Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mezi svářečkami jednoznačně vítězí invertor nad transformátorem

Domácí elektrickou svářečku koupíte v hobbymarketu za dva tisíce korun a méně. Mezi kutily ale jednoznačně vítězí takzvaný invertor. Je lehčí, nabízí snadnější práci, ale je dražší. Dobrý invertor pro domácí použití koupíte už za pět tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Santa1

MIG/MAG problém s lahví vyřešen?

Dneska mi přišel leták z jednoho hobbymarketu a tam nabízejí něco jako MIG/MAG svářečku, která nepotřebuje plyn. Drát je něčím plněný a vytváří si tak vlastní ochrannou atmosféru. Má s tím někdo zkušenosti?

0/0
29.2.2012 14:35

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: MIG/MAG problém s lahví vyřešen?

Já svařuju transformátorem.

0/0
29.2.2012 14:39

Santa1

Re: MIG/MAG problém s lahví vyřešen?

Tož to já též a nedám na něj dopustit. Telwin Utility, dával jsem mu týden a mám ho pomalu 10 roků, nepočítaně elektrod hned po sobě, žádný problém. Ale jsou prostě věci, které uděláte jedině COčkem (MIG/MAG).

0/0
29.2.2012 19:06

Jozifek

...

...nic ve zlém, ale Fronius je Fronius...

+1/0
25.2.2012 19:04

Smradlavej čmoud z komína

problém není v transformátoru

ale v tom že nemá usměrňovač, zatěžovatelnost se zlepší ventilátorem

mimochodem, výkon v ampérech :-/

0/0
23.2.2012 1:04

karelka3

Na to naše svařování doma

ve většině případů stačí i blikačka za dva tisíce. Už mě dvakrát pomohla v dost závažných věcech. Ovšem u manželky je to naprosto zbytečná věc.;-)   Jen mi chlapi sehnali ,,pár,, elektrod. Jsem rád, že ji mám.R^

+1/0
19.2.2012 22:39

dracekv1

..

Mám triodyn, jestli pak někdo ví, co to vůbec je ;-D

0/0
18.2.2012 22:01

entony13

Re: ..

To se asi přívodní dráty do baráku zmítají :-). Před inventory jediná slušná svářečka.....Přepínání hvězda trojúhelník a svařuje se, jen ta váha, ale stačilo pár chlapů na přemístění

+1/0
18.2.2012 22:41

dracekv1

Re: ..

Mám jí na kolečkách, takže ve dvou v pohodě ;-D

0/0
19.2.2012 8:50

karelka3

Re: ..

už jsi chladil kleště v kýbli s vodou? ;-)

0/0
19.2.2012 22:41

kopefra2

Re: ..

Měli jsme kdysi triodynu v práci. Váha obrovská, ale výkon také. Kostra připojená k ústřednímu topení na dílně, když se svařovalo o kus dál, popotáhl se jen kabel s kleštěmi, svařovaný automobil se ukostřil pajcrem k topení..... To byly časy..... :-)

0/0
2.3.2012 10:30

ujko.straka

Levné nebrat

Osobně mám už 4 rokem KITin 150 TIG LA. S kabelama 25mm a samostmívací kuklou vyšla okolo 10 tisíc. Funkce HotStart, ARC Force a Anti Stick jsou k nezaplacení pro domácí lepení a popruh přes ramenou jsem už taky x krát využil. Předtím jsem lepil kde čím kdo mi co půjčil ale tohle je trochu jiná dimenze než staré trafa nebo invertorky za 4 litry i s kabelama :-) Jsou věci na kterých se šetřit nemá a toto si myslím je jedna z nich.  Jinak doporučuji pročíst server www.svarinfo.cz kde jsem před nákupem pochytal spousty vědomostí a dost mi to potom pomohlo s výběrem.

