Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RECENZE: Farmářské recepty od Hany Michopulu nadchnou, až na ty mouchy

Hana Michopulu vydala kuchařku, která ukazuje, jak využít sezonní suroviny nakoupené na farmářských trzích. Je na trhu první, to ji staví do citlivé pozice: je výborná, ale příště by mohla být ještě lepší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jean-Luc Picard

nejlepší kuchařka je taková

co má doma každý, kdo rád vaří. Kousky papírků s vyzkoušenými a úspěšnými recepty získanými po ochutnávce i někoho, nebo jen odposlechnuté, či někde vyčtené a vyzkoušené. Obrovské kuchařky, nacpané kouzelnými obrázk je něco jako scifi či fantasy. Možná 1/10 vyzkoušíte a snad 1/10 z otestovaného se dostane do vaší kuchařky. Tedy celkem tak 1-3 recepty z kuchařky a nakonec zjistíte, že jste o tom už někde slyšeli.

Hromadit podobné kuchařky v podstatě nemá smysl (leda jako dárek za trest). Stejně se v nich recepty opakují, či jsou jisté malé obmněny. To už spíše si pořídit nějakou specilizovanou kuchařku profesionála, nebo se pozeptat známých na radu, či juknout na net.

+1/0
8.11.2011 17:16

l.z.s

Autorka článku vytýká autorce kuchařky, že...

"...Z některých receptů až příliš čiší řecký, arabský nebo rakouský vliv. Uvítala bych spíše oprášení starých českých poctivých receptů. Baví mě moderní podoby klasických domácích surovin, třeba máku, švestek a husího sádla, nakombinované společně v muffinech."

MUFFIN? To je teda český jako brno!!! Tam rozhodně žádnej zahraniční vliv nevidím

;-D

+4/0
8.11.2011 1:14

Labaro

Knížku neznám, ale na recenzi mne "trklo",

že se doporučuje zařadit rajčata do jarní - letní kuchařky místo podzim-zima . Já si teda myslím, že hlavní sezónou rajčat u nás je srpen - září (momentálně konzumuji poslední uskladněná vlastní čerstvá rajčata ) takže si myslím, že sezónnímu zařazení rajčat se sotva dá něco vytknout. V případě konzervovaných rajčat je otázka vhodné sezóny naprosto nepodstatná.

+2/0
6.11.2011 21:11

hugomárapokutář

Konzervovaná rajčata?

Permazán? Losos?8-o Opravdu produkty našich  farmářů!!!Rv:-/

0/0
6.11.2011 18:29

Datel 15

Re: Konzervovaná rajčata?

Ani bych se nedivil. Jeden "farmář" se mi chlubil tím, jak sýry a zeleninu nakupuje v akci v supermarketech a pak to na trhu prodává za několikanásobnou cenu jako vlastní výrobek. Lidi se o to můžou porvat a pochvalují si jak je to výtečné, narozdíl od těch supermarketových chudinek. :-/

0/0
6.11.2011 19:02

ErikM

Re: Konzervovaná rajčata?

já jsem přes léto na trhy chodil, cena určitě nebyla násobná a zelenina byla výborná, pochybuju že ze supermarketu to poznám. Možná se najdou podvodníci, když ale člověk chodí často tak si svého slušného farmáře najde.

0/0
6.11.2011 19:29

Kousavka

Re: Konzervovaná rajčata?

U nás trhy byly a ceny byly skutečně -násobné. Např. mléku v SM za 14,-, na trhu za 50,- (mlékomat za 18,-). Na posledních trzích se ze zoufalství prodávala i štěňata.  Celkově neskutečný propadák.

0/0
7.11.2011 9:10

Arpád III.

Re: Konzervovaná rajčata?

Asi si to ten farmář přečetl v novinách úplně stejně, jako Vy, a pak jste se sešli ve své oblíbené hospůdce páté cenové.

0/0
6.11.2011 20:01

Datel 15

Re: Konzervovaná rajčata?

velice trapná reakce 8-oRv Proč se hned navážet? Pátá cenová má být nějakou urážkou? Dejme tomu že mi to říkal na kurzu "feng švej".  Je to tedy urban legend? On mi to říkal přesvědčivě a měl z toho ohromnou srandu. Urban legend se většinou stávají kamarádům jejich kamarádů.

0/0
6.11.2011 21:35

Cens0r

Re: Konzervovaná rajčata?

