- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kola, pásy, co zas vymejšlej. stačí vzít kolopásák hakl, zapřahnu brány, či pluh a vořu vod španělska po ural......
Ten traktor je na YT vidět v akci. Zas tak špatná myšlenka to asi nebude, když se toho chytla firma Fendt-http://www.youtube.com/watch?v=1XhYj2H0vdU Tudíž bych se tomu zas tak moc nevysmíval. Oproti pásákům to má výhodu univerzálnějšího použití. O pásy jako takový moc nejde, protože u dnešních zemědělských pásáků jsou z gumy. Pásový traktory vyrábí Case, John Deere a Challenger, což je defacto Caterpillar. Vše možno vidět na You Tube. http://www.youtube.com/watch?v=F90X_LdjOeQ http://www.youtube.com/watch?v=i6k0uJ6GXGo http://www.youtube.com/watch?v=IEgu2-c5jDk
Tak to asi těžko. Pleteš hrušky a raketoplán dohromady. Na obyčejný traktor, kombajn, řezačku atd. během 30 minut namontuješ pásy (defakto úplně stejné, jako na 4kolku) a máš pásák. Po provedené práci je zase během 30 minut sundáš a nahradíš za kola. To je univerzální řešení, ale 6 kol ne. To je tak akorát dobré na 50Km lány v Americe, nebo Rusku.
Pěkný nápad, neviděl jsem nic podobného. Nicméně pro účel, o jakém je tu řeč, jsou podle mě vhodnější moderní pásové traktory. Třeba tyto od Johna Deera - http://www.deere.com/wps/dcom/en_US/products/equipment/tractors/four_wheel_drive_tractors/9r_9rt_series/9r_9rt_series.page?. Pásy jsou odlišné od těžkých stavebních strojů nebo vojenské techniky. Traktor zůstává relativně lehký, pásy jsou gumové, cílem je vhodně rozložit váhu. V americe se s nimi jezdí i po silnicích, na delší vzdálenosti se samozřejmě vyplatí pořídit si tahač. Mimochodem, na tohle přišli už i vojáci a třeba u tankových jednotek U.S.Army má každý Abrams svůj vlastní tahač. Je to nejen ekonomičtější, ale také to zvyšuje rychlost přesunu a dosah (palivo vystačí na delší trasu).
Ještě se doplním, moderní pásové traktory lze obvykle za pár minut překonfigurovat na kolové.
použít na traktor tatrovácký podvozek. Ten podvozek je totiž, aspoň teoreticky, stavebnicový a jednotlivé nápravy za sebou se dají, aspoň teoreticky , skládat v libovolném pořadí a za určitých podmínek i v docela větším počtu. Dokonce existuje i svého času realizovaná zkušební varianta tatrováckého podvozku se oběma dvěmi řiditelnýma nápravami, mimořádně obratná pro manipulaci a parkováni ve stísněném prostoru nebo možná i na poli a v lese. Krab se jmenovala ta vývojová studie.
Je škoda, že podobný nápad neměli a nezpracovali do komerční fáze už v Tatrovce. Bylo by to vítané doplnění tatrováckého sortimentu, mediálně určitě hodně vděčné. A Tatrovce i jako velké fabrice kdysi by vůbec nevadilo, pokud by se ty traktory prodávaly málo po kusech, na kusovou výrobu byla vždy zařízená. To spíš by taková kusová výroba Tatrovce vadila dnes, kdy se Tatrovka snaží změnit na jednoúčelovou nízkonákladovou "Lean" montáž.
skutečně je.
Některé práce na poli se mohou dělat jen při skutečně suché půdě a tam potom stačí normální traktor. Například příprava půdy před setím a setí. Problémy s takovými širokými pneumatikami by taky zřejmě byly při stříkání vzrostlejších kultur, kde by tyto široké balónové pnemumatiky ničily příliš velkou plochu kultury.
Jiné práce , jako je ta orba, zemědělci běžně řeší tím, že mají předimenzovanou kapacitu strojů, stačí jim tedy jen pár dnů z měsíce nebo 14 dní, kdy je půda na poli suchší , aby stihli v agrotechnických termínech třeba zorat.
Tento traktor jim umožní mít tu kapacitu předimenzovanou méně nebo jednou za 5 - 10 let, v případě skutečně nepříznivého počasí, kdy by třeba tu orbu nestihli, s tímhle traktorem ji stihnou. Otázka je, jestli se tím ten traktor zaplatí.
tenhle traktor na postřiky ? No to snad se nenajde nikdo, kdy by ho na toto použil. Postřiky se dělají za suchého počasí beze srážek (jinak je to bez účinku) a používají většinou speciální stroje - postřikovače na úzkých kolech pro minimalizaci škod na porostu, někdy běžné lehčí traktory či náklaďáky. Ale takovýhle obludy fakf ne.
Když bude za volantem trotlík-zahrabe i onen bazmek! Vše je na řidči a hlavně zkušenostech! Když vjedu do močálu nepomůže ani deset náprav
panejo, to je moudro
ja nejsem zadny zemedelec, ale nekde jsem slysel ze cim vic se ore a cim hloubeji, tak tim hur pro pudu...
Ale kdyz nema co na praci, proc ne. :)
A) není to až tak úplně pravda. Právě přechod na mělkou orbu způsobuje, že půda je pod mělce zoranou vrstvou udusaná, nepřijme vodu a pole pak za sucha rychle vyschne a při dešti po něm hodně vody steče a případně vyplaví sklepy ve vsi. B) ono je to použitelné i na mělkou orbu, jen si autor/konstruktér stěžoval, že čtyřkolý traktor poskakuje po terénu a neudrží stejnou hloubku orby. Tj někde to zorá půl metru, někde 15 cm. Což je asi opravdu problém.