Diskuze

Tosa inu. Odvážný psí obr, který se nejlépe cítí s rodinou v obýváku

Tosa dokáže vyděsit už svou velikostí, není divu, že je to výborný hlídací pes. Vždy loajální ke své rodině, připravený ji kdykoliv ochránit. Každý majitel vám ale potvrdí, že je to i velký mazel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lobsterman

4. 12. 2010 12:52
...

robte deti, populacia nam klesa. nie tam psov kupovat a robit z nich maznacikov... pes patri na zahradu, ma strazit dom, zrat kosti, byvat v bude. zo psov sa robie neskutocny fetis !

0 0
možnosti

Vileric

6. 12. 2010 7:20
Re: ...

hloupý kecy :-P

0 0
možnosti

Lessfax

2. 12. 2010 22:24
zklamani

Meli jsme fenku (papirovou), dozila se necelych tri let: problemy s klouby (nekolik operaci), nasledne rakovina. Chovatele popirali a popiraji vinu (tj. ze stene melo problemy s klouby a nebylo zdrave uz pri predani, coz jsme bohuzel nepoznali), je to pro ne pouze business. Po nasi stiznosti vuci svazu chovatelu se nestalo nic. Znamy ma psa stejne rasy, od jineho chovatele, taktez se zdravotnimi problemy. Realisticky - jako plemeno a kamarad je Tosa vyborna, pokud chcete kamarada, ktery vydrzi, doporucil bych zvolit jinak.

0 0
možnosti

tripik

3. 12. 2010 16:20
Re: zklamani

dulezite je si nechat udelat rentgen....u sveho veterinare.....jina cesta neni...mam vymaracka...a taky ma zadni packu spatnou:/

0 0
možnosti

Majsher

2. 12. 2010 19:15
zápas má v krvi, ne, že ne...

Mám též Tosu a chtěl bych podotknout pár faktů - je to velmi dominantní plemeno, vědomé si své síly, které. když se nas...., tak nezná bratra. Tedy, potencionálně velmi nebezpečná hračka, pro někoho, který je nezkušený v chovu mollosů. Moje fena vyžaduje respekt od ostatních fen a neváhá ho tvrdě vydobít. Nemohu ji tedy pohodlně pouštět na návsi jako jiní pejskaři. Neexistuje taky, že bych toho psa nechal s dětmi nebo někým cizím. A to přesto, že lidi a děti má moc ráda. Znovu opakuji, je to dominantní plemeno, které má tendenci šplhat ve společenské hierarchii smečky...  Navíc, pokud ňafne vlčák, bývá to tetatonovku, pokud Tosa, je to rovnou na špitál.

0 0
možnosti

Soami

2. 12. 2010 22:35
Re: zápas má v krvi, ne, že ne...

Zase to tak nedramatizuj a nedělej ze psa monstrum. Pokud myslíš smečku psí, pak je to běžné. Pokud tam zahrnuješ i lidi, pak je to chyba výchovy (nebo špatné křížení). Přiznávám, že s Tosou až tolik zkušeností nemám (máme feny Cane Corso), ale chovatelé a cvičitelé, kteří naše feny znají, nechápou, že je možné molossa takto socializovat a vychovat. Čili hlavně je to o důslednosti a pravidlech ve výchově. Jinak souhlas s tím, že moloss všeobecně je jen pro zkušené majitele.

0 0
možnosti

exAnger

1. 12. 2010 12:44
krásnej pes

ale 7 let průměrný věk je hrozně málo. Přijít o psa strašně bolí a stači to zažít jednou za cca 12 let, každých 7 let...to je pomalu masochismus. Jinak molosové, to je moje "krevní skupina"...R^

0 0
možnosti

Lanolin

1. 12. 2010 13:27
Re: krásnej pes

Ten krátký věk je hrozně smutný.

Ale pro některé je i život křečka příliš dlouhý (2-3roky). Pořídí si psa z pouhého módního rozmaru a je to. Znám jdnoho takového a mění psy podle módy a podle auta co zrovna má ;-€ a mám se co ovládat, abych .... fuj fuj fuj, co jsem to chtěl jenom napsat.

