Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kočkám prospěje mléko, mají devět životů, nesnáší se se psy. Co je pravda?

Stereotypní představy o kočkách a jejich potřebách mohou zvířatům ublížit. Je sice pravda, že například kravské mléko milují, ale spíše jim škodí. Stejně tak kočky myši rády loví, i když to není z hladu. Loví je jen tak pro radost, milují pohyblivý cíl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

traxina

mleko

Lidskej genialni tvor je jedinej savec, kterej pije mliko v dospelosti (navic kravske - albuminove, pricemz lidskemu mleku je svym slozeni podobne spis napriklad konske - kaseinove). Tenhle blabol s mlikem pro kocky je fakt k smichu. Maj pak akorat tak prujem... Telata se od matky tahnou ihned po porodu, aby kravicka mohla dat mlicko lidem, ale kockam bysme to do misek lili klidne az do smrti... Rv

0/0
14.10.2010 9:18

Cikánek

Pes a kočka

Mou čtyřletou labradorku jsem přivedl do domácnosti ke dvouleté perské kočce. Kočna na psa pár dní prskala, když se k ní moc přiblížila, ale do týdne to bylo v pohodě. Teď se pusinkují a kočka se každou chvíli o labradorku otírá a šermuje jí ocáskem přes čumák ! R^

0/0
6.10.2010 23:21

lůvejroznec

Kočky vždycky pily mléko

Kočky taky vždycky měly průjem. Tak taky vzniklo slovo kočičinec.:-/

0/0
4.10.2010 13:05

Peťulák2

Dá se za mléko

považovat ta bílá voda, která se označuje názvem odstředěné?

0/0
4.10.2010 12:19

Libusa

Re: Dá se za mléko

V mléku jsou i jiné látky dobré pro naše zdraví, ne jen tuk. Myslím si, že tuku zkonzujume až až v jiných potravinách.

0/0
11.10.2010 0:23

Jean-Luc Picard

Re: Dá se za mléko

Možná to bude tím, že v mléce je mnoho vitamínů rozpustných v tucích.

A nyní konrolní otázka: kampak se podějí vitamíny, když odstraníme tuky?

0/0
20.11.2010 0:08

crocodileclip

Kocour

Už si nějaký ten život vybral, když ho brokem kdosi střelil. Mléko je pro něj jed a stejně neodolá;-D a veterináři bych ho nesvěřil. Jestli má umřít, tak doma:-)

0/0
4.10.2010 8:05

PatrikChrz

Na honěnou si hrála ráda, ale nikdy neubližovala

Moje bývalá šéfová měla Westíka (fenku). Ta, když viděla kočku, tak se za ní rozeběhla jak šílená, ale když jí dohonila a kočka zůstala stát, tak na ní jen koukala, nikdy jí nenapadla.

Bohužel se jí tahle záliba stála život - vběhla pod auto :(

0/0
3.10.2010 19:53

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: Na honěnou si hrála ráda, ale nikdy neubližovala

ou :-/

0/0
3.10.2010 21:13

Žadatel

Snášenlivost psa a kočky

Náš pes je shodou okolností taky labrador a nechá si od koček všechno líbit.

0/0
3.10.2010 18:09

radegast_premium

Kočka domácí

Nedávno jsem viděl nějaký dokument o kočkách a kočka je jediná kočkovitá šelma která nezabíjí z hladu ale pro radost, paradoxně kočka která je více nakrmená více zabíjí.

0/0
2.10.2010 22:02

Orgasmus, ten já předstírám!

a víte proč?

je to tím, že její předmětem lovu jsou myši, krysy, potkani a ty, jak je v biologických  kruzích dobře známo, jistý způsob rozmnožování, který jim umožnuje množit se systémem řetězové reakce a ještě k tomu periody mezi jednolivým množením jsou velmi krátké.

Onihlodavci) nejsou bůhvíjak silní a nebezpeční, ale umějí se strašně rychle množit a tím množstvím oni pak způsobují obrovské škody na majetku a i na přírodní rovnováze. Tudíž je nutné, aby tady byl někdo, kdo prostě loví a loví a loví a  loví  a baví ho lovit donekonečna ty malý, mrštný chlupatý  ušatý potvůrky..který by jinak doslova rozežrali uplbě všechno, podobně jako třeba sarančata. 

Prostě v přídoě souvisí na prosto všchno s evším a NIC NNEÍ NÁHOD, takže se to chce pát se po souvilostech, proč když je to tak, tak jaký to m důvod.

