Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chcete připravit rodinu o peníze a dovolenou? Pořiďte dětem koně

Mít doma koně je snem mnoha dětí i dospělých. Pokud se rozhodnete si toto přání splnit, zvažte nejdřív, zda na zvíře budete mít dost času i prostředků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PeterZientek

Kůň

Tedy, já nemám srovnání, ale jak může obec zakázat mít doma koně? Pokud já vím, bydlím ve Slezsku, v Beskydech, tak kůň je pomocníkem v domě, jezdecký potěšením, avšak pokud se majitel či hospodář dobře stará, tak nevidím důvod zakazovat chovat doma jakékoli zvíře, koně nevyjímaje

+1/0
30.8.2011 20:28

Willy321

Re: Kůň

Člověku, který si myslí, že Beskydy jsou ve Slezsku, bych šel jako radní taky raději z cesty...

0/0
30.8.2011 20:51

stroup

Re: Kůň

Na jižní hranici Slezska se zvedají pohoří Lužické hory, Krkonoše, Rychlebské hory, Hrubý Jeseník, Moravskoslezské Beskydy a Slezské Beskydy.

0/0
30.8.2011 21:37

mushka.m

Re: Kůň

Člověk asi musí vědět kde snad bydlí, ne? Jsem taky ze Slezska a máme tam Beskydy. Vy samozřejmě odtud nepocházíte, proto ty silné řeči!

+1/0
5.9.2011 17:57

petr77

Jako společník mu postačí třeba osel

To je fór, ne ? ;-D

0/0
30.8.2011 16:54

Geena Gee

Re: Jako společník mu postačí třeba osel

kupodivu toto je jedna z věcí, která v tomto článku sedí :-)

0/0
30.8.2011 21:27

___Radin::::

kůň patří do lesa

nebo na talíř, ne k baráku aby otravoval sousedy ;-€

0/0
30.8.2011 15:52

lajika

Re: kůň patří do lesa

koně otravujou sousedy? Kočka - prosím, leze přes plot a kadí kde nemá. Pes, prosím, štěká, ale kůň?!

0/0
30.8.2011 16:15

Willy321

Re: kůň patří do lesa

kůň řehtá a smrdí. Na projížďky do lesa je lepší čtyřkolka.

0/0
30.8.2011 16:20

Wolfling

Re: kůň patří do lesa

Ta taky smrdi a rehta mnohem hur nez kun.

0/0
30.8.2011 19:50

:::.Radin

Re: kůň patří do lesa

každej možná koňskej bobek nemá za nej parfém a trošku mu vadí, že nemůže celej rok vyvětrat. A každej nepovažuje koňský výjevy za vrchol hudebního umu :-) Ale pravda každej dokáže ocenit koninu, dneska ji mám shodou okolností ke snídani. ;-)

Všem milovníkům koňíků doporučuji http://www.mapy.cz/s/2aao ;-)

0/0
31.8.2011 7:33

kamila2

jezdecký sport

Nevím, proč ostatní tak nadávají na článek. Autor chtěl prostě jen říci, že by si neměl kupovat koně kdejakej pitomec, aby potom zvíře nestrádalo.

A upřímně, koňaři co tu píšete, sáhněte si do svědomí. Většina z Vás máte koně pouze jako sportovní náčiní (viz. hlavně nekoupit špatně!), když zestárne a nemůžete na něm jezdit, s klidem ho prodáte jinému nebo rovnou na jatka. A mluvíte o lásce ke koním... Pokud svého koně opravdu milujete, budete se o něj s láskou starat i když je nemocný, i když se na něm nemůžete "vozit", nebudete na něm závodit ani klasicky "jezdit", protože to všechno děláte pro sebe, ne pro něj.. Položili jste si někdy otázku, zda si Váš kůň přeje, aby mu někdo seděl na hřbětě a ohýbal mu krk?

