Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naturalem letitý sekačkový motor nezničíte, víc mu škodí starý benzin

Staré zahradní sekačky používaly jako palivo Special 91. Jenže pump, kde ho lze koupit, je stále méně. Bez obav ho můžete nahradit Naturalem 95.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sal.....

Domnívám se, že nejvíce

škodí pan redaktor.

0/0
8.6.2011 22:51

honimirek04

lol

to jsem se nasmal :D :D :D

redaktor idnesu vymyslel novy zpusob pro vyrobu vody, nechte alkohol na vzduchu a voala mate vodu :-D

0/0
8.6.2011 19:11

Agau

OMFG v Praze není special?

Popravdě jsem si přečetl jen úvod a dál mi to stačilo :-D pumpy se Speciálem ubývá :-D...na co asi jezdí má 120tka? Na Demi Sekt? ;-D

0/0
8.6.2011 14:00

Fair-Play

Re: OMFG v Praze není special?

Tak všude není Praha ;-D a 120 jezdí na natural s Benaditem nebo jinou olovnatou přísadou.  Ach jo :-P

0/0
8.6.2011 16:53

Pejsátko

Re: OMFG v Praze není special?

Nevím jak v Praze, ale pump vedoucích Special opravdu ubývá.

0/0
10.6.2011 10:52

Rafaelou

to zase dalo práci .....

To zase muselo dát práci vytvořit takovou slátaninu.Polopravdy,nepravdy,dohady a domněnky.Chudák ten co se v tom neorientuje.Bůh nás ochraňuj od takových odborníků.Slovo od slova by se to dalo rozebrat a vyvrátit jednu věc za druhou.Byla by to však ztráta času.Kdo ví ten ví a autor článku si myslí své a vyvracet mu to nestojí za to.Rv

0/0
8.6.2011 13:00

kopefra2

Bože!

Tenhle článek zase psala nějaká odbornice od knedlíků......

0/0
8.6.2011 10:46

Stanicio

cerstvy

A jake je definice pojmu "cerstvy" pro nekoho je to tyden a pro nekoho 2 roky. A to pominu fakt, ze netusim jak dlouho to lezi v nadrzi na benzince.

0/0
8.6.2011 10:05

aluminiový alobal

Re: cerstvy

někdy 3 dny, někdy týden, když jsou špatné prodeje tak 2týdny

0/0
8.6.2011 15:50

fryzy

Prý

učivo základní školy, dvojná vazba v ethanolu :-))) Že jako "novinář" nerozumíte chemii se ještě dá pochopit, ale jelikož je tato informace v uvozovkách, předpokládám, že jste ji uvěřil nějakému jinému nedoukovi. Měl byste si dávat lepší pozor na to, od koho moudra do svých článků přebíráte.

0/0
8.6.2011 9:02

starej_vul

:-) redaktůrku redaktůrku ..

Ten starý motor potřeboval v sobě mít hlavně to olovo ... a když se dělal bezolovnatý benzín, dávali se do něj aditiva.

Pěkný HEADLINE článek kde je zplácáno kde co, jen aby to mělo určený počet řádek ... tohle říci u maturity tak ji neuděláš.

I když je pravda, že ještě větší expert je ten co psal příspěvek o dvou taktu ...

Já se z Vás kámoši picnu ...

0/0
8.6.2011 8:57

Amanita phalloides erectus

Re: :-) redaktůrku redaktůrku ..

jo, ten seká i v zimě.  Už 12 let. ;-D

0/0
8.6.2011 9:01

ivoš

Re: :-) redaktůrku redaktůrku ..

Olovo potřeboval čtyřtakt, dvoutaktu je to jedno. A čtyřtaktních starých sekaček moc není, leda domaniko dělaniko. Jinak jsem se nad článkem srdečně zasmál, a to se v novinách moc nedá.

0/0
8.6.2011 11:38

radim36

problém etanolu v benzínu

To by mě zajímalo, kdo to redaktorům nakukal. , že by v etanolu měly být nějaké dvojné vazby......

Problém je v tom, že v alkanových  uhlovodících, ze kterých benzín je,  není  etanol příliš rozpustný , hlavně v přítomnosti vlhkosti. Etanol je totiž chemicky dost odlišný od alkanů.  Klasický benzín bez etanolu se tedy může nechat stát klidně roky a je stále homogenní. Benzín s přídavkem bioetanolu, jak se nechá stát pár měsíců, projeví se vliv vzdušné vlhkosti a benzín se rozdělí, nahoře zůstane původní benzín a dole  u dna se objeví vrstvička vyloučeného etanolu ve směsi s vodou.  Mohou se takhle rozdělit i jiné látky , které se dávají jako příměsi do benzínu. Vrstva etanolu s vodou je potom pro motor  nestravitelná, takže jak se dostane do motoru, bude vynechávat až schcípat. Navíc etanol s  vodou je silně korozivní prostředí , může tedy dna nádrží , karburátorů atd korodovat.  A ještě navíc etanol s vodou může být vhodné prostředí pro množení bakterií.

0/0
8.6.2011 8:38

rocky_krysa

Zase to tak nehrotte

Mam traktor domaci vyroby s 2-taktnim motorem puvodne urceneho k pohaneni hasicskeho cerpadla, je stary 40 let. Zcela bezne kupuji 20l do kanystru, ktery mi vydrzi i 4 roky ... to same zahradni sekacka se 4-taktem Briggs, do ni zcela bezne liju i jeste starsi benzin z dob, kdy stal pod 25 kc, tedy jeste z roku 2002-2004, jsem presvedceny, ze motor vyrazne prezije zbytek sekacky, ktera je pouzivana po 2h co 2 tydny po dobu 12 let

0/0
8.6.2011 6:56

Uphillman

Re: Zase to tak nehrotte

On taky motor Briggs&Stratton je kvalita, alespoň byl, nevím jak na tom jsou současné modely.

0/0
8.6.2011 8:04

Paul100

Re: Zase to tak nehrotte

Mně zase pri výběru sekačky, kde jsou varianty motoru Briggs&Stratton vers. Honda, jednoznačně doporučovali Hondu.

0/0
8.6.2011 8:35

habr

Nevím jak u kdo, ale mne v poslední době když se mi

natural dostane na ruce (třeba při čištění skleničky apod), tak se na nich objeví po chvilce bílý povlak který ani nejde setřít.. Buď je špatný - nebo jiný benzin a nebo kůže na rukou.

Alejinak mám víc zkušenosti s tím, že voda z benzinu mi zůstane v plovákové komoře, maximálně se "zalepí" na trasce. U membránového karburátoru si taky nejsem moc jist, že voda v benzinu s olejem proleze tenkými kanalkami v těchto karburátorech.

Nicméně, když to říká odborním, bude ptřeba čas od času si vodu v benzinu hlídat.

0/0
8.6.2011 0:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.