Taky proto kočky rodí spoustu koťat, která velice rychle začínají sama lovit-prostě proto, aby ve volné přírodě stačily vyvraždovat neuvěřitelně  se rychle množící hlodavce.

0/0
3.10.2010 8:40

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: a víte proč?

Už v první větě máte chyby. Za 1 - Krysa, původní Evropský druh, byla z přírody takřka vytlačena potkanem (zavlečeným do Evropy z Ameriky). Na krysu dnes narazíte akorát tak v laboratořích a ve zverimexu (oblíbena pro vysokou inteligenci a to zdůrazňuji - čistotnost). Za 2 - Běžná kočka domácí potkana, pro jeho velikost a agresivitu -  neuloví, spíš ten potkan jí. To ho dostane spíš jezevčík, korkr či krysařík.

0/0
4.10.2010 11:51

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: a víte proč?

vztáhněmě to tedy na HLODAVCE obecně. Tak je to taky myšlený. Je to odpověd na doatz, proč si kočky hrají s myší, proč je loví pro zábavu..nejde tu ani tak o to, pitvat se ve vztazích  krysa, potkatn myš, hraboš, rejsek, to skutečně mým záměrem nebylo.

0/0
4.10.2010 13:44

fandafandafanda

Re: a víte proč?

Nesouhlasím. Naše kočky loví i potkany a dokonce dosti vzrostlé. Tuhle přitáhla jednoho a ten měl bez ocasu dobrých 20cm. A až uvidíte ve zverimexu krysu, dejte mi vědět. Jedná se o laboratorní potkany v různých formách. Krysy se občas ukážou v severočeské uhelné pánvi - Sokolov a okolí. Krysa má na rozdíl od potkana delší ocas než tělo a minimálně osrstěná ouška. Žere jen rostlinnou potravu, narozdíl od potkana, který sežere vše a dá si s chutí i masíčko. pa

0/0
4.10.2010 15:28

Lessfax

k pobavení

když kočka přinese mrtvou myš, není to dárek, je to varování ;-D

doporučuji mrknout se na:

http://www.catswhothrowupgrass.com/kill.php

0/0
2.10.2010 19:52

Iwan

Když kočka přinese myš nebo ptáka...

"...Když si kočka domů přinese mrtvou myš nebo ptáka, chce se pochlubit svým majitelům, jak je dobrá,"  -To je blud. Kočka se nechlubí, ale domu nosí myši protože nemá hlad a potravu nosí k sežrání vám. Dokonce ji přinese často záměrně živou, aby vás naučila, či vám dopřála lovit.

0/0
2.10.2010 15:30

ripe219

Re: Když kočka přinese myš nebo ptáka...

jo je to tak, kamarádce začala kočka domů nosit živá zvířata když si pořídila druhou kočku, čili to byly dárky pro paničku aby na svojí první kočičku nezapomínala.

0/0
2.10.2010 15:58

Lord Havelock Vetinari

Re: Když kočka přinese myš nebo ptáka...

Mně někdy kočka vzorně do řady vyskládala na schody třeba i pět mrtvých myší a když si je u nás nikdo nevzal, tak je odnesla k dalšímu domu a zase vyskládala. Je pěkné, že nám kočky nosí dárky, bohužel se často netrefí do vkusu.

0/0
2.10.2010 16:41

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: Když kočka přinese myš nebo ptáka...

;-D

0/0
2.10.2010 17:09

paskudilek

Re: Když kočka přinese myš nebo ptáka...

jj nam nosi sousedovic kocka hlavy od mysi, sklada je vedle sebe:)

0/0
2.10.2010 19:35

vailian

Re: Když kočka přinese myš nebo ptáka...

Kocka totiz lahvace asi neunese....

0/0
5.11.2010 17:40

oneill

Re: Když kočka přinese myš nebo ptáka...

Teď ještě jak se zbavit myší a neurazit kočku. Nejlépe myši naservírovat na talíře, chvíli se v nich šťourat příborem a pak vyhodit.

0/0
2.10.2010 19:22

Kousavka

Re: Když kočka přinese myš nebo ptáka...

Nejlepší je, když vám kočka přinese domů myš, ale živou. Pak jsme měli doma pastičky, protože kocoura užmyš nezajímala. Takže jsme mu omezili volný průchod do domu a domů je vpuštěn pouze bez myši. Mléko neskutečně miluje a vynucuje si ho dosti neurvalým způsobem, to mňouká a otravuje lidi tak dlouho, dokud ho nedostane. Stejně jako spaní doma na posteli. Když jsme v práci, tak to ani moc nevadí.

