Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koně zmizeli se sekaček, sílu lépe změříte podle točivého momentu

Kvůli rozdílným metodikám při měření výkonu motorů v koňských silách pro sekačky se výrobci soustřeďují na ukazatel, který je pro měření skutečného výkonu vhodnější, tedy točivý moment. Ten při rotačním pohybu nože lépe vyjadřuje schopnost motoru konat práci, kde se většina práce odevzdává noži a jen minimum pojezdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jean-Luc Picard

no konečn to snad někdo vysvětlí i mě

Co to vlastně je ten zvodnatělý benzin? To je rozložený uhlovodík na vodu a jakési COx? Nebo je to to voda usazená na dně kanystru co se tam dostala podfukem prodejce a vzdušnou vlhkostí?

Na oboje dvoje by přeci stačilo nalít to do průhledné (třeba PET) láhve a dekantovat - slít benzin, vodu nechat dole. Do aut se kdysi přiléval technický líh, vzdušná vlhkost se potvora dostane všude a trocha liho pomohla.

Dnes  s biopalivy bude přeci stonásobně hůře, ty už mají záruku použitelnosti asi jako čerstvý chleba se všemi těmi Bio humáči, nebo se mýlím? Budeme muset shánět sekačky s motorem Bursik-proof (odolné zeleným mákošům)?

To by bylo zajímavé téma pro další článek, nechte na zimu bio-palivo v sekačce a na jaře si kupte novou.

0/0
4.8.2010 1:00

1000mb

Re: no konečn to snad někdo vysvětlí i mě

No laicky řečeno je to voda,která se změnou teplot a vlhkosti vysráží na kovových stěnách nádrže,kanystru,nebo třeba karbce.Z vlastní zkušenosti,když jsem měl jawu 350 a na zimu šla do kůlny,tak pokud jsem ji nevyjel "do sucha",tak na jaře jsem musel vymýt karbec,protože tam byly kapky vody a nenakopnul jsem ji ani za zlatý prase;-D

0/0
4.8.2010 17:23

sincos

Honda zatím drží

Máme shodou okolností třetím rokem přesně tu Hondu z obrázku v článku, sekám 1600 m2 jednou týdně, při stavbě domku jsem sekával i přerostlou džungli a sekačka se ani moc nedusila, nenapíšu, že vůbec, to bych kecal, ale zvládla to. Zatím to pěkně funguje, poseká to i mokrou trávu, jednou jsem dosekával za lijáku a dobrý. Prima je, že se při čištění spodku může položit na bok na stranu, kde se vylévá olej, u některých sekaček se to nesmí, pokud vím.

0/0
3.8.2010 23:13

Thyronx1

Me zajima spolehlivost a bezporuchovost.

Sekacky (americke) jsou velmi lacine, spolehlive a vyrabeji se rozhodne dele nez 60 let. Tedy kdy v Evrope jedina sekacka byla KOSA!

Co se tyka vykonu ten je jiste dulezity ale ne vic nez spolehlivost, prumer vrtule, jeji tvar, pouzIti sekacky jako mulcovac, samozrejme pohon na predni nebo zadni kola, bez pohonu bych asi nestrpel..

Ze znacek jsou vehlasne americke TORRO , John Deere, Troy Bilt, ruzne ty Craftsmany a dalsi...Jo  prodavaji se i Hondy HRS,HRC,HRX..HRR ..

Ja koupil pred mnoha lety benzinove TORRO s elektrickym starterem a pohonem na zadni kolecka. Drtiva vetsina sekacek ma 4.5 HP motor (ctyrtakt).

Sekacka nepotrebuje mit nejak vyrazne velky vykon, trava se seka prece 1x tydne v lete i dvakrat. Letos prisly do mody sekacky s pohonem na predek. V Evrope jiste bezne.. nakonec to neni investice a cas od casu se sekacka koupi nova. Prumer je $300 dolaru za kus a to je muj celodenni HRUBY plat.

0/0
3.8.2010 0:15

jafis

Re: Me zajima spolehlivost a bezporuchovost.

hele frajere, taky jsem pobýval za velkou louží, ale tato stránka a diskuze je pro uživate sekaček v ČR, takže si svoje připomínky jak je to skvělé a levné v USA nech pro své USA soukmenovce

0/0
3.8.2010 12:53

exekutor

Re: Me zajima spolehlivost a bezporuchovost.

hele frajere, já si rád poslechnu, kdo je s jakou sekačkou spokojenej

0/0
4.8.2010 14:17

Jirik H

Hondu mám 8 let a nedám

na ni dopustit. Motor 3,3 kW (4,5 hp), obsah 135 cm3.

