Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bojový pes vás ochrání před dotěry, dokazuje příběh z Karlína

Aby si slečna Dominika mohla pořídit vysněného amerického stafordšírského teriéra, musela se v osmnácti odstěhovat od rodičů. S bystrým a chytrým psem plánovala sportovní kariéru od pracovních zkoušek po agility, jenže po roce mu diagnostikovali srdeční šelest způsobený zúženou krční tepnou. Přesto ji dokáže ochránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RichardNovicky

:)

Mám kamaráda zubaře, který řekl :

"Nemusím mít psa, aby se lidi lekli. Stačí vzít do ruky kleště...." ;-D;-D;-D

0/0
13.9.2010 10:54

Brad Pittbull

Není nad roztomilý, široký úsměv piťasa..

0/0
4.9.2010 13:14

bodlinka

No na tohle

nepotřebuju ani bojovýho psa, stačí hovawart... který se v mžiku z roztomilého debílka ala retrívr mění v dost nebezpečnou šelmu...rozhodně nic, co bych s sebou vodila někam do obchodu, protože by dovnitř nepustil žádné zákazníky bez mého výslovného souhlasu udělovanému jednotlivým osobám, což nákupchtivé lidi může trochu odrazovat.

0/0
3.9.2010 23:47

ctvrta.sudicka

Re: No na tohle

Pchá hovík, mě na to stačí čtyřkilovej vořech:)

0/0
4.9.2010 0:07

podhurka

Holka s miláčkem psem...

si podle mého něco nahrazuje ve svém životě. Zvlášť pokud jde o bojová plemena.

 Je k smíchu ( tedy pokud k něčemu nedojde) jejich pocit, že psa zvládají. Každý velký pes jim snadno uteče a bude je za sebou vláčet, kdy se mu zachce.

 Je to jak s autem. Pokud se nezadaří :-) stane se z něj nekontrolovatelná vražedná zbraň. Holky, vraťte se raděj k plotně...ale chápu, to vás moc nebaví...:-)

0/0
3.9.2010 23:46

bodlinka

Re: Holka s miláčkem psem...

Jenže princip výchovy a výcviku psa spočívá právě v tom, že se tomu psovi nezachce. Protože 1-2x ve svým životě ve správný okamžik zažil letecký den, když se mu zachtělo. Jakýpak uteče, se jednak bojí, že se ztratí, jednak existuje něco jako povel ke mně, popřípadě k noze, přes který nejede vlak. A vláčet? Mám snad něco jako povel k noze, popřípadě pomalu, přes který taky nejede vlak.

0/0
3.9.2010 23:49

podhurka

Re: Holka s miláčkem psem...

Je zábavné číst si o takové sebedůvěře. Pes je stále jen zvíře a někdy je nezvladatelný. Zvláště v "telecích létech", stejně jako lidé. V té době Vás potáhne i s vodítkem kam se mu zachce. Proto ( to není o emancipaci) je třeba síly, aby se ukočíroval. V " pubertě" se Vám pes na Vaše povely často vykašle...

 Máte pravdu, že bude mít strach, ale příroda zvítězí. To mi věřte.

0/0
3.9.2010 23:56

bodlinka

Re: Holka s miláčkem psem...

Pubertu už jsem přežila u dvou psů a zvládli jsme to, takže to z mé strany není jenom úplné teoretizování...naopak si myslím, a pořád, že o fyzické síle to zas až tak není. Člověk musí být chytřejší, předvídat, co asi bude, jak se pes zachová nebo by se zachoval a zařídit se podle toho. V pubertě samozřejmě měli snahu kašlat mi na povely, ale v té chvíli jsem prostě jenom ukázala, že nemám jenom cukr, ale taky bič... fyzickou silou možná, ale přetahování se se psem na vodítku to fakt nebylo.

0/0
4.9.2010 0:01

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

Souhlas:o) někdy se divím, kolik lidí JEŠTĚ nechápe, že když pes neposlouchá, tak je to jen o tom, že ho to jeho pán nezvládne pochopit. A taky se divím, kolik lidí UŽ nechápe, že člověk je součástí přírody a tvrdí něco o vítězství přírody nad člověkem:)

0/0
4.9.2010 0:05

podhurka

Re: Holka s miláčkem psem...

