Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Netrapte prosím ty ryby, vzkazují sportovní rybáři amatérským kolegům

Lidé milují rybaření, mnozí ale nevědí, že mohou rybu připravit o život jen špatným zacházením. A to i přesto, že ji pustí zpět do řeky nebo do rybníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

...prosím vás, buďte tak dobří, dělejte to jako ti bobři...

0/0
20.10.2009 15:06

oguy

Sportovní rybáři...

...nemají co vzkazovat. To oni jsou právě ti kteří chytají pro zábavu! Většna amatérů rybu (pokud má míru) nepouští ale donesou domů na pekáč a tak by to mělo být...

0/0
19.10.2009 15:01

vymrzovac

To snad nemyslíte vážně ?

.......8-o"  Netrapte prosím ty ryby, vzkazují sportovní rybáři amatérským kolegům!     Kde je hranice mezi "sportovním rybářem" a "amatérským kolegou" ????    Amatérský kolega jde na ryby, aby si odpočal od stresu, posedí u vody, když se mu tam něco pověsí, tak to buď pustí, nebo si to vezme domů. Jsou to kusovky zapsané v přehledu...dělá to pro radostR^   Tzv. SPORTOVNÍ rybář bude asi ten, který sedí na závodech, za odpoledne nachytá metrák ryb, nahází je do saku, na konci závodu je zváží, a jeden z nich vyhraje babetu. Potom to vše nahází zpět do vody..........dělá to "jako SPORT".....čím vrcholovější, tím větší honba za kilama nachytanejch rybRv

0/0
19.10.2009 8:16

iuos

hmm

jak se žije rybě, který je humánně ponechán háček v jícnu?

0/0
18.10.2009 16:50

Martin Jirousek

Re: hmm

Úplně normálně, do týdne se rozpadne (ten háček) pokud není nerez. Nerez háčky - nepoužívat. Pokud možno nechytat na živou rybičku. Je to nehumánní.

0/0
9.11.2009 22:21

My.WinCleaner

Mám fajn nápad pro rybáře

za každý "sportovní" úlovek by si mohli do spodního nebo horního rtu udělat jeden piercing, podobně, jako lovci zářezy do pažby. Byla by to symbolika k zapíchnutému háčku v rybí tlamě.

0/0
18.10.2009 0:33

hafblaf

sport??

Každý tichý blázen by si mohl vyzkoušet jaké to je viset na háčku, jedině tak se může změnit chování k jiným tvorům.

0/0
17.10.2009 22:44

mar1981

pane Opařil

malé info k bodu č. 5: na živou návnadu se NESMÍ chytat, podle zákona na ochranu zvířat nesmí být ŽÁDNÝ živý obratlovec používáný jako návnada. Takže prvně si prostudujte zákony než něco napíšete.

papá

0/0
17.10.2009 21:28

msk

Re: pane Opařil

pan Opařil nabádá k trestnému činu :) neznalost zákona neomlouvá

diky za komentar

0/0
17.10.2009 22:42

tejuz

Re: pane Opařil

tak si laskavě přečtěte zákon 246/92 pořádně, poté si přečtěte zákon 99/2004 a pochopíte, že se nejedná o trestný čin, možná to je neetické ale ne trestné.

0/0
18.10.2009 14:48

mar1981

Re: pane Opařil

99/2004 - nikde jsem nenašel zmínku o živé návnadě (kde hledat?)

246/92 - § 4 Za týrání se považuje /3. omezovat bez nutnosti svobodu pohybu nutnou pro zvíře určitého druhu, pokud by omezování způsobilo utrpení zvířete

j) vyvolávat bezdůvodně nepřiměřené působení stresových vlivů biologické, fyzikální nebo chemické povahy  n) používat k vázání zvířete prostředky, které způsobují utrpení   o) usmrtit zvíře způsobem působícím nepřiměřenou bolest nebo utrpení - např.když je čudla 3h na háčku

§ 4

(1) Nikdo nesmí bez důvodu usmrtit zvíře.  V odstavci 2, kde je vyjmenované kdy se zvíře může usmrtit už nikde není zmínka o zabití k účelu návnady