+1/0
17.2.2012 20:37

Dawemaster

Dodatek

Ještě jste zapomněli takovou drobnůstku...svařovat smí jen člověk starší 18 - ti let,který má platnou lékařskou prohlídku a který prošel svářecím kurzem pro danou metodu svařování. Kdo tohle nemá,zahrává si se zákonem a v případě vyhoření baráku mu pojišťovna neproplatí ani korunu a ještě bude rád,když ho nezavřou..... Svářečky jsou sice volně prodejné (jestli se tomu dá říkat svářečky,protože to co je v nabídce hobbymarketů, jsou spíš jen směšné karikatury opravdových svářeček) ale aby jste mohli svařovat,musíte mít svářečák...no nemusíte ale až se něco stane tak si to odnesete i s úrokama ;-)

0/0
17.2.2012 19:48

habr

Re: Dodatek

Leckomu stačí svařák.

Nelobuj tolik za svářečský školy.

0/0
17.2.2012 20:56

Martin Soušek

Re: Dodatek

Nesmysl.

.

Komerčně možná ano. Ale na svém pozemku se můžu třeba stavět na hlavu. Podle jakého zákona je potřeba mít nějaký cár papíru?

.

Nic takového neexistuje.

0/0
17.2.2012 22:26

ununun

Re: Dodatek

a sakra! a na vaření doma taky potřebuju zdravotní průkaz? já jenom, abych se z tý večeře neotrávil...

+2/0
17.2.2012 23:09

Hnev lidu

Re: Dodatek

že by zapomenutý relikt socialismu ? Pokud svařuju plynovod tak prosím, ale na doma ať si každý trhne nohou.  Na zapálení svíčky taky potřebuju zkoušky ? Jen se ptám, aby mě pojišťovna nechtěla krátit plnění :-P

0/0
18.2.2012 8:09

Ardan

Re: Dodatek

No ona ti ho krátit bude pokud hasiči do protokolu napíšou že se ti to povedlo zapálit při svařování.

0/0
18.2.2012 10:37

computer

Re: Dodatek

Myslíte si, že bych měl mít pro práci na své zahradě i úspěšně složený kurz pro trhání jablek?

0/0
18.2.2012 14:28

radim36

Re: Dodatek

Nesmysl.

Svařování doma je stejná hobby práce jako třeba řezání dřeva. Musí se jen jako při každé práci dodržovat bezpečnostní předpisy. Když se nedržují a něco se stane, je pak skutečně průšvih.

Nesmí se jenom bez příslušných svářečských papírů svařovat vyhražená zařízení, kde je pevnost svaru kritická pro nějaký průšvih. Třeba tlakové nádoby a tlaková zařízení obecně, příslušné díly dopravních prostředků , zvedacích zařízení jako výtahů, kladkostrojů.....

+1/0
18.2.2012 15:03

Roman37a

Re: Dodatek

S podobnejma chytrolínama jsem byl na kurzu. ZE-1 a ZG-1 před dvaceti lety. Všechno věděli, všechno znali. Pak sem ze západu přišly nádherné lehké svářečky a tito blbci si mysleli že když je to malé, tak je to k ničemu. Potřebovali za sebou tahat 80 kg vozejk. Důležité je pochopitelně jestli je svářečka schopná materiál roztavit a to je každá. Takže nech si kecy.... A svářečák? S tím si utři ...... Od sváření chytne barák málokdy. To už spíš od Adventního věnce.

+1/0
19.2.2012 8:00

My.WinCleaner

Re: Dodatek

Materiál roztavit, jak požaduješ, je jistě schopna téměř jakákoliv svářečka. Zásadní je to, jestli dovede i udělat požadovaný svár s určitou elektrodou, ne jen materiál propálit. S tím už je to horší. ;-D

0/0
19.2.2012 20:46

welserovi

lze svařovat i s elektrocentrálou?

Koukám, že je tady samej odborník a tak se zeptám zcela laicky: Lze svařovat i s elektrocentrálou? resp. s centrálou, která má udávaný výkon 1,9Kw?

Neumím si zpočítat ty proudy a příkony...

Nic jiného na zahradě nemáme a svařovat potřebujeme.

0/0
17.2.2012 16:10

Santa1

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

Na to se dá říct jediné - je potřeba zvažovanou kombinaci vyzkoušet. Pokud už máte nějakou svářečku, tak ji vzít do krámu s centrálami a vyzkoušet to. Na štítkové údaje elektrocentrály bych se rozhodně nespoléhal.

