Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co si o nás myslí číšníci? „Nejsem tvoje děvka, vole, naval dýško...“

Zajímavou sociologickou sondu do mysli číšníků nabízí na Facebooku skupina, kterou si příslušníci této profese založili pro sdílení svých zážitků a názorů na hosty. Prostudování stránky stojí za poučení. Minimálně před tím, než se vypravíte do restaurace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barabura

ocenění

Pokud vejdu do restaurace a číšník se na mně podívá stylem - co sem zase kdo leze - tak zaplatím opravdu jenom jídlo. Pokud trvá dlouho než svoje jídlo dostanu je mi jasné, že za to opravdu nemůže číšník, pokud mám v jídle střep, opět za to nemůže. Ale pokud čekám na pití 15 minut, jídlo mi přinese studené a ještě se celou dobu tváří, jak když jsem mu zkazila život, tak mu přece ještě nebudu dávat svoje peníze. A vrchol je,  hlavně tedy u obědů, když čekám ještě 15 minut než můžu zaplatit.

Mě stačí, když se tváří normálně a nevyzařuje z něj arogance na sto honů. A když se navíc usměje a zeptá se jestli bylo vše v pořádku, tak to považuji za vrchol ochoty. Je pravdou, že se to hodně obrací k lepšímu.

0/0
4.5.2011 10:01

Cleopatra

Re: ocenění

Pokud ja vejdu do restaurace a cisnik se na me podiva stylem -co sem zase kdo leze- nebudu ho namahat a hned zase odejdu. Je dost podniku ktere si hostu vazi.

0/0
8.5.2011 12:09

Antonín, topič

Neříkám tak, ani tak,

ale napsat "DÝŽKO" je hrozné. Pravda, ještě hroznější je číst to v tolika exemplářích.

0/0
7.2.2011 8:47

chadi

Na té stránce

se stačí jen zmínit o tom, že služby v pohostinství nejsou zase tak úplně v pořádku a přítomní pinglové Vás vypakují s tím, že tam nemáte co dělat, a že všechno je vina hosta. Prostě přesně jako v restauraci. ;-D

Dýška jsou příjem jako každý jiný a ze zákona podléhají zdanění - zkuste se ale nějakého číšníka zeptat, jestli je daní, případně kolika procenty, a vsadím se, že v "jeho" restauraci už si ani neškrtnete. Doteď jsem tomu moc nevěnovala pozornost a dýško jsem dávala vždy, odteď standardně nedám ani korunu, a jen v případě opravdu dobrých služeb možná... :-)

0/0
10.1.2011 15:45

captain cook

Re: Na té stránce

chystam se za par tydnu do Ceska. Dam si na obsluhu a chovani cisniku zvlast pozor. A jestli neco nebude v poradku, uslysi ode mne co a proc si nezaslouzi dysko.

0/0
28.1.2011 8:45

Antonín, topič

Re: Na té stránce

A pozor! Světák - vychovatel. ;-D

0/0
7.2.2011 8:48

sajlor

Re: Na té stránce

A co si pod "opravdu dobrou sluzbou" predstavujes;-D? Kdyz prijdes, tak obsluha padne na zadek, zacne Ti vypravet jak Ti to ohormne sekne, pochvali novy uces, upozorni okoli na Tvůj bajecny ohoz a omlati si hlavu aspon 3x o stůl?

0/0
4.5.2011 9:13

S.O.B je zpátky!

....

a Rudlo, je pravda, že ředíte hořčici?

No samozřejmě, nevěřil bys co to vynáší

0/0
10.1.2011 14:08

punčoška

Spropitné nedáváme v případě

- když vás obsluhující nepřivítá

- když vám nepřinese včas jídelní lístek- když nepřinese v čas objednané nápoje nebo jídla- když se nesnaží vám pomoci při výběru jídel a nápojů- Když se nezajímá, zda jste s jídlem, nápoji a se vším ostatním spokojeni- když se ani neusměje a tváří se, že jste mu Vašim příchodem zkazili dena několik dalších důvodů.(zdroj: www.hostovka.cz )

0/0
10.1.2011 13:10

punčoška

je to otravný a nedůstojný zvyk pro obě strany

vyžadovat ho a od toho odvíjet chování je buranství jak na straně obsluhy tak na straně bohatýrského hosta.