To je zajímavý, že já na trhu většinou kupuji levněji než v obchodě. Vlastně jsem tam nekoupil ještě ani nic na srovnatelné cenové úrovni, natož pak dražšího.

0/0
6.11.2011 21:38

Arpád III.

Tato recenze se opravdu nepovedla

Odůvodnit tisíce výtek tím, že mi něco nechutná, že to nemám rád, že jsem čekal něco jiného atp., to vše ukazuje, že autorka absolutně neví, že cílem recenze je popsat recenzované dílo, nikoli podstrčit s nesmírným sebepřeceněním čtenáři vlastní choutky a nechuti (obvykle jsou čtenáři naprosto lhostejné). Zvlášť nejapná je výtka, kdy kniha vyšla. Ony se ty knihy s koncem sezóny farmářských trhnů nerozplynou: trhy budou napřesrok zas.  

Paní Michopulu se tak pěkně vrací její vlastní nejapnost, s níž hodnotila polní konzervy americké armády, u kterých prvním účelem opravdu, ale opravdu není potěšit mlsné jazýčky pražských dámiček. Tím ovšem nesoudnost autorky této "recenze" rozhodně omluvena není.

0/0
6.11.2011 18:00

vovák

Já bych spíše doporučil

kuchařku Jak se vaří u Šroubka od pana Karla a Berty Šroubkových. V době, kdy tuto kuchařku psali (1935), jiné než farmářské trhy neexistovaly a recepty jsou naprosto excelentní R^

0/0
6.11.2011 17:52

desert

nadpis

Teda nezlobte se, ale to je nadpis článku jak stehno. Furt čekám, kdy se bude vařit z much a ono furt nic...

0/0
6.11.2011 17:10

xychteen

Re: nadpis

Jj, taky jsem se vyděsil, že maj červi z EU další zastánkyni ;-D

0/0
6.11.2011 17:51

avar

Michopulu?

....omlouvám se : "přestaly být zajímavé"

0/0
6.11.2011 17:05

avar

Michopulu?

...aha, ta kdysi psala do nějaké gastronomické rubriky idnes. Po několika článečcích typu : "mouka je bílá a sype se,

voda teče, my máme mísu, je my se máme" přestaly být tyto informace nezajímavé. To, že vydala kuchařku mě ani nepřekvapuje. Je to jen prostým pokračováním předchozího. A teď obecně. Občas mám pocit, že některé recepty si někteří "autoři (ky)" jen vymýšlí, aby byly zajímavé, ale nerealizují je. Jedlé možná budou, pokud budou jedlé suroviny, když opomenu jejich kombinace. Více kuchařek od pejsků a kočiček přeji...

0/0
6.11.2011 17:03

vsudybylka1

Re: Michopulu?

především šéfredaktorka Apetitu, to ji myslím kvalifikuje dostatečně :-))

0/0
6.11.2011 19:46

hrcprcsalala2

Re: Michopulu?

Už má za sebou jednu úspěšnou kuchařku, co po vyprodání došla druhého, rozšířeného vydání. A co ty, pejsku? Nebo kočičko? Kdy ty přestaneš prskat kolem sebe a začneš jít příkladem?

0/0
6.11.2011 22:50

qwerty_qwertz

farmář?

sedlák, rolník, zemědělec, polnohospodář, hospodář, statkář, velkostatkář, záhumenkář, jezedák... a určitě jsem na něco zapomněl.... ale farmář? Co to je, to tu nikdy nebylo... wow!!!

+2/0
6.11.2011 16:48

Cens0r

Re: farmář?

A co ti na tom vadí? Čeština má stovky přejatých slov,.. to má být pokus o národní obrození číslo dvě? Místo elektřiny máme říkat mlno?

0/0
6.11.2011 21:43

mamina2

Re: farmář?

Mně třeba vadí, že tady se používá přejaté slovo, ačkoli čeština má dost svých slov. A vůbec spojení farmářské trhy je legrační, tady byly prostě odjakživa trhy a tam jezdili lidi z okolí prodávat svoje výpěstky. Nebyl to sice losos ani parmazán, ale zato to byly opravdu věci, které vypěstovali sami a v blízkém okolí.

0/0
7.11.2011 9:05

Doktor Redaktor

Co máte proti českým slovům?