0/0
17.2.2012 16:17

929

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

Co je na tom potřeba ověřovat? 1,9kW centrála utáhne tak rychlovarnou konvici nebo vrtačku, takže stačí odpovědět ne, neutáhne.

0/0
17.2.2012 16:30

Santa1

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

Nemyslel jsem jen tuto centrálu, ale jakoukoliv bych doporučoval opravdu vyzkoušet s konkrétní svářečkou, dříve než nějakou centrálu koupí, protože štítková hodnota není zárukou téměř ničeho.

0/0
17.2.2012 16:57

welserovi

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

centrálu mám, svářečku nemám.  Jinak díky za reakce.

0/0
17.2.2012 18:07

Santa1

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

Pak by mohlo být řešení, vypůjčit si někde přímo svařovací soustrojí, viz třeba zde: http://www.triodyn.com/stranka.php?id=produkty - SVAŘOVACÍ SOUSTROJÍ pro svařování obalenou elektrodou v terénu a v místech bez přípojky el.proudu. Soustrojí WGA jsou doplněna pomocnými generátory pro osvětlení a ruční elektrické nářadí.

0/0
17.2.2012 20:28

Hroznej puberťák

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

S takhle slabou centrálou bych to ani nezkoušel, ty údaje bývají nadsazené. Jinak něco málo k tomu použití s centrálou je např. tady:

http://svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2006062203

0/0
17.2.2012 16:25

xBaHnO

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

Cim? Invertorem ne, s velkou pravdepodobnosti ho odpalite. Trafem mozna, ale tak 60A dvojkou elektrodou. Na branku nebo plotovou kunu by to stacit mohlo.

0/0
17.2.2012 17:51

welserovi

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

Konečně nějaká skoro kladná odpověď. Dobrá, zapomenu na invertor a budu se zajímat o trafa.  Přesně jak píšete, potřebuju to na branku a plot.

0/0
17.2.2012 18:09

Santa1

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

Zkuste si svářečku nejdřív někde půjčit, až pak něco kupovat. Nejspíš to v kombinaci s tou centrálou opravdu nepůjde.

0/0
17.2.2012 20:16

ununun

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

možná by bylo jednodušší vzít aku, vyvrtat dirky a chytit vrutama (tex) :-)

0/0
17.2.2012 23:14

radim36

Re: lze svařovat i s elektrocentrálou?

Může, pokud  za prvé centrála má přišlušný potřebný výkon, svařovací proud krát špičkové svařovací napětí pro danou elektrodu, které je obvykle  mezi cca  30 až 50 volty, svařovací proud od 20 po těch řekněme 150 ampér.

A pokud za druhé centrála má rychlou regulaci, protože při svařování se potřebný výkon mění skokem od od 200 - 400 watt naprázdno po plný svařovací výkon a zase zpátky. Při pomalé regulci centrála nestíhá při zahájení svařování dodat potřebný výkon a při ukončení svařování naopak skokem zvýší napětí, což obvykle odvaří invertor.

+1/0
18.2.2012 12:46

togo

svářečka na hliník

to mě se doma už dva roky válí nová nepoužitá svářečka na hliník TIG 200P ACDCvčetně bohatého příslušenství kdo by ji za půlku koupil ať se ove na sedum-dva -čtyři 885675

0/0
17.2.2012 14:59

Hroznej puberťák

Re: svářečka na hliník

Kolik je ta půlka? Ceny ve kšeftech mají docela rozptyl... A ještě kde by byla k vyzvednutí.

0/0
17.2.2012 16:02

togo

Re: svářečka na hliník

půlka by byla patnáct, ale je to i s kuklou, spoustou elektrod, lepšíma kabelama, keramickým hořákem, ventilem na lahev, vše nové. místo Pardubice občas Praha nebo nějaká dohoda

0/0
17.2.2012 16:32

D.E.S.

jen bych tady doplnil ..

že alfou a omegou je taky kukla, tedy sklo které tam máte. Pokud tam máte hodně tmavé sklo, vidíte houby a taky houby svaříte. To je u hobby svářeček naprosto běžné.