0/0
10.1.2011 12:47

captain cook

slavka1 - Litomysl, vlakno 7.1.11 (doleji)

Udelala jsi naprosto spravne, ze jsi odesla a popsala zde o co slo. V prvnim pripade bych doporucoval pred odchodem zavolat vedouciho, sdelit proc odchazim a zjistit jmena personalu za ucelem podani oficialni stiznosti. Soucasne mu pripomenout, ze vede podnik zvany pohostinstvi, jehoz personal tu je pro hosty, kterym ma ochotne vyhovet ve vsech praktickych pozadavcich a ze hoste tu nejsou pro pohodli lineho personalu. Pak poslat dopis majiteli podniku nebo vedeni firmy s detaily a popsat jak dobre te pohostili v konkurencnim podniku.

Kdyby tohle delalo vic hosti, pak by ty spatne podniky byly nuceny neco zmenit, aby zastavily odchod hostu jinam. Dobre podniky by se mely vyjmenovat, ty spatne take. Existuji ruzne sity, vetsinou v anglictine (mozna cesky take), kde turiste a hoste pisi recenze restauraci, kavaren, hotelu atd...vcetne tech ceskych. Na konec pridaji ohodnoceni v podobe bodu nebo poctu hvezdicek. Doporucuji vyhledat a kde mozno, pripojit recenzi.

0/0
10.1.2011 11:19

felia

Když je číšník nespokojený

se svou prácí a s tím, že dostává nízké spropitné, stále ještě může dělat řadu jiných povolání.Číšník, který si neuvědomuje, že králem je zákazník, je lempl a měl by být neprodleně vyhozen.

0/0
9.1.2011 15:27

USPS_ forever

Re: Když je číšník nespokojený

R^

0/0
9.1.2011 17:55

TT777

Re: Když je číšník nespokojený

R^

0/0
10.1.2011 12:34

ficek310

Re: Když je číšník nespokojený

ja mam takovy pocit ze vetsina lidi ani nevi co rikaji a jestli si zakaznik mysli v restauraci ze je kral tak to taky podle toho vypada. Pletete si pojmy a dojmy protoze cisnik s prominutim je clovek a ne robot, ktery obcas se muze splist muze se seknout pri placeni atd. to ho sice nijak neomlouva ale zakaznik by to mel pochopit. A jak vy by ste se chovali k lidem ktery by se k vam chovali jak k nejake masine ve fabrice na jidlo????? Procpak nejsou takovyhle diskuze o remeslnicich kdyz se nechate postavit treba podelanou pricku v baraku a zistite ze je na krivo a ze takovejch pripadu je hafo. Tak trosku zapojit hlavicky a zacit se trosku chovat k ostatnim.

0/0
10.1.2011 12:53

punčoška

Re: Když je číšník nespokojený

zedník nesomruje spropitné

0/0
10.1.2011 12:59

captain cook

Re: Když je číšník nespokojený

zacneme tim, ze host vstupuje do podniku poskytujiciho pohostinstvi. Od personalu AUTOMATICKY ocekavam, ze hosta privita pohostinne a s usmevem. To plati pro KAZDY SLUSNE vedeny podnik bez ohledu na cenovou skupinu. Prijemne vystupovani nic nestoji. Cisnik dovede hosty ke stolu, prinese jidelni/ napojovy listek a vezme objednavku na napoje. Prinest je by nemelo trvat dlouho. Kdyz vidi, ze hoste si vybrali z menu, vrati se k jejich stolu,vezme jejich objednavku a pomuze s vyberem, kde potrebuji. Pokud priprava nektereho jidla trva dele nebo je nejake zdrzeni, da hostum vedet a zepta se, zda jim to nevadi. Tohle vsechno je uplna samozrejmost, zalozena na zakladni slusnosti a profesionalite personalu ve slusne vedenem podniku. Personal se nemusi pred hosty ponizene plazit po zemi a samozrejme, ze slusny host se na oplatku nechova jako otrokar. Prvni podnet prijemneho a pohostinskeho chovani ale MUSI vzdy prijit od personalu - protoze to je nedilna soucast jejich povolani.

