Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Číňané chtějí zavést politiku jednoho psa. Topí se v hovínkách

Nejlidnatější země světa má problém. Potýká se s tunami psích exkrementů a stále rostoucím počtem případů psího pokousání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sprintujici.stonozka

Jedno

dítě, jeden pes a příště jedno .... co?

0/0
23.4.2011 12:40

Štír2

Re: Jedno

...třeba manželka...

0/0
25.4.2011 12:20

Sprintujici.stonozka

Re: Jedno

;-D

0/0
25.4.2011 19:53

l.g

Čína

V Číně se stal pes módou asi tak před 3-4 lety. Do té doby by pes k vidění na vesnicích a samozřejmě u korejských restaurací (Číňani si v pojídání psů zase tak moc nelibují. To je doména spíš korejců). Problém se psy v Číně je ale problém mentality číňanů. Pro ně je pes (ostatně jako kterékoliv jiné zvíře) prostě VĚC. Jakákoliv potřeby psa vlastně nikoho nezajímají. Péče je přítěž. Když přestane pes bavit, tak se vyhodí na ulici.

Takže na jedné straně je to výnosný byznys a vznikají obří tržnice se psy všech myslitelných plemen a na straně druhé se kolem měst začínají potulovat obří smečky zdivočelých a různě pokřížených "bývalých mazlíčků". Exkrementy jsou v tomto světle záležitost celkem nepodstatná. To zase číňanům až tak nevadí.

0/0
22.4.2011 10:27

vzorecek

Veřejné psí zachodky v Praze

Jsem sice milovník všech zvířat, ale jak vypadají ulice zaneřáděné psími výkaly v Praze to teda nemá obdoby! Nejen ulice, ale i parky se staly veřejnými záchodky pro psy. Takže Vážení rodiče - své ratolesti vemte v parku na vodítko, protože park patří pejsánkům a jejich páníčkům!Možná máte někde ohraničené pískoviště 3m čtvereční kam psi nesmějí-výhra. A milenci-zapomeňte na vysedávání v  trávě, neb krásné jarní chvíle pod voňavým rozkvetlým stromem se vám vymstí opravdu nezapomenutelným zážitkem. Na závěr děkuji všem pejskařům, kteří jsou schopni uklidit to hov... po svých nynáncích i na trávě.

0/0
21.4.2011 16:40

Lazar Mojsejevič Kaganovič

Re: Veřejné psí zachodky v Praze

R^

0/0
22.4.2011 4:50

Scarlett from Scottland

Re: Veřejné psí zachodky v Praze

jojo umím to uklidit a dělám to. Ovšem pro psa za uhrazené peníze nemám ani ty vyhrazené 3x3 metry, jako někdo pro dítě....

0/0
22.4.2011 7:10

Sprintujici.stonozka

Re: Veřejné psí zachodky v Praze

R^

0/0
23.4.2011 12:39

Štír2

Re: Veřejné psí zachodky v Praze

Budete se muset smířit s tím, že děti jsou prostě důležitější než psi, pes vám na důchod vydělávat nebude....

0/0
25.4.2011 12:22

Scarlett from Scottland

Re: Veřejné psí zachodky v Praze

no to je sice pravda, že pes vydělávat nebude, ale to i spousta dětí.... :-) a přesto mají svá vyhrazená místa, hřiště... a platit za ně rodiče nemusí. za psa se platí a nejsou ani výběhy...... jde jen o to, že je poplatek a nic z toho.