Mám dva koně na dožití, jezdit se na nich již dlouho nedá a nedala bych je za nic na světě. A myslím, že je to pro moje dítě lepší škola života, než ho učit, jak se strká udidlo do tlamy a nandává martingal..

Jezdecký sport není o lásce ke zvířeti.

0/0
30.8.2011 14:01

AnetkaN

Re: jezdecký sport

Prosím, neházejte všechny jezdce do jednoho pytle. Věřím, že ne každý má na to, aby převychovával koně, se kterým bylo špatně zacházeno, je agresivní a nebezpečný. Nevím, jestli jste se někdy o takového koně starala, ale je to vážně o zdraví - i když mu dáte všechnu lásku a péči, on si to špatné zacházení pamatuje. To, že vy máte koně na dožití vás šlechtí, kéž by víc lidí s možností mít koně byli jako vy... Ale upřímně - kůň je užitkové zvíře, určený ke sportu nebo rekreaci, hipoterapii nebo na práci do lesa/na pole. A fakt nevěřím, že by dal pravý koňák svého koně do salámu...

0/0
30.8.2011 16:48

akira14

Re: jezdecký sport

Plně s Vámi souhlasím. já měla tu ,,čest" pečovat o agresivního, mláceného koníka a řeknu Vám, že mnohdy jsem měla sto chutí utéct co nejdál. Při příchodu do boxu vás vítal zubama, neváhal po vás skočit, vykopat vás z boxu. Měla jsem od něj tolik modřin, kousance až do krve i zlomené zápěstí..a nenechala jsem toho. nejhorší na tom je, že máte vztek, máte vztek, že vás napadl, ale nemůžete se na něj vrhnout a udělat mu to samé. Protože on to dělá v obraně a právě proto, že se bojí, že tato reakce přijde. Takže se musíte obrnit a vše dělat pomalu a po dobrém...a ono se to zlepší..ale opravdu ne všichni na to mají. nemají na to čas, odvahu, trpělivost. Pro mne jsou koně koníčkem, ale i sport. není to o tom, že si vozím prdel, ale raduju se z každého úspěchu, kterého jsme spolu dokázali a největší radost mám když vidím, že i on je šťastný a že ho to skákání baví..že ho baví když tryskáme po louce a podobně. Ano..jsou jezdci, kteří to dělají pro peníze, ale ne všichni...

0/0
31.8.2011 9:16

Don Pedro

můj názor na věc

Předpokládám,že se mnou nebudete všichni souhlasit,ale jsou to mé zkušenosti.Bydlím na vsi ve středních Čechách,mám krom svých dvou ještě ustájené další tři koně,náklady na jednoho jsou tisíc korun při celoročním venkovním ustájení a kupovaném senu+vitamíny,oves,müsli,kukuřice,lněné semínko,ap.+ kopyta + veterinář. Levné sedlo jsem si koupil jednou, vydrželo dva roky a pak se rozpadlo.Kvalitní sedlo podle mého koupíte od dvaceti tisíc výš,westernové je dobré si nechat ušít na míru. Územní plán jsem neměnil a sousedů jsem se taky neptal – na vesnici je normální mít krávu, prase, kozy a kůň se od nich v ničem neliší.A povolení na hnojiště taky nemám :D co nezpracuju já, mi rozeberou sousedé.

když vaše děti po koni touží,nenechte se rychle zviklat ke koupi.Poohlédněte se nejprve po nejbližší jízdárně a přihlaste se i s dítětem.Dozvíte se tam,co kůň denně potřebuje,poznáte,jak se o něj správně postarat a také dostanete základní lekce ježdění. (Asi nejrozumnější věta z celého článku)

0/0
30.8.2011 13:22

Don Pedro

Re: můj názor na věc

Když vás ani potom chuť vlastnit tohle ušlechtilé zvíře neopustí, dobře si spočítejte, zda na to máte. A nejen finance, ale i trpělivost a odhodlání, protože příští léta nejspíš ani nepojedete na dovolenou (pravda, pokud nemáte kamaráda koňáka, který vás zaskočí).