0/0
10.1.2011 13:46

sajlor

Re: Když je číšník nespokojený

Nevidim důvod, proc by se mel zamestnanec restaurace pri mem prichodu do podniku chovat jako lokaj a mlati hlavou o stůl? Do restaurace chodim za ucelam jidla a piti. Pro pobaveni jsou jine podniky...pracuji tam vetsinou pekny "holky" a udelaji temer vse co si zakaznik preje. Tato sluzba take neco ovsem stoji.

0/0
4.5.2011 9:08

tappat

jakych 10% doporucenych?

snad 5, ne? A sam jsem cisnika nekolik prazdnin delal a muzu rict jediny: Od cisnika mate pravo vzdycky pozadovat nasledujici - prijemne chovani, vstricnost, usmev, pozdrav, kvalitni obsluhu, radu pri vyberu jidla a piti, slusne rozlouceni. A to at date dyzko 0,- nebo treba 50%. Stvou me cisnici, co rikaji "on nam ani nedal dyzko, blb..." Takovy to nemaji delat, nikdo jim davat penize navic nemusi, je to jen a jen dobra vule hosta a zpusob jak vyjadrit spokojenost se sluzbami. Na zaver jeste jedna vec: To, co mate pravo jako host pozadovat po cisnikovi plati vzdy. Stejne jako vzdy plati, ze kdyz jste host, musite se take jako host chovat, to znamena slusne. Taky jsem zazil spoustu hostu, kteri byli na zabiti, arogantni hnupove, co si mysleli, ze jsem nejakej hnup co ma sotva zakladku. Takovy jsem vetsinou rychle usadil. Vrcholem byl ovsem borec, kterej se choval tak nemozne, ze se za nej chodili na bar nezavisle na sobe omlouvat jeho deti,zena,pratele atd. se kterymi slavil narozeniny.

0/0
9.1.2011 10:48

maposp

Re: jakych 10% doporucenych?

R^ 100% souhlasím. Číšník pobírá mzdu od zaměstnavatele jako každý jíný, stejně jako pokladní v sámošce nebo uklizečka a té dýžko nenechá nikdo. Tak jakých automatických 10% dýžka. To dávám, jen když si to zaslouží a věřte že v našich restauracích to určitě není vždy.

0/0
10.1.2011 9:16

xxkotaskovaxx@seznam.cz

Re: jakych 10% doporucenych?

R^R^R^

0/0
28.1.2011 2:56

panzic

no a?

já coby chudý student jsem vždycky rád sledoval, jak nasraně loví drobáky, když jsem si "dovolil" nezaokrouhlit nahoru po dvou pivech, které měly vždycky podmíru...

0/0
9.1.2011 10:14

Mirko Hyl

neco za neco

 No narovinu nevim jaka je uroven pohostinstvi u nas v Cechach, ale ja ziji vic nez 14 let v USA a kdybych nedal pro me normalnich 20 % "tipa", tak bych se stydel. Ale taky neco za neco, tezko se setkam s nevlidnou obsluhou, podmiraky tady taky nejsou na dennim poradku, co treti nebo ctvrty drik je na ucet podniku atd. Tady se hodne staraji o to, aby host prisel i priste.Servirky nebo barmani nemaji nejaky vysoky zakladni plat, tak se staraji.... Co takhle to zavest u nas ? Asi by to chvili trvalo, ze zacatku by to kompenzovali majitele, ale pak by doufam slusni lidi zacali davat spropitne adekvatne ke sluzbe, ktera je jim nabizena... Tak se nad tim zamyslete !

0/0
9.1.2011 7:51

captain cook

Re: neco za neco

k tomu aby se zlepsila obsluha vubec neni treba zavest americke metody. Naopak vetsina obcanu jinych statu krome USA a Kanady tyto metody zavrhuje.

V Australii a na NZ napriklad plati uplne opacna situace, dyska se v mnoha pripadech nedavaji vubec a kde ano, tak rozhodne nijak presprilis vysoka. Zajimave na tom je, ze obsluha pritom je je povetsine slusna. Ono totiz predevsim zalezi na lidech samotnych a jejich pristupu k praci. A z vlastni zkusenosti (jak jsem se zminil dole) te mohu ujistit, ze lide jsou zvykli se k sobe chovat lepe a personal vi, ze usmev a vlidne zachazeni je nic nestoji, ale privadi hosty do podniku znovu a znovu. Cim vic spokojenych hosti, tim vetsi jistota zamestnani pro personal, tim vyssi vydelky.