0/0
19.10.2009 19:36

Martin Jirousek

Re: pane Opařil

Tak to byste měl jít zažalovat převážně velkochovy všech hospodářských zvířat. ;-D

0/0
9.11.2009 22:22

karten

Trápení ryb

Problém je spíš v tom,že je moc rybářů a tak se musí obmněňovat pravidla.Je to stejné jako s přemnoženými vysokoškoláky.Vracení ryb zpět je neucta k lovu a každý si to muže přebrat po svém.Je to jako by myslivec postřelil srnku a pak ji pustil zpět do lesa.Když jdete na ryby tak proto aby jste něco chytli,ti sportovní rybáři si můžou vyrobit modely a trénovat na nich.R^

0/0
17.10.2009 21:07

Martin Jirousek

Re: Trápení ryb

Neúcta je zabít vše, co přijde na háček a potom také velké, matečné ryby. To s tou srnkou je hloupost, tam by to muselo být tak, že ji myslivec chytne do lasa, trošku jí odře krk, vyfotí se s ní a pak ji pustí. Trochu níž jsem psal o kaprařích z Anglie a tamních kaprech - někteří by li chyceni několiksetkrát.

0/0
9.11.2009 22:32

slavex

No...................... ? ! ? !

No teď už jen aby někdo vymyslel portovní myslivost ! ! !R^

0/0
17.10.2009 20:52

Karel Soják

sporovbní rybásřtví mě už svým názvem vzbuzuje velikou nedův

ndůvěru!

jak může být sportem něco při čem někoho vytáhnu z něčeho, kde to  žije, a trápím ho u toho To je sport, jo? To je sadismus, né, spíš. To už spíš rozumim tomu, když někdo loví  ryby, ž eje pak i sní. To má svoji logiku a svoji prapůvodní hodnotu.

0/0
17.10.2009 15:56

vazne.jo

Re: sporovbní rybásřtví mě už svým názvem vzbuzuje velikou nedův

....nejseš přetaženej?

určitě to myslíš strašně dobře, ale cejtim z tebe

hroznou hořkost, frustraci a bolest. To chce klid.

Pozor na zdravíčko.

0/0
17.10.2009 16:31

Karel Soják

Re: sporovbní rybásřtví mě už svým názvem vzbuzuje velikou nedův

aha. No tak mi to stačí Já to s tebou myslel vážně dobře a ty mi to vracíš(pro neznalé -okopíroval akorát MŮJ dobře míněný vzkaz, který předtím já napsal jemu) jako něco špatnýho. No tak ses předved všem jako neurotický nesnášenlivý ňouma, tak už můžeš přestat s exhibicí. ;-)už víme všichni, s kým máme tu čest.

0/0
17.10.2009 16:46

Santa1

Re: sporovbní rybásřtví mě už svým názvem vzbuzuje velikou nedův

Nezlobte se, ale ryby rozhodně nemají vyvinutou nervovou soustavu jako lidé, takže srovnávat bolest člověka s probodnutými ústy s bolestí obdobně probodnuté ryby je irelevantní. Kromě toho, čím níže tvor stojí na žebříčku vývoje, tím lepší je jeho schopnost hojení, někteří tvorové jsou schopni obnovovat celé orgány.

To, že se ryba unaví při zdolávání bych rozhodně nenazýval trápením. Skutečné způsoby trápení jsou popsány v článku a pro ty, kteří se ho chtějí vyvarovat je to tam hezky popsané.

Kde jsou hranice tohoto pseudohumanismu? Máte představu, kolik božích tvorečků zabijete, jen tím, že chodíte? Nebo když se vykoupete?;-)

0/0
17.10.2009 19:26

sudovec

Re: sporovbní rybásřtví mě už svým názvem vzbuzuje velikou nedův

A proč zabíjet někoho navíc, a to jen pro zábavu?