Možná jsem to špatně napsal..... je třeba se dlouze věnovat psovi a kdo má na to dneska čas? Nejlépe by bylo x hod denně...:-)...ale to se připravíte o mnoho jiného ve vlastním životě. A není lepší mít milovaného psa, kterého zvládá milovaný a v případě potřeby silnější muž?

0/0
4.9.2010 0:08

bodlinka

Re: Holka s miláčkem psem...

kdo na to nemá čas, si psa nemá pořizovat...nějak nechápu, k čemu lidi psa mají, když se mu potom nevěnují:-P

BTW, žárlíš snad na cizí psy?

0/0
4.9.2010 0:14

podhurka

Re: Holka s miláčkem psem...

To jistě ne, ale je mi líto vaší nezodpovědnosti, kterou si vůbec nejste schopné připustit.

0/0
4.9.2010 0:21

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

Tak to se lítostí nemusíte obtěžovat. Neb nezodovědné nejsme a pokud v některých směrech ano, tak třeba já si to klidně připustím:o) Nicméně u tohohle tématu se vám jen nezodpovědné zdáme, protože prostě nevíte o kynologii tolik, co my.

0/0
4.9.2010 0:25

podhurka

Re: Holka s miláčkem psem...

Jistě, jste o dvě knihy napřed.:-)........to je celá vaše kvalifikace. Spíš se nasměřujte k reálnému životu. Nemyslím, že pes vám vše nahradí.

0/0
4.9.2010 0:35

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

Jste mimo, řekla bych, že jsem napřed o celou řádku knih, celou řádku psů, návštěvy cvičišť a jiných kynologických akcí nepočítaje. Přesto se nepovažuji za odborníka. jen se vám tu snažím vysvětlit elementární věci:o)

0/0
4.9.2010 0:39

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

A koukám, že toho víte hromadu o mém životě:o)) Buďte v klidu, ten je v pohodě. Kynologie je hobby, stejně jako někdo je třebas zahrádkář:))

0/0
4.9.2010 0:42

jouzi

Re: Holka s miláčkem psem...

No... třeba takového blba, co sežral s prominutím Šalamounovo ho*no, nahradí zcela spolehlivě beze zbytku.

0/0
4.9.2010 12:30

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

U psa nezáleží na kvantitě času, kterou se mu věnujete, ale na kvalitě. Jeho výchově a výcviku se nemusíte věnovat x hodin denně, ale stačí s ním pracovat každý den chvilku a efektivně.Do tý chvilky samozřejmě nepočítám hry a venčení, to ne.A k tomu "kdo na to má dneska čas"...no, já jsem teda dost zaneprázdněná (práce na plný úvazek, studium), i takhle se dá ten pes s pomocí okolí zvládnout. A vzhledem k tomu, že pes se nezvládá svalovou soustavou, ale psychikou, tak k tomuhle chlapa fakt nepotřebuju.

A navíc, samozřejmě, muž - lovec by teoreticky mohl zvládat psychiku šelmy, než žena. Nicméně chlapi jsou dnes již v tomto smyslu zakrnělí, neb neloví. Tak má často domestikovaný muž už dnes problém zvládnout psychiku domestikované šelmy:o)))))))))

0/0
4.9.2010 0:22

podhurka

Re: Holka s miláčkem psem...

Hlavně tomu "domestikovanému" muži je divné, proč touží studentka po zvládnutí silného psa? Že by ukazatel pro případného zájemce o ní samou? :-):-):-)

0/0
4.9.2010 0:29

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

Tomu domestikovanýmu muži to divný není a třicetiletá studentka (při zaměstnání) tyhle věci zvládne s přehledem jinak:o) Navíc kdyby jste četl pozorněji to, co píšu, tak mám sice zkušenosti, nicméně momentálně čtyřkilovýho vořecha (silnej to pes, má duši orla), kterýho já zvládnu vést na malíčku levé ruky a prověšeném vodítku:))))))

0/0
4.9.2010 0:45

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

Jenže člověku pánbu nadělil kapku víc mozkových závitů, než tomu zvířeti (jedna teorie kulturní antropologie dokonce tvrdí, že to bylo právě za účelem zvládnutí psychiky zvířete). Takže se to dá všechno zvládnout. Protože kdyby ne, nemohlo by ani dojít k domestikaci šelem a jejich šlechtění za určitým účelem.