0/0
17.2.2012 14:09

sharkcom

ilustrační fotka

Tak to je pecka, maník s COčkem a bez rukavic... Hm... 8-o

0/0
17.2.2012 14:06

Santa1

Re: ilustrační fotka

I kdyby se nespálil dotykem na nějakou žhavou část nebo na něj něco nestříklo, parádně si spálí kůži dosti tvrdým UV zářením. Osobně mi na to stačil kousek nekryté kůže mezi rukavicemi (obyčejnými) a montérkovou blůzou, od té doby vím, proč se vyplatí používat svářečské rukavice, které se dělají tak dlouhé.

+1/0
17.2.2012 14:16

adelait

Fotka k příspěvku .

Proč nám tu ukazujete "COčko" to neumíte najít ani pořádnou fotku ????

0/0
17.2.2012 12:44

bojimbojim

Re: Fotka k příspěvku .

R^

0/0
17.2.2012 12:55

tdvorak

Re: Fotka k příspěvku .

Copa najít, ale platit se musej takový fotky. A né málo.

0/0
17.2.2012 17:43

romanv

invertor

Pokud mohu doporučit - invertory firmy Omicron. Naprosto v pohodě snesou i použití ve stavební firmě - máme dva kusy ve firmě - vydrží vařit celou směnu aniž by se přehřály

0/0
17.2.2012 12:16

Hnuti.za.samostatný. Kocábostán

Taky jsem si koupil svářecí trafo...

...za pár stovek v hobby marketu a jeho největším průšvihem bylo, že ani omylem nedokáže svářet udávaný průměr elektrod - 2,5 milimetru ani omylem, chytá se jenom s nejmenším 1,6, ale na to lepení doma to jakžtakž jde - každopádně už bych do toho nikdy nešel.

0/0
17.2.2012 12:12

dvakratzabanovanylajos

Re: Taky jsem si koupil svářecí trafo...

levne koupeny, dvakrat placeny. to proste plati, uz jsem se o tom taky parkrat presvedcil.

0/0
17.2.2012 16:06

radim36

Re: Taky jsem si koupil svářecí trafo...

Podívej se dovnitř, vyčisti všechny spoje, dotáhni šroubky na kontaktech, očisti svorku na zemnicím kabelu i kleště na elektrody, při svařování pečlivě čisti místo, kde zemníš i místa, kde budeš svařovat , očisti taky kontakt, drát,  na elektrodě, nepoužívej kvůli úsporám levné čínské šmejdy nebo 30 let staré elektrody, které kdysi za socíku otec znárodnil ve fabrice...., sežeň si odřezky a aspoň pár hodin se na nich uč.....

Pokud to i nadále půjde blbě, pak teprve je problém ve svářečce a bude třeba hledat rady u odborníků....

+1/0
18.2.2012 13:15

Wally_gt

Korektor

Ve zprávě, na kterou není moc času, můžou být chyby, Tenhle článek ale nebyl psaný pod tlakem.

Ve větě "Prodávají se elektrody se kterými lze svařovat střídavým proudem (tedy trafem) nerez." trochu chybí čárka.

"Většina trafosvářeček svařuje pomocí střídavého proudu, je tedy vybírat elektrody pro střídavý proud. Jsou hodně těžké, uvnitř najdete klasický transformátor s primárním a sekundárním vinutím." - asi nám vypadlo jedno sloveso a druhá věta vypadá, jako by říkala, že elektrody jsou těžké.

Ale jinak hezké a redaktor se snaží a v hodinách nezlobí. :-)

+1/0
17.2.2012 12:06

xs123

TIG bývá z Číny

tak si dejte bacha, ať vás to nezabije.

0/0
17.2.2012 11:18

radim36

Trafo má jedinou výhodu.

Je možné ho uložit do garáže nebo na půdu a 50 let na něho třeba i zapomenout. Pokud tam není přílišvlhko, tak ze 50 let se může vytáhnout, vyčistit a dotáhnout kontakty a vaří stejně dobře jako předtím. Zvláště pokud to je kvalitnější trafo s měděným vinutím, ty s hliníkem budou horší.

Elektronika stárne, i když se nepoužívá. Z nekvalitního invertoru je elektronický šroti, už za 2 - 5 let, z hódně kvalitního a drahého tak za 10 - 20 let. Déle nejspíš nevydrží.

+2/0
17.2.2012 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.