V Australii a NZ je personal placen podle statem urcenych platovych sazen (award rates) a ackoliv se nemuze mluvit o vysokych vydelcich, je mozne na nich zit - na rodil od tech zebracenek, ktere plati cisnikum v USA - bez dysek.

0/0
9.1.2011 8:21

captain cook

Re: neco za neco

PS. podmiraky a sizeni porci se v Australii a na NZ nedeje a kdyby se o to nekdo preci pokousel, lide by proste bez vahani sli jinam. Existuje tu velka konkurence co se tyce restauraci, bister, kavaren, hospod atd.

0/0
9.1.2011 8:23

Maxx_Th

Ochranářství EU

kam vede ochranářská politika zaměstnanců. Informace kamarádky a moje když jsem působil v Itálii.

Takže což už já jsem nezažil byl zvyk v Itálii platit dýško 30, ale klidně i 50% jinak jste byl považován za zloděje, číšníci nedostávali dle mé informace plat žádný a brali jen dýška, ovšem třeba dle slov mé známé, nebyl problém si za měsíc vydělat 60-100 tisíc (kč), snaha číšníku vyjít hostům byla enormní, spokojení byly všichni, host zaměstnanec i zaměstnavatel.. Pak přišlo nařízení platit každého zaměstnance alespon minimální mzdou a to byl konec, lidé to pochopili tak, že své peníze mají a dýška se smrskly na minimum a ....

Takže možná interpretace není uplně přesná, ale myslím že by se stát nemusel srxt uplně do všeho a bylo by nám líp. Věčné ochranářství jedné nebo druhé skupoiny je pitomost, vždy dopadne tvrději na ochraňované a rádoby výoda se promění v extremní nevýhodu.

0/0
8.1.2011 22:52

captain cook

Re: Ochranářství EU

rad bych vedel, kdy byl zvyk platit italskym cisnikum 30-50% dyska, jinak byl host povazovan za zlodeje? Nebo ti rekli nejakou povidacku pro duverive turisty?

Kdyz si prectes ruzne turisticke pruvodce, uvadi se tam, ze Italove sami davaji jen mala dyska a ocekavaji, ze to vynahradi zahranicni turiste. Spanele mi rekli, ze o "americka dyska " od turistu nestoji, protoze to pak "rozmazluje mistni personal". Oni by pak ocekavali, ze jim kazdy bude davat dyska podle americkeho zvyku a to Spanele nechteji.

Pravda je, ze jsme se setkali s neochotnymi italskymi cisniky (a nic to nemelo s mym ceskym puvodem, protoze necestuji na cesky pas, manzelka neni Ceska a mluvime jen anglicky), ale take s uplne prima obsluhou. Kde byla obsluha spatna, dali jsme jim jen zaokrouhleni ( v jednom podniku v Benatkach nic, protoze si uz nauctovali % service charge), kde dobra, radi jsme dali dysko a jeste personal pochvalili majiteli nebo sefovi.

0/0
9.1.2011 8:36

Albert75

Re: Ochranářství EU

30-50% dyska?!? To naprosto neexistuje. Jsem Ital, a v Italii se neplati vubec nic od jakziva. Duvod je velmi, velmi jednoduche: Servis je VZDY v cene. Koupite si treba pizzu za 5 Euro, v tom je zahrnuto servis. Kdyz vas ucet je (napr.) Euro 34,71 tak se plati PRESNE 34,71 a NIKDO neocekava a nestezuje se, ze nenechate ani jeden cent navic. To plati vsude. To je taky duvod, proc ve zahranici si obecne lide mysli, ze italove jsou na penize, a nechavaji male disko nebo vubec nic. Zvlast je, kdyz turista jede na dovolenou do Italie a jde do restaurace. Italsti cisnici moc dobre vi, jak to funguje v Europe, a reknou si o dysko protoze VY jste na to zvikli.

