Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Motorový vozík lehce vytlačí vaše kolo do kopce. Podívejte se

Když v televizi pod záběrem finišujícího Lance Armstronga na Tour de France běžely údaje o jeho tepové frekvenci, rychlosti a dosaženém výkonu ve wattech, napadlo konstruktéra Marka Wangera, že se podobají výkonu bateriové vrtačky. Necelých 400 wattů. Druhý den už zkoušel prototyp tlačného vozíku pro cyklisty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BlueSmile

To je zase diskuze

Tady je zas vítězů Závodu míru... Víte Vy mistři světa, ono kolo je i na jiné věci než překonávání fyzických limitů. Většina z nás jezdí REKREAČNĚ. Já miluju jízdu na kole, ale nesnáším šlapat kopce, takže pro mě ideální věc.

0/0
15.1.2012 23:00

Mražená spermie

***

a když to jede z kopce tak se to nabíjí ?

0/0
9.1.2012 13:05

panHO

Re: ***

kdyby se to nabijelo tak by to pribrzdovalo u kola uz by to asi vadilo...

0/0
9.1.2012 14:33

Astaroth

Re: ***

Samozrejme jsi z kopce nikdy nepouzil brzdu ;-D

0/0
9.1.2012 16:21

.MichaL

Re: ***

Někdy pouzil, nekdy nepouzil - a montovat tam nejakej pocitac, kterej bude vyhodnocovat jestli ma/nema rekuperovat, by asi slo, ale cenu by to poradne nakoplo:)

0/0
9.1.2012 17:48

mana-žer

to je blbost

0/0
7.1.2012 23:40

Pěkný Nick

2007

5 let stará záležitost lupo ;-D http://www.youtube.com/watch?v=0Z8dFlVNrY8

0/0
7.1.2012 20:53

tdvorak

Instalace

Chybí  mi v článku popis, jak se ten motůrek vlastně aktivuje, čím se ovládá, Hledal jsem na fotkách, ale ničeho jsem si nevšiml. Má někdo tušení? Je to otočnej grip jako na motorce?

0/0
7.1.2012 19:56

Astaroth

Re: Instalace

Ridi se pres bluetooth iphonem/ipadem.

0/0
9.1.2012 9:21

tdvorak

Re: Instalace

To jako fakt? :)

0/0
9.1.2012 16:19

Astaroth

Re: Instalace

Samozrejme, plyn se pridava otacenim kruhu na dotykovem zobrazovaci.

0/0
9.1.2012 16:20

Mychal.B.

Vot těchníka balšája

Tažný vozík tlačí (viz popisky fotek) ;-D

Ale co, paní/slečna to možná jen slepě přejala od ČTK. Holt křišťálová lupa :-P

0/0
7.1.2012 19:55

poemcz

nastestí

to k nám na silnice nesmí...

0/0
7.1.2012 19:10

tdvorak

Re: nastestí

proč?

+1/0
7.1.2012 19:56

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: nastestí

aha... kdyz pustili tebe, proc ne vozik...? 8-o

+3/0
7.1.2012 20:07

PaulMA

Kolo

Když už mám kolo, tak šlapu a zdolávám vrcholy. Endorfíny se mi uvolňujou a já se cítím skvěle. ;-D Když budu chtít nešlapat, tak si sednu za volant a vyjedu si kopec i 5-krát.R^

+2/0
7.1.2012 16:45

Fanys

Re: Kolo

Jsou prostě na světě lidé, kteří musejí mít naprosto na všechno svůj názor a mají neodbytnou potřebu sdělovat ho zcela netečnému posluchačstvu....

+3/0
7.1.2012 17:04

ivoš

Re: Kolo

Na to snad má právo, ne?? Nikoho neuráží, jen si dovolil říct svůj názor. Vadí?

+1/0
7.1.2012 17:17

poemcz

Re: Kolo

přesně k tomu tu jsou diskuze aby lidé jako ty dělali co jsi právě napsal.

+1/0
7.1.2012 19:08

sekal

jste fakt dobrej - obdivuhodné...

:-/

0/0
7.1.2012 17:31

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Kolo

respekt... R^... jinak kdyz mas chut na pivo, taky si hned koupis cely pivovar...? ;-D

+2/0
7.1.2012 20:09

scifi

Re: Kolo

přesně jak píšeš, kolo je o kondičce o tom dát si do těla, o tom zdolat vrchol, také je o tom, přemoci sám sebe.

Pokud je někdo vepřo, knedlo, tak na kole nemá co dělat, jen ohrožuje provoz kolem sebe.

+1/0
7.1.2012 22:42

ricpic3

Re: Kolo

ano, přesně tak to funguje. A pokud je někdo moc starý/mladý, tlustý/hubený, málo výkonný atd, atd, prostě není podle tvého gusta, tak zakázat! A to nemluvím o tom, že existují lidé, kteří nedej bože používají kolo jako přibližovadlo do práce, školy, obchodu........ 8-o

+1/0
8.1.2012 21:05

hell365

Re: Kolo

Ve své nadutosti nechápeš, že někdo nemá na auto a kolo používá jako dopravní prostředek. Lidé jako ty zničili tuhle civilizaci ale ještě to netuší.

