- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co to vlastně je ten zvodnatělý benzin? To je rozložený uhlovodík na vodu a jakési COx? Nebo je to to voda usazená na dně kanystru co se tam dostala podfukem prodejce a vzdušnou vlhkostí?
Na oboje dvoje by přeci stačilo nalít to do průhledné (třeba PET) láhve a dekantovat - slít benzin, vodu nechat dole. Do aut se kdysi přiléval technický líh, vzdušná vlhkost se potvora dostane všude a trocha liho pomohla.
Dnes s biopalivy bude přeci stonásobně hůře, ty už mají záruku použitelnosti asi jako čerstvý chleba se všemi těmi Bio humáči, nebo se mýlím? Budeme muset shánět sekačky s motorem Bursik-proof (odolné zeleným mákošům)?
To by bylo zajímavé téma pro další článek, nechte na zimu bio-palivo v sekačce a na jaře si kupte novou.
No laicky řečeno je to voda,která se změnou teplot a vlhkosti vysráží na kovových stěnách nádrže,kanystru,nebo třeba karbce.Z vlastní zkušenosti,když jsem měl jawu 350 a na zimu šla do kůlny,tak pokud jsem ji nevyjel "do sucha",tak na jaře jsem musel vymýt karbec,protože tam byly kapky vody a nenakopnul jsem ji ani za zlatý prase
Máme shodou okolností třetím rokem přesně tu Hondu z obrázku v článku, sekám 1600 m2 jednou týdně, při stavbě domku jsem sekával i přerostlou džungli a sekačka se ani moc nedusila, nenapíšu, že vůbec, to bych kecal, ale zvládla to. Zatím to pěkně funguje, poseká to i mokrou trávu, jednou jsem dosekával za lijáku a dobrý. Prima je, že se při čištění spodku může položit na bok na stranu, kde se vylévá olej, u některých sekaček se to nesmí, pokud vím.
Sekacky (americke) jsou velmi lacine, spolehlive a vyrabeji se rozhodne dele nez 60 let. Tedy kdy v Evrope jedina sekacka byla KOSA!
Co se tyka vykonu ten je jiste dulezity ale ne vic nez spolehlivost, prumer vrtule, jeji tvar, pouzIti sekacky jako mulcovac, samozrejme pohon na predni nebo zadni kola, bez pohonu bych asi nestrpel..
Ze znacek jsou vehlasne americke TORRO , John Deere, Troy Bilt, ruzne ty Craftsmany a dalsi...Jo prodavaji se i Hondy HRS,HRC,HRX..HRR ..
Ja koupil pred mnoha lety benzinove TORRO s elektrickym starterem a pohonem na zadni kolecka. Drtiva vetsina sekacek ma 4.5 HP motor (ctyrtakt).
Sekacka nepotrebuje mit nejak vyrazne velky vykon, trava se seka prece 1x tydne v lete i dvakrat. Letos prisly do mody sekacky s pohonem na predek. V Evrope jiste bezne.. nakonec to neni investice a cas od casu se sekacka koupi nova. Prumer je $300 dolaru za kus a to je muj celodenni HRUBY plat.
hele frajere, taky jsem pobýval za velkou louží, ale tato stránka a diskuze je pro uživate sekaček v ČR, takže si svoje připomínky jak je to skvělé a levné v USA nech pro své USA soukmenovce
na ni dopustit. Motor 3,3 kW (4,5 hp), obsah 135 cm3.
Bez poruchy po celou dobu, originální vzduchový filtr za 200 Kč, neoriginál za 100 Kč. Občas filtr vysavačem vyčistím. Olej Honda.
Sekám i trávu 30 cm velkou, každý týdem cca 2000 m2.
Stejnou zátěž by nevydržel žádný B&S motor.
Potřeboval bych sehnat tu trávu. myslím, že by byla vynikající jako zdroj biomasy pro peletky. Až 30 cm za týden nenaroste hned tak nějaká rostlina.
"Síla stejně silných sekačkových motorů se liší" , takže jsou nebo nejsou stejně silné?
Jsou stejně silné. Ale B&S má v sekačkách snížený výkon. Prostě se netočí tak, jak by to ten motor dokázal.
jak se měří výkon motoru bez karburátoru?
jj. Podle mých zkušeností po demontáži karburátoru poklesne výkon až o 100%
celkem dobrý do chvíle než se vyklepe jeden šroubeček. Potom začíná tanec a poulení očí co za takový šroubek v servisu chtějí. Další drobnost u silnějších USA motorů je průtokový filtr oleje a tlakové mazání. Japonci mají zpravidla rozstřik bez filtrů. Opět milovník techniky se vrhne na tlakové mazání. Jenže když si má koupit olejový filtr, tak se mu škube peneženka v ruce. To je skoro lepší u Hondy olej měnit po 50 motohodinách a ještě se dost ušetří. A osobní zkušenosti - motory Honda i s tím rozstřikem proháním ve stráník až do momentu, že se sekačka začíná na bok převracet, i ve svahu klouže do strany. Zatím v pohodě, ale kupuji skutečně kvaitní oleje třídy SJ a výš.
Mimochodem - nedávno jsem viděl v servisu Honda zákazníka, který téměř omdlel když mu řekli cenu za vzduchový filtr (Amerika nemá o moc levnější). Takže co si vybrat? - dle možností elektriku, nový buben s 30 m kabelu stojí skoro jako filtr na olej