0/0
4.9.2010 0:01

podhurka

Re: Holka s miláčkem psem...

Za domestikací zvířat stojí jen podstrojování a snadnější "živobytí" pro dotyčné zvíře. Vy byste si raději vzala milionáře, či jeho vyděděné, stejně hezké dvojče? :-)

0/0
4.9.2010 0:33

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

Chyba lávky, protože šelmě když budete podstrojovat a létz jí do zadku, tak vás brzy do téhož po svém pošle. Co se týká pracháčů a jejich dvojčat....dík, nechci. Mám ráda svobodu:o))))

0/0
4.9.2010 0:48

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

Je zvláštní, jak to tak všechno víte:o)) Víte, ono každý si v životě něco něčím nahrazuje. Ale úplně každý si něco něčím nahrazuje. Nevidím jedinej důvod, proč by si nemohla mladá holka něco něčím nahrazovat. A třeba má prostě ráda zvířata. Co se týká "bojových plemen" tak žádná taková neexistují. Jsou jen psi, co se v minulosti používali pro boj psa proti psu. Tato plemena jsou pro boj fyzicky velmi dobře uzpůsobena, nicméně jejich sociální chování je normální.To o té nekontrolovatelné zbrani platí úplně u všech plemen. Jen možná má prostě takovejhle pes silnější stisk, než německej ovčák...nebo jezevčík. 99 procent ženskejch zvládne vést na vodítku velkého psa. 80 procent hned a zbytek se to musí naučit. Zbylé procento jsou barbienky. Tahle slečna vzhledem k tomu, co chtěla všechno se psem dělat má rozhodně minimálně základní znalosti, tak k nim nepatří. A navíc má výborně nastavený smečkový chování:o) Tak si prosím radši najděte v sekci hobby něco o vaření:))))

0/0
3.9.2010 23:58

podhurka

Re: Holka s miláčkem psem...

Bane, mám pocit, že nechápete nic. Přečtete pár knih a myslíte, že už znáte všechno o psech. Jistě se shodnem, že mladá holka cca 55 kg nemůže ! udržet dospělého psa, když bude chtít jít. Snad se Vám nic špatného nepřihodí, protože za něj jste zodpovědná a nedej Bože, aby Vás to pak provázelo celý život.

0/0
4.9.2010 0:16

bodlinka

Re: Holka s miláčkem psem...

A co teprve taková mladá holka, co sedí na koni, to je teprve nářez, co

0/0
4.9.2010 0:19

podhurka

Re: Holka s miláčkem psem...

O koních tu nepíšeme, ale předpokládám, že nepotkám holku s koněm na ulici města...:-):-):-)

0/0
4.9.2010 0:25

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

Jste vedle jak ta jedle:o) Ano, kdybych si přečetla pár knih, tak nebudu vědět vůbec nic:o) A také jsem tak teda začínala. Před lety. Dneska mluvíte se ženskou, která má se psy už lecjakou zkušenost, pohybuje se mezi kynology atd:o) Ale v podstatě nemám moc zapotřebí se v tomto ospravedlňovat:o)

0/0
4.9.2010 0:30

podhurka

Re: Holka s miláčkem psem...

A vážíte těch 55 kg?