0/0
10.1.2011 13:48

captain cook

Re: Ochranářství EU

neni pravda, ze servis je v Italii VZDY automaticky zapocitan v cene. V ruznych italskych restauracich se bud na konci menu pise vyse "service charge", ktera je v cene zapocitana nebo naopak oznameni, ze menu obsahuje ciste ceny a service charge v nich neni zapocitana. Viz ruzne restaurace v Rime.

0/0
11.2.2011 6:55

Jean-Luc Picard

Jen jednou jsem dal stovku dýško

a to bylo když o nás číšník opradu pečoval jak o vlastní. Vajgl svíčky s omluvou vyměnil a novou zapálil, chcíplou kytku vyměnil, prohodil pár příjemných slov, doporučil jídlo, poradil, chodil dolévat víno, celou dobu nám věnoval úsměv.

Tak to byla nádhera, cítil jsem se jako zvaný host aniž bych předem podmazával. Zaplatil jsem se zaokrouhlením na desetikoruny a potom jsem s chutí přidal "tip" 100Kč a řekl, že to je pro něj za pěkný večer.

To byl ale snad jediný podnik, kde se o nás tak starali (a přitom by to mělo být v ceně), prostě jsem byl ohromen tou ochotou a za to jsem rád dal všimné. Musím ale s lítostí konstatovat, že v tom samém podniku jsem jedl několikrát a jiní číšníci by si se mnou nejraději vytřeli p..... . Takže díky vážení, "nejsem vaše děvka".

0/0
8.1.2011 21:30

Maxx_Th

Re: Jen jednou jsem dal stovku dýško

a přitom mi to přijde tak docela normální. Ale je lepší postup jak si vychovat odměnit svého číšníka. Za prvé, když jdu do známé restaurace požaduji svého číšníka, ale to jen mmch. Pak nezaokrouhluji ale nechám si vyplatit přesně a na stůl dám po transakci dýško se slovy, to je vaše. Je to lepší,příkladnější, zapamatovatelnější. Zrovna tak neplatím  dýško kreditkou, ale to platím v hotovosti, pres tu kartu Buh ví kde to skončí, že?

0/0
8.1.2011 22:59

tappat

Re: Jen jednou jsem dal stovku dýško

clovece nevim kam chodis, ze je to tak vyjimecna situace, ale je fakt, ze ja uz jsem si vytipoval par restauraci, kde se chovaji prave takhle. Jinam nema smysl chodit. Koukat na otravenej ksicht ve stylu "co tady chcete, pridelavate mi praci..." me fakt nebavi.

0/0
9.1.2011 10:50

AlBunda

taky je dobrý,

když člověk přijde do restaurace v době oběda nebo večeře a číšník se hned zeptá:co to bude?-aniž by přinesl jídelní lístek.Když řeknu:jídelnéí lístek,prosím,div mě neflákne

0/0
8.1.2011 20:32

BigSG

"Dýško" už je kulturním přežitkem

Doby kdy "dýško" bylo velkou součástí mzdy obsluhujícího jsou už dávno pryč, a věřte že žádný číšník nemá tak malou mzdu aby to dýško potřeboval, pokud ano tak je to jen  Dnes dělá pingla kdejakej lomcák kterej má obě ruce levý a jídle a pití neví nic a k hostům se chová jak kdyby ho obtěžovali. Nemám problém v restauraci jídlo vrátit, nemám problém si nechat vyplatit vše na korunu a upřímně toto doporučuji, vždykdyž v restauraci či pohostinství platím(pokud neplatím kartou) si nechám vše vyplatit do poslední koruny, miluji i to divadélko "já tu korunu nenajdu" jako kdyby v těch kasírkách nebyly oddělené přepážky, A teprve posléze dle uvážení spokojenosti mé a mé společnosti nechám, případně dám obsluze tuzér. Také jsem se naučil to pokud nejsem spokojen s obsluhou ale jsem spokojen s jídlem a myslím si že jídlo stálo za odměnu, jít a dát "dýško" kuchaři, případně mu poslat nějaký ten drink na který má chuť a který mu vnitřní předpisy povolují.