0/0
17.10.2009 20:41

Santa1

Re: sporovbní rybásřtví mě už svým názvem vzbuzuje velikou nedův

Ale ten článek je pro ty, co se již rozhodli nezabíjet a radí jim, jak nezraňovat.

0/0
18.10.2009 5:37

sudovec

Re: sporovbní rybásřtví mě už svým názvem vzbuzuje velikou nedův

Ano, vím. Je o tom jak trápit co nejméně. Ale měl by být o tom jak netrápit vůbec.

0/0
19.10.2009 23:19

habr

Re: sporovbní rybásřtví mě už svým názvem vzbuzuje velikou nedův

Santo jak ty víš, že rybu háček v tlamě nebolí? Vycházíš jen z našich vědeckých či nevědeckých názorů o nižších tvorech. Ale nejde o háček v tlamě, ale i o zranění apod. Jestli ryba lov po vypuštění přežila v pohodě či onemocněla či uhynula se velmi obtížně zjišťuje. Ale rozhodně boj o život je silně stresová záležitost každého tvora a celý jeho organismus výrazně oslabuje. A potom zas vše záleží na okolnostech.

Nemyslím, že protest proti sportovnímu rybaření je pseudohumanismus. Naopak se domnívám, že sportovní rybáři jsou tyrani živočichů které loví. Rozhodně u nich je silně pokrytecké, že mají rádi přírodu.

Pokud lovím, mám lovit pro jídlo. Jinak se radovat z toho, že mohu pozorovat ryby a další živočichy ve vodě. Pokud nejsou vidět, tak by bylo lepší nasměrovat svojí aktivitu na zajisštění čistoty vod víc než na mrskání vody udicí.

0/0
18.10.2009 0:39

Martin Jirousek

Re: sporovbní rybásřtví mě už svým názvem vzbuzuje velikou nedův

Na sportovních revírech, zejména v Anglii se ulovení některých kaprů počítá na desítky i stovky a ty ryby jsou krásné, zdravé. Bude to také tím, že sportovní kapraři používají návnady, které rybám velmi prospívají, ryby po nich rostou, jsou v lepší kondici a drobné poranění od háčku jim vůbec nevadí. Obzvlášť kaprům, kteří v některých lokalitách jedí hlavně rybniční škeble, které svými masitými pysky odtrhávají od kamenů (při tom si často pysky doslova rozřežou)  a navíc je potom i se skořápkou drtí na požerácích, čímž si způsobují zranění v krku. Mají hrdla doslova poseta jizvami jen z toho, že se krmí.

0/0
9.11.2009 22:29

Taffey

Napařil bych měsíc těžkého kriminálu každému,

kdo uloví rybu za jiným účelem, než je prodej za účelem konzumace nebo osobní spotřeba. Osobně mi je úplně jedno, zda rybu chytí sportovní rybář nabo amatér. Je to naprostá zhovadilost. Rybě je šuma fuk, čí háček je.

0/0
17.10.2009 15:02

Karel Soják

Re: Napařil bych měsíc těžkého kriminálu každému,

ten těžke kriminál bych ještě zostřil zaseknutí ostrého předmětu do pusy -aby to byla dokonalá simulace toho, jak se cítí ryba vytažená ze svého přirozeného živ. prostředí kusem drátu v tlamě.

0/0
17.10.2009 15:58

vazne.jo

Re: Napařil bych měsíc těžkého kriminálu každému,

...nejseš přetaženej? určitě to myslíš strašně dobře, ale cejtim z tebe

hroznou hořkost, frustraci a bolest.

To chce klid. Pozor na zdravíčko.

0/0
17.10.2009 16:31

Karel Soják

Re: Napařil bych měsíc těžkého kriminálu každému,

to ten mů j dobře míněnej vzkaz budeš kopírovat pořád dokola? já abych věděl předem co se jako bude tí, čím nás všechny ještě potěšíš.

0/0
17.10.2009 16:47

Jarxik

Kdo to píše.

:-) nesmysl mně osobně by zajímalo kdo je ten profesionální rybář.

