Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Váš pes neustále na všechno vrčí a štěká? Naučte ho poslušnosti

Mám rok a půl starou fenku jorkšíra, která neustále na všechno štěká a vrčí. Na cizí lidi, děti, psy, ale i na některé členy rodiny. Neposlechne ani mé povely, někdy jsem z toho štěkání už unavená. Napsala do rubriky Proti srsti MF DNES zoufalá čtenářka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Krištof

Možná blbě vidí

Možná je pes normální, jenom blbě vidí. Potom se všeho bojí a štěká. Náš bígl když jdeme za šera ven, tak štěká i na odpadkový koš. Až přijde blíž, zjistí že to je koš a je klid.

0/0
21.2.2011 15:13

someone_else

Pes?

Jestli jsi chtěla psa, pes začíná u 40 cm v kohoutku. Jestli chceš něco malýho a milýho, jorkšíra nebo jinej uřvanej vibrátor zahoď a kup si westíka. Zkušenost: zřejmě jedna z mála výjimek z obecnýho pravidla, že čím menší futrál, tím větší kravál (jako u lidí).

0/0
17.2.2011 9:57

Scarlett from Scottland

Re: Pes?

to je ale hloupost

0/0
21.2.2011 11:04

Peťulák

Jenom k té fotce:

Vychovat psa znamená naučit ho hajlovat levou packou?

0/0
15.2.2011 16:22

WIFI

Překvapení

Hm, pes štěká na cizí lidi nebo psy. No to je opravdu zvláštní, kdo by to čekal....................................

0/0
15.2.2011 8:33

Scarlett from Scottland

vzhledem k fotkám....

je tam york a čivavka. Všeobecně označovaná za uštěkaná plemena ........ ale ne vždy je to kupodivu pravda. Asi to nebude rasou.... ale povahou jednotlivého jedince či výchovou........ takže tu někteří můžou nechat hloupých komentářů o uštěkaných smetácích a blabla... i z velkého psa uděláte blba.....

0/0
14.2.2011 10:28

bodlinka

Re: vzhledem k fotkám....

Z velkého psa udělám pořádného magora jen jednou, protože potom se octnu jednou nohou na hřbitově a druhou v kriminále. Malá plemena jsou obecně psychicky labilnější, bojácnější, nikdy se u nich nehledělo na povahu, není u nich žádný selekční tlak ke schopnosti pracovat a spolupracovat s člověkem nebo být aspoň použitelný. V kombinaci s tím, že jsou jako štěňátka velmi malá a velmi roztomilá a oblečky jim tak sluší a na flexině se dají utáhnout vždycky to vede k situaci, kterou máme dnes: každý druhý má psa a nemálo lidí má uštěkanou hysterickou nevychovanou a při troše smůly kousavou krysu. Která jim doma velí a oni si toho vůbec nevšimli.

0/0
16.2.2011 19:10

Scarlett from Scottland

Re: vzhledem k fotkám....

souhlasím částečne. Mým příspěvkem jsem pouze chtěla říct, že si nemyslím, že vysloveně se dá říci, že plemeno je uštěkané, ale spíše to ovlivní výchova psa a odrazí se povaha majitele.

0/0
17.2.2011 7:18

fatmike

Smeták je na utírání podlahy...

Kdybyste si koupila psa, klidně i malýho, tak tyhle problémy nemáte....Yorkšír je od přírody blbec, tam nic nečekejte...

0/0
14.2.2011 9:48

Tchor

Re: Smeták je na utírání podlahy...

York je v prvni rade terier a tedy velice aktivni pes, ktery potrebuje zamestnat jak svaly tak hlavu. Pokud si nekdo mysli, ze dokaze teriera udrzet v klidu na gauci s obcasnym vyvencenim kolem baraku tak se hodne plete. Ackoli sam mam psy trochu jine vahove kategorie tak znam dost yorku co s nima majitele delaji ruzny sporty a svete div se - problemy s nima nejsou.