0/0
8.1.2011 14:45

BigSG

Re: "Dýško" už je kulturním přežitkem

koukám že mi vypadl kus textu   *je to jen problém jeho dohody a majitele, za nízkou mzdu si majitel pořídí pouze nekvalifikovaný personál, nekvalifikovaný personál odvede špatnou práci, špatná práce neuspokojí zákazníka, a nespokojený zákazník se již nevrátí. ........  Rád dám dýško a klidně i vysoké pokud servis stál za to a večeře pro mne byla kulturním zážitkem. Bohužel v době kdy se za číšníka považuje každy druhý neúspěšný gymplák (ty první potkáváme na úřadech ;-) je o kvalitní personál nouze.

0/0
8.1.2011 14:51

captain cook

Re: "Dýško" už je kulturním přežitkem

neminim ti odporovat, protoze nevim kdo vsechno dela cisniky v Cesku. Jak mam ale zkusenosti s jinymi zememi, cisnici se deli na plne vyucene profesionaly, pracujici v prvotridnich podnicich nebo ve vedoucich pozicich v nekterych dalsich podnicich, kde mj. vycvicuji personal bez prislusnych kvalifikaci.

Spousta cisniku jsou mladi lide, kteri si udelali kratky cisnicky kurs nebo vubec bez kvalifikace a ucici se na miste pri praci. Obvykle pracuji na castecny uvazek (v anglictine tzv. casual hours nebo part-time). Takhle si privydelava spousta studentu, zen v domacnosti nebo treba mladych sportovcu, kteri potrebuji prijem, ale nemohou brat zamestnani na plny uvazek protoze by nemeli dostatecny cas na treninkove a zavodni povinnosti. Na tom neni vubec nic spatneho a zalezi jedine na lidech samych a jejich vztahu k praci, kterou delaji. Osobne znam lidi, kteri se od techto zacatku vypracovali na managerske pozice v podniku svou inteligenci, pili, pozitivnim vztahem k praci, ktrerou delaji

0/0
10.1.2011 10:53

captain cook

Re: "Dýško" už je kulturním přežitkem

Osobne znam lidi, kteri se od techto zacatku vypracovali na managerske pozice v podniku svou inteligenci, pili, pozitivnim vztahem k praci, ktrerou delaji a ze vseho nejduleziteji - velmi pozitivnim pristupem k hostum spolu s plnenim pozadavku vedeni podniku.

0/0
10.1.2011 10:54

mstuc

Číšníci ?

Tohle zaměstnání je zaměstnáním největších netáhel a lehkoživků,rozhodně né lidí,kteří chtějí opravdu pracovat.Hlavně mají stále natažené ruce k ,,dýžkům",přesto že vás v naprosté většině ,,natáhnou".!!!!!!!!

0/0
8.1.2011 14:39

glem

...

Co je mipotom že dostávají číšníci malý platy...ať jdou dělat jinam a nebo ať jim to zaplatí ten co u něj host utratí tu pětistovku. Je vidět že číšníci jsou opravdu jenom poskoci  ;-D

0/0
8.1.2011 10:03

Jean-Luc Picard

Re: ...

A doporučuji jim jít pracovat do supermarketů. Je to podobná práce - celá den na nohou, podobné služby (starají se o zákazníky) a plat je velmi srovnatelný.

Jen jsem ještě nikdy neslyšel o prodavači, který by si stěžoval, že nedostává dýško.

Toto je nešvar zavlečený ubožáky a ubožečkami co přičichli "gastronomičtí experti", "konzultanti" a "pseudorecenzenti" co se bez vlastního přičinění a peněz dostali na pár let do USA (třeba jako paní Laura Beránková a jí podobní odborníci na veřejné stravování).

0/0
8.1.2011 21:40

Kolikokoli

lol

Myslím, že v některých případech by měl spíš číšník zaplatit mně ;-D;-D;-D.

0/0
7.1.2011 20:45

usual suspect

Ha ha ha spropitné?

A za co?Že mě okradou na ceně,na váze i na míře u piva?Tak ať si platěj tipy z nakradenejch peněz a nestěžujou si.Eště se tvářej,že má čowěk pocit,že jim právě zabil babičku....

0/0
7.1.2011 18:23

Pavel Kucera

Coze??????????

