Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Díky našim sedlákům dohnaly pražské trhy Vídeň. Nemáme se za co stydět

Sezona farmářských trhů, která změnila přístup lidí k obsahu lednic i žaludků, finišuje. Češi objevili fenomén, který je ve světě běžnou záležitostí. Jak se liší naše trhy například od vídeňských?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vestec

Díky...

Pokud porodukty,které jsou nabízeny budou v reálné fin.hodnotě budou soupeřit i z Vídní né vždy drahota je účel ziku.

KVALITA+PŘIM.CENA=VYŠŠÍ ZÁJEM O KOUPÍ A I VĚTŠÍ ZISK!!EU

0/0
31.10.2010 9:45

bohoušek

Viden ani nahodou...

To zase iDNES pise kraviny :-(

Do Vidne na trhy jsme jezdili pred lety, kdyz jsme bydleli v Brne, nyni zajizdime obcas i z Prahy a porad je to jinej level... Nabidka, kvalita je nekde jinde...

0/0
31.10.2010 9:21

opportunity

ZAtím mě trhy neohromily.

Ceny jsou spíš vyšší, kvalita jak kdy. Nedávno jsem koupila na ochutnání klobásky, po jedné z každého druhu, cena jak za pravou čabajku, ale chuť velice průměrná. Jinak - co si pamatuju ze svého mládí, trhy byly vždycky. Jsem z velkého města a kolem trhu jsem chodívala do školy. U Bulharky jsem si občas koupila na svačinu čerstvou mrkev.

0/0
28.10.2010 10:41

Jandik73

Re: ZAtím mě trhy neohromily.

Ano, mám podobnou zkušenost. Na trhu v DC jsem koupil salámek, nad ním cedulka, lepší než uherák. Cena příšerná. Po ochutnání to letělo do koše.

0/0
28.10.2010 14:23

budějce

Re: ZAtím mě trhy neohromily.

taky si pamatuji trhy, jsem z Budějc a tam byly trhy každou sobotu, páni novináři by už měli přestat psát kraviny (40 let komunismu - když už tak socialismu) . Ty trhy v Budějovicích bývaly na Piaristickém náměstí. A bylo tam k sehnání dost věcí.

0/0
31.10.2010 20:56

oráč

A JÁ...

...chcu ve Zlíně takový;-(...trh... Sedláci zlínského kraje - SPOJTE SE!EU:-):-)

0/0
26.10.2010 22:13

tri_prasatka

Re: A JÁ...

Toz si tam zandi...

http://www.vitalia.cz/katalog/farmarske-trhy/trhy-pod-kastanama-zlin/

0/0
26.10.2010 23:23

Libusa

Českým farmářům trvalo 20 let, než pochopili,

že více vydělají, když budou své boží prodávat sami.

0/0
26.10.2010 19:26

Eurototalita

Super...

Jen tak dál.A vytlačit ty nechutný humusárny z hyper super..R^

0/0
26.10.2010 16:24

fcbfbm

Re: Super...

R^R^R^R^

0/0
26.10.2010 18:21

Hroznej puberťák

Ještě že tak

Na zahrádce toho člověk až tolik nevypěstuje, tak je aspoň kde dokoupit...

0/0
26.10.2010 16:21

zly.previt

Re: Ještě že tak

No letos se teda urodila snad akorát mrkev. Ale ta je - jak řepa. Ostatní škoda mluvit...

0/0
27.10.2010 14:12

Levicový populista XIV.

Bombicka ma dikci

jak Jirina Svorcova. Tak tu uz priznej, zeno za pultem, jak to tehda opravdu bylo ;-D

0/0
26.10.2010 14:47

Joey is back

Žádné farmáře jsme u nás nikdy neměli

tak nemůžeme mít ani farmářské trhy. Znám pouze sedláky, zemědělce, pěstitele, drobné pěstitele, chovatele, zahrádkáře a družstevníky. Farmáři, latifundisté a plantážníci se vyskytují na jiných kontinentech! Ale pěstitelské trhy by asi nezněly tak "americky"

0/0
26.10.2010 14:37

Levicový populista XIV.

Re: Žádné farmáře jsme u nás nikdy neměli

napsal radobysvetak s prezdivkou "Joey is back" ;-D;-D;-D

0/0
26.10.2010 14:40

Nahlas se ti směju

Re: Žádné farmáře jsme u nás nikdy neměli

Máš krásnej českej nick, antiamerikansto... ;-D;-D;-D.

0/0
26.10.2010 14:42

Joey is back

Re: Žádné farmáře jsme u nás nikdy neměli

teď jste mě dostali ;-D ale já nepořádám farmářské trhy ani televizní pořad o tom, že farmář hledá ženu, takže si to můžu dovolit.

0/0
26.10.2010 14:46

Nahlas se ti směju

Re: Žádné farmáře jsme u nás nikdy neměli

Nikoliv Dostala tě tvá vlastní hloupost.

