Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pes dokáže zničit trávník víc než kůň, říká expert-trávníkář

Pes čurající na trávu se stal jedním z nejopakovanějších problémů, které se řešily ve středeční on-line poradně o jarní obnově trávníku. Čtenáře také často zajímalo prorůstání mechu a dosev poškozených míst na trávě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pilulkin

Krtek

A jak se zbavit krtka to odborník neporadí. Mám na zahradě krtka asi na 400m2, tam kde měl být prostor aby si děti hráli s balónem.

Vyzkoušel jsem toho už hodně, ale pořád potvora černá reje dál.

A čím dál tím víc.

0/0
3.5.2011 14:46

Nahlas se ti směju 2

Jéééééé, kytička!!!!!!

http://www.ulozto.cz/8827400/kyticky-jpg

;-D;-D;-D;-D

0/0
30.4.2011 13:27

tmf

co se řeší?

za celé roky co běhá po zahradě rtw nemáme žádné fleky.

0/0
29.4.2011 15:07

opportunity

Re: co se řeší?

Nám běhá ykt a taky nic ;-D

0/0
29.4.2011 18:58

Lanolin

Re: co se řeší?

Také nemám tušáka o co kráčí. Mám zahrádku, mám fenku a kromě několika rozestavěných stanic metra (od ní) nepozoruji žádnou škodu na zahrádce, natož vypálené fleky.

Že by někdo dával tomu svému cucacnout kyselinu z baterie. ;-)

0/0
30.4.2011 11:11

Teleke z Toloko

zelená sahara

;-D jen by mi zajímalo, kde je na téhle zahradě ta příroda? proč si rovnou tento pán nepořídí beton a nepřetře ho na zeleno R^

0/0
28.4.2011 18:46

PLSFS

Re: zelená sahara

Treba proto, ze si na betonu deti o poznani mene rady hraji, ze dat si na beton deku a lehnout si na ni s knizkou je o dost mene pohodlne atd.

0/0
29.4.2011 9:07

jo_jo_mam_vzdy_pravdu

Re: zelená sahara

;-D;-D;-D;-D tak právě kdo chce aby si děti hráli na trávníku by ho měl pravidelně sekat a udržovat. Jak si budou hrát v metr vysoké trávě nebo jak si tam položíš tu deku..? Já seču pravidelně a můžeme si na tu trávu lehnout klidně i bez té deky ;-) Dříve jsme sušili trávu na seno, tak tam nikdo nemohl aby se nepodupala, což bylo dost blbé..

0/0
29.4.2011 12:08

jita

Re: zelená sahara

Jakko malá holka jsem si ráda hrála ve vysoké trávě. Ona to nebyla jen tráva, byly tam kopretiny, chrpy a jiné kvítí. Babička je měla ráda ve váze a byla moc ráda, když jsem domů přinesla kytici. i když jsme z té louky sekali trávu na senu, nikdo mě nevyháněl. V trávě jsme nedupali a do rána nebylo vidět, že tam někdo byl. Lituju dnešní děti, které na těch zelených pouštích nevidí ani sedmikrásku.  A pokud tam jsou mají krátké stonky. Je to jejich strategie přežití. Aby vykvetly, musí, jinak je poseká sekačka a nerozmnoží se.

Další věc k té zelené poušti. Aby tam zůstala jen tráva, musí se to občas posypat nějakým herbicidem a také hnojit. Tyto látky zůstávají dost dlouho na povrchu - cca měsíc. A pusťte na takový chemický koktejl děti. Leda oblečené do skafandru - to svinstvo se vstřebává kůži a škodí.

Pamatuju na jaro jak jsme trhaly pampelišky s dlouhými stonky  a pletly věnečky. Které dnešní děvče to umí? Okolo Prahy není vidět moc luk s žlutými sluníčky. Jen zelená poušť.

0/0
3.5.2011 8:59

jo_jo_mam_vzdy_pravdu

neudržovaný trávník jen pro toho kdo suší trávu na seno

jinak je to nesmysl.. 

0/0
28.4.2011 13:03

l.g

Tak se tu hádáte

Co je lepší, jestli přirozená louka, nebo udržovaný trávník. A mám z toho dojem, že ti odpůrci udržovaných zahrad bydlí v panelákovém bytě bez možnosti obhospodařovat jediný kousek vlastní zeleně a jen sami sebe utvrzují, že ti ostatní jsou vlastně chudáci, že se musí starat. Přitom pro spoustu lidí je starost o zahradu vysloveně potěšením, relaxací a odpočinkem.