0/0
4.9.2010 0:37

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

Eh, no...vážím asi 65, nebo tak nějak:o)))))))

0/0
4.9.2010 0:51

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

A vzhledem k tomu, že vzhlem k tomu, že dospělé velké psy zvládám udržet běžně, tak je jistá část vašeho komentáře mimo mísu:o) Naposled jsem třebas držela právě staforda. Pejsek neměl vodítko a měl menší problém s mým čtyřkilovým vořechem. Pán (chlap) od stafforda byl vzdálen zhruba patnáct metrů a bylo nutný rychle toho stafforda (nejištěného) otočit tak, aby si ho mohl můj pes pomaleji očuchat a nic se nestalo. To jest chytit jednou rukou staffíka a druhou prcka a prckův čumák strčit stafíkovi přímo na zadek. Dá se zvládnout, protože záleží na tom, jak chytíte:o)

0/0
4.9.2010 0:37

podhurka

Re: Holka s miláčkem psem...

To znám, kamarád před léty takto rovnal dva vlčáky. Měsíc se pak jeho ruce nehojily....Rv8-o

0/0
4.9.2010 0:41

ctvrta.sudicka

Re: Holka s miláčkem psem...

Držel blbě:)

0/0
4.9.2010 0:52

kotja

Pes

A kdyby ho ten pes zakous, tak je tady zpráva o lidožravém vlkodlakovi.

0/0
3.9.2010 21:43

Lanolin

i ovčácký pes dokáže své a možná i více

skupinka mladíků nakrmí pejska  buřtama, pak jí hodí klacek. Pejsek aportuje, donese k brance, usměje se (psím stylem) překousne klacek, sedne  si a vyplazeným blafťákem se na ně usmívá. A ti mladíci vypadají, jako by jejich úsměv spadl do dusíku (prostě zrmzzne) a odsunou se.

Ale ten můj pes je mrcha rasistická a je tak nepříjemná jen na bílé asociály, ukrajince, romy a nejvíce na cikány.

Mohl by mi pan Kocáb poradit?

0/0
3.9.2010 21:10

Lanolin

Re: i ovčácký pes dokáže své a možná i více

světe div se. byl jsem 1x přepaden a okraden na Malinovskéo náměstí u "Tuzexu" a jednou na Cejlu. obrán o peníze lehce promasírován pěstmi, ale klídek Kocábovi kamarádi to nikdy nepřehnali a nejdéle do hodiny jsem byl v pohodě.

Teď procházím i Bratislavskou se svou pejskou BO a ti kluci ze solárka mají poblém mne i sliuně minout na chodníku - raději přechází na protější stranu. Pes bublá jak čajník v celé oblasti. Pokud vidí slušného člověka a klidně policajta, padne na záda a nechá se drbat i na bříšku.

Je to pes rasista, Romy žere (no nežera, plive je po rozkousání) k Ukrajincům má výhrady a musulmany sleduje s temným výrazem.

0/0
3.9.2010 21:52

jahodove_ticho

tohle je prostě pes

řádnej smeták se sponečkama, oblečkama, šátečkama co se mu jídlo odvažuje na laboratorních vahách aby neumřel..pche

0/0
3.9.2010 20:31

kossacek

Holka, najdi si chlapa..

V 18-ti odešla z domu, aby si pořídila čokla...možná to měla s tím pánem zkusit, kdyby zažila nějáký normální vztah mezi lidmi, tak by nemuseli šířit nějáké bludy, kterým asi sama věří, o tom, jak jí její pejsek denně zachraňuje život, procházejíc přitom zdmi..;-D Jó její miláček jí má rád..jako by měl každýho, kdo mu dá občas trochu žrádla..:-/

0/0
3.9.2010 19:17

ctvrta.sudicka

Re: Holka, najdi si chlapa..

My, co umíme číst jsme se v článku dočetli, že má přítele:)

0/0
3.9.2010 23:46

Brundi

Re: Holka, najdi si chlapa..

Fakt? My, co opravdu umime cist, jsme se v clanku docetli, ze Makedonci REKLA, ze ma pritele. Coz je presne to, co ma rict, bez ohledu na to, jestli je to pravda nebo ne.

0/0
5.9.2010 0:21

TristanTzara

Ale pes je to teda ošklivej

:-P To je nějaká úchylka pořizovat si takový vobludy jako tohle, nebo pitbula.

