Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Majitelé bojových psů ve Vídni nyní musejí mít zkoušku a průkaz

Kdo chce jet do Vídně na déle než měsíc, musí se přizpůsobit a absolvovat zkoušky stejně jako Vídeňané. Nová pravidla se vztahují na 13 plemen, mezi nimiž je třeba pitbul či rotvajler. Jejich majitelé na ně teď budou muset mít zvláštní průkaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

coke.lukas

chjo... větších nesmyslů aby jeden pohledal...

to snad není možné;-O, co všechno ještě ty "chytré" hlavy na radnicích nevymyslí... Rv Jak tady správně zmiňuje několik diskutujících, bojová plemena jednoduše neexistují. Já osobně považuji rotvajlery V za nejdokonalejší psíky na světě!!! Samozřejmě že je vše o lidech. Btw: dokavaď jsem neměl tu čest s pitbulem u nás doma, tak jsem je nějak extra rád neměl. Nicméně teď pitbuly prostě žeru!

0/0
13.7.2010 3:08

pettyo

Co třeba...

...bandog? Ten v seznamu není. Toho si můžu do Vídně vzít nez náhubku a vodítka? Co dobrman? Ten tam taky není. Někteří politici mi přijdou dost pošahaní.

0/0
9.7.2010 7:45

FiS95

Fajn.

Kvůli uklidnění pár poserů a semetrik teď zavedli absurdní buzeraci pejskařů.

0/0
8.7.2010 1:55

Tamagoci1

Nesmysl

Tak tohle je uplná volovina!!To není ve psech ale lidech.Pokouše vás i pudl,jezevčík,je to jen zvíře nevíte co udělá a do hlavy mu nevidíte i když mě můj pes poslouchá(Německý Boxer)pořád jsem ve střehu.Proč se nespřísní pravidla pro pobyt psů venku?Jdu s ním po městě nebo obci tak neexistuje aby nebyl na vodítku případně neměl košík.Na co máme policii nebo městskou?Půjdete se psem na volno,pokuta  např.5.000 Kč bez milosti a je to.(když vidím,že 15 holka jde s dogou bez košíku,nechápu)!.Většina majitelů si to rozmyslí.Na druhou stranu,když jde třeba manželka se psem neexistuje,že by se k ní někdo přiblížil a podal jí ruku pokud tam nejsem já,prostě jí ochranujě,když jsem tam já v klidu jen sleduje,to není agresivita-to je prostě ostražitost,nebo když mě někdo stojí před vrátky a pak vleze dovnitř,nemůže se divit že si ho podá,když vidím ceduli že je tam pes,tak tam nelezu-ale zase,musím mít zabezpečený pozemek aby neutekl atd.Je to jen v majiteli,žadný průkaz není potřeba!!!

0/0
4.7.2010 23:22

David500

Re: Nesmysl

Plně s vámi souhlasím. Policie (myslím obě) nedokáže dávat pokuty ani za neuklizení psích exkrementů.

0/0
7.7.2010 1:54

Budulinek007

Re: Nesmysl

Ona to je a není pravda. Je zcela bez diskuse, že zakazování jakýchkoliv plemen je hovadina. Ono po pravdě už označení  "bojový pes" je zcela stupidní záležitost, protože bojová plemena neexistují, jsou pouze psi s určitými předpoklady a vlastnostmi.

Na druhou stranu sám mám ridgebacka, který dokáže v případě špatného vychování taky udělat paseku. Je ale vycvičený, poslechne na slovo a cizích psů ani lidí, pokud na něj nezaútočí si vůbec nevšímá. Nemám tudíž důvod mít ho neustále na vodítku, když mi na zavolání okamžitě přijde k noze. Když ale vidím, že se stejně pohybují u nás ve městě lidi, kteří mají stejně velké psi, kteří je evidentně neposlouchají, pak bych pro ono selektivní zavedení povinosti doložit výcvik psa uvítal. Prostě máš loveckého psa, dolož minimálně zkoušku na úrovni ZOP (základní ovladatelnost psa) a je klid. Nedoložíš, nesmíš bez vodítka a košíku ven. Ubylo by těch nejhorších frajírků, kteří mají velkého psa a vůbec se mu nevěnují a byl by klid.