Docela rád bych viděl ty "milovníky pampelišek", kdyby dostali jen 50m2 vlastní zahrádky, jak by asi vypadala. Možná by se do půl roku jejich pohled trochu změnil...

0/0
28.4.2011 11:13

Scarlett from Scottland

Re: Tak se tu hádáte

jsem milovníkem pampelišek i sedmikrásek na zahradě. Zahradu máme asi 5000 m2 :-) ano zahrada a práce na ní je radost, ale i hodně moročiny, ovšem to není jen sečení trávy co znamená práce na zahradě.... pokud někdo ovšem bydlí třeba v satelitním městečku, kde se toto trávníkaření nejvíc nosí, tak ma zahradu docela maličkou, tam pěstuje trávník, pár tůjí a nelejvá vodu do bazenu :-)

0/0
28.4.2011 12:02

l.g

Re: Tak se tu hádáte

Při velikosti vaší zahrady už není takový problém nechat třeba její část v podobě přirozené louky. To je v pořádku.

Já mluvím ale o lidech, kteří mají k dispozici jen pár čtverečních metrů. Přesně ty satelity jak píšete - parcely do 1000m2, zastavěnost 40% na hraně stavebního zákona a na zbytku zpevněné příjezdové cesty a ty bazény. Na přírodu zbude pár metrů a to je pak velký přepych tam nechat růst všechno co tam nelétá. Zvláště když má člověk nějakou představu, na co se chce ve svém nejbližším okolí dívat.

0/0
28.4.2011 15:56

Scarlett from Scottland

Re: Tak se tu hádáte

Nevím co není normálního na sedmikrásce a je jedno na jak velké ploše :-)

0/0
29.4.2011 7:23

l.g

Re: Tak se tu hádáte

Víte, na malých plochách se řeší především schopnost trávníku vydržet zátěž. Na malé zahradě projdete jedním místem mnohokrát častěji než na zahradě velké a trávník musí mít schopnost velmi rychle zregenerovat. Sedmikrásky a pampelišky tuto schopnost mají v porovnání s odolnou travinou zcela minimální. Výsledkem jsou pak místa vyšlapaná na hlínu, kde nic neroste. To je hlavní důvod hubení pampelišek a sedmikrásek. Ty totiž v trávníku hubí zátěžově mnohem odolnější traviny. Čím je zahrada menší, tím je ten problém palčivější, zvláště pak vypustíte-li na zahradu děti nebo psa.

Stejný důvod má i sečení trávníku. Tím se trávník zahušťuje a opět se tím zvyšuje jeho odolnost.

0/0
29.4.2011 10:21

Don Corleone

Ze života...

U podobných článků si vždy připomenu toto: http://www.ekozahrady.com/dobry_vtip.htm

Snad za to tady nebudu ukamenován...

0/0
27.4.2011 19:43

Clovicek123

Re: Ze života...

velmi dobre.. kdyz vidim sousedy kolem nasi zahrady, tak si pripadam presne jako ten Buh.. Neverim svym icim. Bohuzel si nekdy pripadam blbe, ze na moji zahrade pampelisky rostou :-( Je zvracene citit se spatne proto, ze neznasilnuji svou zahradu a nenutim ji byt jen sterilne zelenou.. Rv

0/0
28.4.2011 7:56

ulkik

tak na soukromém pozemku je psí moč nebezpečná chemikálie

Je to legrační. Pokud pes močí na nečím soukromem travníku, je psí moč nebezpečná chemikálie, která travník ničí. Pokud pes močí v parku, či jiném veřejném prostranství, mávnutím proutku se z psí moči stavá neškodná vec, která přece neškodí... Clanky jako tento jsou nejlepsim argumentem, proc by melo byt zakazano venceni psu na vetsine verejne zeleni. Respektive, venceni psu by melo byt povoleno pouzo na mestem vymezenych plochach (cca 1/5 mestske zelene by na venceni psu mela stacit). Soucastny stav, kdy pes muze znecistit jakoukoliv verejnou plochu je neunosna.