To bych zakázal R^

0/0
3.9.2010 18:06

kniga_sitara

Re: Ale pes je to teda ošklivej

Pitbullove jsou nahodou nadherni :)  kazdy mame jiny vkus.. spravne namakanej (ted y osvalenej pit) je jedne z nejnadhernejsich psu...

0/0
3.9.2010 18:11

unbreakable debater vol.11

Re: Ale pes je to teda ošklivej

Největší úchylka je pořizovat si psy velikosti potkanů. Rv

0/0
3.9.2010 18:58

Natramn

Re: Ale pes je to teda ošklivej

Neřikám že se mi tihle psi kdovíjak líbí, ale jako daleko horší úchylka mi přijde tendence některých lidí zakazovat všechno co se jim nelíbí Rv

0/0
3.9.2010 20:06

podhurka

Re: Ale pes je to teda ošklivej

 Mě jako úchylka celého systému přijde, že před pořízením podobného psa bojového plemene nemusíte složit nějaké zkoušky způsobilosti a znalostí výchovy.......Rv

0/0
3.9.2010 23:51

Soami

Re: Ale pes je to teda ošklivej

Pročítám vaše příspěvky a cítím z nich velkou zkušenost. Takže mi snad konečně někdo vysvětlí, cože je to ta kategorie "bojový pes"? Jakože k nasazení do Afganistánu? Nebo že když kousnou, tak vám ukousnou ruku? Nebo že je lepší vždy zůstat za plotem? Já jen , že staford ani jedno není. Ale dobře se to hodí třeba na kavkazana nebo vlčáka. Takže kavkazan a vlčák jsou bojoví psi?

0/0
4.9.2010 10:34

bodlinka

Re: Ale pes je to teda ošklivej

No to je právě ta legrace - žádná taková kategorie pořádně neexistuje, protože když si vezmeme za kritérium, že bojový pes je pes nasazený k boji s lidmi, tak takoví nejsou...když to má být pes, který byl vyšlechtěný k boji se zvířaty, tak tam patří i yorkšír (k boji s krysami), buldog (boj s býky!), francouzký buldoček a vůbec všichni teriéři, jezevčík... no a když považujeme za takového psa ty, kteří opravdu dobře hlídají pána a jeho majetek, tam zase bull plemena fakt nepatří, stokrát radši bych lezla na zahradu s pitbulem, než ke kavkazanovi. Nebo k NO, jenže toho vám nikdo nezakáže, protože je to v ČR nejčastější plemeno, takže neprůchodné. To radši politici v honbě za levnými body zakážou psa, který má velkou tlamu a vypadá dostatečně děsivě. A k tomu jim pomáhá tahle divná kategorie bojový pes.

0/0
4.9.2010 10:42

m.magdonova

Re: Ale pes je to teda ošklivej

R^ Zlatá slova :)

Některá plemena jsou hodně teritoriální, jiná si zas hodně hlídají pána, někdo se kamarádí se vším ostatním zvířectvem a jiný nesnese ani druhého psa... Ale i tak je to individuální, kámoš má středoasiaty a fenka se na mě tváří velmi přezíravě, zatímco pes se lísá :) Ale už kvůli ní bych k nim sama na zahradu nevlezla (myslím když přicházím z ulice, když vyjdu z domu, je to v pohodě). Jinak spolehlivě zlikvidují jakékoli zvíře, co k nim zabloudí za plot.

0/0
6.9.2010 11:06

kniga_sitara

Pro redakci IDNES

Vite ze se dopoustite propagacve tyani zvirete? Ten pes am kupirovane usi...  To je u nas zakaznane nekdy od poloviny devadesatych let a od roku 2002 se tito psi NESMEJI ucasntit vystav, zkousek atd. zkratka zadne VEREJNE kynologicke akce!

Takze jako sportovni karieru asi tak mohla slecna planovat, kdzy nechala stene okupirovat?Rv

0/0
3.9.2010 18:04

sallia

Re: Pro redakci IDNES

Dobrý postřeh R^

0/0
3.9.2010 18:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.