0/0
26.10.2010 14:55

chudacek.blbecek

Re: Žádné farmáře jsme u nás nikdy neměli

Jeho hloupost? Anglicky se mluví jen v Americe?

0/0
27.10.2010 12:23

oldiess

Re: Žádné farmáře jsme u nás nikdy neměli

právě že je americkej purista, tak nechce zaměňovat pravýho farmáře s farmou velkou třeba jako našich iks jézedé za bývalýho družstevníka - podobně jako česká country je krapet jiná než ta americká;-D

0/0
26.10.2010 21:00

luban12

Věřím,

že většina prodejců je poctivých a skutečně prodává svoje výpěstky a výrobky. Na ně se ale občas "nabalí" nějaký filuta a prodává to co nakoupil někde v supermarketu,bohužel i tuto zkušenost mám.Nemám příliš velkou důvěru k zelenině,která je jakoby vypadla ze stroje,kdy je jeden kousek jako druhý.

0/0
26.10.2010 14:33

adviser

Re: Věřím,

Nejen ze supermarketu, ale ze zelinářského velkoskladu. Mám podobnou zkušenost z plzeňského zelinářského trhu na Chodském náměstí. Řešil se tam případ, kdy prodejci své "velkoskladové" zboží označovali jako "litoměřickou" zeleninu, podle úspěšného prodejce, který v sezóně skutečně zeleninu z Litoměřicka do Plzně vozil.

Všichni tamější prodejci (až na pár vyjímek) mají totožný sortiment, stejného vzhledu a naprosto shodných cen.

Např. když čínský česnek upadl v nemilost, všichni označili své bedýnky cedulkami "Český česnek - 180,-/kg". Doložit věrohodně jeho původ není však schopný nikdo.

Naštěstí už i Plzeň má svůj pravý farmářský trh, obdobný tomu dejvickému.

0/0
26.10.2010 20:59

opportunity

Re: Věřím,

R^

0/0
28.10.2010 10:42

Inkvizitor Johny

Ryby

Mají tam ryby? Víte někdo?

0/0
26.10.2010 13:43

Nahlas se ti směju

Re: Ryby

Někde a někdy ano, ale ne čerstvé.

0/0
26.10.2010 13:46

Inkvizitor Johny

Re: Ryby

Tak to je špatný. Škoda. No třeba to někoho z jihu napadne a začne je tam nabízet. Určitě by netratil.

0/0
26.10.2010 14:20

Liška13

Re: Ryby

jasně že tam jezdí, ryby z jižních čech :o) v Karlíně u kostela :o)

0/0
26.10.2010 14:21

Nahlas se ti směju

Re: Ryby

Díky za tip, tam jsem ještě nebyl.

R^

0/0
26.10.2010 14:27

Liška13

Re: Ryby

ale to je veliká škoda, tam je to super, hodně odpočinkových zón, kavárna, občerstvení - palačinky, polévky, pečená šunka......atd.atd.atd. i ty ryby :o)

0/0
26.10.2010 14:49

Nahlas se ti směju

Re: Ryby

Na trhu v Karlíně....

Jinak mám Karlín rád a fandím mu. Má úžasný genius loci.

0/0
26.10.2010 14:56

Liška13

Re: Ryby

ano, mají, uzené téměř jakékoliv - sumec, kapr, halibut, úhoř, pstruh, makrela, a čerstvé obvykle kapra, pstruha nebo filety z amura.

0/0
26.10.2010 14:20

Inkvizitor Johny

Re: Ryby

Díky za tip :)

0/0
26.10.2010 14:23

luban12

Re: Ryby

Nezapomeň si koupit pravou čerstvou,českou uzenou makrelu.

0/0
26.10.2010 14:34

Nahlas se ti směju

Re: Ryby

To samé jsem chtěl taky poznamenat...

0/0
26.10.2010 14:36

Liška13

Re: Ryby

no na to už see musíte zeptat ryb z jižních čech :o) ale ty čerstvý jsou fakt čerstvý, jen chlazený :o) tudíž budou asi i český :o)

0/0
26.10.2010 14:50

Nahlas se ti směju

Re: Ryby

Počkej, ony tam ty ryby nemají živé?

0/0
26.10.2010 14:57

papazian

Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

trhy se zeleninou, v prodejnách byla místní regionální samozřejmostí. Je pravda, že exotické zeleniny či ovoce tolik nebylo, obvykle se dovezlo hlavně okolo vánoc, ale základem byl prodej tuzemských kvalitních potravin. Po revoluci se tržnice rušily nebo se měnily v prodej polozkaženého zboží těsně před expirací nebo spíše již po lhůtě  výhradně z velkosladů dovážející zboží z ciziny. Toto není kvůli 40 letům komunismu, ale díky 21 let kapitalismu po česku v našem Čechystánu, kde ODS se přátelí s ČSSD, občas dělá hysterické výkřiky, ale karavana korupce jde dál... A Praha Vídeň vůbec nedohnala. to vůbec nemohu potvrdit. Je to zatím jen improvizace, taková potěmkiáda, zázemí prodejců i hygiena je na hraně..., třeba prodej na Kulaťáku je dost otřesný...