Když jsme ještě měli vlčáka, spal v zimě s kočkami (měli jsme celkem čtyři) společně v boudě. Na zimu jsme jim do boudy nastlali seno a ta zvířata po vylezení z boudy tak báječně voněla senem, že bychom tam okamžitě zalezli za nima.

0/0
2.10.2010 19:32

Žadatel

Snášenlivost psa a kočky

Náš kocour v zimě spával na  psovi, aby měl teplo od nohou. Pes to ochotně snášel a ležel pokud možno co nejdéle bez pohybu, aby kocoura nerušil.

0/0
2.10.2010 9:46

jojojonotojono

Re: Snášenlivost psa a kočky

R^R^R^R^R^R^

0/0
2.10.2010 15:19

oneill

Re: Snášenlivost psa a kočky

Nebo ze strachu, aby se kocour nenaštval.

0/0
2.10.2010 19:17

alderamin

Re: Snášenlivost psa a kočky

Nejmladší micka chodí umývat naší labradorku a ta jí pak ochotně slouží jako pohovka :-) jinak koček máme pět a se psem se snáší výborně

0/0
3.10.2010 17:59

Marika_88

Naše kočka

Naší kočce jsme dávali kravské mléko s rohlíkem nebo co zrovna upadlo od kredence. Nikdy nedostala žádné kočičí konzervy, lovila i konzumovala myši poměrně často a dožila se 19 let.

0/0
2.10.2010 9:30

Kozel_

Re: Naše kočka

Kočičí konzervy jsou svinstvo. Pokud na ně kočku naučíte, nebude chtít žrát nic jiného. Pokud to bude určité kvality, tak ty horší taky žrát nebude. Lepší je kočku naučit na granule (opět, kočka pak žery ty co dostává nebo kvalitnější, horší ani náhodou).

Taky pamatuji na kočky krmené houskami v mléce - žily stejně dobře jak ty dnes.

0/0
2.10.2010 13:07

Barbarka_CZ

Re: Naše kočka

Ano, protože dnešní strava pro kočky i psy obsahuje určité prvky, na které si zvíře snadno navykne a jiné už nechce. Na druhou stranu kupovaná strava (tj. konzervy a granule) obsahují také vyvážené množství vitamínů, minerálů, bílkovin, sacharidů atd., které zvířati nejvíce vyhovuje a odpovídá jeho potřebám. Toho s domácí stravou nikdy nedocílíte.

0/0
2.10.2010 13:42

Kozel_

Re: Naše kočka

Ono to bude i o chuti. Např. kočka nerada granule, které jsou déle v misce, jsou vyčichlé. Nasypané z pytle hezky voní. Spíš jsem chtěl říct, že konzerva umí kočku zkazit, nic jiného pak nechce. U granulí to je lepší. Myslím, že je nejlepší kočku krmit granulema, občas snad něco dát navíc, občas trochu mléka. Ale kvalitní granule určitě stačí samotné, teda pochopitelně s čistou vodou.

0/0
2.10.2010 15:46

Stoura

Re: Naše kočka

U nás jedna kočka miluje granule, druhá konzervy a čerstvé maso. Pokud se nasype obojí, jde každá k tomu, co má raději.  Pokud je jen jedno, vrhne se k tomu ta, která má dané jídlo radši, druhá se pak přiloudá později. Té granulové je vyčichlost celkem lhostejná.

0/0
2.10.2010 18:22

Barbarka_CZ

Re: Naše kočka

No nevím, naše holky dostávají každý večer konzervu, k tomu trochu šlehačky či Bobíka (mléko nechtějí, max. smetanu) a stále mají přístup ke granulím a samozřejmě vodě. O víkendu dostávají odřezky z masa (třeba z takové vepřové panenky, to se můžou užrat ;-D), občas třeba kousek párku nebo slaniny, pokud zbyde. A jsou zdravé, čilé, průjmy netrpí a mají nás rády.

0/0
2.10.2010 21:17

Peťulák2

Re: Naše kočka

A vy dáváte čistě granule nebo čistě konzervu? Je fakt, že tu zkušenost mám od psa, ale do granulí se zámíchá trochu masa z plechovky, nedáváme ani jedno samotné.

0/0
4.10.2010 12:25

Jasper

Re: Naše kočka

Samozrejme ze kocka bude zrat aj ine. Staci po ukonceni konzervoveho programu nasypat granule. V pripade ze nimi kocka ohrdne treba par dni cakat. Po 2 dnoch hladovky a odmietania boli kocke granule super.