O morče či kočku se vám rád postará kamarád, ale o koně? Bude ho třikrát denně krmit, hřebelcovat, čistit mu podestýlku a vyvážet hnůj? Třikrát denně se krmí maximálně koně, kteří jsou 24 hodin zavření ve stáji. Pokud je kůň od rána do večera venku na trávě, tak se krmí dvakrát denně, pokud trávu ve výběhu nemá, měl by tam mít balík sena, aby mohl celý den jíst, protože koňské trávicí ústrojí je na to uzpůsobené.

0/0
30.8.2011 13:22

Don Pedro

Re: můj názor na věc

Do začátku desetitisíce

Hned na začátku musíte nakoupit vybavení jako je ohlávka, sedlo, vodítko, otěže, pomůcky na péči při čištění srsti a hřívy, přilbu a chrániče. To vše určitě nepořídíte za méně než pár desítek tisíc. Například dobrá jezdecká přilba, která je důležitá pro bezpečnost, stojí asi 3 000 Kč, kvalitní sedlo koupíte za 10 000 Kč. Kvalitní přilbu sežente i levněji, kdežto nové sedlo za deset opravdu kvalitní nebude.  Jak dlouho vydrží, záleží na frekvenci ježdění, ale obecně platí, že kvalita vzrůstá s cenou. Sedlo za deset při denním používání do tří let vyhodítek, resp. bude vypadat jako kvalitní sedlo po dvaceti letech (ale mohou být i výjimečné výjimky).

0/0
30.8.2011 13:23

Don Pedro

Re: můj názor na věc

A pokud nemáte domek se zahradou a stájí, musíte vynaložit další peníze za nájem vhodného ubytování nebo za stavbu přístřešku výběhu. Začněte shánět v blízkosti bydliště podkováře, kůň potřebuje dobré obutí. Měnit je musíte jednou za dva až tři měsíce. Pokud si koupíte koníka na rekreaci a bude zdravý, tak je nesmysl kovat – resp. kůň nemusí být automaticky nakovaný. V tomto případě budete využívat služeb kopytáře.

Další průběžné investice budou do krmiva, podestýlky a veterinární péče včetně očkování. Uvažujete-li o závodech, musíte najmout i zkušeného trenéra. (Je-li kůň zdravý, investice do veterináře je do 2 tisíc za rok)

Váš kůň bude denně potřebovat 20–60 litrů vody, přibližně osm kilogramů sena nebo až 30 kg trávy. Další nutností jsou oves, otruby, vitaminy a minerály, mrkev, jablka a chléb.  Mrkev, chléb, jablka jsou doplňky stravy, nikoli každodenní nutnost. Oves a otruby taktéž nejsou nutné, pokud s koněm opravdu nesportujete, netaháte s ním vozík a pod.

0/0
30.8.2011 13:23

Don Pedro

Re: můj názor na věc

Opět záleží na zátěži koně. Krmením koně ovsem při minimální zátěži docílíte buď koliky, nebo svého úrazu.

Kromě počátečních investic za koně utratíte něco kolem dvou tisíc měsíčně, bez vody a elektrické energie. Kůň u doma (ať už venku nebo ve stáji) vyjde max. na 1500Kč měsíčně i s vodou (ale záleží na lokalitě a ceně vody – ideální je studna). A elektrika je zanedbatelná. Vyčištění box máte za 15minut, 2x denně + čas strávený čištěním koně a sedláním, tj hodina elektřiny denně). Navíc by kůň v ideálním případě neměl zůstat ve stáji sám. Jako společník mu postačí třeba osel. Pokud zvolíte nájemní stáj, budete za péči platit až deset tisíc korun měsíčně (hlavně v těžce komerčních stájích a ve velkých městech – na Liberecku, Doksku, Boleslavsku do 4500Kč i s krmením). Odpadne vám však povinnost starat se osobně o zvíře každý den.

