Diskuze

Mýty o bioproduktech: Bio je zdravější, plnější vitamínů a pomůže při hubnutí

Proč jíst párky chutnající jako překližka a sýr bez chuti a vůně, když můžeme mít uzeniny z opravdového masa a čerstvý sýr z kozí farmy? Není divu, že jako odpověď na nekvalitní potraviny se světem šíří sympatie ke všemu, co je bio. Pro gurmány jsou biopotraviny jako stvořené, nejsou ale samospasitelné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

l.g

11. 7. 2010 2:12
BIO

Souhlasím s již níže napsaným, že BIO je nejlepší marketingový tah posledních několika let. Při tom se vydává zboží běžné kvality za něco extra s přirážkou 100%. Rozdíl je jen v tom, že ta běžná kvalita se dodržuje, což tak u řady levných potravin není. S hnojením to má společného jen poměrně málo.

Ne nadarmo koluje vtip o rozdílu mezi normálním a BIO zemědělcem - Normální zemědělec hnojí ve dne, BIO zemědělec hnojí v noci.

0 0
možnosti

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

12. 7. 2010 2:22
Re: BIO

je vidět, že to vůbec nechápete, BIO může (a taky "musí") hnojit, ale jde o to čím, a taky je to kontrolovaný

s cenou je to asi taky jako jinde, připlácí se za značku, ale každopádně to nemůže bejt levný jako ty "obyčejný" sajrajty

0 0
možnosti

Kartony

10. 7. 2010 19:30
Já nejsem gurmán a stačí mi normální potraviny,

které jsou levné a stejně zdravé jako BIO. Kdyby se všechyny potraviny vyráběly technologií BIO, tak chcípneme hlady, protože ty technologie jsou vysoce neproduktivní. Proto jsou biopotraviny přes velké dotace dražší než normální.  Neměly by být vůbec dotované. Je to jako se vším BIO - zelená energie, biopaliva, biomasa a podobně. Kdyby to bylo bez dotací, prosím; kdo na to má, ať si to kupuje, ale takhle je to okrádání všech ostatních, kteří jsou skromní a BIO nepotřebují. Je mi 78 let a jedl jsem v životě jeno normální potraviny z obchodu.

0 0
možnosti

Peťulák2

11. 7. 2010 13:46
Re: Já nejsem gurmán a stačí mi normální potraviny,

Tak to patříte do generace lidí, která se tu má nejlíp. Jako dítě jste žil v ještě bezchemickém, čistém prostředí a jako starý využíváte velice rozvinou lékařskou péči. To už se dnes nikomu z nás mladých nemůže přihodit. Chemii do nás rvou od dětství horem spodem, střední věk prožijeme namísto v pomalém socialistickém podniku v počítačovém stresu a do důchodu buď ani nedojdem, nebo budeme muset makat, protože zatímco my zajišťujeme důchod vám, nám už ho nikdo nezajistí.

0 0
možnosti

Pan Hrnek

10. 7. 2010 17:27
Proč je jídlo

to poslední, za co jsou lidi ochotni platit? Vždyť je to jedna z nejdůležitějších věcí. Kolik utratí rodina za provoz mobilů, nová plazma, novej model tel.........???? Cena BIO bude vždy vyšší, ale pokud si ze mě obchodník dělá už pr..., tak je třeba mu o tom dát vědět. Ke všem těm studiím, které rozdíl ještě nenašli. Podívejte se na čísla o kolik procent se zvýšil počet alergií, exemů, rakovin, cukrovek atd.........  Není to jenom jídlo, ale je to jedna z podstatných věcí. Kde jinde začít??????????

0 0
možnosti

MORTONEK

10. 7. 2010 16:20
BIO= normální kvalita ,co není BIO je kvalita podřadná

Naprosto souhlasím s jedním z předchozích příspěvků.To co se nám servíruje pod nálepkou BIO,by mělo být považováno za normální,přirozenou kvalitu na rozdíl od toho co BIo není.tzn když něco nesplňuje požadavky BIO znamená to že je to znečišténé buď chemicky/a má to pak trvanlivost třeba x dní,týdnů nebo měsíců,protože to ani bakterie odmítají sežrat/ nebo je to znečištěné geneticky/GMO potraviny/ u nichž žádný seriózní dlouhodobý výzkum nebyl proveden a ani nemohl protože jsou pěstovány v řádu let,tudíž nikdo nemůže vědět co způsobí jejich konzumace třeba po 20 letech.

Kdysi jsem choval želvy a ty dokonale rozeznaly saláty kupované běžně a a saláty domácí ze zahrady a mnohdy se těch prvních vůbec nedotkly,asi věděly že jsou nadopované chemií.

