Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé podceňují odčervování mazlíčků, po toxokaróze můžete i oslepnout

Vzhledem ke koncentraci psů a koček v českých domácnostech hrozí obrovské riziko onemocnění larvální toxokarózou. Vzniká zanesením vajíček škrkavek do lidského organismu. Přitom by stačilo, aby majitelé zvířat pravidelně nechali své miláčky odčervit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lkonvalinkova

Odčervovat by se mělo jen tehdy

pokud má zvíře parazity. A to lze zjistit rozborem trusu. Rozhodně nezabrání novému napadení. Odčervování zdravého zvířete je zbytečná otrava organismu. A skvělý byznys. Proto výrobci a veterináři tak horují pro preventivní odčervování.

0/0
23.5.2010 18:02

lajika

paraziti

U nás ve čtvrti žijí celé kolonie koček, které nejspíš nikomu nepatří. Jsou jich, odhaduju, skutečně desítky a žádná z nich nikdy nebyla u veterináře. Nepochybuju o tom, že i jinde se "volně žijící" kočky vyskytují, i když možná ne v takovém počtu. Ostatně i kočky domestikované vyrážejí z bytů na výlety a zálety, a to rozhodně bez dozoru majitele, neřku li pak na vodítku. Osočovat především majitelů psů, tedy zvířat  v drtivé většině očkovaných a odčervených tu není na místě (článek je o parazitech, ne o tom, kdy kdo kde šlápl do h*)

0/0
16.4.2010 10:07

Naarik

Vo co de?

Nikdo nekontroluje, jestli panickove po psech uklizi... A pritom neuklizi skoro vsichni. Kdyz na to jsou zvykli doma, tak at. Ale na verejnym prostranstvi by se mohli chovat slusne. Proc se to sakra nekontroluje a nepokutuje? Staci, kdyz se bude policejni hlidka prochazet po sidlisti a koho nachyta, klidne bych mu dal pokutu 5tis korun. Je to umyslny znecistovani verejneho prostranstvi, tak at platej!!!

0/0
13.4.2010 14:33

pajdulka

je jaro..

.. je čas odčervování ;-D Musím pro Drontal, to zas bude majlant. Ale co, radši prevence, než aby byla nemoc.

0/0
13.4.2010 10:02

Martin V

To hlavní chybí

to hlavní chybí - jak si zkontrolovat, jestli už to v sobě člověk nemá, protože těch exkrementů je všude spousta.

On je totiž problém, že většina pejskařů, co po svém psu uklízejí diskutuje na idnesu a pak nemá čas uklízet venku :-(

0/0
12.4.2010 23:05

edcd96f7

Hovínko v podnadpisu.

Ne že bych v hospodě nemluvil sprostě, ale překvapuje mě, když novinář taková slova zcela nevynuceně používá v článku, který by se dal označit za odborný resp. populárně naučný. Zdrobněním ze sprostého slova slušné nevytvoříte. Spojení jako zamrdaňoučký čuráček v tisku běžně nevídám.

0/0
12.4.2010 23:03

Hans Wurst

Re: Hovínko v podnadpisu.

;-D

0/0
12.4.2010 23:50

--PintBull--

To je stejně zvláštní.

Svým čoklem terorizovat své okolí. Psa vlastně trápit někde v bytě. Ale tvářit se jako velký milovník zvířat. Co ti lidi maj za problém? 8-o

0/0
12.4.2010 21:27

Jandik73

Re: To je stejně zvláštní.

Protože pes je nešťastnější, když je na zahradě, že?

0/0
13.4.2010 10:39

habr

Mne odčervuje

datel či strakapoud. Ale nějak jsem se nikde nedočetl, jak se mají lidi kontrolovat, zda již nejsou nakaženi. Popravdě, když vidím prach na ulicích, tak bych se nedivil kdyby s ním lidi čas od času si nějaké to vajíčko parazita nevdechli, případně prach v puse s vajíčkem i nespolkli při nějakém jidle, polykání slin apod.