0/0
27.4.2011 18:11

ivoš

Re: tak na soukromém pozemku je psí moč nebezpečná chemikálie

Nějak jsem nezaznamenal, že by městská zeleň trpěla psími produkty, ať tekutými nebo tužšími. (estetiku psích exkrementů nekomentuji)

0/0
27.4.2011 18:29

JeFFik

Re: tak na soukromém pozemku je psí moč nebezpečná chemikálie

když trpí ta soukromá, proč by netrpěla ta veřejná zeleň, zvlášť když na ni močí stovky psů a ne jen jeden?

0/0
27.4.2011 22:56

horší než komunisti

Re: tak na soukromém pozemku je psí moč nebezpečná chemikálie

co jsem viděl, na exponovaných místech je spálené křoví, na druhé straně kudy nechodí je v pořádku a taky pravděpodobně spálili i několik menších stromů

0/0
28.4.2011 14:15

yxarinka

Re: tak na soukromém pozemku je psí moč nebezpečná chemikálie

mně mnohem víc vadí poblité a jinak znečištěné chodníky od lidí Rv

0/0
27.4.2011 20:50

JeFFik

Re: tak na soukromém pozemku je psí moč nebezpečná chemikálie

u mě je to naopak, blít člověka na chodník vidím jednou za uherský rok, srát psa po kterým panička neuklidí vidím několikrát denně. Rv

0/0
27.4.2011 23:00

opportunity

Re: tak na soukromém pozemku je psí moč nebezpečná chemikálie

Když to udělá jednou tam a jindy jinam, je to OK, ale když je jeden roh útočištěm všech psů z okolí, je problém. Naštěstí lehce řešitelný. Stačí polít něčím s jiným pachem (savo, deodorant,...)

0/0
29.4.2011 19:00

hariprasad

Chemicky zničit trávník

Kvůli tomu, že tam roste nějaká jiná tráva? Nechcete napřed nějak biologicky zničit sebe?

0/0
27.4.2011 17:17

l.g

Re: Chemicky zničit trávník

Jo jo. Říká se tomu odborně "totální obnova". :-)

0/0
28.4.2011 11:04

Labia Majora Zemanová

...

Sssssssssssssssss ... expert pan Perníkář zase říkal, že to není pravda ... sssssssssssssssssssss

0/0
27.4.2011 17:16

SUPERpolární liška

Otroci svých trávníků... Smutné...

0/0
27.4.2011 14:49

Petrik73

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

Alespoň mají nějaký koníček. Když je to baví.

0/0
27.4.2011 15:06

habr

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

Větší parádu a více radosti (a bolavých kolen) přinese dobře založená skalka, či podobný zahradní prvek. Trávník stačí jen trochus ekat, nemazlit se s ním, a ten čas dát do skalky. Protože je druhově bohatší, je tam stále se na co dívat, piplat, přesazovat apod.

A je to sice dřina, nicméně pořád lepší koníček než poskakovat se selktivním hervicidem či vypichovákem plevelů po trávníku, neustálé dosívání, apod.

 Hloupá móda v regionu kde je blíž ke kontinentálnímu klimatu než k úřímoskému a kde naprší v průběhu roku asi 50% srážek proti tomu co dobrý trávník ročně spotřebuje.

0/0
27.4.2011 15:20

nejchytrejsi

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

skalka, mulcovaci kura, krovi v rohu zahrady , umela zavlaha...mor jak sadrovy trpaslici pred lety

0/0
27.4.2011 16:13

Nahlas se ti směju 2

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

Jen tvůj názor. Smiř se s tím, že někdo si o skalkách myslí to samé, co ty o pěstěném trávníku. Jako bys říkal, že lepení letadýlek je otroctví, zatímco lepení autíček je ten pravý koníček.

0/0
27.4.2011 19:29

ujko.straka

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

Ne smutné. Moderní. Co největší barák, co nejlepší auto, dokonalý trávník a místo dětí psa ideálně pitbula či podobné plemeno. Toho jste si ještě nevšimli?

0/0
27.4.2011 16:16

ivoš

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

Bohužel máte pravdu.