0/0
26.4.2011 7:46

Štír2

Re: Veřejné psí zachodky v Praze

R^R^R^

0/0
25.4.2011 12:22

sn63

utopie

Každému psu odebrat DNA a z každého volně ležícího exrementu odebrat vzorek a majitel si zaplatí veškeré poplatky + pokutu v řadu desítek tísíc korun. . Mám velkého psa a vadí mi že mne hazeji do stejného pytle s lidma kteří si neumí psa vychovat aby nikoho neobtěžovala a neuklízí exkrementy

0/0
21.4.2011 14:15

Scarlett from Scottland

no asi takto

mám psa, přihlášenýho a řádně zaplacenýho. Ven nejdu bez sáčku. Když někdo nesbírá, často si neodpustím poznámku..... ovšem na druhou stranu mi uniká pointa poplatku ze psa. Uklidit si po psu má majitel (hlídat to musí policatjti), město za poplatek nenabízí nic (třeba výběhy a byl by pokoj), odpadkové koše taky leckde chybí a když, tak jsou často narvaný, že to ani nemám se svou snahou kam vyhodit..... takže platím vlastně proč? A ještě taková malá pozn. taky mi vadí šlápnout do psích hovínek, ovšem raději do toho, než na pískovišti hrábnout do skla či stříkačky......  :-)

0/0
21.4.2011 10:03

Iudex

Re: no asi takto

Město platí právě tu policii, páč to má "hlídat" právě městská policie. Dále město platí ty koše a jejich vysypání, platí ty sáčky, které mají pejskaři leckde zadarmo k dispozici, platí úklidové služby, které veřejná prostranství psích exkrementů zbavují. Poplatek má navíc společensko-výchovné poslání, tj. má redukovat množství psů tak, aby jich lidé chovali jenom tolik, kolik si mohou dovolit a v důsledku je to dobré i pro psy samotné - když už někdo za psa platí, tak se o něj také stará a nenechá ho např. o hladu. Poznámka o střepech na hřišti je irelevantní, nelze jedno zlo bagatelizovat tím, že vymyslíme další, které je větší. Tyto dvě věci spolu nesouvisí.

0/0
21.4.2011 11:41

Scarlett from Scottland

Re: no asi takto

ok, takže se platí poplatek za psa a a dle vás ty peníze jdou na policajty, na odpadkové koše a na úklid? : myslíte ty policajty, kteří snad ještě nikdy nedali pokutu pejskaři? na ty koše, co jsou stále plné a ne psích výkalů, ale jiného bordelu, třeba celé pytle z domácnosti, kdy je někdo línej jít ke kontejneru? úklidová služba? jaká úklidová služba prosím? na sečení trávníků nebo co uklízí silnice? co to prosím plácáte? platím něco tedy úplně jiného, co se psy vůbec nesouvisí? 8-o super. kdybychom si poplatkem za psa platili úklid a neměli povinnost to sbírat, tak bych chápala co píšete, ale jinak je to blbost...

0/0
21.4.2011 12:15

Iudex

Re: no asi takto

Takže popeláři, technické služby a městská policie pracují zadarmo? Na co platíte vy, vážně nemám tušení, ale výše uvedené opravdu platí ze svého rozpočtu město, ať se vám to líbí nebo ne. Pokud nejste spokojena s prací městské policie, obraťte se na městský úřad ve vaší obci, popř. přímo na vedení m.p. ve vaší obci. Pomohou vám spíše, než já zde. Nevím, jak je to u vás, ale v naší obci technické služby odklízejí z veřejných prostranství to, co nikdo jiný neuklidí - zdechlou krysu ležící vedle kašny uprostřed náměstí, batoh plný prázdných nádob od okeny zapomenutý bezdomovcem v parčíku, exkrementy v okolí pískoviště.... Poplatky ze psů považují za blbost pouze určití nerozumní "peskaři", většina lidí jejich smysl chápe.

0/0
21.4.2011 12:24

Scarlett from Scottland

Re: no asi takto

vy to máte maličko pomotané, že? to o čem vy tady vypisujete, je placeno z daní všech lidí a s poplatkem za psa to nijak nesouvisí.... smysl poplatku sám vysvětlit evidentně neumíte.... díky za "rozhovor"

0/0
21.4.2011 13:16

Iudex

Re: no asi takto

Smysl poplatku byl vysvětlen výše. Poproste večer tatínka, přítele nebo manžela, aby vám to pomohl pochopit :-)

0/0
21.4.2011 14:01

Scarlett from Scottland

Re: no asi takto

snížení počtu psů??? nebuťe naivní.... kdo na to nemá, tak ho jenom nepřihlásí.....  taky bych věděla, na co zavést poplatky kvůli redukci, ale raději pomlčím....

