

To se nedá zvládnout

Při každý potřebě se k tomu jít sprchovat;-D

0/0
7.8.2009 21:31

joudaf

Když jsou chcanky tak zdravý,

měly by děti dostávat igelitový  trenky a ušetřilo by se i za plínky.

0/0
7.8.2009 21:29

pam2006

čurání

My ve sprše už čůráme dávno. Začali jsme i praktikovat při sexu piss. Ne tedy z ekologických důvodů ale protože se nám líbí. Manželovi se například vyčůrám do úst. Zbládne to vypít i několikrát po sob. Je to velmi intimní a moc fajn.

0/0
7.8.2009 18:41

Condomer

Re: čurání

teda vás bych nominoval za nějaký ekologický přínos

0/0
7.8.2009 22:24

Lukke-Luk

Re: čurání

R^R^V

0/0
8.8.2009 19:26

kuse

Chyba v kalkulaci

Autor kalkulace si asi po toaletě nemyje ruce. Jinak by k objemu vody ušetřené za splachování přičetl vodu ušetřenou za umývání rukou, přece po skončení sprchování ještě nepůjdeme k umyvadlu.

Asi se taky dám na vědecké výpočty...

0/0
7.8.2009 17:29

mk.charlie

Stěžuje si chlápek kamarádům v hospodě:

"Ta moje manželka je strašný čuně - ráno se du vychcat do dřezu a vona tam ještě má neumytý nádobí od večeře!";-D Takže to s tím šetřením vody zas nepřehánějte.

0/0
7.8.2009 16:34

VlasTen

100 let za vopicema

Tyvoe,

a proč sem asi do baráku pořídil pisoár?

0/0
7.8.2009 16:31

Lorysmus

tak at nesplachujou

nebo chodi vobchcavat stromy...

0/0
7.8.2009 16:28

kostej_

pojdme na sebe mocit navzajem

ekologicky duvod si najdeme pozdeji :-)

0/0
7.8.2009 16:05

LUF

Ještě že ten záchod není opačně

Co se spláchne je použito k mytí rukou

0/0
7.8.2009 15:56

sarumánek

Objevení Ameriky

Vzhledem k tomu, že urinoterapeuti a někteří jógini dokonce radí vlastní moč pít (viz např http://www.jogin.cz/Urinoterapie-v-praxi/), tak proti tomu je močení pod nohy ve sprše naprosto bezvýznamná záležitost. Pití by bylo rozhodně silnější téma :-)

0/0
7.8.2009 15:45

FreeBird

Re: Objevení Ameriky

V hospode by to piti usetrilo dost penez. Novy typ recykling?

0/0
7.8.2009 15:50

LUF

Ve sprše, do umyvadla, do dřezu

to dělám už léta

0/0
7.8.2009 15:23

JayVandermark

Re: Ve sprše, do umyvadla, do dřezu

do dřezu to dělal také jeden stážista z Itálie v jednom nejmenovaném hotelu v KV. Ale Rusákům z pochcaného nádobí celkem šmakovalo.

0/0
7.8.2009 16:15

ZOMBi

Čištění zubů

A při raním a večerním čištění zubů by se dalo použít uyvadlo. Teplý proud moči perfektně spláchne z povrchu umyvadla použitou zubní pastu... Jen holčičky to budou mít složitější se trefit ;-D

0/0
7.8.2009 14:38

salem01

Uz v pupendu setrili lip

Kdyz si vzpomenu na pupendo, kde se vycurala jedna rodina na jedno splachnuti, tak bylo setreni mnohem vyhodnejsi.