0/0
16.2.2011 11:56

rotacni.hyperboloid

Králík

Nechápu, proč si lidé jako tato panička a podobní místo těhlech smetáků nepořídí radši králika. Králík se nemusí venčit, neštěká a nemusí se vychovávat a cvičit jako pes...A ubylo by těchto článků a psích hovínek na chodnících...

0/0
12.2.2011 22:10

I.G.Farben

Re: Králík

Jen pro upřesnění -- jedno- či dvojdílný?

0/0
12.2.2011 23:48

Peťulák

Re: Králík

Dělá hovínka po doma a koušou, mrchy. Nechtěl bys ten prokousnutej prst.

0/0
15.2.2011 16:21

pravda boli cenzore (5.nick)

Když neposlouchá,

tak už jedině guláš. ;-D

0/0
12.2.2011 17:22

strejda Brutek

Re: Když neposlouchá,

nebo do trouby

0/0
12.2.2011 21:27

I.G.Farben

Re: Když neposlouchá,

nebo psíčkovou.

0/0
12.2.2011 23:46

sn63

Re: Když neposlouchá,

hafanátky

0/0
13.2.2011 15:14

lobsterman

...

dalsi dokaz toho, aki blbi su ludia. pes proste do baraku nepatri. pes patri na zahradu, do dvora, nech beha okolo plota. pes potrebuje vybeh a nie tam doma sediet a dvakrat za den ho vyvencit pred barakom. a potom sa tieto panicky cuduju, ze ich civavka alebo terierik bresu a nepocuvaju. pes ma vacsie depresie ako pan, ktory si ho z dlhej chvile kupil. ja byt vlkom tak sa hanbim, ze taketo mackoidno-krysoidne psy su mi vzdialeni pribuzni....

0/0
12.2.2011 15:06

444.444

Bohužel nemáte zcela pravdu.

Nezáleží na tom, kde pes pobývá - i zahrada a nesmyslné lítání kolem plotu bez cíle a zájmu majitele může být frustrace a znám mnohé psy, kteří se naopak uklidnili, když byli neustále s majitelem doma, v jeho blízkosti a jeho pozornosti.

Vždy záleží od plemena a především od výchovy a správného a trvalého výcviku psa od mládí. Ale především hodně péče a věnování času na hry, výběh, procházky a !!denní výcvik!!. Naprostá většina lidí se psům nedostatečně a nesprávně věnuje - jesli vůbec - a tak jak pes v  bytě tak pes v zahradě s výběhem může být hororem nejen pro pána a i rodinu , a co horší, pro celý barák nebo široké okolí.:-(

0/0
12.2.2011 16:06

bodlinka

Re: ...

Nesouhlasím. Pes bouďák, kterého jeho lidi vystrčí na dvorek, protože pes do baráku nepatří a je hlídací, kterému někdo 1x denně nasype do hrnce žrádlo a jinak si ho nevšímají, je stejný nebo i větší chudák jak hysterická čivina, co se 2x denně na flexině podívá před panelák. Stačí sledovat, jak se běhání kolem plotu změní ve stereotypní obíhání kolem dokola, ti psi úplně zblbnou. No a když se v životě nepodívali ven z toho dvorka, socializace a výcvik na nule, to potom když jednou někdo zapomene dovřít branku, to jsou ty smrtelné útoky psa na člověka. Zmagořený vystresovaný pes v podstatě ze strachu napadne prvního člověka, kterého na ulici potká.

Pes, aby byl štastný a v běžném provozu použitelný, tak se mu v první řadě musí někdo věnovat. Někdo ho musí socializovat, vychovat, vycvičit, zaměstnat. Ano, dá to práci a zabere to dost času, ale když někdo ten čas a tu náladu na práci nemá, tak ať si psa probůh nepořižuje. Když bude pes unavený, bude šťastný i v bytě, bude rád, že spí.

0/0
12.2.2011 18:26

made.in.panelak

Re: ...

R^R^R^

0/0
12.2.2011 19:38

Futaba

Re: ...