0/0
4.10.2010 8:20

habr

Re: Naše kočka

Já jsem nedávnona ulici nabídl kočce kočičí konzervu a ona mne kopla do rozkroku špičkou boty. Z toho plyne poučení -  pěkná kočka se na ulici na konzervu nechytá.;-(;-(;-(

0/0
2.10.2010 14:35

Kleopatra

Hm, mám asi divné kočky...

Kočky chovám už X let a v současné době jich máme doma 7. Dostávájí konzervy a kapsičky 2x denně a celodenně mají přístup k těm nejkvalitnějším granulím, přesto 2 z nich své ulovené myši s nadšením žerou, pokud úlovek včas nezaregistrujeme. Kocouři většinou přinesou vzorně zabitou myšičku před dveře, aby páníčci měli co papat, ale holky to vždycky sežerou samy. Díky pravidelnému odčervování s tím naštěstí nejsou spojeny zdravotní problémy.

A co se týče catmilk, tak našim kočkám nechutná. Samozřejmě to kravské mléko nedostávají denně, spíš jako dezert po konzervě, když na nás vrhnou ten pohled "a to jako bylo všechno?" :-) A v životě z toho nezvracely. Naopak se nám občas pozvrací či pose*ou, když v nepozorovaný okamžik vyskočí na kuchyňskou linku a něco tam sní. Naposledy to byl zbylý máslový krém na dort :-D Ráno jsme to uklízeli půl hodiny :-D

Jo a s tou pračkou můžu potvrdit, naše nejtlustší britská lady se tam vyvaluje často. Ovšem tu v tom bubnu opravdu nepřehlédnete...

0/0
2.10.2010 8:23

Kozel_

Re: Hm, mám asi divné kočky...

Po mléku bývá řídší stolice. Ale fakt je, že kočky mléko milují. Takže to chce dát jen trochu a jen občas. Když jsou granule, tak to tak nevadí. Jinak mléko způsobí průjem i psovi, těm by se dávat vůbec nemělo.

Než myši, to je lepší, když kočky loví ptáčky. Myši a potkani mají řadu nemocí, nejde jen o parazity. Ale většinou je nežerou, na rozdíl o těch ptáků, kde to bývá jinak. Ale ptáci jsou škodná, tak v tom velký problém nevidím (sýkorky ničí ořechy, kosi oklovou ovoce, nejen rybíz, někdy i jablka, zkrátka jsou to neřádi).

0/0
2.10.2010 13:01

Kleopatra

Re: Hm, mám asi divné kočky...

Na druhou stranu se myš uklízí daleko lépe než pták... Průměrně rozcupovaný kos po celém domě zabere asi hodinu a to peří máte v baráku ještě měsíc :-)

0/0
2.10.2010 13:29

Kozel_

Re: Hm, mám asi divné kočky...

Ze sežrané myši nezbylo nic, z kosa nebo co to bylo, jen trochu peří. Ale myši normálně kočka nežere, nosí domů a nechává před domovními dveřmi. Ty ptáci, tak to peří bylo vždy na zahradě, ne přinesené domů.

0/0
2.10.2010 15:48

Lapan

Re: Hm, mám asi divné kočky...

Jestli jsou rpo vás ptáci škodná a kočky by je měly žrát tak jste úplně mimo a nikdy jste nebyl přímo u toho,když kočka vraždí bezbraného ptáka a halvně jste neslyšel ty zvuky u toho,ale já tohle znám,protože máme zahradu a okolo spousty odporných divokých koček,který dost často loví právě ptáky a věřte mi,že když vás je to skutečně odporné a tak hlučné,že mě to mockrát vzbudilo uprostřed  noci - hlavně v létě když jsou otevřená okna to nešlo přeslechnout a druhý den tu spoušť musel uklízet můj děda a vždycky z toho byl úplně zoufalý takže já sem na straně ptactva,které umí být i užitečné třeba likvidováním škodlivého hmyzu kdežto kočky jsou pro ně naprosto zbytečné a jen zamořují města jako krysy takže pokud je chce někdo chovat tak jen apouze v uzavřených prostorách, vykastrované a hlavně je NIKDY nepouštějte ven.!!

0/0
2.10.2010 19:16

Kousavka

Re: Hm, mám asi divné kočky...