0/0
21.4.2011 14:32

Iudex

Re: no asi takto

Vzhledem k agresivitě vaší diskuze budete patrně jednou z těch "pejskařek," které si myslí, že trápením psíka v panelákovém bytě nahradí vztah s lidskou bytostí. Takoví "pejskaři" jsou nejhorší.

0/0
21.4.2011 15:23

síma25

Re: no asi takto

Nechci se vám plést do přestřelky, ale agresivní jste tady vy. Vy ji napadáte a používáte osobní útoky typu: řekněte doma tatínkovi, ať vám to vysvětlí... Sama psa nemám ani v domku se zahradou, protože dost cestujem a nevěnovala bych se mu tak, jak by si zasloužil. Nesnáší neukázněné pejskaře, ale ti slušní a ohleduplní mi nevadí. Smysl poplatku vidím hlavně jako snadno dostupné doplnění obecní kasy. Protože všechny služby, které jste jmenoval, využívají všichni a jsou placeny z daní všech obyvatel. Policie, svoz odpadu i čistění ulic. Kdyby ve městě nebyl jediný pes, na potřebu těchto služeb to bude mít zanedbatelný vliv.

0/0
21.4.2011 15:53

Iudex

Re: no asi takto

Nejsem si jistý, kolikrát jsem coby nepejskař využil pytlíčky na psí exkrementy a k tomu určené koše.

0/0
21.4.2011 16:16

Scarlett from Scottland

Re: no asi takto

já jsem coby pejskař taky ještě nepoužila sáček od magistrátu a ani koš určený přímo pro psí exrementy - ještě jsem takový nepotkala. Potkávám jen obyčejné odpadkové koše určené pro všechny a sáčky mám vlastní. Za ty peníze dobrej job.

0/0
22.4.2011 7:08

soliter

Re: no asi takto

Možná jednou přijde situace kdy tě budou ty pytliky dobrý to když si nebudeš zase jistý a doufám,že půjdeš příkladem a zameteš za sebou stopy.;-D

0/0
25.4.2011 18:52

Scarlett from Scottland

Re: no asi takto

já mám vztah s lidskou bytostí velice dobrý :-)

0/0
22.4.2011 7:05

ctvrta.sudicka

Re: no asi takto

Souhlasím pouze částečně. Ano, město platí policii, ale tu by platilo i kdyby lidé psi nechovali. Co se týká odpadkových košů, tak se jedná pouze o odpadkové speciální odpadkové koše pro pejskaře, protože ostatní sběrné nádoby na odpad a jejich vývoz by hradilo město opět i bez chovatelů psů. Těch speciálních košů je ale v některých obcích minimum. Takže tak, já uklízím, ale za svůj poplatek chci právě dostatečné množství těch odpadkových košů a ne pouze v každé čtvrti jeden, jako to v řadě měst je.

0/0
22.4.2011 13:18

ttata

psi nemají ve městě co dělat

já vím jen jedno. Dokus jsme bydleli ve městě, tak mi chodili děti obden domů s botama od psích exkrementů. Je to pěkná prácička s těch tvarovaných podrážek ty hovínka čistit. Ted když bydlíme na vesnici, kde má každý obyvatel psa, tak se mi nestalo aby mi děti přišli domů se špinavýma botama od psích hove.... Víc k tomu nemám co dodat.