0 0
možnosti

Martini Dry s olivou

10. 7. 2010 16:28
Re: BIO= normální kvalita ,co není BIO je kvalita podřadná

Myslím, že všichni budou souhlasit s tím, že to, co si vypěstuješ doma je lepší než kupované - to je bez debat. Tady je potíž s "bio", co se prodává v krámech - to je jen předražený brand a, jak jsem už psal, fenomenální úspěch marketérů v potr. průmyslu. Jeden příklad za všechny - porovnej "bio" vejce z krámu a od vlastní slepice - pořád je to nebe a dudy.

0 0
možnosti

ErikM

10. 7. 2010 13:51
zkušenost

Kdysi jsem chvilku dělal na biofarmě, domácí strava...v životě jsem si tak dobře nepochutnal na jídle...není nad čerstvé a bez chemie

0 0
možnosti

Martini Dry s olivou

10. 7. 2010 16:06
Re: zkušenost

Vsaď se, že nepotřebuju farmu, abych si pochutnal minimálně stejně dobře.

0 0
možnosti

Martini Dry s olivou

10. 7. 2010 13:33
Jeden z vůbec

nejlepších marketingových tahů posledních několika desetiletí.

0 0
možnosti

Paxa

10. 7. 2010 10:37
Označení "BIO" budí dojem,

jako že jde o jakýsi "nadstandard". Já osobně razím pravidlo, že tomu říkám NORMÁLNÍ potraviny (a nemusí být "bio" podle těch všech vyhlášek - patří sem třeba taky párek bez mouky apod.).

Zdravotí výhody či nevýhody posoudit neumím, ale chuťové rozdíly jsou naprosto evidentní. Nehledě nato - nemusím-li, nehodlám jíst umělou hmotu a nehodlám ji ani platit. Pravda - "bio" (či jak to nazveme) jsou sice možná dražší - ale platím opravdové jídlo, ne polystyrén - a jak je známo, dobrého člověk sní na množství méně - chuťový zážitek je intenzivnější a člověk je jakoby dřív syt. Na hubnutí nevím, jak fungují, ale jejich hodnota coby výživy mi přijde vyšší.

Takže můj osobní názor - je to vlastně docela ekonomické, je to chutné a je to NORMÁLNÍ, nenechme si vnucovat, že jde o luxus.

0 0
možnosti

Jean-Luc Picard

10. 7. 2010 10:52
Re: Označení "BIO" budí dojem,

Pozor, mícháte jablka s hruškami.

I levný (moučný) špekáček či párek může být BIO. Stačí jen, když vše (i ta mouka) budou v kvalitě BIO.

Lidé chtějí levné potraviny, obchody mezi sebou bojují - a kde jinde, když ne v cenách. To je bohužel průvodní jev tržního hospodářství. Standardizovanou kvalitu by zajistily jen normované receptury, ale to je "nezdravá" regulace trhu.

Mimochodem ani vysoká cena není zárukou kvality, občas platíte za značku více než za výrobek (třeba u oděvů i elektroniky je to více než zjevné).

0 0
možnosti

Extra Želvu smazání nezastaví

10. 7. 2010 9:19
placebo

Dejme do "bio" obalu klasicky (teda chemicky) vyrobenou potravinu a do normálního sáčku z hypermarketu  dejme stejnou potravinu, akorát z domácí zahrádky s nejlepší péčí.

Jaká bude náhodnému člověku chutnat víc, když si bude moct prohlídnout obal? Samozřejmě že ta z bio obalu (teda ta chemická).

0 0
možnosti

Martini Dry s olivou

10. 7. 2010 13:40
Re: placebo

Jak jsem psal výš - je to marketing. A obal rozhodně prodává. Např. nejlepší tatarská omáčka (Agricol), doplácí na totalitní vyvedení sáčku... Lidé radši koupí řídkou a hnusnou "Helmancku".

0 0
možnosti

eltu

10. 7. 2010 9:17
spravne bio

Spravny bio zemedelec chodi hnojit v noci aby to bylo bio :-D

0 0
možnosti

Bartiqe

10. 7. 2010 9:00
podstatna poznamka

Co ja vnimam ako jednu z najpodstatnejsich vyhod BIO potravin je fakt, ze su v ponuke mnohe produkty, ktore sa v ne-BIO prevedeni vobec (alebo len velmi tazko) daju zohnat.

Co sa tyka plnej chuti, ta sa niekde prejavi viac a niekde menej. Pekny priklad je cervena repa - to je neskutocny rozdiel.

0 0
možnosti

Peťulák2

10. 7. 2010 12:16
Re: podstatna poznamka

Červená řepa mi děsně chutná z DM drogerie. Akorát je tak 2x dražší než běžná v obchodě.

0 0
možnosti