Koček se teda musím zastat. Naše nestarší kočka lovila i potkany, za rok jich chytila tak 6 až 8. Byla to zároveň excelentní myšařka. Soused ji jednou pozoroval a počítal. Byla mírná zima a za námi louka byla myšmi doslova prošpikovaná. Za den chytila v průměru 45 myší! Podotýkám, že žrádla měla dost, ale pro ni to byla vášeň a adrenalin. My měli denně na prahu vyřadovaných 10 a víc myší. Dožila se asi 13 let, měla nějakých 20 koťat (pak jsme ji nechali vykastrovat, její sexuální apetit byl taky obrovský a koťata už nikdo nechtěl). Bohužel žádné z dětí už takový myšař nebyl, i když jeden z jejích synů přinesl domů ulovenou zmiji, dlouhou nějakých 75 cm.   

0/0
2.10.2010 19:39

Barbarka_CZ

Re: Hm, mám asi divné kočky...

Teda vy jste dobře mimo. ;-D

0/0
2.10.2010 21:20

Kozel_

Re: Hm, mám asi divné kočky...

Vy jste napsal něco hodně nerozumného. Zeptejte se někoho na venkově, co ptáci umí udělat s třešněma, rybízem, ořechy. A kosi dokážou rozklovat i jablka na stromech. Pokud jsou ptáci přemnožení, tak pokud nějakého kočička uloví, tak se nic nestane.

Kočky ale zejména loví myši a potkany i další myšovité hlodavce. Těch uloví více než těch ptáků. Pokud kočka např. ve městě uloví nějakého holuba, i to je záslužná věc. Na holuby leckdy města chovají dravce, aby snižovali jejich stav.

Pokud se přemnoží divoké kočky, tak jen díky tomu, že tu je dost potravy. To jsou potkani, myši, hraboši, krysy, rejsci apod. Kočky samy žádné škody nepůsobí, navíc ty ptáky uloví spíš různé oslabené a nemocné kusy.

0/0
3.10.2010 12:23

tajemník ministerstva zvěrstva

Re: Hm, mám asi divné kočky...

Takové "milovíky" přírody jako vy mám nejradši! Kočka se chová v souladu se svou přirozeností, jako ostatně všechna zvířata! Koukám, že jste asi "potrefen" lidovou myslivostí, která rozlišuje zvířata na ta, co se dají sníst a na "škodnou"...

0/0
3.10.2010 17:05

marionetta

tak nevím,

a jak to bylo dřív, kdy jsme ještě neznali catmilk? Všechny kočky chlemtaly kravské mléko a pokud by to pro ně bylo tak moc škodlivé, tak by se snad něco dělo třeba v jejich vývoji nebo tak? Ale ne, množí se vesele dál bez sebemenší újmy a první, co ochutnají po kočičím mléku, je to od krávy. Tak kde je pravda?;-D

0/0
2.10.2010 7:47

Darask

Re: tak nevím,

Je to tak. Po celou dobu domestikace kočky pily kravské mléko. Oni páni vědci přišli na to že mléko škodí i lidem. Za vším dle mého stojí ekonomika a její zájmy. A vůbec je mléko a mléko. Koupené mléko nezkysne, to je obarvená voda, mléko od statkáře je úplně jiný druh.

0/0
2.10.2010 7:57

Stoura

Re: tak nevím,

Není to tak úplně jiný druh. Ale to koupené mléko je pasterizované, odstředěné a homogenizované.

Pasterizace znamená, že bylo ohřáté na takovou teplotu, aby v něm vychcípaly bakterie - proto nekysne, ale ani nepřenese choroby. Dřív, když nebyly dostupné všude teploměry, se mléko někdy svařovalo.

Odstředěné znamená, že bylo  zbavené tuku, ze kterého se pak udělá smetana a máslo - naše babičky takhle nechávaly mléko jen odstát a sebraly smetanu.

Homogenizované znamená, že jsou v něm kapičky tuku rozprášeny na malé kousky, aby se nesráželo.

Prakticky je to mléko jen mechanicky upraveno, přičemž některé postupy se používaly už dřív. Je ale fakt že speciálně obsahem tuku a bakterií je to prodávané proti surovému mléku skutečně jen nepatrným zbytkem.

0/0
2.10.2010 18:34

Lena N.

Re: tak nevím,

Kočky se z mléka pos..ávají a nedělá jim dobře - to ovšem nemůže vědět ten, kdo je vyhodí na dvůr a několik dní si jich ani nevšímáRv

0/0
2.10.2010 10:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.