0/0
17.10.2009 13:39

Karel Soják

Re: Kdo to píše.

tak jako já byl selskym rozuměm to viděl, tak, že prof.rybář je ten, co ho lovení ryb živí. Ta asi takhle.

0/0
17.10.2009 15:59

apokalypsa

A co takhle: nelovit vubec!

Jedine pravidlo: nelovit. Bez vyjimky - ani amatersti lovci ani ti "profesionalni", proste zadni rybari.R^

0/0
17.10.2009 13:32

matesakoid

Re: A co takhle: nelovit vubec!

Jo! kupovat to v Tescu z nádrže...

Ble, jsi fakt divnej.

0/0
17.10.2009 13:40

apokalypsa

Re: A co takhle: nelovit vubec!

nelovit - nekupovat - nejist

co je na tom tak divneho? 8-o

0/0
17.10.2009 14:44

Kurt21

Re: A co takhle: nelovit vubec!

Nic, snad jen to, že se loví mnoho tisíc let, a nikdo nečekal právě na tebe, aby s tím přestal. ;-)

0/0
17.10.2009 16:22

pepa01

Re: A co takhle: nelovit vubec!

no a co, tak se přestane

na Maltě se při lovu tažných ptáků taky vymlouvají na "tradice", stejně tak chtějí obhájit chytání ptáků na lep ve Španělsku

ještě o Maltě: Na Maltě žije zhruba 400 000 obyvatel, z toho 15 000 aktivních lovců. Každým rokem zastřelí kolem 2 miliónů ptáků. Mezi nimi jsou pravidelně i zástupci více než 80 chráněných druhů. Následkem tohoto soustavného pronásledování dnes na Maltě pravidelně hnízdí pouze 18 druhů ptáků.

cso.cz

0/0
18.10.2009 0:36

matesakoid

Re: A co takhle: nelovit vubec!

na Malte hnizdi jen 18 sruhu ptaku, protoze ostatni by tam v tom vedru pochcipaly

0/0
28.10.2009 9:23

vazne.jo

Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

V přírodě neexistuje trápení lovu nebo trápení kořisti jiným zvířatem.. ti loví protože se musí nasytit. Jinak je to u lidí - "inteligentních vyšších tvorů"....Ti napíchnou střevlíka - tedy živou rybku - na háček, aby chytli na ni větší ryby...není to už debilita logiky s radou, jak zacházet s živou chycenou rybou na napíchnutého střevlíka?

Zde jsou však ještě větší debily zvířat, zvaných lidi....., takže po těch videích si člověk řekne, vyrvat háček rybě z hrtanu, někdy i s kusem masa, co to je oproti tomu níže, že jo?

http://www.zvraceny.cz/search/n%C3%A1vnada

http://www.zvraceny.cz/video/14038-gurmani

http://www.zvraceny.cz/video/11173--extremely-shocking-dogs-being-prepared-to-eat-in-china-highest-warning-18-investigation-by-peta

http://www.zvraceny.cz/video/9018-labuznici/

0/0
17.10.2009 12:09

Jandik73

Re: Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

V základu souhlasím, ale hned první věta je nesmysl. Zrovna nedávno jsem viděl dokument v TV o mladých slonech, kteří zabíjeli nosorožce, jenom tak pro zábavu.

0/0
17.10.2009 12:49

vazne.jo

Re: Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

...chcete za každou cenu najít vyjímky v chování zvířat (jasně že úchylky jsou vždy a všude) a ty tady demonstrovat jako pravidlo, že debilita zvířat je přímo úměrná debilitě zvířat druhu lidé?

Když ano, nepochopil jste.

0/0
17.10.2009 13:15

nejchytrejsi

Re: Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

jj, slony neznam, znam kocky co pro legraci chytaj ptaky, aniz by je pozraly, psi jaktky kruty, ne vic nez velkopestovani kurat bilou rasou, atakdal...

0/0
17.10.2009 13:34

vazne.jo

Re: Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

....že by hladoví byť i nasycení vci nebo divocí psi ve volné přírodě chytali z legrace krůty?