0/0
30.8.2011 13:25

Don Pedro

Re: můj názor na věc

V některých obcích koně neustájíte

Mít koně doma je levnější, než když je ustájen u cizích, jedině tak se navíc může rozvinout mezi rodinou a zvířetem ten správný vztah. Bohužel v některých obcích vůbec nedostanete povolení k ustájení (povolení nepotřebujete, pokud nezakládáte chov), jinde budete muset předem předkládat písemný souhlas všech sousedů (nepotřebujete, stejně jako se neptáte sousedů, zda si můžete pořídit slepice – ale může si na vás soused stěžovat a pak záleží na správním orgánu, jestli tam sedí stejnej blbec jako ten soused) a stane se, že kvůli výběhu je potřeba žádat i o změnu územního plánu (pokud děláte z pole pastvinu, je lepší to vyřešit, ale není to nutnost).

Na stáj je potřeba stavební povolení (NE pokud uděláte dřevěnou stáj stojící na zemi – bez pevných základů). Stejně tak i na další přístřešky, například na uskladnění sena.

0/0
30.8.2011 13:26

Don Pedro

Re: můj názor na věc

Připravte se na problémy s hnojištěm (při venkovním ustájení jen sbíráte „koblížky“, které vy a vaši sousedi využijete na kompost, nehledě na to, že ze dvou koní je odpad tak malý, že ho zvlládnete zpracovat). Získat povolení k jeho zřízení není jednoduché (takže stejně jako na kompost nepotřebujete, nezakládáte-li chovnou stáj). Pokud máte v plánu se někdy účastnit závodů, musíte koně zaregistrovat jako hospodářské zvíře. Budete muset vést knihy o evidenci a přesunech. (registrujete koně jako koně v Ústřední Evidenci Koní ve Slatiňanech, na základě toho dostanete průkaz s nímž pak můžete jezdit po republice, aniž byste si vedli evidenci o přesunech a koně se tam registrují už při narození, takže vy si zažádáte o změnu majitele – btw. Větší blbost jsem ještě neslyšel :D )

0/0
30.8.2011 13:27

Don Pedro

Re: můj názor na věc

Registraci si ušetříte pouze tehdy, pokud koně chováte čistě pro radost. To ale znamená, že se nesmíte účastnit ani bezvýznamných soutěží a jezdit s ním můžete pouze na výlety Na bezvýznamné soutěže u koňáků z vedlejší vsi ani ten průkaz nepotřebujete – resp. pokud tam nebude veterinář, který by o takové akci měl vědět).

Vyberte si kliďase

K rekreačnímu ježdění se pro začátečníky a hlavně pro děti hodí zajetý klidnější (ne klidnější, ale klidný) valach nebo klisna. Raději trochu starší, minimálně osm let. I kdyby měl nějakou drobnou vadu na kráse, nevadí. (Koně s vadou nebrat = velká finanční zátěž ve stáří)

Čím starší, tím bude ovladatelnější (to taky není pravda). Dá se sehnat poměrně lacino, třeba i za patnáct tisíc 15tis. je jateční cena – za to zdravého, hodného koně rozhodně nekoupíte). Před koupí si ale zajistěte důkladnou veterinární prohlídku, neriskujte, že si pořídíte koníka, který vám místo radosti přinese jen další náklady a trápení.

0/0
30.8.2011 13:28

Don Pedro

Re: můj názor na věc

tak jsem po zkopírování celého zjistil, že se vytratila kurzíva, kterou jsem označil mnou doplněné :-(

0/0
30.8.2011 13:29

Tulky

Re: můj názor na věc

Výborně Don Pedro ;) mohl bych na tebe dostat nějaký kontakt? rád bych si časem koně pořídil tak ať to mám s kým probrat, klidně mi ten kontakt napiš na fforest(zavinac)centrum.cz

dikec

0/0
30.8.2011 22:05

Silvinkaaa

Re: můj názor na věc

Co je to za hovadinu,že dostanem průkaz a každý si může jezdit jak chce???Tady v některých věcech jde pán mimo zákon,a má velké štěstí,že na něj jěště nepřišla kontrola.Hospodářské číslo potřebujeme i při odběrech krve u veterináře,a přesuny koně z kraje do kraje musí být taky na povolení.a jestli tohle nějaký,,vzdělaný,,koňák neví,tak to je jeho věc.a Modrou knížku musí mít KAŽDÝ  kůň,i ten co se líně tahá na pastvině!