Bez poruchy po celou dobu, originální vzduchový filtr za 200 Kč, neoriginál za 100 Kč. Občas filtr vysavačem vyčistím. Olej Honda.

Sekám i trávu 30 cm velkou, každý týdem cca 2000 m2.

Stejnou zátěž by nevydržel žádný B&S motor.R^

0/0
2.8.2010 14:52

habr

Re: Hondu mám 8 let a nedám

Potřeboval bych sehnat tu trávu.  myslím, že by byla vynikající jako zdroj biomasy pro peletky. Až 30 cm za týden nenaroste hned tak nějaká rostlina.

0/0
2.8.2010 20:59

politicky nekorektní asociál

Re: Hondu mám 8 let a nedám

google kudzu, to je rostlinka, která vyroste 30cm každý den, ale bacha, bolševník je vedle toho neškodná bylinka ;-D

0/0
3.8.2010 9:19

habr

Re: Hondu mám 8 let a nedám

Díky - seženu, zaseji, ale na trávníku tchýně. Pokud přepíše śvé dědictví na mne, vezme si svojí dceru zpátky domu, tak jí budu přemýšlet jak se zbavit toho plevelu (vyber si který myslím).

0/0
3.8.2010 22:24

Ghost of Ebo

Re: Hondu mám 8 let a nedám

no co.. já mám 25 let starej křovinořez TAS Motor  (pak Tanaka a dnes spadá tuším už pod Hitachi) .. 30cm3 ..dvojtakt .. každej rok tak 3x až 4x  4000m^2 .. origo svíčku NGK jsem měnil teprve nedávno.. (a pořád se dělá :-) ) ..a jediné co jde do kopru je už kuželové ozubení v převodovce..  ukažte mi sekačku, která tohle vydrží !!

0/0
2.8.2010 22:59

exekutor

Re: Hondu mám 8 let a nedám

mám sekačku s BS už víc jak deset let a třikrát jsem měnil olej a jednou startovací šňůru, jinak bez poruchy

0/0
4.8.2010 14:19

flames828

...

"Síla stejně silných sekačkových motorů se liší" , takže jsou nebo nejsou stejně silné?

0/0
2.8.2010 8:17

Jandik73

Re: ...

Jsou stejně silné. Ale B&S má v sekačkách snížený výkon. Prostě se netočí tak, jak by to ten motor dokázal.

0/0
2.8.2010 11:43

ROSES_LIVE_REVIVAL

Re: ...

Ucitel zakum :" Jak vam mam uz konecne vysvetlit, ze 1/2 a 1/2 jsou uplne stejne velke? Uz vam to rikam po x-te a vetsi polovina z vas to furt nechape"

0/0
2.8.2010 12:35

TarasBulba

librostopa

to je krásnej název

0/0
2.8.2010 7:06

Satanovo dítě

Docela by mne zajímalo

jak se měří výkon motoru bez karburátoru?

0/0
2.8.2010 7:02

trallfa

Re: Docela by mne zajímalo

jj. Podle mých zkušeností po demontáži karburátoru poklesne výkon až o 100%;-D

0/0
2.8.2010 7:38

woody.birch

Re: Docela by mne zajímalo

To jsem sem chtěl napsat Já Já Já. (trucující smajlík)

Ale třeba nám to někdo vysvětlí.;-)

0/0
2.8.2010 11:24

politicky nekorektní asociál

Re: Docela by mne zajímalo

No normálka, po odstranění karburátoru se z toho v podstatě stává motor s přímým vstřikováním, akorát u toho musí stát chlap s tou stříkačkou ;-D

0/0
2.8.2010 12:43

habr

Americký motory

celkem dobrý do chvíle než se vyklepe jeden šroubeček. Potom začíná tanec a poulení očí co za takový šroubek v servisu chtějí. Další drobnost u silnějších USA motorů je průtokový filtr oleje a tlakové mazání. Japonci mají zpravidla rozstřik bez filtrů. Opět milovník techniky se vrhne na tlakové mazání. Jenže když si má koupit olejový filtr, tak se mu škube peneženka v ruce. To je skoro lepší u Hondy olej měnit po 50 motohodinách a ještě se dost ušetří. A osobní zkušenosti - motory Honda i s tím rozstřikem proháním ve stráník až do momentu, že se sekačka začíná na bok převracet, i ve svahu klouže do strany. Zatím v pohodě, ale kupuji skutečně kvaitní oleje třídy SJ a výš.