0/0
12.4.2010 20:49

Vlna hněvu

Něco je špatně, když je dětské hřiště oplocené

 a děti si hrajou za plotem, kam (teoreticky) psi nesmí. Mělo by to být obráceně a pokud jdu ven se psem, mám ho na vodítku a smím pustit jenom na vyhrazeném oploceném psím výběhu. Všude jinde nechť je pes odstřelen a páníček pokutován. Naštěstí existují osvícení myslivci, kteří přes nenávistné komentáře v novinách občas odstřelí volně pobíhajícího psa.

0/0
12.4.2010 17:20

Cofola

Re: Něco je špatně, když je dětské hřiště oplocené

Ano, to jsou velcí myslitelé... Asi jako ty.

0/0
12.4.2010 17:39

Phanosh

Re: Něco je špatně, když je dětské hřiště oplocené

Můj názor je takový, že osvícení myslivci by měli denně pořádat hony na arogantní voly jako jsi ty.

Ti "osvícení" (ožralí, nemyslící) myslivci tu a tam vystřelí na psa, který je na vodítku (protože si prý vodítka ani majitele (o metr a půl dál) nevšimli), jindy zase vystřelí brokovnicí po malých dětech, které si hrají se psem na odlehlé louce (a neohrožují ani zvěř, ani nikoho jiného)...

Že pes nesmí na dětská hřiště, to je správné nařízení. Je to bezesporu v zájmu dětí, v zájmu hygieny i bezpečnosti. Nicméně každý pes je pro někoho členem rodiny a žvanit o nějakém hromadném odstřelu psů je nemístné hulvátství a buranství.

0/0
12.4.2010 18:26

--PintBull--

Re: Něco je špatně, když je dětské hřiště oplocené

A co děláte, když Váš člen rodiny otravuje cizího člověka a následně je oslepen kasrem?

0/0
12.4.2010 21:23

Koholik

Re: Něco je špatně, když je dětské hřiště oplocené

vytáhnu vlastní pepřák a vrátím mu to.... (pokud je obtěžování to, že můj pes pouze projde kolem a nejaký paranoidní ma..gor udělá co jste popsal)

0/0
12.4.2010 22:42

Salátek s krutony

Re: Něco je špatně, když ještě nejseš oplocenej ty

0/0
12.4.2010 19:29

petrpetrpetrpetr

Re: Něco je špatně, když je dětské hřiště oplocené

Už jsi někdy viděl myslivce ve městě? ;-D;-D;-D Jinak volně pobíhající psi po lese nejsou chráněni. Teoreticky pokud mají obojek s identifikační známkou, pak by se neměl zastřelit, ale skutečnost je různá. Jinak pokud si někdy byl v lese, tak bys viděl, že tam je takové množství výkalů, že nechat malé dítě volně pobíhat po lese může jen *****. Jinak v pískovištích a parcích je mnohem větší množství druhů výkalů. Obzvláště kočičky rády píseček. A kočičí trus je podstatně nenápadnější než psí. Takový tichý zabiják :-) Myslete na to, až budete brát děti na pískoviště 

0/0
12.4.2010 20:02

--PintBull--

Re: Něco je špatně, když je dětské hřiště oplocené

Takže podle tebe když staford někde nahání po lese srny, tak se má myslivec nejdřív podívat jestli má známku a až pak pálit?

0/0
12.4.2010 21:25

Hip

Re: Něco je špatně, když je dětské hřiště oplocené

srna je podstatně rychlejší než pes, takže nevím proč by se spolu nemohli proběhnout. Jinak myslivci vůbec nejsou oprávněni dle zákona na psy střílet, to může jen lesní stráž a ani ta nesmí pálit na lovecká a služební plemena. I kdyby tu srnu před ním strhl.