0/0
31.8.2011 8:23

jitka_K

z vlastní zkušenosti

Koně, kterého jsem už 4 roky znala z mé domovské stáje (toho času 19 ti letý anglický plnokrevník) jsem koupila za 6 tisíc (i s DPH), což je cena přátelská vzhledem k věku koně. Podotýkám, že kůň byl bez zdravotních komplikací a doposud je. Za ustájení platím 130 kč/den a v ceně mám ranní krmení a vypuštění na pastvinu, vyčištění boxu, večerní ustájení, nakrmení (přesně podle toho jak chci), základní veterinární ošetření a kováře. Na dovolenou jezdím kdy se mi zachce a na jak dlouho chci. Nutným předpokladem pro to ovšem je, že vím, jak to u nás ve stáji chodí, ošetřovatelům a provozovateli důvěřuji a na případné ježdění se vždy domluvím s kamarádkou. Funguje nám to takto už přes rok a snad dlouho bude.

Na závěr: mít koně je krásné i náročné, ale za nejdůležitější považuji dva body: dobře si vyberte koně i stáj, na oboje si vyšetřete dostatek času a nebojte se poptat v okolí (předchozí majitelé, lidé co ze stáje odešli atd.)

0/0
30.8.2011 13:06

Kklarka

Chyby v článku

V článku je pár omylů:

1/ koně registrovat musíte i pokud ho máte pro radost, viz. článek http://www.equichannel.cz/papiry-na-kone-papiry-na-staj 2/ stavba přístřešku jako sklad krmiv, dřevěný bez pevné podlahy o výměry tuším 16m2 se obejde bez stavebního povolení 3/ domácí ustájení nevyjde ani na 2tis měsíčně, ale v ustájení se většinou pod 3tis nedostanete 4/ kůň vážně nepotřebuje dobrou obuv, dokáže chodit bos a některým koním to vyhovuje víc, než je kovat. a kování mimochodem probíhá cca po 6-8mi týdnech!

Toť asi vše, co mě momentálně napadá :):-)

0/0
30.8.2011 12:56

taknevim

Hlava jako stodola

Podívejte se na koníka, jakou má hlavu. A nikdy nevíte, co se mu v té velké hlavě honí.

0/0
30.8.2011 12:52

radkoliny

Ach jo...

S hřebcem nebo klisnou musíte trávit několik hodin denně. Měsíční náklady budou kolem 2 000 Kč...uzasny popisek pod fotografii a s valachem to je jak? Tyhle clanky,co pisou neodbornici,ty opravdu stoji za to :-)

0/0
30.8.2011 12:49

Slaavka

Článek je zcela zcestný

Již několik let chovám koně, mám je tedy u baráku na pronajatém pozemku. Mám rodinu, dítě, druhé snad brzy na cestě, pečuji o domácnost, vařím, uklízím, prostě vše jako jiné ženy. Koně miluji od dětství, které jsem celé prožila v jezdeckém oddíle. Co se týče dovolených, tak si většinou s manželem můžeme dovolit letět někam na last minut i dvakrát ročně (a to má manžel jen o trošku více větší plat, než je průměrný), o koně se postarají kamarádi, kteří ke koním chodí. Já jsem nyní na mateřské dovolené, ale jinak pracuji a mám také průměrný plat.