0/0
21.4.2011 8:38

Iudex

Re: psi nemají ve městě co dělat

R^

0/0
21.4.2011 9:07

Kittanya

Re: psi nemají ve městě co dělat

R^

0/0
21.4.2011 20:36

Iudex

V ČR je problém to, že má psa kdejaká socka

a každý jouda, který po ránu vyleze před panelák, dá si cígo a pustí chudáka pitbula konečně se proběhnout (klidně i na dětské hřiště) se nazývá tzv. pejskařem. Chtělo by to zavést pořádné poplatky podle velikosti psa tak, aby si opravdu velké psy mohli dovolit pouze lidé s opravdu velkým domem (a pozemkem). Mírnější poplatky zavést pouze pro invalidy nebo majitele psů se speciálním výcvikem (právo myslivosti, atd.). Z každého dalšího psa zavést poplatky Xnásobné (aby jouda před panelákem venčil místo retrívra, vlčáka a pitbula pokud možno jenom retrívra nebo raději nic). Myslím, že by se to dalo velmi dobře odůvodnit vzrůstajícími náklady na čistění veřejných prostranství.

0/0
21.4.2011 0:28

kniga_sitara

Re: V ČR je problém to, že má psa kdejaká socka

Znova se ptam, to mate predstavu, ze ten pes bude cely zivot na tom pozemku?

TRv

0/0
21.4.2011 4:31

Iudex

Re: V ČR je problém to, že má psa kdejaká socka

Asi se shodneme, milý "pejskaři" z panelákového bytu, že je lepší, když tráví život na zahraně, než na chodbičce v tvém 2 plus kk :-)

0/0
21.4.2011 9:07

kniga_sitara

Re: V ČR je problém to, že má psa kdejaká socka

Heh mpoje fenkazije v podstate v 1+1 :) ale o to nejde, kdzy je v ybte lezi todiz na plose 60*50 cm a chrni...  pes je slema, jako takova spi 16 hodin... a zbytek ma tak nabity aktivitama, ze drtvia vetsina psu ze zahrad by ji mohla jen a jen zavidet... akorat ted dosvacim a avalime na cvicak :D

0/0
21.4.2011 16:28

dropa

Re: V ČR je problém to, že má psa kdejaká socka

R^

0/0
21.4.2011 12:13

evens

Re: V ČR je problém to, že má psa kdejaká socka

co to plácáte ? Myslíte si, že pes, který je celý den sám někde na zahradě bez jakéhokoliv zájmu majitele šťastnější než ten v bytě se kterým chodí majitel na vycházky a věnuje se mu ? A co se poplatků týče, tak v bytě se u nás platí za psa několikanásobně víc než za psa na baráku a možnost venčení kdekoliv na veřejném prostranství mají oba. Je to jen o lidech, jak se o své mazlíčky dovedou a chtějí starat. Nezodpovědní lidé by si neměli pořizovat žádné zvíře, ale jak to ošetřit ?

0/0
21.4.2011 13:31

Iudex

Re: V ČR je problém to, že má psa kdejaká socka

Určitě je lepší, když pes může sám pobíhat po zahradě, než když je sám na chodbičce v panelákovém bytě. "Věnováním se mu" myslíte vypuštěním na dětské hřiště před panelák o pauzičce na cígo mezi snídaní a odchodem do zaměstnání?

0/0
21.4.2011 14:04

Scarlett from Scottland

Re: V ČR je problém to, že má psa kdejaká socka

někdo má opravdu omezený rozhled. Víte, dost lidí jde se psem denně ven několikrát a jednou až dvakrát denně jsou to procházky třeba cca hodinu.... a já osobně se dětským hřištím vyhýbám. Nemám zapotřebí hopsající děti kolem psa..... a to asi žádnej pejskař.... dost zvláštní zažité představy....8-o

0/0
21.4.2011 14:39

Iudex

Re: V ČR je problém to, že má psa kdejaká socka

V tom případě jste skvělá výjimka :-) Kéž by si psy pořizovali opravdu pouze lidé, kteří se jim mohou věnovat několik hodin každý den, jak píšete. Pak by bylo jistě vše ok.