0/0
15.4.2010 14:34

--PintBull--

Re: Něco je špatně, když je dětské hřiště oplocené

R^

0/0
12.4.2010 21:22

Naarik

Uz zacinam mit alergii na oznaceni "domaci mlazlicek"

Bydlim na plzenskym sidlisti a to, co se tady deje, je fakt uz do nebe volajici... Lidi tloustnou doma na gauci u televize, tak je napadlo, ze by si mohli poridit psa, aby je neco donutilo udelat par pohybu, kdyz ho jdou ven vyvencit. Je to sice smutny, kdyz si musi kvuli tomu porizovat psa, kdyz nemaji tu vuli sami od sebe na sobe zapracovat. Jit do lesa, kterej je hned za barakem, vyjet na kole, zabehat si, atd... Ale budiz, tak at... Ale proboha, at tim neobtezuji lidi ve svem okoli... Kdyz si poridim psa, tak mam za nej i zodpovednost, ne? Tzn., ze kdyz udela hromadu, tak je snad zakladni lidskou slusnosti to po nem uklidit... Ja jsem tu fakt nikoho nevidel, ze by to uklizel.. A to jsou travniky, kde jsem si jako malej hral... Dneska bych tady dite nemohl spustit ani z dohledu, porad bych mu musel zakazovat hrat si na travniku, chodit na hriste, na piskoviste... Ja snad nenajdu jeden metr ctverecni, kde by nelezelo vite co? Proc ty lidi musi byt takovy prasata... ???

0/0
12.4.2010 17:15

Vlna hněvu

Průměrnej českej pejskař je jak vidno

poměrně slušnej fanatik, ochotný vraždit lidi kvůli poškození svojí věci (zvíře je z právního hlediska věc).Rv

0/0
12.4.2010 17:13

edcd96f7

Re: Průměrnej českej pejskař je jak vidno

Nevím, na co reagujete, ale pes je, jak správně říkáte, věc, ke které zpravidla máte citový vztah. Pokud se vám někdo pokusí psa poškodit, např. zabít, (nemám na mysli v sebeobraně), můžete svůj majetek bránit i za cenu, že útočník nepřežije. Jako fanatik si přesto nepřijdu. A nejsem majitelem psa, pro upřesnění.

0/0
12.4.2010 22:57

oId fashioned Vince III..

mňam, špagetky

;-D

0/0
12.4.2010 17:04

Rudý přízrak fights for freedom

tak odcervovani je dobre

ale este lepsi je chapat, ze mazlit se a pusinkovat se ma dvounoha kocka a ne ctyrnoha. ;-D Stejne tak u psu, ja kdyz vidim, jak kolikrat i v buse majitele pejsku je ocmudlavaji, tak se mi dela nevolno. 8-o

0/0
12.4.2010 16:16

killy

V Česku jsou přemnožené kočky....

...psi (si 3 mil.) a někteří z těch 10,5 milionů lidí !

0/0
12.4.2010 15:57

Dadako

Prevence

Ja nechavam sveho bigla 1x do roka otestovat zda nema cervy v trusu a mam klid na dusi, cena? 60Kc u veterinare ;)

0/0
12.4.2010 15:52

Vlna hněvu

Kočky jsou přemnožené

zabíjí ptáky a přenáší nemoci. Měly by být povinně označeny obojkem nebo čipem, s evidencí očkování a ty neoznačené utratit.

0/0
12.4.2010 15:10

adelka543

Re: Kočky jsou přemnožené

je mi Vás líto Rv

0/0
12.4.2010 15:18

Vlna hněvu

Re: Kočky jsou přemnožené

mě je líto maminek, které díky nemoci přenášený kočkou, např. toxoplasmosou potratí. Manželka kamaráda byla ten případ.

0/0
12.4.2010 15:22

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Kočky jsou přemnožené

tak nema chodit na piskoviste a vocmudlavat babovicku. ;-D (Sorry, nemyslim to zle, ale ty kocky tu (na planete zemi) ziji stejne dlouho jako lide a nevidim duvod proc by zrovna clovek si mel celou planetu uzurpovat jen pro sebe. Hygiena to je to spravne slovo, myt si ruce, .....)

0/0
12.4.2010 16:20

cepij

Re: Kočky jsou přemnožené

Protože člověk je nejdrsnější predátor a na vyhlazování koček má tudíž právo dané samotnou přírodou. Kdyby byly kočky na našem místě, tak s námi vydrbou jedna dvě... ;-D

0/0
12.4.2010 16:48

edcd96f7

Re: Kočky jsou přemnožené

R^;-D

0/0
13.4.2010 0:52

Vlna hněvu

Re: Kočky jsou přemnožené

mýt ruce je určitě v pořádku, ale proč mám na vlastní zahradě šlapat do kočičinců a nemít možnost sníst neumytou vlastní jahodu ?