Je fakt, že se kůň dá v dnešní době, kdy nabídka přesahuje poptávku koupit i za 10tis., ale většinou je to už staré nebo nemocné zvíře. Lepší je zainvestovat a koupit zdravého mladého koně, nejlépe pro začátečníka již dobře zaježděného a klidného. S handláky jsem se setkala, ale když jsem kupovala koně, nebo i známí, tak jsme měli vždy štěstí a i za málo peněz koupili kvalitního koně. pokračování níže

0/0
30.8.2011 12:47

dodyy

Re: Článek je zcela zcestný

pokračování:

Jsou různé způsoby ježdění, různé plemena koní, každé se hodí k něčemu jinému. Také třeba koně nekovu. 

Krmíme granulemi, které vyjdou +- 1tis. měsíčně. Nejdůležitější pro koně je pohyb v ohradě či na pastvě a dostatek sena. Každopádně, kdybych byla laik, určitě bych si nikdy koně nekoupila jen z počátečního nadšení, protože opravdu to stojí čas a peníze. Ale stejně tak stojí čas a peníze jiné sporty, když to člověk miluje, tak není co řešit. U nás kolem se pohybuje komerční ustájení koní cca od 2500,- na měsíc, k tomu si musíte připočíst kováře, který jednou za 2měsíce vystrouhá kopyta, veterináře, který když není jiná příčina přijede jednou ročně ovočkovat, pak alespoň 4x ročně koně odčervit. To je velice rychlé shrnutí péče o koně. A určitě nechovat samotného, určitě lepší než osel se mi jeví jako společník poník, kdybyste se rozhodli mít koně doma, protože si myslím, že osel nebo poník stojí už stejné peníze na pořízení i další péči. [:-)][:-)]

0/0
30.8.2011 13:03

net.Xtreme V.

Kůň je náročné zvíře na finance i čas,

ale pokud člověk nějaké finance má a nebydlí v paneláku, tak se zvládnout dá, jen třeba si to promyslet podstatně víc, než pořízení psa nebo kočky a i tam je blbost říct si to je hezké koťátko, to si vezmu domů.

0/0
30.8.2011 12:22

Milanius

hlavně klid

Většina děvčátek v tom věku 10-16 chce koně jako přechod mezi hraním si s panenakama a prvním klukem. Najdou se pravda případy, že se v tom některý zaseknou a mají pak toho koně po zbytek života namísto chlapa, rodiny a dětí, těm je lépe se vyhnout :-P

0/0
30.8.2011 11:57

lajika

Re: hlavně klid

já znám celou řadu těch, jak vy píšete , "zaseklejch". 90% z nich má chlapa, děti, rodinu a většinou ještě nějakej ten zvěřinec k tomu. Takže vy zase jen omíláte nesmyslné klišé, které navíc nemá reálný podklad.

0/0
30.8.2011 16:14

Milanius

Re: hlavně klid

Mluvím o těch, které znám ;-D A řekl bych, že pár podobných případů se objevilo v tomto diskusním panoptiku. Mimochodem, pro psovodky to platí taky, ty jsou ujetý úplně stejně.

0/0
30.8.2011 19:08

BDF

Veterinární péče

Nejsem odborník v koňské problematice, ale kupovat koně bez asistence veterináře, je sebevražda. Výběr pak sice stojí o pár korun víc, ale rapidně se snižuje pravděpodobnost, že si člověk koupí chronicky nemocné zvíře, do kterého pak peníze jen potečou a místo radosti přinese starosti.