0/0
21.4.2011 15:19

Kittanya

Re: V ČR je problém to, že má psa kdejaká socka

S tímto nesouhlasím. Jediné, co by skutečně pomohlo jsou psychologické a fyzické zkoušky, zda vůbec si ten "jouda" může po těchto stránkách dovolit. Protože i takový "jouda" může se svým jorkšírem nadělat větší čurbes než psovodka s tím jmenovaným pitbulem.

0/0
21.4.2011 20:38

jjyyy

Bobika je výbornej, škoda je zbytečně utrácet jen tak....

A když budou majitelé sbírat FŠECHNY exkrementy po svých miláčcích, přijdou počišťovači ulic o práci.

0/0
20.4.2011 23:56

DrPrHrBr

U nás bych to omezil taky

Tisícovku měsíčně poplatek za každýho čokla obci. Nepřihlášený pes za sto tisíc. Majitel psa, který by byl přistižen,  že po svém miláčkovi neuklidil, bych v tom nařídil vymáchat čumák. A sto tisíc pokuty.

0/0
20.4.2011 23:36

dropa

Re: U nás bych to omezil taky

R^

0/0
21.4.2011 12:14

honza76

slalo v hov.ech, travniky pro pejsanky

jedinne stesti pejskaru je ze v tomto state je mnoho vetsich problemu a sra..ek nez delaji ti psi. Nic se neresi, ale me a myslim ze i spouste dalsim lidem tohle dost vadi.

0/0
20.4.2011 21:43

jozko skocdopole

Re: slalo v hov.ech, travniky pro pejsanky

To, ze statl proflaka miliardy, to neni dulezite.  Tak se vymysli problem s psima hovinkama.

0/0
20.4.2011 22:11

Iudex

Re: slalo v hov.ech, travniky pro pejsanky

Vymyslí?

0/0
21.4.2011 0:30

kniga_sitara

Nechcete si najit jineho obetniho beranka?

Posledni dobou jen a jen tazeni proti psum.. Kdzy kouknu z okna sveho bytu vidim tu na sidlisti dost bordelu, hovinka tvori tak slabou tretinu... jsem pro prisny postih tech co nesbiraji, ale stejen pro prisny postih tech co tu delaji bordel flaskama, vajglama atd...

Hovinko na bote vadi.. Zvratky ozraly vadi stejne!

Platim ze svych dani farare, za verejne prostredky se stavi cyklostezky atd...  Nikdo krome pejskaru za svuj konicek nemusi platit! Trochu nefer ne?

0/0
20.4.2011 20:11

nicolas.tesla

Re: Nechcete si najit jineho obetniho beranka?

Jenomže blivajzy, co padaj z vašich psů jsou nenápadné a člověk když běží po trávě a hraje si s dětmi, tak aspoň jednou za den šlápne do lejna a to mám pak chuť to tomu pejskaři kopnout do ksichtu. Psi za to nemůžou, můžou za to pejskaři.

0/0
20.4.2011 20:35

kniga_sitara

Re: Nechcete si najit jineho obetniho beranka?

muze za to cast pejskaru! ne vsichni. Jsem treba v Praze v jednom parku videla prima napad, na urcite travniky proste psi nesmi! coz naprosto chapu a nemam problem dodrzovat. psiska si litali dole v oplocenem vybehu a po cistych travnicch behali deti a byl klid...

Jen to jen a jen o pristupu, cast lidi co ma psa jsou hovada o tom zadna, ale proc za to maji trpet ti druzi?

0/0
20.4.2011 20:42

nicolas.tesla

Re: Nechcete si najit jineho obetniho beranka?

Plně souhlasím. Chápu že je pejskař a "pejskař".

0/0
20.4.2011 21:07

honza76

Re: Nechcete si najit jineho obetniho beranka?

ano souhlasim. Me to opravdu obtezuje, vsude je nas...

0/0
20.4.2011 21:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.