Mimochodem - nedávno jsem viděl v servisu Honda zákazníka, který téměř omdlel když mu řekli cenu za vzduchový filtr (Amerika nemá o moc levnější). Takže co si vybrat? - dle možností elektriku, nový buben s 30 m kabelu stojí skoro jako filtr na olej

0/0
2.8.2010 0:35

iuos

hmm

příště bych prosil být konkrétnější co se částek týče ;-D

0/0
2.8.2010 8:20

habr

Re: hmm

Budu teď víc střílet od boku - ceny mám ve fakturách a účenkách a rozhodně do nich teď nepolezu.

Nicméně co si pamatuji šroubek asi 50 mm dlouhý (mysím, že byl ke karburátoru - držel sání) dle našich zvyklostí by to měla být M6 mi v řekli v servisu rovnou, že "witvorťáky" jsou drahé, nemají je skladem,  že mi je musí dovézt ze zámoří a hovořili o 80Kč,- za kus (nejmenuji servis). První co bylo, že nemají je skladem, budu čekat 14 dní  a dál jsem se nebavil, počesku si poradil. Aby ve značkovém servisu neměli několik takových šroubů mi bylo víc než divné.

Vzduchový (papírový, ne molitan) i olejový filtr stojí okolo 500 Kč. Litr kvalitního motorového oleje třídy SJ je okolo 150,- Kč

Popravdě - zas ty ceny moc neřeším. když něco potřebuji (filtry) koupím je a o ceně moc nepřemýšlím, ale u šroubu mne to zarazilo..

Věřím, že tu někdo přesné ceny napíše.

0/0
2.8.2010 11:05

iuos

hmm

díky ;-)

mně to nepřijde zas tak hrozný (až na ten šroubek)

0/0
2.8.2010 11:10

Danny_Kay

Re: Americký motory

To je pravda,ale ono je to predrazene jenom u nas...V Americe jsou americke komponenty velice levne, coz je sice logicke, ale ta vyse marzi ceskych prodejcu je neskutecna. Proto si vse z USA objednavam sam. Rozvody ve firme impexta na me auto 7500 (bez prace, znacka Dayco). Cena v USA 160$ (take Dayco).

0/0
2.8.2010 8:22

Alik_balik

Re: Americký motory

Dayco koupíš normálně v autodílech i u nás.

0/0
2.8.2010 10:27

Thyronx1

Re: Americký motory

Pouzivam americke sekacky poslednich 25 let a zadny sroubek se nevyklepal natoz aby stal majlant. Jsi idiot ktery sna jen tu svoji Hondu. Nevim proc vymenujes oplej v sekacce, ja ho nemenil poslednich 5 let vubec a nemam zadnou potrebu ho menit. Ani se v me "americke" menit nema.

Nixmene neni nic lacinejsiho nez oprava americke sekacky. Taktez snehove frezy (take americke) tu mam Craftsman ze Sears s elektrickym starterem.

Prave tak elektricky starter ma i moje sekacka TORRO (USA) na baterii ktera nova stoji neco pres $10.- Sekacka stala asi $300.- a slouzi bez poruch mnoho let. Ma pohon na zadni kolecka, i kdyz letos prichazi do mody pohon na predek. Tlacit sekacku az mi lezou oci z dulku je ponekud pod uroven. Vsichni moji sousedi maji s pohonem. Jeden ze sousedu ma Hondu a nemyslim ze jeho trava je tim zelenejsi nebo kvalitneji ostrihana. Ostatne vrtuli kdyz nechci brousit koupim v kazdem vetsim supermarketu za 20 dolaru.

0/0
3.8.2010 0:25

jafis

Re: Americký motory

hele frajere, taky jsem pobýval za velkou louží, ale tato stránka a diskuze je pro uživate sekaček v ČR, takže si svoje připomínky jak je to skvělé a levné v USA nech pro své USA soukmenovce.

0/0
3.8.2010 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.