0/0
12.4.2010 17:16

pajdulka

Re: Kočky jsou přemnožené

vaše kamarádka je asi pěkné prase, protože pokud nežere kočičí, psí a pod. trus starší 48 h, tak to nedostane. To už je pravděpodobnější z neumyté zeleniny a hlavně z tataráků

0/0
13.4.2010 10:00

pkk

Re: Kočky jsou přemnožené

Já s názorem souhlasím. A´t se lidi starají o děti/lidi a ne o psi a kočky !

0/0
12.4.2010 15:26

Jakub76

Re: Kočky jsou přemnožené

nikdo vám nebrání - starejte se o lidi. Vy zase neupírejte druhým právo starat se o koho chtějí

0/0
12.4.2010 17:09

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Kočky jsou přemnožené

a nejenom kocky, kazdeho, kdo nebude oznacen chipem utratit. ;-D;-D;-DRv

0/0
12.4.2010 16:13

ognir_hm

Kdybych zjistil

ze si me dite z travniku za barakem prineslo skrkavku, tak tam priste jdu a nasypu tam klobasky nadopovane jedama.

0/0
12.4.2010 14:46

dr. Freaksworth

Re: Kdybych zjistil

možná by stačilo naučit děcko nejíst jakékoliv výkaly...

0/0
12.4.2010 14:57

Vlna hněvu

Re: Kdybych zjistil

možná by bylo lepší naučit páníčky po svém čoklovi uklízet

0/0
12.4.2010 15:06

dr. Freaksworth

Re: Kdybych zjistil

hm dobrou chuť...

0/0
12.4.2010 15:11

Vlna hněvu

Re: Kdybych zjistil

kdo na to nemá žaludek ať čokla nemá. Zatím ještě je zvíře z hlediska práva stále "věc" a oproti dítěti na pískoviště má minimální práva.

0/0
12.4.2010 15:12

dr. Freaksworth

Re: Kdybych zjistil

no nevim jak ty ale pokud jste zvyklí na to štrachat se v h***ch tak už na mě raději nereaguj

0/0
12.4.2010 15:14

Vlna hněvu

Re: Kdybych zjistil

a že se tvůj pes vyse...re a pak do toho někdo šlápne a v těch hovn..ech se bude muset štrachat a vyndavat to z podrážky ti je jedno ? ;-€

0/0
12.4.2010 15:18

dr. Freaksworth

Re: Kdybych zjistil

jo panáčku ale ale oni na Zemi nepobíhaj jen lidé, psi a kočky, ale na pochopení této věci bys potřeboval dodělat alespoň základku

0/0
12.4.2010 15:24

Vlna hněvu

Re: Kdybych zjistil

jasně, další co hlásá návrat k přírodě. Proč žít kultivovaně a snažit se vylepšovat prostředí že ? Ona i taková transplantace ledviny je zákrok proti vůli přírody.

0/0
12.4.2010 15:26

dr. Freaksworth

Re: Kdybych zjistil

hele ty budeš asi dobrej expert, vzali tě někdy rodiče do lesa? Krom toho tvé dedukční schopnosti ohledně mého názoru na lidský život jsou doslova fascinující ;-D

0/0
12.4.2010 15:29

von Kleist

Re: Kdybych zjistil

Nevzpominam si, kdy jsem naposledy prinesl z lesa ho*no na bote, a to na to pozor v lese nedavam. Ale ve meste uz se to obcas stava, a to davam pozor sakra velky..... koncentrace ho*en na prazskem chodniku a v lese je asi trochu jinaci - a to je ten problem.

0/0
12.4.2010 16:27

Cofola

Re: Kdybych zjistil

Že by srnky a zajíci po sobě uklízeli bobky do ekologických pytlíků, aby do nich náhodou nějaký lufťáček nešlápl a neumazal si nové DCčka?

0/0
12.4.2010 16:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.