Původní české "rozhlas" vám taky vadí? jsou jich celé spousty, nikdo si dávno neuvědomuje, že jsou to původní vytvořená česká slova. A je zbytečné je nahrazovat přejatými, o to se tomu, co se mu nelíbí "farmář", jednalo.

0/0
16.11.2011 13:51

nino.miguel

Re: farmář?

no to tve wow je taky ceske jako svine, ty jezedaku

0/0
7.11.2011 11:59

prazakm

Parmezán

Parmezán přímo nesnáším...

0/0
6.11.2011 16:34

Arpád III.

Re: Parmezán

A tím se chlubíte? To opravdu máte čím...

0/0
6.11.2011 17:19

vovák

Re: Parmezán

ono taky, když si představíte, že by pan předřečník snesl Parmazán, to by se asi dostal až do VIP zpráv na Primě!

0/0
6.11.2011 17:54

Cens0r

Re: Parmezán

No vidiš, a pro mě je to jeden z nejchutnějších sýrů....tisíc lidí tisíc názorů:)

0/0
6.11.2011 21:43

Mrs. Robinson

Mě se právě grafická stránka

jinak moc povedené knihy moc nelíbí a co mi vysloveně vadí je, když text receptu není na bílé stránce, ale na barevném podkladě a nejhorší jsou ty různé kostičky /vzor ubrusu...recept houbové rizoto/....to mi hodně vadí. Jinak kniha je opravdu moc pěkná...ale ta předchozí v 1.vydání se mi graficky líbila o moc víc.R^

0/0
6.11.2011 12:30

mushka.m

...

Na tohle bych peníze určitě nevyhazovala. Takových rádoby kuchařů je a jedinou jejich touhou je vydělat peníze. Ale Jamie Oliver napsal super knihu a je mi líto, že na ni peníze nemám - Jamie Oliver 30 minut v kuchyni. Prostě praktická příručka, jak se nezanedbávat a naučit se vařit rychle a dobře. Ještě jsem ji sice neměla v ruce, ale věřím, že mě nezklame.

0/0
6.11.2011 10:29

Dawemaster

Re: ...

Jamie Oliver je největší borec R^

0/0
6.11.2011 11:56

Mrs. Robinson

Re: ...

Knihu Jamieho jste neměla v ruce a věříte, že nezklame? A kn ihu o které se píše jste viděla a nebo to také házíte jen tak od boku? Ptám se proto, že upřimně nechápu, jak někdo může dát přednost Jamiemu před kuchařkou nabízející vaření z lokálních surovin. Rovněž poznámka o "rádoby kuchařích" je mimo mísu;-D;-D pokud neznáte profesní profil paní HM. Doporučuji velký rozhovor s HM v páteční příloze HN, pochopíte, že pokud je někdo odborník na jídlo a zkušená kuchařka, pak je to právě HM;-);-)R^

0/0
6.11.2011 12:35

ErikM

Re: ...

však Jamie taky nejradši nakupuje na farm. trhu

0/0
6.11.2011 14:52

1000101111001111

Re: ...

... "nabízí i třeba konzervovaná rajčata, parmezán nebo lososa" ...

.

Jistě. Typicky "kuchařka nabízející vaření z lokálních surovin" ...

.

Říkáte: "pokud je někdo odborník na jídlo a zkušená kuchařka, pak je to právě HM" a já nesouhlasím. Pokud je a byl někdo odborníky na jídlo a zkušenými kuchařkami, pak to byly a jsou naše babičky a mámy. Ty suroviny, které jsou v kuchařce dotyčné dámy zastoupeny se zde používaly celé generace a jestli chcete, mám zde několik starých kuchařek z poloviny minulého století - ta co jsem teď namátkou vzal do ruky má 650 stran, kde najdete tisíce receptů, které umí vařit z českých sezonních surovin. Jsou toho plné antikvariáty. A koncept farmářských trhů? Bože, ať se nikdo nezlobí, ale to zde existovalo staletí, paní HM nevynalezla nic nového. Jen to jinak pojmenovala.

0/0
6.11.2011 16:21

wrah

Re: ...

Paní HM nic nevynalezla, to je pravda. Jen přesvědčila zemědělce, že mají zvednout zadek a auto a dojet prodávat na trh. Což zanedbávali. Osobně si dost zeleniny koupím přímo na venkově, ale třeba posledně.. Zelí, tak 2kg hlávky za 10 kč? Krásné, čerstvé? Neberte to.