0/0
30.8.2011 10:47

mimi28

Mě to tak blbé nepřijde :)

Já teda nejsem na kůň, žádný odborník, rozhodně nevím co co stojí.... Ale kámoška koně má a dojem to na mě zanechalo asi stejný jako popis tohohle článku.... Buď koně prostě milujete a objetujete jim všechen čas a hodně peněz... nebo ne a pak to není nic pro Vás. Pokud vím, kamarádka si přivezla koně přímo z Rakouska v 89 asi za 40 000 Kčs/kus.... (rok 1989) Druhá kamarádka ho sehnala prakticky zadarmo (nějaká labilní bestie)... po týdnu ho měla chuť nacpat do salámu.... Obě kámošky už se od té doby na dovolenou ani nepodívaly, a kmitají kolem koně a shání na něj prachy.... a svět se jim smrskl na sušení sena.....;-D Jinak cenově si myslím, že to záleží hlavně na tom kolik máte pozemků a kolik si sami nasušíte sena nebo jak jsete schopni sehnat lacinou slámu.... něco stojí veterinární péče...  a pak taky asi záleží jak moc ty koně chcete mít v pořádku a spokojené....

0/0
30.8.2011 10:40

Lord Havelock Vetinari

Re: Mě to tak blbé nepřijde :)

Jo no, taky takové paní znám. Ostatní se jim diví, že v padesáti nemají manžela ani děcka a pořád běhají kolem těch koňů, ale ony mají prostě jen priority někde jinde.

0/0
30.8.2011 11:39

EBoBis

Re: Mě to tak blbé nepřijde :)

bal sena stoji cca 300 - 400 czk

a sláma jak kde da se sehnat od 150 - 400 czk

tak proc se s tim susit ;-D;-D;-D

0/0
30.8.2011 12:12

lajika

Re: Mě to tak blbé nepřijde :)

no tak - pokud jste například vlastníkem louky o kterou se stejně musíte starat, tak proč nesušit?

0/0
30.8.2011 16:12

mysh.82

Co je v článku špatně?

Je sice hezké, že se tu v diskuzi objevila spousta odborníků na chov koní, ale nikdo z vás zatím neřekl, co je v článku špatně. Jediní dva, co řekli něco konkrétního, napsali, že se dobrý kůň nedá koupit pod třicet tisíc a že si máme dát pozor na podvodníky - ale v článku už přece uvádějí, že se ceny za koně pohybují od 25 tisíc až třeba po 60 tisíc korun a že by si lidé měli nechat koně před koupí pořádně prohlédnout veterinářem.

Jako naprostý amatér bych se rád o domácím chovu koní něco dověděl, tak už přestaňte jen pomlouvat, a napište něco konkrétního.

+1/0
30.8.2011 10:33

AnetkaN

Re: Co je v článku špatně?

Tak třeba že kupovat koně z fleku k dětem je blbost. Pokud už rodiče nemají s chovem nebo aspoň s ježděním zkušenosti, tak je to opravdu velký risk. V článku se sice pěkně popisuje co kůň všechno potřebuje, ale fakt si neumím představit lidi, co koně viděli na obrázku, jak se dokážou o koně postarat.:/

Jako malá jsem chtěla koně taky, ale teď, po těch deseti letech ježdění jsem ráda, že mi to přání nesplnili.:) Teď mám koně pronajatého a naprosto mi to vyhovuje. Mít koně ustájeného "doma" se poštěstí málokomu, časově i pro koně je lepší, aby byl ubytovaný v nějaké zaběhnuté stáji. To se ale už bavíme o částkách 4 000 plus za měsíc, nehledě na výdaje za kování, veterináře atd. Jsou koně, kteří se nemusí kovat, přilbu taky seženete v klidu za 1000 - 1500. Co se týče kupování koně tak osobně bych se spolehla spíš na doporučení známých nebo odkoupení od lidí, které znám. Nejlepší je si s sebou někoho vzít - buď zkušeného chovatele anebo veterináře, který zvíře před koupí prohlédne.

0/0
30.8.2011 10:56

nilgiri

Re: Co je v článku špatně?