0 0
možnosti

kampus

1. 12. 2010 12:09
mame Mopse ,vyborny pes,charakter

0 0
možnosti

iruka

3. 12. 2010 14:02
Re: mame Mopse ,vyborny pes,charakter

nejhloupější plemeno Rv

0 0
možnosti

Krištof

1. 12. 2010 12:05
Úspora za známku

Toto plemeno má ale jednu nespornou výhodu a to je úspora za psí známku. Není totiž zařazeno v kolonce pes, ale kůň a za ty se poplatky neplatí;-D

0 0
možnosti

kajakravitz

30. 11. 2010 17:20
???

clanek hezky, ale fascinuje me, ze nekdo kdo se tvari, ze rozumi psum, pouziva termin bojove plemeno...8-o

0 0
možnosti

exAnger

1. 12. 2010 12:45
Re: ???

prostě tam je tosa zařazená, tak to nékdo užívá. na tom neni nic nepochopitelného.;-)

0 0
možnosti

Lanolin

29. 11. 2010 22:15
ultraostrý mazlík

Jako ultraostrého mazlíka doporučuji Belgického ovčáka. Hmotnost 25-30kg, nadzvukový, ostrý, miláček a mazlík.

Výhody - vejde se do postele snadněji, příjemně hřeje, stále si vás hlídá a stále vás hlídá. Osoby s certifikací pánečka miluje, bez dozoru samostatný s velmi rozumným rozhodováním, v případě dozoru (přítomnosti pánečka) vyžaduje potvrzení akce. Chápe co je plot, byť nízký, ale v případě nutnosti ho překoná a zakročí ve prospěch a na obranu pána (pochopitelně i paničky a certifikovaných osob).

Mimochodem postupně se rozšiřující služební plemeno. Péče o srst minimální, odolný chladu a mokru (v rozumné míře se zateplenou boudou).

Nemám chov a nedělám si reklamu, jen zkušenost. Ale chápu, že se musí popularizovat i méně známá plemena. Byť nepřizpůsobená klimatu

0 0
možnosti

Lanolin

29. 11. 2010 22:28
Re: ultraostrý mazlík

A abych upřesnil, tak ta zmíněná péče péče o srst se týká druhu Malinois. Strst podobná klasickému "vlčákovi" jak se říká. středně dlouhá, rovná, zrzavá s černou charbonáží (lehký černý melír) s černým ksichtíkem a oušky. Podvozek je světlejší (kam ta příroda na ty nápady chodí? hned poznáte kdy je venku bahnito).

Naučíte ho kdeco, včetně stavby metra na zahradě. Dokonalý lovec myší, krys a potkanů. V případě ohrožení pána/paní se pustí do křížku i s traktorem.

0 0
možnosti

Franta Nedobrota

29. 11. 2010 19:39
Jak je to s věkem?

Nevím, nejsem chovatel odborník. Ale přímá úměra mezi velikostí a maximálním věkem psa podle mě prostě není. My měli středoasiata (90 kg), kterého nešťastnou náhodou srazilo auto ve 14 letech. PS: auto bylo na odpis.

0 0
možnosti

Kozel_

29. 11. 2010 20:32
Re: Jak je to s věkem?

Psali 7 let.

0 0
možnosti

tosina

29. 11. 2010 19:37
Tosa inu

Nedá mi to a musim reagovat.Jsem také chovatelka psů tosa inu.Mám doma  psa a dvě feny ,zůčastňuji se výstav.Nesouhlasim s tím že se tosy dožívají sedmi let.  Znám dost tosích seniorů abych toto mohla vyvrátit.Například pes Azuki Jamo super dosáhl loni v osmi letech titul světový vítěz ve veteránech  a je i český veterán šampion a i nyní se těší dobrému zdraví,znám i několik fen které se ve zdraví dožily deseti let.Samozřejmě jsou i tosy které zemřou v nižším věku,ale  myslim si že při správné péči se toto nádherné a impozantní plemeno může a mnohdy i dožívá vyššího věku než sedm let.

0 0
možnosti

japandog

29. 11. 2010 20:16
Re: Tosa inu

Ani já nesouhlasím s tím , že se tosy dožívají jen sedmi let. Jsem také chovatelka plemene tosa inu a konkretně matka feny paní Doskočilové nedávno oslavila své osmé narozeniny a stále se těší dobrému zdraví . Otec feny se dožil krásných jedenácti roků . A je i mnoho dalších psích seniorů plemene tosa.

0 0
možnosti