0/0
6.11.2011 16:58

mushka.m

Re: ...

Tak jsem si o paní, rádoby kuchařce přečetla, nemá ani kuchařské vzdělání, v žádné restauraci nepracovala, je to pouze novinářka, která umí zahrát na city lidí. Tyhle sebevědomý ženský, který se dělaj chytrý je na světě kopice a to, co předvádí ona, tak není nic světoborného. A recenze mě dostatečně přesvědčila o tom, že je to pouze kniha vydaná ne na základě vlastní zkušenosti, ale ona se pouze farmářů vyptávala?!?!?! Co to je za autorku kuchařské knihy? A ještě v tom má chyby. Nemám ráda tyhlety typy lidí a myslím, že nedokážou vytvořit nic pořádného.

0/0
6.11.2011 21:52

Kousavka

Re: ...

Přesně. Hlavně, že z lokálních surovin vaří italskou polévku. A kdypak že se v Čechách hromadně dlabala dyně? Dýňová polévka je americká. Takže se snaží do české kuchyně napasovat jídla, která tam nepatří. Když česká kuchyně, tak třeba bramboračka, bramboráky, švestkové knedlíky (nebo knedlíky s jiným ovocem), žahour  - to paní Michopulu nezná? Česká kuchyně se nemá za co stydět!! Lezou mi krkem rádoby světoví odborníci, co naši úžasnou kuchyni neznají!!

0/0
7.11.2011 9:16

Achille Volfoni

Re: ...

od Olivera mám pouze Jamie po italsku.....a můžu jen doporučit.Dělal jsem podle něj jehněčí maso a prostě paráda.Jednoduché a výborné recepty

0/0
6.11.2011 13:29

bezdukátů

Re: ...

Jamie je pravděpodobně jediný angličan co umí vařit. Takový jednooký králem

0/0
6.11.2011 17:19

Arpád III.

Re: ...

A Vy máte jistě očí, že nevíte, co s nimi.

0/0
6.11.2011 17:21

síma25

Re: ...

Pokud si knížky vybíráte primárně podle ceny: "Na tohle bych peníze určitě nevyhazovala", "a je mi líto, že na ni peníze nemám..." je mi Vás skutečně líto. Proč tady vytrubujete, že nemáte 460 Kč na knížku, kterou chcete? To se Vám na ni máme složit? A jak můžete vědět, že vás ta kniha nezklame, když jste ji ještě neviděla?

0/0
6.11.2011 21:18

mushka.m

Re: ...

Ano, přesně to od vás očekávám, že se mi na knihu složíte! A ráda bych ji měla do Vánoc, tak bych si urychleně přála částku poslat na můj účet: 123456789/1234;-D;-D;-D

Zřejmě jste nepochopila, co jsem tím chtěla říct. Prostě bych si ráda pořídila kvalitní kuchařku, která přináší něco zajímavého a nového na trh než abych si kupovala kuchařku, kterých je na trhu spousty a nestojí za nic. :-P

0/0
6.11.2011 21:32

hrcprcsalala2

Re: ...

Není nad to hodnotit kuchařky, které jste ani neměla v ruce. Ale hlavně že Nemáte ráda tyhlety typy lidí a myslíte, že nedokážou vytvořit nic

pořádného. Holt vy jste ve tvoření pořádného odborník. ;-D

0/0
6.11.2011 22:54

síma25

Re: ...

Pokud je pro Vás tak dramatický problém ušetřit pár stovek, že o tom musíte psát i do diskuzí na netu, máte myslím problém.

0/0
7.11.2011 10:43

mushka.m

Re: ...

Oooo to se omlouvám, že tady vůbec píšu. Jo, kniha Jamieho Olivera mě před několika dny tak nadchla, že jsem si posteskla, že si ji nemohu koupit..:-) Samozřejmě, pokud bych na ni peníze měla, opravdu bych si ji do toho knihkupectví šla nejprve prohlédnout, jestli mě reklama na ni pouze nenadchla zbytečně. To, že jsem to uvedla do diskuse, tak to byla jen taková emocionální výleva, která by se nestala, kdybych nenarazila na článek o kuchařce. Takže se všem diskutujícím omlouvám, že jsem jim zkazila jejich zážitek z diskusí...;-);-);-)

0/0
8.11.2011 18:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.