0/0
7.7.2010 13:02

coke.lukas

Re: Nesmysl

R^

0/0
13.7.2010 3:09

tmf

a co

majitel normálního rotvajlera toho co je ve skupině 2  pinčové, knírači, plemena molossoidní a švýcarští salašničtí psi co ten, ten také musí mít nějakou přiblblou kartu?

0/0
2.7.2010 21:38

Ejmi

V šesti měsících?

Hm, tak je to dobré opatření, ale jen než jsem dočetla ten konec... Nevím, jak majitel 6ti měsíčního štěněte prokáže, že jej zvládá? Za A je to ještě štěně, takže nebude poslouchat jako hodinky a za B ještě nemá ustálenou povahu. Tak moc nevím, jestli to k něčemu je. Ty zkoušky by spíše měli být tak v roce, v roce a půl, aby to mělo nějakou výpovědní hodnotu.

0/0
2.7.2010 12:34

Antonek1

Re: V šesti měsících?

Je to spíše o tom jak majitel zvládá svého psa, pokud ho zvládne v těch 6 měsících tak by měl zvládnout i starší psy. A ten papír jak se zdá potom platí pro člověka, že na to má a psa může měnit co rok bez problémů a papírování.

0/0
2.7.2010 14:55

lajika

zkoušky jsou dobrej nápad

Souhlasím se zavedením zkoušek (a to, jak už tu někdo psal, nejen zkoušek poslušnosti psa, ale i psychotestů majitele) pro majitele všech psích plemen. Najmě pak plemen agresivních, jako jsou jezevčíci a teriéři. Proč mám já, majitelka vycvičeného a slušně vychovaného vlčáka, kterého vodím ve městě zásadně na vodítku a s košíkem, neustále odrážet útoky hysterických volně pobíhajících smetáků vedené na mého psa a sem tam i na mě? O útocích jejich neméně hysterických (většinou) majitelek, které, místo aby jednu dobře mířenou břinkly smetákovi, jenž i na sedmé zvolání "Bobinko ale okamžitě poď k paničce" reaguje pouze neurotickým tikem v levém oku, nadávají mně, mému psovi či okolí obecně.

0/0
2.7.2010 12:19

romcann

Re: zkoušky jsou dobrej nápad

Mám úplně stejnou zkušenost. Mám Cane Corso, kterého mám na vodítku a v lese na volno s náhubkem. Taky stále musíme čelit "útokům" malých agresivních jezevčíků a spol., kteří jsou na volno a bez náhubku a provokují. Nepamatuju se, že by se mi tohle stalo s nějakým pitbulem nebo jiným "bojovým" plemenem, ti naopak většinou poslouchají na slovo.

0/0
2.7.2010 14:09

Antonek1

Re: zkoušky jsou dobrej nápad

Na takové pejsky jsem se naučil je účinné vystartovat velice agresivně, a vůbec nebrat ohled na to jak daný pes dopadne, a jestli s tím má majitel problém tak ho umlčím tím že jeho pes napadl i mě a měl by být utracen, jak se to se psem který napadne člověka dělá.

0/0
2.7.2010 15:00

Janoušek

mediální bublina

Mám rottiho, je cvičený, má zkoušky, ale, že některé lidi nemá rád se nedá ovlivnit, lidé si totiž neuvědomují, že když po mě na ulici začnou řvát: ' Chyťte si tu obludu pořádně, protože jinak si na Vás dohlídnu', i když jim pes nic nedělá a je na vodítku, pes vyhodnotí jako útok na mě. A to že se někteří psi mezi sebou nemají rádi, no a co?  V blízkosi je jeden labrador, se kterým se můj pes nemůže a to jen proto, že když můj 'bojový pes' byl štěne, tak ho ten druhý přes plot kousl do jazyka. A tak když teď jdeme kolem mohou se sežrat, ale já prý jsem vinná, protože já mám rottiho. A člověk, který jde kolem to komentuje, raději ať si všichni hledí svého. A proč lidé vůbec mají psy? Mě přepadli, vykradli nás, auta u baráku nám poničili od té doby co máme psa je klid, nebyl pořízen, ale kvůli tomuto, vždy jsem si ho přála. A já bez něj nevýjdu ven, je to kámoš, který by za mě dal život. Jak tady bylo správně podotknuto, když zkouška, tak pro všechny. Ne jen pro část služebních plemen.