Sice sem clanek nedocetl, ale pobavil me. Jen se tam nikdo pri tech usporach nezamyslel nad tim, ze po dobu curani ve sprse se nemohu plnohodnotne venovat ociste a kdyz je nadrz plna, tak protocim vic nez uvedene 3 litry na male splachnuti a hlavne i teple vody, ktera je jak znamo asi tak 5x drazsi. Tak jestli takovy chcani ve vode neprijde pekne draho  :))

0/0
7.8.2009 13:54

M626

Re: Uz v pupendu setrili lip

Však vlezeš do vany nebo sprcháče, vych.čiješ se do odtoku a pak se začneš sprchovat, ni? ;-D A když si vezmeš nějaký šťouchadlo, kterým můžeš něco pevnějšího prošťouchat do odtoku, tak ušetříš i za haj.zl papír, takže budeš šetřit nejenom vodu, ale i naše lesy!!

0/0
7.8.2009 17:31

klimap

Tak tohle dělám odjakživa,

když teče voda, chce se mi močit. Dokonce jsem ve sprše pochcal manželku. a co to dělat jako psi, to by se ušetřilo !!!

0/0
7.8.2009 13:54

Věrka8

U každého to snad bylo :)

Určitě bych nechodila do sprchy čurat kvůli úsporám, ale myslím, že už leckdo z nás to už udělal a někteří dělají i pravidelně. Vlastní moč snad nikoho ještě nezabila, leda tak, když praskl močový měchýř :) Proč polezu z vany, když se mi chce čůrat, stejně se to spláchne, navíc se myji mýdlem, takže i jakýsi "saponát" zapůsobí :) A kdo to nikdy neudělal, tak lže.

0/0
7.8.2009 13:08

jozka skocdopole

Ja se z ekologickych duvodu sprchuji jednou tydne.

Snazim se setrit zivotni prostredi, ale nemohu curat jednou tydne.

0/0
7.8.2009 13:02

AldaPalda

Re: Ja se z ekologickych duvodu sprchuji jednou tydne.

je to fakt, objem mocoveho mechyre je nejakych 750ml ( ono je to teda nejak odstupnovane podle intenzity nutkani, ale to neni dulezite ), takze sprcha by sice jednou tydne sla, ale na to curani aby s sebou clovek nosil kanystr.......

0/0
7.8.2009 13:19

Shackall0

Jak dlouho ještě...

Ještě před třiceti lety by se autorovi takového nápadu všichni vysmáli a měl by co dělat, aby nešel v rámci therapie sbírat kaštany do Bohnic. Dnes je o tom seriosní článek v novinách, ve kterém není nic o tom, že by příslušnému eklologovi došly prášky. Již brzy se dočteme o tom, že ani kakání ve sprše nic nebrání - necháte to stéct po noze a následně to našlapete do odpadu. Protože bohyně Gaia je nadevše.

Otázka je, jak dlouho jim tohle ještě budeme trpět.

PS: Ve sprše nemočím, nejsem čtyřnohé hospodářské zvíře rodu porcus.

PPS: "Největším nepřítelem ekologistů není znečištění, ale civilisovaný člověk, kterého je nutné všemi prostředky vyhubit" Miroslav Macek 

0/0
7.8.2009 12:43

DollyBastard

Re: Jak dlouho ještě...

oh, tak vase reakce je velmi precitlivela. Asi nemate rad ekology a jejich inovace. Nikdo vam nic nenakazuje, klidne si splachujte 9ti litry vody. Clanek je o tom, ze cloveku prakticky nic nebrani tomu, aby tohle zkusil, teda az na ty predsudky.

0/0
7.8.2009 14:05

Shackall0

Re: Jak dlouho ještě...

Omyl. Nevadí mi ekologové, ale ekologisté. Čím jste mě ovšem pobavil, je zmínka o inovacích. Vy tomu jejich návratu k orwellovskému superstátu, regulujícímu i množství vody na spláchnutí a obohacenému o takový drobný návrat na stromy říkáte inovace? Wow.

Jinak máte pravdu, já budu skutečně vykonávat malou potřebu nikoliv ve sprše, ale většinou na místě k tomu určeném. A budu po sobě i splachovat.