Jak už se píše nade mnou, tak bez zkušeností bych (hlavně dítěti) koně nikdy nekupoval. Je plno jiných, přijatelnějších a levnějších možností, jak se může dítě ke koním dostat, pokud má zájem, jako je např. zápis do jezd. oddílu. A tím nemám na mysli někam, kde berou koně jako sportovní nářadí! Tam se naučí, jak se má ke koni chovat, jak se o něj starat atd. Pokud už ke koupi přece jenom dojde, tak bych hlavně zvažoval, jestli budu mít dlouhodobě finance na ustájení (cca 3000-10000 Kč/měsíc hlavně podle vzdálenosti od měst). Když se to sečte, tak za pár let to může být úplně klidně přes milion Kč a to není málo. Mít stádové zvíře jako je kůň samotné někde na zahradě za domem podle mě hraničí s týráním. Taky nechápu, kde autorka vzala, že "kůň potřebuje dobré obutí".

0/0
30.8.2011 11:47

lajika

Re: Co je v článku špatně?

já bych větě "kůň potřebuje dobré obutí" rozuměla tak, že kůň potřebuje pravidelnou péči o kopyta, případně kutí. To sice nutné není, ale strouhání a úprava kopyt kvalifikovaným kovářem ano.

0/0
30.8.2011 16:11

havran80

...

Stačí zapsat děcko do Jezdeckého oddílu. Pokud si jezdectví zamiluje tak si koně pořídí samo až dospěje :-D

0/0
30.8.2011 10:24

EBoBis

http://www.equichannel.cz/

http://www.equichannel.cz/

0/0
30.8.2011 10:14

examinor1

to je zase výtvor

člověk který psal tenhle článek to zase opsal z nějakýho rumunskýho webu, jinak není možný co to tu kafrá za krávoviny..

jediná věta nemá s realitou nic společného.

já bych mohl napsat knížku na téma koupě koně do 30.000. za dva roky už jsme koupili 3 a do týdne byli všichni zpátky, protože bud to byl kripl, nebo totálně zkažené zvíře prodávané pod prášky, dehydrované apod, nebo byl omlazený (jojo, i koně se omlazují) a tak dále, těch podvodů je fakt hodně..

0/0
30.8.2011 9:58

prasátko Karkulka

Vážení diskutující :O)

Vůbec nepochybuji o ,,blábolovitém" obsahu článku. Znám to z vlastní zkušenosti. To co jsou někteří novináři schopni  napsat z oblasti které rozumím (chování miniprasátka jako pet zvířete) je neuvěřitelné, ale dám si práci a když mám možnost v diskuzi se k článku vyjádřit, opravím co je v článku špatně, nebo ho prostě do diskuze  celý přepíši. Prosím udělejte si někdo čas a tento článek opravte. Uvažuji v budoucnu o pořízení koníka a ráda bych věděla jak je to s koníky doopravdy. Předem děkuji Martina Katzerová

0/0
30.8.2011 9:56

examinor1

Re: Vážení diskutující :O)

předně, koník není úplně levná záležitost,ale nevyjde na víc než 2000 kč měsíčně, tedy bez ustájení.

mě přijde nejhorší koně seznat. těch handláků, podvodníků a dalších lumpů co v republice kšeftujou s koňmi je strašně moc.

takže když už kouknu na inzerce s nabídkama koní, z velký části vím kdo je nabízí a bohužel většinou jsou to podvodníci..

bacha hlavně na omlazené koně, přepalované značky, koně se prodávají dehydrovaní, aby byli líní a poslouchali, zdrogovaní, pod injekcemi, aby je třeba nebolely nohy, hodně koní prodávaní v zimě jsou muchaři, na to bacha, nehledě na to, že ikdyž se koupí kůň může to být úplně jiný charakter než se inzeruje..

jednoznačně doporučuji POŘÁDNOU kupní smlouvu a osvědčilo se mi, že koně si na dva týdny nejprve pronajmu, a pak teprve případně koupím.. dá se tím vyhnout řadě problémů s vracením..

0/0
30.8.2011 10:11

zabanovany lajos

Re: Vážení diskutující :O)

zajimavy, evidentne podstatne narocnejsi nez koupit ojety auto.. uz chapu co obnasi rceni "konskej handlir".

0/0
30.8.2011 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.