Naprosto nechapu, proc bych mel platit navic za obsluhu. Jdu do restaurace, nikoliv do buface. Cena obsluhy je zapoctena. Neni to muj problem, ze nejsou dobre placeny. V autoservisu take nedavame dysko!!

0/0
7.1.2011 16:36

tatoodragon

jak kde...

Chodíme na meníčka za 69,-, obsluha je v rámci této doby rychlá a v pohodě. Pokud člověk neřekne tak bez mrknutí oka vrací i ty koruny. Jednou sme šli do hospody o kousek dál, jídlo taky za 69,-, bylo sice chuťově o malinko lepší, ale skoro studený, obsluha nic moc. Při placení sem dal servírce stovku, nějaký dýško sem jí ani nenaznačil, ani nemrkla, vrátila na 70, řekla nashledanou a zmizela. Od té doby chodím každý den do té první restaurace... Kontrolní otázka - v jakém případě vydělá hospoda i servis víc?

0/0
7.1.2011 15:03

Maxx_Th

Re: jak kde...

jenže té servírce je to u prdele. Bohužel. spatný systém, na které prodělávají všichni

0/0
8.1.2011 23:03

Zuzu.mizu

Mám takový pocit, že jádro je jinde

že na tom "fejsbúku" řvou nejvíc o diškreci právě ty "kyselé perdele", které vám po vstupu do restaurace okatě dávají najevo, že tady šéfuje právě Kyselá Perdel a vy jste otravný hmyz do počtu, kterému je nutno fláknout koryto pomejí a co nejrychleji ho vyšupovat. Kyselým Perdelím kontruje banda neurvalých hostů, kteří se při vstupu do restaurace chovají jako kdyby přišli právě do toho chléva nalemtat se šlichty a myslí si, že za své prachy si můžou dovolit vše a číšník je pro ně otrok do kterého můžou kdykoliv kopnout. Takže každému co jeho jest. Je to utopie, ale profesionálům, kteří dělají svou práci poctivě a svědomitě, přeju příjemné hosty, kteří je na základě své dobré vůle dobře ohodnotí třeba i penězi navíc a Kyselým Perdelím přeju za klienty Otrokáře, ze kterých vydolují akurát výši útraty a buzeraci.

0/0
7.1.2011 14:02

Krak

Re: Mám takový pocit, že jádro je jinde

Nesmíš tolik dát na pocity... ;-D

0/0
7.1.2011 18:58

Standa.Trn

Nezajímá mne co si o mně číšník myslí

jednám s každým zdvořile ale ani nejsem kantůrek abych číšníky hodnotil tím, jaké dám zpropitné, takže zpropitné nedávám žádné a kvalitní obsluhu považuji za samozřejmost. Kde kvalitní obsluha není, takovým podnikům se vyhýbám. Prakticky jsem navštívil jenom jednou.

Hodně cestuji, takže mohu posuzovat a konstatuji s potěšením že se číšníci a servírky až na vyjímky povětšinou všude snaží. Někde jsou lepší na to a jinde lepší na jiné. Kvalině uvařeno ale zase pomalejší obsluha nebo rychlá obsluha ale zase malé porce. Drobnosti neřeším, malá porce znamená víc šlang linie ale stavím se po cestě jinde.

Ceny jsou stanoveny na jídelním a nápojovém lístku, takže dál to neřeším. Já vybírám kam půjdu a který podnik navštívím. Diškrece nedávám ani když jsem spokojen. Spokojenost projevím referencí, takže mají neplacenou reklamu tím že doporučím svým přátelům a oni mají více hostů, tudíž taky větší tržby, což je víc než dyškrece. Spokojený zákazník - nejlepší reklama a reklama se vždy vyplatí.

0/0
7.1.2011 11:59

oldboy

Re: Nezajímá mne co si o mně číšník myslí

Máte absolutní a dokonalou pravdu. Bohužel psychika společnosti je zdeformovaná do takového tvaru, kdy nehození milodaru = prohřešek proti etice. Toto je potřeba vymýtit!

0/0
7.1.2011 12:32

USPS_ forever

Re: Nezajímá mne co si o mně číšník myslí

R^R^R^

0/0
9.1.2011 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.