0/0
2.7.2010 10:43

mikaz

Už aby to bylo u nás a zákonem

Navrhuji, aby u nás byla dána povinnost zákonem, aby každý majitel služebního, loveckého, nebo bojového psího plemene musel mít kynologické zkoušky a obdobu zbrojního průkazu pro vlastnictví psa. K tomu by musely prokázat, že mají psy na pozemkukterý je řádně zabezpečen plotem o výšce aspoň 2,5m. Stačí když vidím souseda, kterýje pěkný magor, má dva vlčáky,každou chvíli je tříská a skoro nekrmí a plot kolem pozemku jenom 1,20m. Až těm psům jednou hrábne.....Mám malé děti a když jsem byl na úřadu, aby mu aspoň nařídily zvýšené oplocení pozemku, tak mi řekli, že to mohou jenom doporučit. tak mi asi nezbyde nic jiného, než si udělat zbrojní pas a koupit pušku, abych se měl jak bránit až mi zmagořený vlčák vlítne na zahradu.

0/0
1.7.2010 21:50

tmf

Re: Už aby to bylo u nás a zákonem

prosím, kteří to jsou ti bojoví? Třeba RTW je ve dvojce

Plemena - standardy

I. - plemena ovčácká, pastevecká a honácká  II. - pinčové, knírači, plemena molossoidní a švýcarští salašničtí psi  III. - teriéři IV. - jezevčíci  V. - špicové a tzv. primitivní plemena  VI. - honiči a barváři  VII. - ohaři  VIII - slídiči, retrieveři a vodní psi

IX. - plemena společenská  X. - chrti

0/0
2.7.2010 21:41

tmf

Re: Už aby to bylo u nás a zákonem

a jak to čtu dál, tak je vidět nedostatek tkáně pod kotí lebeční. K čemu plot 2,5m??? Co to je za blbost. Copak to bude přeskakovat, prostě ho podleze. To je celkově výplod ten příspěvek.

0/0
2.7.2010 21:43

David500

Re: Už aby to bylo u nás a zákonem

To bychom museli mít poslance, pro které se poslanecký mandát stál službou pro veřejnoust a ne způsob, jak se obohatit, když to nejde jinak.

0/0
7.7.2010 1:56

cakekake

Už aby to bylo i u nás

Doufám, že nová vláda, případně nové zastupitelstvo po podzimních volbách, udělá něco podobného i u nás. Ať už přímo, nebo referendem. Dánsko R^

0/0
1.7.2010 15:48

Santa

Re: Už aby to bylo i u nás

Ano, to je to co tuhle zemi trápí a je potřeba urychleně řešit. Ty ses nechal očkovat proti prasečí chřipce, viď?

0/0
1.7.2010 15:52

cakekake

Re: Už aby to bylo i u nás

Klid, každý průměrný čínský bistro tě tvejch problému rychle zbaví.

0/0
1.7.2010 16:14

Santa

Re: Už aby to bylo i u nás

Zato tebe ani pár let na psychiatrii ne.

0/0
1.7.2010 16:15

cakekake

Re: Už aby to bylo i u nás

No to byla rychlost ! Ještě máš postřeh.

0/0
1.7.2010 16:18

Santa

Re: Už aby to bylo i u nás

Sleduj a uč se :-P

0/0
1.7.2010 16:20

K55K

Re: Už aby to bylo i u nás

To se pleteš. Vláda bude chudým brát a nám bohatým dávat, aby se ušetřilo!!

0/0
1.7.2010 16:22

kulhanek21

mýtický pitbul zabiják

vážně úžasný počinek... čistokrevný pitbul, který má v genech zakódováno, že člověk se nekouše, je na seznamu, a německý ovčák a dobrman, kteří byli speciálně vyšlechtěni k tomu, aby napadali lidi, na seznamu nejsou... fakt sranda... navíc pitbul dospívá až ve třech letech, takže když si ho pořídím jako 3-měsíční štěně, v půlroce jeho života s ním k nějakým zkouškám nemá smysl vůbec chodit, neb je to ještě takovej malej pitomec, co ničemu nerozumí... a navíc je to zase jedno z těch opatření, která slouží pouze k buzeraci slušných a spořádaných lidí... bezdomáč si do squatu pořídí kříženého pita s pokřivenými rodovými vlastnostmi, a nějaký pokuty mu visej... zatleskejme vídeňským pánům radním... naštěstí se tam nechystám