Močení (eventuelně kálení) ve sprše prakticky brání fakt, že lidé nejsou prasata ;-)

0/0
7.8.2009 14:18

DollyBastard

Re: Jak dlouho ještě...

nevim proc do toho pletete kaleni. Stolice je plna jedu a nebezpecnych latek, navic kalet ve sprse neprinasi zadny uzitek, netusim, proc by to nekdo delal. Naopak moc ve sprse je naprosto neskodna. Trosecnici ji piji a pokud je nepotka nejake nestesti, tak se vraci v pohode domu. Mozna trochu zahanbeni pred lidmi jako vy, ale zivy. V podstate je mi jedno jestli curate ve sprse, nebo tim opovrhujete. Spise me desi vase nazorova ulita, ve ktere se citite asi bezpecneji, a ikdyz jsou vam predkladany dukazy o naproste neskodnosti moci, tak tu vkladate prispevky plne hnevu a lidi, co neco podobneho provozuji, v podstate oznacujete za prasata. Jine lidi nechcete pochopit ani v takto jasnych situacich, radsi je hned z prvni odsoudite.

0/0
9.8.2009 22:34

Shackall0

Re: Jak dlouho ještě...

Milý pane, máte to nějaké popletené. Těmi trosečníky asi myslíte námořníky z lodí a ponorek potopených během WW I a II, kteří se zachránili na člunech a vorech, kde čekali dny a týdny. (zcela of topic - dnes je pravděpodbnost něčeho takového díky radaru, satelitům a dalším udělátkům daleko nižší). V takové situaci bych moč samozřejmě pil, protože nemám předsudky a chci přežít. Stejně tak bych to pustil do kalhot, kdybych byl například v zákrytu a kolem létaly kulky.

Ale o tom řeč není. Ani Vy, ani já nejsme momentálně v žádné takto extrémní situaci. Nelétají okolo nás kulky, nemáme poslední tři kapky vody v čutoře, jsme ve svých domovech a kancelářích. Takže se můžeme chovat jako civilisovaní lidé. Tedy například vykonat své biologické potřeby na čisté toaletě a spláchnout po sobě ;-)

0/0
10.8.2009 15:11

DollyBastard

Re: Jak dlouho ještě...

pripad z roku 2006: http://zpravy.idnes.cz/jachtarku-zachranila-na-mori-vlastni-moc-ff4-/zpr_archiv.asp?c=A060307_112247_zajimavosti_miz . Zminku o nedavnem obdobnem pripadu z mexika jsem nenasel.

Ale jiz vas chapu, nezajima vas, jestli moc ve sprse skodi ci ne.

Mate jen sve pravidlo o civilizovanych bilych lidech a podle neho

soudite tento pripad. Co to pro vas znamena civilizovany clovek, uz

radeji ani nechci vedet.

0/0
10.8.2009 15:59

wellbload

therapie, seriosní, civilisovaný...

To je jako číst Ottův slovník naučný 8-o ;-D

0/0
7.8.2009 14:07

Shackall0

Re: therapie, seriosní, civilisovaný...

Máte tak trochu pravdu. Tato slova se tímto způsobem psala v 19. století (a na začátku 20. stol), a byl jimi tudíž napsán i zmíněný slovník. Já je píši jako projev obdivu a úcty k tomuto období belle epoque, kdy lidé ještě věřili ve vlastní síly, věřili v technický pokrok a vědu a kdy vznikla řada věcí, na kterých stojí naše civilisace. Ale tím se ocitáme poněkud mimo thema - ačkoliv, takový Jules Verne rozhodně nepředpokládal, že příští generace budou močit ve sprše. A pokud ano, nehovořil by o tom jako o inovaci ;-)

0/0
7.8.2009 14:25

Radek1979

Re: therapie, seriosní, civilisovaný...

otáskou zůstává, copak asi dělal s močí v tom Nautilu, mohl ji samozdřejmě vypouštět na popbřeží, ale je to značně nepravděpodobné. Spíše ji vypouštěl do moře, popřípadě zpracovával. V tom případě nebyl o moc lepší než ti, kteří močí ve vaně :) No, žít s předsudkama jako vy bych asi nechtěl. Forma podání informace není asi správně pro některé zvolena, ale já jsem z toho třeba nevycítil, že by to byl nějakej inovátorskej nápad, nebo že by to bylo snažení ekologů. Je to prostě jen pár řádků o něčem co je pro velkou část lidstva běžná věc a někdo se na tom chce zviditelnit. Tak jako tak, je zajímavé sledovat reakce lidí, žijích podle přesně nalajnovaných pravidel a předsudků u takovéhoto psaní

;-)

0/0
7.8.2009 14:59

Shackall0

Re: therapie, seriosní, civilisovaný...