....nebo divoké kočky v přírodě z legrace ptáčky?

Jak psi tak kočky, degenerované člověkem do domácího vězení, nasycené papáničkem od pána nebo paničky přebírají z frustrace, nadbytku špeku, dlouhé chvíle a nedostatku pohybu degenerační sklony k zábavám pána nebo paničky...

Na argumenty nestačí nik: "nejchytřejší" ale také mozek...

Jedině poslední argument se vám vydařil!

0/0
17.10.2009 13:43

Karel Soják

Re: Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

nejseš přetaženej? určitě to myslíš strašně dobře, ale cejtim z tebe hroznou hořkost, frustraci abolest. To chce klid. Pozor na zdravíčko. ;-)

0/0
17.10.2009 16:04

matesakoid

Re: Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

Koukam, ze bobecek nikdy nevidel kocku s mysi, co?

V zivote jsi nevidel jak vypadaji kurata rozeseta po zahrade, kdyz se k nim dostanou vrány (kazde ma rozklovnoutou klavu a nic vic)...

Boze, ty jsi idealisticke veminko...

0/0
17.10.2009 13:42

vazne.jo

Re: Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

Další stupidní argument :

Od kdy lze argumentovat a srovnávat debilitu zábavy lidí se zdomácnělými kuřatami na zahradě s degenerovanou slepicí a vránami -

....snad si nemyslíte vážně, že kuřátka koroptví nechá matka nechat volně pobíhat na poli v přírodě, aby je přežrané vrány jen tak klidně bodali do hlav...vidím, že debilita argumentů nabývá akceleraci

0/0
17.10.2009 13:50

Martin V

Re: Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

neboj, tvé blbosti to nedosáhne, když nechápeš nebo nechceš pochopitRv

0/0
17.10.2009 15:28

habr

Re: Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

Ta zábava u mladých slonech může mít určitý důvod. Potravinová konkurence, ochrana mláďat apod. cvičení síly apod.

To se už můžeme bavit o kočkách, které dokáží s ulovenou kořistí si hrát hodně dlouho. A je to hra a nebo je tam zas nějaký jiný existenční důvod?

0/0
18.10.2009 0:45

jindrahojer

Re: Lidé jsou degenerovaná zvířata na vyšším stupni, nic víc

Když už se někdo obtěžuje tím,že nám složitě vysvětluje to,co je každému jasné,měl by si taky trochu zopakovat něco ze zoologie.Střevlík je brouk a rybka je střevle.

Petrův zdar a hodně trofejních kusů.

To přeji všem

0/0
22.10.2009 16:22

gawy

Haha prej souboj

Co to je za souboj, kdyz rybar nemuze prohrat. Aby to byl spravny souboj melo by to byt tak, ze kdyz vyhraje ryba (tedy rozpozna nastrahu, nebo se vyvlikne z hacku, prekousne silon apod), tak by mela mit moznost se rozhodnout, zda rybarovi ponecha zivot nebo jestli ho necha zemrit. To bych pak chtel videt, kolik "sportovnich" rybaru vychutnavajici souboje by bylo ;-D

Jako at si klidne chytaji a pousti, ale at nerikaji hovadiny typu "A se soupeřem, tedy rybou, je třeba zacházet jako s respektovaným protivníkem, který právě prohrál." nebo "Pouštění ryb by měla provázet jistá slavnostní atmosféra. Vždyť dáváme svobodu soupeři, který s námi bojoval a podlehl."

Co to je za soupeřeni a boj, kdyz rybar nemuze nikdy nic narozdil od ryb ztratit?

0/0
17.10.2009 10:21

Hucul

Re: Haha prej souboj

No, muze spadnout pri pretahovani do vody... nebo ho muzou sezrat pirane. :o)

0/0
17.10.2009 10:41

Karel Soják

Re: Haha prej souboj

to by musel bejt rybaříček trpaslíček ;-Dmůj brácha miluje nevkus -má vysušenou, vycpapou piraňu jak o dekoracina nábytku ;-D

0/0
17.10.2009 16:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.