Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak na božský trávník v pěti krocích. Teď je ideální čas na to vlítnout

Vertikutace, aerifikace, skarifikace, zapískování a výsev. Tak se jmenuje pět základních kroků, které se hodí pro podzimní rekonstrukci trávníku, aby se v příští sezoně proměnil ze semeniště pampelišek na krásný a hustý trávníček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pája_

Tak už i sedmikrásky ....

Gratuluji redakci idnes a sponzorovi článku, že do knihy smrtelně škodlivých rostlin zapsali po pampeliškách i sedmikrásky ;-D

0/0
21.9.2010 16:13

Stoura

anglick7 tr8vn9k

... a když tohle všechno budete dělat každý měsíc po takových 200-300 let, budete mít skoro pravý anglický trávník.  ;-)

0/0
20.9.2010 16:19

habr

Re: anglick7 tr8vn9k

Až na přirozenou vláhu která ve Velké Británii je podstatně vyšší.

0/0
20.9.2010 18:33

cufir-mufir

Re: anglick7 tr8vn9k

nebudeš, tady na to prostě nejsou podmínky.. .v anglii neleží 5 měsíců sníh na trávníků... a to je na jaře znát... nemluvě o vyšších srážkách, ale to se dá samozřejmě  dohnat zavlažováním...

0/0
22.9.2010 8:35

k o z a k 5 2

souhlasím , je ideální čas

;-)

0/0
20.9.2010 16:08

cufir-mufir

Re: souhlasím , je ideální čas

dneska by to šlo...

0/0
22.9.2010 12:59

cufir-mufir

Re: souhlasím , je ideální čas

dneska by to šlo...

0/0
22.9.2010 22:52

osmera

travnik

mam rad peknej travnik, docela me i bavi se o nej starat, ale co je moc to je priliz.

Kdyz nekdo dovede svuj travnik k "dokonalosti" ze z metru nepoznate jestli je ten travnik zivej a nebo umelej, kazde steblo stejne jako druhe, zadni brouci, vcely ci cokoliv trochu ziveho, tak je podle me neco spatne.

Pampelisky, sedmikrasky a jinej "plevel" je totiz v nasich travnich normalni a tudiz je blbost ho odstranovat. Mech je dobre odstranit, ale na to vetsinou staci jen vzit do ruky hrabe a na jare a na podzim travnik dukladne prohrabat (je to prace, ale na tech malejch zahradach to musi zvladnout kazdej). pak jiz staci sekat travu kdyz je tak velka ze pri jejim pouzivani nevypada dobre (je zvalchovana). Obcas se doseje nejake prazdne misto, pri velkych vedrech se parkrat postrika a kdyz nevim co roupama delat tak par metru ctverecnich trochu nadzvednu rycima vidlema (vzdycky me to prestane bavit drive nez udelam 1/4 zahrady :-)

A mam travnik krasnej a pro radost svou i nejake te haveti.

0/0
20.9.2010 14:33

bernys2

Re: travnik

Krásný komentář, díky za něj. Lepší než celý článek.[>-]R^:-)

0/0
20.9.2010 15:45

midnes

Re: travnik

Hezky napsané. Jen by mne zajímalo, o jak velkou plochu trávníku se jedná. Díky.

0/0
20.9.2010 15:48

osmera

Re: travnik

cele je to asi 1000m2, ale samozrejme pod stromama na to vice kaslu, tam se to seka jen kdyz je nalada. Samotnej casteji kosenej travnik je tak podobne jako u novych vilovych ctvrti asi tak 10x20m.

0/0
20.9.2010 16:07

Ardan

Re: travnik

Moje řeč. Nic se nemá přehánět.R^

0/0
20.9.2010 20:10

ivoš

Re: travnik

Naprosto souhlasím. Mě se ty pampelišky dokonce líbí. Pohrdám lidmi, kteří do trávníku nasypou kde co a z dětí si tak vychocvávají alergiky. A dávají pozor, aby jim to nikdo nepošlapal.

0/0
21.9.2010 9:01

CCblue

Re: travnik

Mě se líbí i mech :-)

0/0
22.9.2010 13:03

PedroKV

Atco nejdou na prodej, nejdou,...

...jinak by každý hobby článek všude nebyl ve spolupráci s nima.

Takovej druhej Mauntfíld.

0/0
20.9.2010 13:36

Censor es la teta

Co jsem si

na zahradu pořídil želvu, tak už nesekám R^

0/0
20.9.2010 12:07

lajika

Re: Co jsem si

velká želva nebo malá zahrada? :)

0/0
20.9.2010 12:40

Amanita phalloides erectus

Re: Co jsem si

já jsem si pořídil trpaslíka a ta potvora trávu nežere.;-€

0/0
20.9.2010 12:53

Orchis orfea

Pouze agitka pro Mountfield

Pestrejsi travnik s kytkama,vcelama a motylama sekany jednou,nebo dvakrat za rok je urcite mnohem zajimavejsi nez na sterilni tmavozelena sr.cka plna chemie.