Co dělal kapitán Nemo ve své ponorce s močí pokud vím kniha nezmiňuje. Nezmiňuje se ostatně ani o tom, jak byl Nautilus vlasně poháněn. Ovšem rozepsat se o tom prvním by bylo pro Vernea to nejmenší, protože když tu knihu psal, byl už několik let v provozu USS Monitor, který splachovací klozety měl...

Předsudky nemám a tělesné potřeby jsem už vykonával leckde (jakkoliv pleny, které používají například potápěči nebo pozorovací piloti bych asi moc nemusel). Ovšem civilisovaný bílý člověk ve svém domě močí na místě k tomu určeném, a tím místem není sprcha.

PS: S tím zviditelněním Vám dávám za pravdu ;-)

0/0
7.8.2009 15:13

DollyBastard

Re: therapie, seriosní, civilisovaný...

neexistuje clovek, ktery nema predsudky. Predsudky nam zjednodusuji pohled na veci, kterym az tak nerozumime. Tedy neexistuje clovek, ktery rozumi vsemu, takze si kazdy pomahame nekterymi predsudky. Vase zjednoduseni je: civilizovany bily clovek ve svem dome moci na miste k tomu urcenem. Nejenom ze je to predsudek jak hrom, navic to zni jak z nacisticke poucky. Jde z vas docela strach :-/

0/0
9.8.2009 22:43

Shackall0

Re: therapie, seriosní, civilisovaný...

A to ještě nevíte všechno. Jsem Čech a jsem na to hrdý. Volejte protiextremistické ;-)

0/0
10.8.2009 15:13

enpassant

Re: therapie, seriosní, civilisovaný...

Pokud měl článek pomoci lidem, kteří se z důvodů předsudků bojí ve sprše vymočit poté, co to na ně nečekaně přijde, lze článek označit za osvětový. Ale jinak zcela souhlasím se Shackall0em a děkuji mu za výstižný text. Mimochodem, rád bych se zeptal obdivovatelů zázračných vlastností moče, proč po sobě vůbec splachují?

0/0
26.8.2009 0:16

Franta Jouda

eko

A já myslel, že tihle "ekologové" a "alternativci" se ani nesprchujou... 8-o

0/0
7.8.2009 12:19

Franta Jouda

Jak ušetřit a být alternativní

Tím sprchováním se spotřebuje moc vody. Ve jménu ekologie a úspor navrhuji nemýt se a nesprchovat a scát chodit sousedovi před barák. R^

0/0
7.8.2009 12:33

georgetown1

Re: Jak ušetřit a být alternativní

Dovoluji si připomenout, že sprchováním se voda nespotřebovává, pouze použije a zůstává dále v koloběhu ...

Spotřebovává se pouze elektrolytickým rozkladem na vodík a kyslík, ale vyprávějte tohle "alternativnímu ekologovi" :-/

0/0
7.8.2009 13:23

wellbload

Re: Jak ušetřit a být alternativní

Proč troškařit? Primární je už se vůbec nemnožit ;-)

0/0
7.8.2009 14:09

Jan.P

Okurkova sezona

Okurkova sezona, ze?

0/0
7.8.2009 12:04

AldaPalda

maximalizace uspor

nechci cele vazne tema pausalizovat, ale pokud v pripade provadeni i druhe potreby do vany ci umyvadla ( kazdy dle svych schopnosti, ze ), jsa-li tato dostatecne ridka, nedoslo by k dalsimu znasobeni potencialni uspory ? ;-D

0/0
7.8.2009 11:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.