- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to jsem se nasmal :D :D :D
redaktor idnesu vymyslel novy zpusob pro vyrobu vody, nechte alkohol na vzduchu a voala mate vodu :-D
Popravdě jsem si přečetl jen úvod a dál mi to stačilo :-D pumpy se Speciálem ubývá :-D...na co asi jezdí má 120tka? Na Demi Sekt?
Tak všude není Praha a 120 jezdí na natural s Benaditem nebo jinou olovnatou přísadou. Ach jo
To zase muselo dát práci vytvořit takovou slátaninu.Polopravdy,nepravdy,dohady a domněnky.Chudák ten co se v tom neorientuje.Bůh nás ochraňuj od takových odborníků.Slovo od slova by se to dalo rozebrat a vyvrátit jednu věc za druhou.Byla by to však ztráta času.Kdo ví ten ví a autor článku si myslí své a vyvracet mu to nestojí za to.
Tenhle článek zase psala nějaká odbornice od knedlíků......
A jake je definice pojmu "cerstvy" pro nekoho je to tyden a pro nekoho 2 roky. A to pominu fakt, ze netusim jak dlouho to lezi v nadrzi na benzince.
někdy 3 dny, někdy týden, když jsou špatné prodeje tak 2týdny
učivo základní školy, dvojná vazba v ethanolu :-))) Že jako "novinář" nerozumíte chemii se ještě dá pochopit, ale jelikož je tato informace v uvozovkách, předpokládám, že jste ji uvěřil nějakému jinému nedoukovi. Měl byste si dávat lepší pozor na to, od koho moudra do svých článků přebíráte.
Ten starý motor potřeboval v sobě mít hlavně to olovo ... a když se dělal bezolovnatý benzín, dávali se do něj aditiva.
Pěkný HEADLINE článek kde je zplácáno kde co, jen aby to mělo určený počet řádek ... tohle říci u maturity tak ji neuděláš.
I když je pravda, že ještě větší expert je ten co psal příspěvek o dvou taktu ...
Já se z Vás kámoši picnu ...
jo, ten seká i v zimě. Už 12 let.
To by mě zajímalo, kdo to redaktorům nakukal. , že by v etanolu měly být nějaké dvojné vazby......
Problém je v tom, že v alkanových uhlovodících, ze kterých benzín je, není etanol příliš rozpustný , hlavně v přítomnosti vlhkosti. Etanol je totiž chemicky dost odlišný od alkanů. Klasický benzín bez etanolu se tedy může nechat stát klidně roky a je stále homogenní. Benzín s přídavkem bioetanolu, jak se nechá stát pár měsíců, projeví se vliv vzdušné vlhkosti a benzín se rozdělí, nahoře zůstane původní benzín a dole u dna se objeví vrstvička vyloučeného etanolu ve směsi s vodou. Mohou se takhle rozdělit i jiné látky , které se dávají jako příměsi do benzínu. Vrstva etanolu s vodou je potom pro motor nestravitelná, takže jak se dostane do motoru, bude vynechávat až schcípat. Navíc etanol s vodou je silně korozivní prostředí , může tedy dna nádrží , karburátorů atd korodovat. A ještě navíc etanol s vodou může být vhodné prostředí pro množení bakterií.
Mam traktor domaci vyroby s 2-taktnim motorem puvodne urceneho k pohaneni hasicskeho cerpadla, je stary 40 let. Zcela bezne kupuji 20l do kanystru, ktery mi vydrzi i 4 roky ... to same zahradni sekacka se 4-taktem Briggs, do ni zcela bezne liju i jeste starsi benzin z dob, kdy stal pod 25 kc, tedy jeste z roku 2002-2004, jsem presvedceny, ze motor vyrazne prezije zbytek sekacky, ktera je pouzivana po 2h co 2 tydny po dobu 12 let
On taky motor Briggs&Stratton je kvalita, alespoň byl, nevím jak na tom jsou současné modely.