R^R^R^

0/0
14.2.2011 16:57

Scarlett from Scottland

Re: ...

největší depresi má pes samotnej na zahradě - nejdejbože v kotci, kde si na něj vzpomenou jen jednou denně se žrádlem...... ten musí být happy jako blecha Rv

0/0
14.2.2011 10:23

Martin667

je naprosto nutné nepořizovat si tzv psa jebáka

tj. psa velikosti kočky a menší

0/0
12.2.2011 13:55

evzd

Re: je naprosto nutné nepořizovat si tzv psa jebáka

a to jako proč

0/0
12.2.2011 16:45

honzik_janulik

Re: je naprosto nutné nepořizovat si tzv psa jebáka

Kvalitní názor....opravdu, to Vám musel dát hodně práce, tohle vymyslet a navíc i napsat ...

0/0
15.2.2011 4:12

-dejf-

Cukr a bič

Vždycky to skončí na tom, že na světě existuje pouze jedna jedina motivační metoda.

A výše zmíněný problém je jednoduše příčina jejího špatného aplikování.

Když dělá co má - odměna

Když dělá co nemá - trest

Pokud se toto důsledně dodrží, tak je absolutní většína problému vyřešena (a je jedno jestli se jedná o psa nebo o lidi)

0/0
12.2.2011 10:50

Zoro.Vomáčka

štěkající pes = z 90% hloupý, bezohledný a lenivý majitel

Když píši hloupý majitel, vztahuji to na hloupost a lenivost ve vztahu ke psu.

Naprostá většina si pořídí štěně, které nechá dělat co chce -vždyť je tak maličké a hezké- a po čase zjistí, že ze štěněte se stává tyran, který si nadále dělá, co chce (a je často pánem domácnosti s neustálou potřebou pozornosti;-€

Naprostá většina majitelů se vůbec nenamáhá s výchovou a cvičením, buď z lenivosti, pohodlnosti, nedostatku času nebo prostě z hlouposti -dyť právě naše štěňátko jistě nebude štěkat a terorizovat okolí...Houbec!

A tak se z miláčka stane domácí uštěkaný tyran celého domu nebo sousedy obtěžující, nudící se, frustrující a pozornost vyžadující potvora v zahradě - tam ji totiž páničkové vykáží, když zjistí, že si s nevychovaným psem už neporadí.

Naštěstí už magistráty a hygienici nejsou tolerantní jako dříve...viz minulý článek, když psi trvale terorizují okolí. Přitom stačí jen výcvik !

0/0
12.2.2011 9:13

estes

Re: štěkající pes = z 90% hloupý, bezohledný a lenivý majitel

Přesně !

U nás v městečku z každé druhé zahrady štěkají psi na kohokoliv nebo cokoliv, co se pohne. Děs! Psi dostanou nažrát a to je asi tak jediné, s čím se majitelé obtěžují. Psiska mají dlouhou chvíli, frustraci. Děs. Absolutně nechápu ty lidi, proč vlasně mají ty psy, co  jen pobíhají kolem plotu a štěkají. Někteří sousedé se už i kvůli těm psiskům odstěhovali. My už také nemůžeme být kvůli tomuštěkotu v létě ani na zahradě - nedá se to vydržet. Nevím, jak dál.

0/0
12.2.2011 13:30

I.G.Farben

Re: štěkající pes = z 90% hloupý, bezohledný a lenivý majitel

Dejte je k soudu. Kupodivu to funguje.

0/0
12.2.2011 23:49

I.G.Farben

Když i majitel ňafavé bestie je z toho unavený

tak to už je co říct :-) A co teprv sousedi ;-€

0/0
12.2.2011 9:06

Zoro.Vomáčka

Re: Když i majitel ňafavé bestie je z toho unavený

Zásadně jsou dva druhy sousedů - ti, co to vzadli a denně proklínají jak teror psa tak jeho hloupého nebo bezohledného majitele

anebo jsou agresivní a s majiteli uštěkanců "bojují" na různý, často nelegální způsob...a nelze se jim ani divit.8-o

.