0/0
9.1.2012 11:04

PaulMA

Re: Kolo

Plácáš nesmysly kola jsou už teď mnohda dražší než auta!;-) Koukni na bazar co vše koupíš na čtyřech kolech do 10 tisíc!

0/0
9.1.2012 21:01

perme je a žerme je

Jo jo vzpomínka na staré doby

V 80 letech jsme na favouše pod sedla přidělávali motorky pro modely raketek,tenkrát stály kolem 3 korun.4,5V Baterka do mošničky na nářadí trochu zvonkového drátu,spínač na berany a jak se nám do kopce jezdio.Pravda sice to výkonu k nepomohlo,ale ten ten pocit když ti pod zadkem šlehaly plameny ,a ten zvuk,to člověka tak nakoplo,že se hned viděl vítězem Závodu míru.

+1/0
7.1.2012 15:52

D.E.S.

a proč si tedy ..

rovnou nekoupit elektrický skůtr ?

víc třeba tady http://www.hybrid.cz/tagy/elektricke-skutry

0/0
7.1.2012 13:47

ZeeZ1

Re: a proč si tedy ..

No nevim, kdyz na to kouknu, tak si hned vsimnu, ze na necem takovem si clovek moc nezaslape. Vy jste si toho rozdilu nevsiml ?

0/0
7.1.2012 14:08

TýpekzPostalu

Re: a proč si tedy ..

když si chce člověk zašlapat, tak nepotřebuje věc co ho bude tlačit

0/0
7.1.2012 14:13

ZeeZ1

Re: a proč si tedy ..

Tento pohon ve voziku za kolem, stejne jako jsou pohony primo na kole, jsou podpurne prostredky k tomu, kdyz se chce nekdo s nizkou fyzickou kondici nebo stary clovek, projet na kole.Nikdy jsem na tom nejel, ale predstavuju si to tak, ze po rovine a z kopce clovek normalne slape a do kopce to takovemu cloveku umozni netlacit kolo, ale nechat si pomoct od elektropohonu. Skutr je k necemu uplne jinemu.

0/0
7.1.2012 14:19

D.E.S.

Re: a proč si tedy ..

přeci si nebudu kupovat kolo za 20 tisíc a k tomu vozík za 10 tisíc, ve které je baterka jako kráva, skoro nebo možná i větší než do auta ?

0/0
7.1.2012 14:23

NewScream

Re: a proč si tedy ..

Tak to jde připojit i za kolo za 3000. Prostě pro lidi co nepotřebují nejnovější Shimano a rám z odlehčeného hliníku či karbonu. Navíc je to tedy "putovní", že to může využívat v rodině kdokoliv na své kolo. Pak to lze dát jako dárek atd. atd. prostě možností je mraky, jen fantazii...

0/0
7.1.2012 14:29

scifi

Re: a proč si tedy ..

když kolo tak na SRAMU :-)

0/0
7.1.2012 22:44

TýpekzPostalu

Re: a proč si tedy ..

To je docela zarážející. Když se dělaj autohybridy (podle mě je to strašně neefektivní), že se nedělaj motorky na eletriku. Takovýhle přibližovadlo, by mohlo být fajn.

0/0
7.1.2012 14:11

NewScream

Re: a proč si tedy ..

Dělají se různé kombinace kolo - skůtr/motorka - elektrický motor. Třeba tohle jsou krásné kousky i na pohled:

http://www.martinkral.sk/blog/2011/01/elektro-motorka-a-elektro-skuter-a-preco-nie/

http://www.alternativni-cyklistika.cz/ostatni/volkswagen-predstavil-skladaci-elektrokolo/

Ale problém je v tom, že holt baterka se nabíjí např. 6 hodin a ujedete na ní 43 km, není to nejrychlejší, v kopci ještě pomalejší... apod. Ale jasně své zákazníky si to najde.

Mě se tohle přídavné zařízení třeba líbí jak je v článku. Je to odnímatelné, při vypnutí to plní účel zavazadlového prosotoru. Prostě proč nezkoušet všemožné hybridy. Člověk si v tom množství třeba najde co by mu vyhovovalo.

0/0
7.1.2012 14:20

TýpekzPostalu

Re: a proč si tedy ..

Já mluvil o auto hybridech, kombinace elektřiny a spal. motoru : je to těžký, složitý (zřejmě to bude poruchový), výroba náročná na suroviny.

že se el. motorka bude nabíjet 6h. v tom problém nevidím. Dojez 40km, to problém je. Ale co sem čet článek o el. kolech, tak z něj vyplynulo, že ty oficiální mají malej výkon, málo voltů a tím pádem větší spotřebu.