0/0
27.4.2011 18:30

yxarinka

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

no a co??? Je snad lepší smrdět v garsonce s 8 dětmi? Rv

0/0
27.4.2011 20:48

JeFFik

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

o garsonce jsi začala mluvit až ty, přečti si to ještě jednou a možná pochopíš, ale moc tomu nevěřím

0/0
27.4.2011 23:04

jo_jo_mam_vzdy_pravdu

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

smutný je akorát tvůj příspěvek.. který značí o nedostatečném inelektu :-P

0/0
27.4.2011 16:19

JeFFik

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

jj čím kvalitnější trávník, tím vyšší intelekt ;-D

0/0
27.4.2011 23:06

Clovicek123

Re: Otroci svých trávníků... Smutné...

mozna ma nedostatecny "inelekt", ale asi jste myslel intelekt a na ten nema (ne)kvalitni travnik zadny vliv :-) A pokud jste skutecne myslel "inelekt", tak nas neznale, prosim, seznamte s vyznamem tohoto noveho slova.

0/0
28.4.2011 8:10

epox9nda3

Co pořád máte proti tomu mechu?

Zelený to je taky, heboučký a měkoučký o moc více. A sekat ani zalejvat se to nemusí.

0/0
27.4.2011 14:07

jemitojedno

Re: Co pořád máte proti tomu mechu?

Souhlasim.. pekne se po nem chodi... kdyby to slo tak by byl lepsi nejak nejak blba trava R^

0/0
27.4.2011 14:22

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Nějak nechápu snahu o dokonalý trávník...

Co je špatného na "jeteli a pampeliškách"?

0/0
27.4.2011 13:28

Krabatt

Re: Nějak nechápu snahu o dokonalý trávník...

Souhlasím. Musím se celkem smát tomu, jak sousedi neustále makají na trávníku. My jsme nechali trávník vyrůst přirozeně z původního podkladu. Sekáme maximálně jednou za 14 dní, trávník má nádhernou barvu, je hustý a plevel uvidíme jen výjimečně. Nestál nás ani korunu a každý rok se sám obnoví. Umělé golfové trávníky vypadají nepřirozeně, vyžadují pravidelné investice a člověk se na nich zbytečně nadře. Přirozený travní porost rozhodně není k zahození a pampeliška vyloženě potěší.

0/0
27.4.2011 13:40

juki

Re: Nějak nechápu snahu o dokonalý trávník...

chapu proc vasi sousedi makaji furt na tom travniku. Ono jim tam totiz nafouka plevel z vaseho "travniku" :)))

0/0
27.4.2011 14:02

habr

Re: Nějak nechápu snahu o dokonalý trávník...

Takzvaný plevel doletí i nějaký kilometr. Takže to vše nemusí byt ze sousedovy zahrady. A právě dálkové "zaplevelení" zahrad je jedním z důvodu, proč raděj obyčejný trávník, než si nechat  draze založit a potom těžce udržovat reprezentační trávník.

0/0
27.4.2011 15:23

Scarlett from Scottland

Re: Nějak nechápu snahu o dokonalý trávník...

to jsme to dopracovali, když nám leze na nervy pampeliška....

0/0
28.4.2011 12:05

dropa

Re: Nějak nechápu snahu o dokonalý trávník...

Nejsem otrok, abych sekal každých 14dní! Max. 5x za rok ještě sousedka obdivuje naši květnou louku.:-) 

Kdysi jsem jel se známejma na chatu a on půl návštevy sekal posekanej trávník, že prej se to musí dělat každej víkend...8-o

0/0
27.4.2011 16:42

Nahlas se ti směju 2

Re: Nějak nechápu snahu o dokonalý trávník...

Nejsem oragutan, abych se na zahradě prodíral 2metrovou houštinou.

.

Aneb podobná demagogie.

0/0
27.4.2011 19:36

l.g

Re: Nějak nechápu snahu o dokonalý trávník...

A co je špatného na tom, že člověk mající k dispozici pár metrů čtverečních krajiny chce, aby každý metr vypadal podle jeho představy a nechce ponechat náhodě (a plevelu) jeho vzhled? Někomu se pampelišky prostě nelíbí. Proč by je měl na trávníku trpět?

0/0
27.4.2011 16:23

Nahlas se ti směju 2

Re: Nějak nechápu snahu o dokonalý trávník...

Špatného na nich není nic. Co je špatného na tom, že si svůj pozemek chci udělat podle svých představ?

0/0
27.4.2011 19:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.