Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Barvy jednošichtovky šetří čas i peníze. Ale jsou husté, nadřete se

Barvy, kde se základní i vrchní vrstva provádí jediným nátěrem, jsou dražší než běžné barvy. Když si ale spočítáte cenu základu a vrchního nátěru, můžete nakonec ušetřit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

l.g

Reklama

Pomiňme, že celý článek je reklamou.

Osobně jsem velmi skeptický k jednovrstvým barvám ("jednošichtovka" je dost odporný název). Je to určeno pro lidi, co si chtějí ušetřit práci a na kvalitě jim tak moc nezáleží. Typicky pro řemeslníka, který ještě navíc nedodrží technologický postup a natře to prostě jen jednou, přesto že většina těchto barev se má stejně nanášet ve dvou vrstvách.

Výsledek je podle mého horší, než se specializovanými barvami. Barva základní a barva vrchní řeší uplně jiné problémy a musí mít jiné fyzikální i chemické vlastnosti, které často jdou proti sobě. Spojit je do jednoho je vždy kompromis mezi kvalitní základovkou a kvalitní vrchní barvou. Výsledkem je průměrně kvalitní (resp. nekvalitní) nátěr.

0/0
31.5.2011 15:08

Labaro

Zaváděcí název?

Tak do dneška jsem si myslel, že jednošichtovka se aplikuje v jedné vrstvě. Pokud se musí aplikovat dvě a více vrstev, tak nevidím žádný přínos v tom, že druhá vrstva obsahuje antikorozní přísadu, když není v kontaktu s podkladem. A zejména neušetřím žádný čas, protože musím tak jako tak aplikovat minimálně dvě vrstvy. Pokud mám tedy aplikovat dvě vrstvy na kov, tak u raději použiju na první vrstvu antikorozní základ, jehož vlastnosti zároveň zaručí dobrou přilnavost a na druhou vrstvu použiju vrchní lak, jehož hlavním smyslem je (vedle estetického aspektu), vytvořit nepropustnou vrstvu, aby se k základu nedostala vlhkost a nevyplavovala antikorozní soli.

0/0
31.5.2011 0:03

Jitřní dar

reklama

Musím se podívat na reklamu, abych viděla... reklamu.

0/0
29.5.2011 21:56

Santa1

Tyhle barvy moc neberu,

zejména po mnoha špatných zkušenostech s Hammeritem. Jedna vrstva přímo na kov? Tak takhle ta barva opravdu nefunguje. Barva i po zavadnutí zůstává dlouho "živá", z případných nerovností postupně a neustále stéká. Druhá doporučovaná silná vrstva po čtyřech hodinách to ještě zhorší. Další vrstva by se měla nanášet po šesti týdnech, jak bývalo původně napsané na obalu. Fakt je, že díky této vlastnosti se povrch krásně slije a je velice lesklý, ale dobře to funguje, jen pokud se nejdříve použije klasická základovka, ovšem tím padá proklamovaná výhoda téhle barvy. Hezky vypadají i ty kladívkové odstíny. Barvu nikdy neředit, musí se nanášet husté a z toho plyne i velká spotřeba.

Barva, se kterou jsem udělal dobrou zkušenost je Komaprim Zinocel, taky základní/vrchní barva. Nedělá takovou parádu, ale drží.

0/0
29.5.2011 12:04

FotoGraf

Tak to tam meli dat maminku mladou a ne takovou, co vypada,

ze do dvou let zhebne... to mi neprijde vubec trefne, pac ta barva ma vydrzet aspon 10 let

0/0
28.5.2011 18:37

Yen

Čeština

Ale jsou husté, nadřete se     V Češtine slovosled pakárnou být.

0/0
28.5.2011 16:40

pavelthelong

preklad "jednosichtovky" ???? :-(((

neslo by treba napsat  "jednovrstve" nebo jednonaterove a nenechat text z nemciny otrocky prelozit pocitacem ? ;-€;-€

0/0
28.5.2011 13:50

MuhamadAlalibaba

Re: preklad "jednosichtovky" ???? :-(((

běžně se tomu tak říká a navíc se tyhle barvy nenatírají v jedné vrstvě.

0/0
28.5.2011 14:07

Hroznej puberťák

Reklama je to sice dobré

... ale ta barva stojí za starou bačkoru. Alkyton je dobrej.

0/0
28.5.2011 13:34

master.computer

přesně

Jedna z nejlepších reklam to bez debat...

0/0
28.5.2011 11:11

John_Matey

reklama

až to budeš natírat příště, tak to musíš natřít namodro. Až to budu natírat příště, tak to už tu maminko nebudete ;-D

ani jsem si tu reklamu teď nepouštěl, ale její text aspoň přibližně mě utkvěl v paměti už z dob, kdy se vysílala. Inu asi správná reklama :)

0/0
28.5.2011 10:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.