Oni to pisou proto,abyste si zase zasli do obchodu a koupili nejakej dalsi hlucnej nesmysl,kterej samozrejme vubec nepotrebujete.

Je na bliti sledovat vkus anglickych travniku,thujek a stribrnych smrcku,o kterych si majitel mysli buhvijako prirodu si pred domem neporidil.

Lepsi uz by byl beton natreny na zeleno-usetrite za vsechny ty Mountfield masiny..

0/0
20.9.2010 10:55

burzoa2

Re: Pouze agitka pro Mountfield

ano, pokud máš někde louku na kterou chodíš jednou do roka jí posekat tak je to lepší..

0/0
20.9.2010 12:15

ivoš

Re: Pouze agitka pro Mountfield

Mám zahradu, na kterou chodím denně, a dělám to taky takhle, a bez problémů.

0/0
21.9.2010 9:04

midnes

Re: Pouze agitka pro Mountfield

Souhlas. Ale zkusil jsem to loni, tráva vyrostla tak do 40-50 cm, a pak začala od spodu hnít. (Nehnojím, jen zalévám.) Co s tím?

0/0
20.9.2010 15:49

ivoš

Re: Pouze agitka pro Mountfield

To se divím. Sekám 2x do roka, letos 3x, protože víc pršelo, a žádné podehnívání, krásné seno pro moje králíky a ještě ovce mého kolegy z práce.

0/0
21.9.2010 9:03

WIFI

Re: Pouze agitka pro Mountfield

seču 3 - 4 x, poslední seč v říjnu, aby na jaře nebyla na trávě stařina. A nikdy bych nešel do anglickýho trávníku, málo muziky za moc peněz a ztracenýho času. To radši vybetonovat a natřít nazeleno. Efekt stejný, náklady minimální.

0/0
22.9.2010 7:15

Paulo Grande

Nadpis

Vlítnout Rv Pište spisovně.

0/0
20.9.2010 10:33

lajika

Re: Nadpis

no - "božský trávník" taky nic moc. A to i kdyby na něj autor článku chtěl vlétnout neřku li pak vlítnout.

0/0
20.9.2010 12:19

jita

zelená poušť

No jo tyhle rady jsou dobré tak akorát pro ty co si postavili dům a přestěhovali se z města na vesnici. Jednou i dvakrát do týdne obléknou montérky a poskakují za sekačkou na svém kusu zelené pouště(toho benzínu, těch chemikálií a ta spousta vody na zavlažování). My místní to zvládneme i v teplákách nebo ve džínách a stačí 1x za měsíc dle toho jak prší a tráva roste. Místo pěstování anglického trávníku(ten přece patří do anglie) nám stačí obyčejný český. Pampelišky zase tolik nevadí. Na jaře jsou listy moc dobré v salátu a trávník není fádní. Jan těsně přede okvětem musí nastoupit sekačka, aby se nevysemenily.

Na jaře jsme jeli na výlet. Okolo Prahy trávníky fádně zelené a čím dále tím více byly trávníky prozářené zlatými pampeliškami. A jaksi zelenější. Kontrast zvyšuje sytost barev. Je to nádherné. Doporučuji, udělat si na jaře výlet a podívat se jak to vypadá. Jak to hřeje na duši po dlouhé šedivé zimě jen ten pohled hřeje. Příroda to má dobře vymyšlené.

0/0
20.9.2010 9:52

habr

Re: zelená poušť

A když člověk na procházce krajem se zastaví na ještě druhově původní loučce, kde vodí bylinky - a na procházce je ve dvou navý´žájem opačného pohlaví - co si budem povídat.

Takovou vońavou zahradu jsem ještě nedávno v jedné vísce sekal. Jenže  majitel zahrady zestárl a zahradu s domem prodává. - Někteří lidi by měli žít věčně.

0/0
20.9.2010 12:34

iuos

hmm

trávu sekám jednou za dva týdny (podle toho jak moc jsem línej) a sedmikrásky se mi v ní lbí :-P

0/0
20.9.2010 8:08

stroup

Re: hmm

he tak to jsem líný ještě víc.. třikrát ročně a stačilo, pravda anglický trávník to není ale to už nějak přežiju.  Ale tento článek mi dal inspiraci v tom že je třeba trávník pohnojit proto jsem na něj vypustil husy.:-)

0/0
20.9.2010 8:16

pája_

Re: hmm

Já bych to posunul na vyšší úroveň a ještě při tom ušetřil za vodu na splachování

0/0
21.9.2010 16:14

habr

Říkali chlapi v hospodě, že teď jim trávníky

provzdušňují divoká prasata. Stačí prý naházet celou sezónu posečenou trávu a spadaná jablka přes plot a čuníci jim potom projdou i pod drátěným plotem.

Na okraj - jejich baby jim prý hodně nadávají. A kluci jsou v pohodě - trávník provzdušněn, ušetří za vertikulátor  a mají čas na pivko .

0/0
20.9.2010 0:11

dzeryk44

Re: Říkali chlapi v hospodě, že teď jim trávníky

Za ty prachy je  snad lepší zahradu vydláždit.;-D

0/0
20.9.2010 8:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.