Podle mě (toho článku) by neměl být problém sestavi něco co bude vážit 60kg, pojede 90km/h, a bude mít dojezd přes 100km a to už by stálo za úvahu.

0/0
7.1.2012 14:41

danhar1

Re: a proč si tedy ..

no spíš to bude tím že na patentech stojí výrobci spalovacích motorů kam by došli kdyby se vyrábělo něco co je mnohem levnější na výrobu než klasický spalovací motor a proto jsou ceny el. aut přemrštěné :-(

0/0
7.1.2012 16:02

danhar1

Re: a proč si tedy ..

i tak to bylo s lcd monitory aby se doprodali crt tak lcd byly také předražené

stejné je to teď s led tv a oled tv

0/0
7.1.2012 16:04

perme je a žerme je

Re: a proč si tedy ..

Nebo to může být pro neefektivnost..To vás nenapadlo.Nebo co třeba daleko horší vliv na ŽP.Ukažte mi co je levnějšího na výrobu než je spalovací motor?Elektromotor?Ano.Ale co zbytek elektra .Výroba baterie,kde proud do baterie vezmete? V elektrárnách? V jakých?Plynové,uhelné jsou neekologické,Jaderné,neekologické a nebezpečné.O větrných a solárních se raději nezmiňuji.Takže zbývá si elektřinu do pojíždědla vyrobit doma na rotopedu,že?

0/0
7.1.2012 16:22

danhar1

Re: a proč si tedy ..

no to by sme nesměli bydlet na planetě kde jde především o peníze ono by to šlo ale cesta je ještě daleká :-)

0/0
7.1.2012 16:36

perme je a žerme je

Re: a proč si tedy ..

Nešlo.Říká ti něco zákon zachování energie? Kvůli elektromotoru byť s vyšší účinností stejně musíš musíš spálit určité množství paliva.A znova kde to palivo vezmeš?Pro spalovací motor z fosilních paliv s nízkým využitím.Pro elektromotor, z fosilních paliv s vysokou účinností,ale přes další prvky"elektrárna,čas pro dobíjení,daleko vyšší cena ekologická zátěž pro vlastní uchování energie..."se dostaneš ke stejnému výkonu.Dokonce tvrdím a asi ještě dlouho tvrdit budu,že jakýkoli elektromobil nám škodí za 2 trabanty.

+1/0
7.1.2012 16:58

TýpekzPostalu

Re: a proč si tedy ..

do auta to je neefektivní, ale prskolety (motorka do 50cm3) budou již brzo pouze na el. , protože to je (bude) efektivnější ;-)

0/0
7.1.2012 16:42

perme je a žerme je

Re: a proč si tedy ..

Opravdu?Efektivnější?Dvě upravené rovnice.

Sp mot. palivo-motor rovná se výkon.

El mot. palivo-elektrárna-převaděč-uchování energie(což je palivo) rovná se výkom.

Je to hodně zjednodušené,ale je to tak.

U el motoru převádíš palivo na palivo.Tak co je efektivnější?

0/0
7.1.2012 17:15

TýpekzPostalu

Re: a proč si tedy ..

je to hodně zjednodušené. Každopádně elektrárna to palivo promění mnohem efektivnějc, než něco malého (nic na porovnání mě zrovna nenapadá, ale princip je jasný). Převaděče (baterky) se vylepšují dost velkým tempem.

Momentálně je teda benzín efektivnější, ale pomalu se to začíná obracet. Třeba v čínských městech je údajně el. skůtrů jasná převaha.

0/0
7.1.2012 18:36

danhar1

Blbost

hrozná blbost není nad elektrokolo a baterii umístěnou přímo na rámu

+1/0
7.1.2012 13:04

TýpekzPostalu

Re: Blbost

Elektro kola mají nevýhodu, že musejí mít malý výkon, kvůli zákonům. Třeba to jde takhle obejít.............

0/0
7.1.2012 13:21

danhar1

Re: Blbost

nejde to v článku je take napsáno že to je omezeno na 30 km/h

jedině to upravit

0/0
7.1.2012 15:47

tdvorak

Re: Blbost

Nasázet do úložnýho prostoru pár autobaterií a motůrek vyměnit za něco silnějšího. Třeba udělají nejakou sportovní variantu, jen pro uzavřené dráhy a soukromé pozemky :-)

0/0
7.1.2012 19:58

Dawemaster

Lol

A když si za to kolo zaháknete naftový agregát,tak to dokonce bude děla "brm,brm" jako motorka a můžete si připadat jak na hárleji....omg to jsou vynálezy...;-D;-DRv

+1/0
7.1.2012 12:51

ušelis

má to smysl ???

Tohle už nemá s cyklistikou nic společného!! Cyklistika je o překonávání sama sebe, a ne aby mi to něco ulehčovalo...

Jo a 150kg lidé nemají na kole co dělat ! Ohrožují sami sebe, ale i ostatní účastníky silničního provozu.

Ti Amíci však jsou asi "Jiní" a musí mít něco speciálního :-)

+1/0
7.1.2012 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.