0/0
26.10.2010 12:50

neurol23

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

senilita, to je svine. ta dela s pameti divy :-)

0/0
26.10.2010 13:09

Nahlas se ti směju

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

"Je pravda, že exotické zeleniny či ovoce tolik nebylo, obvykle se dovezlo hlavně okolo vánoc" - přeloženo do reality: exotické ovoce nebylo k dostání téměř vůbec, s výjimkou vánoc, kdy sis mohl vystát hodinovou frontu na 1 kg pomerančů...

0/0
26.10.2010 13:18

b.bombicka

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

Tak to je lež jako věž, to možná bylo na vidlákově, kde ale situace dnes není o moc lepší (resp. můžete si tam koupit 100 let starou a nahnilou o&z). Já senilní zdaleka nejsem, ale pamatuji si, že banány či pomeranče se daly koupit i jindy než na Vánoce. Ano, v létě nebyly (ale proč taky, když byly jahody, melouny, broskve a další letní ovoce), ale od jara do podzimu nebyl problém. Ano, bylo to třeba na příděl, ale bylo to kvalitní a ne to co se nabízí dneska-prý I.kategorie, ale hniloba z toho kolikrát jen kape, ovšem cena odpovídá té první kategorii.:-/Rv

0/0
26.10.2010 13:22

Nahlas se ti směju

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

Proč si chtít koupit v létě pomeranč nebo banán? To se ptáš vážně?

A to "bylo to na příděl", to byla ale paráda, co... ;-D?

Nevím, kde ovoce nakupuješ, ale "kapající hnilobu" jsem ještě snad neviděl...

.

Aneb není nad věcný a nezaujatý komentář, viď ;-D;-D;-D.

0/0
26.10.2010 13:26

oldiess

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

ale vždyť píše, že v létě banánů třeba nebylo "proč taky?" Jinak ten příděl je blbost, byla omezení, třeba dva sáčky na opsobu, ovšem klidně se daly koupit další o kus dál. Je fakt ovšem, že třeba mandarinky nebo pomeranče byly kvalitnější než dnes, s výjimkou kubánských na 12 kčs, které ale byly zase dobré na vymačkání.

0/0
26.10.2010 13:39

Nahlas se ti směju

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

"ale vždyť píše, že v létě banánů třeba nebylo "proč taky?"" - proč si koupit něco, na co máš chuť nebo co máš rád? To je panečku dobrá otázka, co...;-D.

.

Ach jo, tihle komouši...

0/0
26.10.2010 13:45

oldiess

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

no je to složitější, jednak se ma vždy jíst především to co se vyprodukuje tam kde žijeme, aby to ladilo s tělem. I když je fakt, že třeba pro nemocné je banán někdy velmi vhodný, což mi přijde důležitější než jen dostat na něj chuť i v létě. Ale mysleli jsme to tak, že nedostatek banánů v létě bylo opraVDU to poslední, co by někomu na bolševikovi mohlo vadit. Byla tady spousta hrůznějších věcí, letní absence banánů opravdu ne.

0/0
26.10.2010 15:13

Nahlas se ti směju

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

"jednak se ma vždy jíst především to co se vyprodukuje tam kde žijeme, aby to ladilo s tělem." - šlo by prosím nějak rozepsat, jak s tělem třeba Finů "neladí" např. pomeranč a v čem konkrétně je ten fyziologický rozdíl ve zpracování pomeranče tělem Fina a tělem Španěla?

.

Jinak samozřejmě souhlas. Nabyl jsem dojmu, že obhajuješ dobu komunistické totality.

0/0
26.10.2010 15:32

Eurototalita

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

Zkus přemýšlet.Ve Finsku není pomeranč přirozené ovoce.Tím pádem se organizmus za ty stovky let přizpůsobil na stravu většinou z moře plus klasika, která roste všude.Zatímco ve Španělsku rostou pomeranče všude.Je to tak a je to dokázané..

0/0
26.10.2010 16:34

Nahlas se ti směju

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

Díky za komentář, ale otázka zněla jinak:

Jak s tělem třeba Finů "neladí" např. pomeranč a v čem konkrétně je ten fyziologický rozdíl ve zpracování pomeranče tělem Fina a tělem Španěla?

0/0
26.10.2010 16:40

Eurototalita

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

Právě, že na složení těchto potravin není tělo Fina tolik přispůsobené a hůř to tráví.Můžou se vyskytnout častěji vyrážky atd..

0/0
26.10.2010 17:25

Nahlas se ti směju

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

Opět poděkuji za komentář, ale ani na tohle jsem se neptal...

0/0
26.10.2010 17:55

Eurototalita

Re: Naše trhy zničil kapitalismus po česku! I za socialismu byly

K Finovi se prostě ta oranžová barva tolik nehodí, jako k opálené pokožce..;-D

0/0
26.10.2010 18:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.