0/0
1.7.2010 15:36

bebina

Re: mýtický pitbul zabiják

Nejde o to, co ma nebo nema v genech, ale o silu stisku celisti, kdy i mensi pes muze zpusobit horsi zraneni, nez pes vetsi a tezsi. Kdyz kousne vztekly jezevcik, spravi to par stehu. Kdyz kouste vztekly pitbul, stafford atd., muze z toho byt i krematorium. Ale spis nez kontrolu chovu bych velmi zprisnila postih majitelu. Neco jako pokud pes nekoho pokouse, bude jeho majitel souzen jakoby toto zraneni zpusobil sam a vedome, protoze velky pes at je vychovany jakkoliv je proste schopen cloveka usmrtit.

0/0
1.7.2010 16:02

Santa

Re: mýtický pitbul zabiják

Já se znovu ptám, proč v tom seznamu není můj pes? Větší a těžší než níže uvedení stejně jako mnoho dalších plemen...

0/0
1.7.2010 16:06

mrwn

Re: mýtický pitbul zabiják

a proc se ptas tady? neni pripadnejsi dotaz smerovat na magistrat mesta Viden? :P

0/0
1.7.2010 16:20

Santa

Re: mýtický pitbul zabiják

Jsem myslel, že zdejší odborníci mají odpověď na všechno.

0/0
1.7.2010 16:24

Soami

Re: mýtický pitbul zabiják

Pokud bych přijmul fakt, který se ze všeobecné neznalosti snaží media propagovat, a to že pes je zbraň a že existuje nějaký fiktivní seznam bojových plemen, tak v prvé řadě by měli testovat majitele. Ne na to, jestli psa zvládá, ale stejným způsobem, jako probíhají testy pro získaní zbrojního průkazu - psychotesty, znalostní testy, zdravověda, zdravotní způsobilost.. Dále zda nemá problémy s alkoholem, se zákonem. Tím vším si musí žadatel o zbrojní průkaz projít (vlastní zkušenost;-)) Jinak mé 2 bojové holky Cane Corso na seznamu nejsou - to je divné. Asi proto, že hlavně bojují která bude dřív pod peřinou... Také tam nevidím kavkazana -jeden z nejméně čitelných psů, kterého by měl každý cizí člověk s respektem obejít. Hlavně, že tam mají toho hrozného pitbulla - oblíbeného domácího mazlíka, který člověka nekousne... 

0/0
1.7.2010 23:10

Sallmi

Re: mýtický pitbul zabiják

;-D;-)R^

0/0
2.7.2010 7:19

Santa

Hloupost se dokáže prosadit všude.

Můj pes je větší než všechna uvedená plemena a na seznamu není. Důvod - nepsalo se o něm v rakouské obdobě Blesku, takže ovčan nezná a nebojí se :-(

0/0
1.7.2010 15:32

Wild..Dog

Re: Hloupost se dokáže prosadit všude.

Ono je potřeba lidi pořád něčím strašit, jednou to jsou "nebezpečné zbraně co zabíjí" jindy je to "bojový pes zabiják" . Je potřeba neustále "obyčejného člověka" zásobovat podobnýma blbostma aby  se souhlasným mručení přijal neustálé osekávání osobních svobod s tím, že je to jen pro jeho "dobro". ;-D

0/0
1.7.2010 15:47

Santa

Re: Hloupost se dokáže prosadit všude.

Vypadá to, že Británie udává směr. Střelné zbraně jsou skoro 100% zakazané, nic to nevyřešilo, tak se teď hledá cesta jak zakázat nože.

Tady se zakážou některá plemena, nic to nevyřeší, tak se bude brzo hledat způsob, jak zakázat všechny psi. ;-€

0/0
1.7.2010 15:56

Wild..Dog

Re: Hloupost se dokáže prosadit všude.

omyl v Británii jsou už nože zakázané, stejně tak jako pepřák nebo teleskop. Samozřejmě že to platí jen pro slušné a bílé Brity. Ti ostatní na to kašlou. ;-D

0/0
1.7.2010 16:01

Santa

Re: Hloupost se dokáže prosadit všude.

Tak to jsou soudruzi ještě dál, než jsem myslel.