Jak ale již v minulém článku bylo psáno - stále více magistrátů, městské policiie a hygieny má vnímavější a ráznější přístup k tomuto bezohlednému rušení klidu a práva na soukromí a lidé by se měli častěji na ně obracet, nepomůže -li domluva nebo majitelé psů prostě nechají psy štěkat v bytech nebo zahradách a sami jsou v práci nebo se zašijí do domu.XX8-o

0/0
12.2.2011 9:23

I.G.Farben

Re: Když i majitel ňafavé bestie je z toho unavený

Přesně tak. Použít legální prostředky je už daleko účinnější než hrubá síla. Po jejím použití se majitel otřepe a koupí si nového čokla, po správně použitých zákonných prostředcích si to ale už setsakra rozmyslí ;-D

0/0
12.2.2011 13:05

suarez

Sousedi maj krysu...

... teda vlastne se tomu rika civava. Vzdycky kdyz zacala stekat tak psa nakopnul, a je to velmi ucinne. Navic uz nesteka ani kdyz je sama doma.

0/0
12.2.2011 8:42

Scarlett from Scottland

Re: Sousedi maj krysu...

a vy jste maličko trapnej..... 8-o

0/0
14.2.2011 10:30

Národněfrontní kolaborant

Tuhle na mě něco podobného taky začalo štěkat a útočít.

Bohužel jsem měl zrovna kočárek a v něm miminko.

Takže jsem milého jorkšírka nakopnul, že letěl 10 metrů.

Ten už si se štěkáním dá pozor. ;-D

0/0
12.2.2011 6:02

markii

Re: Tuhle na mě něco podobného taky začalo štěkat a útočít.

udelal bych to minimalne 10x denne , protoze minimalne 2x za hodinu si nekdo pripne cokla pred obchod a ten steka jak posr...nej , a vime jak naucime cokla piskat ? za 5 minut v papinaku ;-D

0/0
12.2.2011 6:48

svatej_

Bóóóze... sem s toho stěkání unavená...

Jak se pozná správný pes? Má natáčku na ksichtě a naondulované pejzy. Navoněnej voňavkou a spokojeně válí si šunčičky na gaučíčku ;-D

Kua pes má být osobnost a né skřehotající terarijní plyšák !

0/0
12.2.2011 1:54

Národněfrontní kolaborant

Re: Bóóóze... sem s toho stěkání unavená...

Eště by měl mít slušivý růžovoučký obleček.

0/0
12.2.2011 6:04

matchej

Zly sen...

Postupem casu zjistuji, ze spousta lidi zastava nazor:maly pes - neni nutny vycvik ani socializace... Proc? Protoze je maly a roztomily, ten prece nemuze nikomu/nicemu nic udelat. Nebo snad ano? :)  Jeste, ze si dotycna neporidila neco vetsiho, jak byva dobrym zvykem zacinajich pejskaru (idealne alespon retrievra - zname ho prece z reklam, ne?) Mam doma staforda, !!!!BOJOVE PLEMENO!!!! a nikdy nezavrcel na cloveka, psa nebo jine zvire. Steka pouze, kdyz lita po zahrade a za plotem se produciruji kocky /tez moje - vecer s nim chodi spavat na pelisek/  Druhy pes je vlkodav. Naprosto stejny jako amstaf. Pohodovy, klidny a vyrovnany pes. Oba milujou lidi, hrajou si s ostatnimi psy a ostatni zvirata toleruji... Proc? Protoze se o ne staram, beru je na cvicak a na prochazky. Mezi dospele i deti, mezi ostatni psy... Sakra uvedomte si uz, ze pes /jakykoli/ neni hracka - potrebuje spoustu pece,casu,lasky,duslednosti... A verte tomu, ze se vse co do nej vlozite se Vam vrati. V dobrem i ve zlem.

0/0
12.2.2011 0:26

Národněfrontní kolaborant

Re: Zly sen...

Když staford začne vrčet na lidi tak je na utracení.

0/0
12.2.2011 6:04

Jezterka

Re: Zly sen...

myslím si, že nejen stafík... ono kdybych jako paní takhle zk..rvila hovawartky, tak mám sakra problém. On je velký problém i ten zkaženej york, jenom to lidem tak nepřijde, z nějakého důvodu.