0/0
1.7.2010 16:07

bebina

Re: Hloupost se dokáže prosadit všude.

Nejde o velikost psa ale silu stisku celisti, to je podstatne. Od koho bude horsi zraneni, od chrta co ma 70cm v kohoutku nebo od pitbula co ma neco malo pres 40cm?

0/0
1.7.2010 16:09

Santa

Re: Hloupost se dokáže prosadit všude.

Moje štěňátko má hlavu asi jako čtyři pitové, sílu stisku si spočítej sama :-/

0/0
1.7.2010 16:11

Petr Tenzor

Re: Hloupost se dokáže prosadit všude.

Neni co pocitat, staci chvilku logicky uvazovat, kdyz uz ze znalosti fyziky zakladni skoly nic nezbylo. Pitbul ma ze psu nejsilnejsi stisk celisti, takze sila bude vetsi, i kdyby to stenatko melo hlavu jako milion pitbulu.. ten stisk je totiz sila v pomeru na jednotku plochy...

0/0
1.7.2010 17:57

Sallmi

Re: Hloupost se dokáže prosadit všude.

No vidíš a pantátovo pejsek má sílu stisku takovou, že překousne pita vejpůl (když na to bude mít náladu)...navíc velikostně je na tom tak, že by z něj mohla mít většina psů prolejzačku. Já jsem naopak pro to, aby obecní vyhlášky upravovaly pohyb psů po městě a každé porušení těchto pravidel bylo trestáno. Dánská demagogie nemá obdoby.

0/0
2.7.2010 7:16

EMS

Drsnýýýý

Utratit psa, co se narodil po březnu? To teda je drsný.....

0/0
1.7.2010 15:09

Honx

A je to potřeba i na jezevčíky a špice?

Každý pejskař nebo veterinář potvrdí, že právě to jsou nejagresivnější psi. Ostatně i podle těch rakouských statistik je 75% pokousání od jiných než "bojových" ras. Prostě jen další vítězství populismu nad rozumem ;-O

0/0
1.7.2010 14:59

mrwn

Re: A je to potřeba i na jezevčíky a špice?

to je ale demagogie! uz se nekdy stalo aby jezevcik usmrtil dospeleho cloveka? jezevcik ma reflex kdy mu nerozevrete sevrenou celist ani heverem? ono je pokousani a pokousani ... to co pisete je pitomost

0/0
1.7.2010 15:03

Wild..Dog

Re: A je to potřeba i na jezevčíky a špice?

Nejvíc napadení a nejhorší následky má napadení německým ovčákem, lidově zvaným vlčákem. Je i tato rasa vedena jako "bojová"?

0/0
1.7.2010 15:06

mrwn

Re: A je to potřeba i na jezevčíky a špice?

i pro vlcaky bych byl pro zavedeni testu.s tim nemam absolutni problem. cokoliv co je schopne vytvorit urcity tip zraneni, patri do te kategorie.

0/0
1.7.2010 15:08

Wild..Dog

Re: A je to potřeba i na jezevčíky a špice?

Já bych zakázal život, je nebezpečný a 100% končí smrtí. ;-D

0/0
1.7.2010 15:10

EMS

Re: A je to potřeba i na jezevčíky a špice?

Hele "Tipe", právě si odporuješ. Podle Tebe by tedy museli mít toto opatření všichni psi....

0/0
1.7.2010 15:11

mrwn

Re: A je to potřeba i na jezevčíky a špice?

hele tipe - neco si o tom precti - vetsinou tohle byva definovano vyskou psa v utku a mistem. na verejnych prostorech prostorech, s vysokou koncentraci lidi, vsichni psi s urcitou vyskou maji povinnost nosit nahubek ... chudaci labradori apod. ale co lidi? to neni diskriminace ale vec elementarni bezpecnosti. vase pravo je mit psa. ale co moje pravo pohybovat se svobodne po meste? nekonci vase svoboda tam kde zacina ta moje?

0/0
1.7.2010 15:16

panboh

Re: A je to potřeba i na jezevčíky a špice?

;-D a prosim pekne ktory pes ma podla Vas reflex, ze mu tlamu neotvorite ani heverom??? Ked tomu nerozumiete nepiste koniny. Dakujem

0/0
3.7.2010 10:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.