0/0
12.2.2011 7:30

Druhý jezdec apokalypsy

Re: Zly sen...

Je rozdíl kousnutí od "stafíka" nebo jorkšíra....

0/0
12.2.2011 7:37

I.G.Farben

Re: Zly sen...

Ne z nějakého důvodu ale ze zcela jasného - když jde do tuhého a hrozí, že by mi potrhal lem nohavice, můžu jorkšíra zašlápnout ;-D

0/0
12.2.2011 9:09

bodlinka

Re: Zly sen...

no vono vzteklej jork je pěkně rychlej a mrštnej a zašlápnout ho je dost problém, nehledě na to že ač se to nezdá tak nohavicí se snadno prokousne až na nohu v ní a sakra to bolí. Ještě když si představíte, že většina starších minipsů má shnilý zuby, to je na otravu krve....

0/0
12.2.2011 11:15

-dejf-

Re: Zly sen...

??? to jako yorkshire ze ma byt nebezpecny? kousnout az do krve? To jako ze otevre celisti(cky) tak, ze se mu mezi ne vleze moje lytko? a ze je pak schopny zkousnout takovou silou, aby me to bolelo, nedej boze, aby pronikl kuzi? Ja ji nemam z papiru, a pod kuzi rozhodne nemam tvaroh.... :-)

Chapu, ze kdyz mu strcim do tlamy prst, tak to bolet muze, ale tim konci jeho moznosti

A co se tyce te jeho rychlosti a mrstnosti, tak chytit v letu komara nebo mouchu problem byt muze, ale nakopnout v behu yorkshira rozhodne ne (aspon pro normalniho cloveka) - jedine co je treba je si pockat, az se dostane "na dostrel"

0/0
12.2.2011 11:55

bodlinka

Re: Zly sen...

S kolika vzteklými jorky už jste měl co do činění? Do krve kousne, to mi věřte...a jsou potřeba 3 lidi, aby toho hajzlika udrželi. Jsem veterinář a s malými nevychovanými zmetky je víc práce než s velkým psem, ti bývají v naprosté většině použitelní a když ne, na tu velkou tlamu se košík vždycky nějak navlíkne a líp se drží, stačí přilehnout k zemi. Krysomyš, to je jiné kafe. A majitel to nebude držet pevně a nebude, protože co kdyby Fifince zlomil nožičku, a ono jí to bolí....

0/0
12.2.2011 12:35

I.G.Farben

Re: Zly sen...

A co vzít duct tape a přilepit Fifinku ke stolu? ;-D

0/0
12.2.2011 13:09

-dejf-

Re: Zly sen...

a neni to tim, ze u veterinare je ten yorkshire zakaznik? a do zakazniku se vetsinou nekope?

kdyz neni za sve chovani trestan, tak si samozrejme dovoluje, a jak jiz jsem psal, kdyz kousne do prstu, tak to bolet muze, ale tady se bavime o blbeckovi, co jde kolem mne a chce mne kousnout - kdyz pominu fakt, ze uz samotne rifle jsou pro nej neprekonatelna prekazka, tak i kdyz budu predpokladat parne leto a hole nohy, tak kopnout do ciziho psa, co mne obtezuje mne zas tak neobtezuje .. :-) a rozhodne to neni problem, ktereho bych se musel obavat

0/0
12.2.2011 14:34

bodlinka

Re: Zly sen...

útočí zezadu, tihle hajzlíci, nejdřív štěkají jenom z povzdálí a když půjdete pryč, míří na achilovku. Věřte mi, kope se do nich blbě, já na ně hážu kamením a taky je mlátím vodítkem, když jdu se svými psy. Má to docela dosah a tou karabinou to asi dost bolí, belhají se potom pryč. Ale v ordinaci je zmlácení vodítkem nepoužitelné, to máte pravdu. I když by si to leckteří zasloužili a jejich majitelé tuplem.

0/0
12.2.2011 18:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.