Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát nařizuje revize kotlů, souseda topícího odpadky ale asi nedožene

Revize kotlů se budou povinně provádět od roku 2016 a budou je muset absolvovat i majitelé kotlů splňujících předepsané emise. Na druhou stranu přiznává ministerstvo životního prostředí, že bojovat s lidmi, kteří pálí v kotli odpadky, je velmi obtížné. Papíry mohou mít v pořádku. Ale ke kotli nikoho nemusí pustit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dekar

svinstvo !

0/0
24.3.2012 23:12

avg

To je zase buzerace poctivých lidí.

EURv

0/0
6.3.2012 16:14

katedrál

Je to tak těžké pochopit ?

Lidi budou topit tím, na co mají peníze ! Já (blbec), jsem si kdysi taky pořídil elektrokotel a teď (v penzi) to topení prostě nezaplatím! A nečoudí a nesmrdí to a je to maximálně pohodlné, ale drahé jako Milka .... !

0/0
29.2.2012 5:01

krkna

ROPÁCI !!

Je divné, že povinná technická kontrola auta je v pořádku. Copak tohle je něco jiného? To opravdu nikomu nevadí, že jim soused čmoudí pod nos, že astmatické děti dýchají ty hnusy? To už jsou opravdu všichni tak zblblí a samolibí? To co naše vláda hodlá zavést, není sice zcela ideální, ale aspoň něco. Nám sousedí zatápí pod nos dnes a denně a příjemné to teda není. Je nutné zavést nějaké opatření, ale taky je nutné, aby to stát finančně podpořil formou přímé dotace. To, že na to někteří nebudou mít je smutné, ale proto nemusí trpět ostatní. To nikomu nevadí, že tady jezdí auta bez technické?? Když takové auto způsobí škodu, tak bude to někoho zajímat, že majitel na kontrolu neměl peníze?? Ti co mají plynový kotel, dělají revize a servis ve stejných intervalech a taky žijí, tak proč by kotlíkáři měli mít vyjímku? Konečně se pro kotle na tuhá paliva zavede to, co mají plynové kotle a je to v pořádku. Stát má povinnost chránit ovzduší a tím i kontrolovat kvalitu kotlů.

0/0
27.2.2012 9:04

Montgomery

Re: ROPÁCI !!

Takže chudší lidé mají podle vás v zimě zmrznout? Nevím, čím topíte, ale ani plyn a elektřina není žádná ekologie. Jenom se ten bordel realizuje někde jinde.

Dotace? Tu dostanete maximálně jednou a za deset let, až ten zázračný kotel doslouží už budete muset nakupovat za své. Nehledě na závazky, které se k této dotaci jistě budou vázat.

Ušetříte na množství paliva? Ale kdeže ;-D Budete v moci monopolních dodavatelů specifiských paliv (zrnitost), kteří toho jistě okamžitě využijí (masivně zdraží). Nehledě na to, že je celkem nereálné sehnat potřebné množství takto specifických paliv pro všechny teoreticky uvažované domácnosti.

Astmatické děti jsou mimo topnou sezonu OK?? Auta jim nevadí??

0/0
27.2.2012 20:57

reformníejakulace

zvrhlý stát

Občané fyzické osoby budou šikanovány revizemi kotlů a povinností nákupu nového, aby nevypouštěli moc CO2 atd., zatímco právnické osoby, které budou produkovat toxické jedy nebudou muset platit emisní povolenky a vadit to nebude. Neuvěřitelný výsledek práce podplacené partičky zvané poslanecká sněmovna.......;-O

+2/0
21.2.2012 21:01

josefl

Re: zvrhlý stát

Podplacená partiča? Spíš zločinecké spolčení.

0/0
22.2.2012 22:01

Marťan

Jak chcete vysvětlovat...

...cigánům, bezdomovcům a podobným, že si mají dřevo na topení nachystat 2 roky dopředu, aby řádně proschlo?

Teď si klidně topí tím, co právě najdou, uřežou nebo ukradnou.

To jsem moc zvědavý, jak si s tím naši Úředníci a ekoteroristé poradí! ;-D

+3/0
21.2.2012 9:01

Štvavá vysílačka

Re: Jak chcete vysvětlovat...

Říci romovi, že jeho komín vypouští černý dým, si snad nikdo rozumný nedovolí ;-)R^

0/0
21.2.2012 12:16

Jana11

Pro podporu ekologického vytápění

Se zvýší DPH na uhlí tak, aby stálo o 50% více. Dále se zvýší DPH na ostatní typy vytápění a zruší emisní limity továrnám.

Ke kontrole účtenek - na chalupu nakupujeme uhlí tak jednou za 5 let, dřevo máme ze stromů ze zahrady, od ségry, od sousedů. Teď dokoupíme uhlí, abychom měli na další léta, než ho zdraží o těch 50%. I ti, co topí ledasčím, občas kupují uhlí, takže účtenku snadno doloží. Resp. kvůli teplocitnému papíru si ji okopírují a nejlépe několikrát a rozdají svým známým. Případně koupí na aukru :-).

+1/0
21.2.2012 8:42

dropa

Re: Pro podporu ekologického vytápění

A prachy se hned točej...:-) :-( Rv [>-]

0/0
21.2.2012 10:00

Štvavá vysílačka

Moc bych se přimlouval, ať ty nový kotle jsou počítačem spojený

na předsedu uličního výboru ;-)

+2/0
21.2.2012 1:07

Alois Blažko

Může za to DRAHÝ PLYN!!!

Snad se vracíme do doby bolševismu, do dob udavačství a omezování vlastního soukromí. Z mého pohledu je to jednoznačně ZÁKON PŘIPRAVENÝ asociály z RWE a ČEZu!!!!!! Hanba jimRv

0/0
20.2.2012 23:13

Smradlavej čmoud z komína

Re: Může za to DRAHÝ PLYN!!!

problém je právě v tom, že tohle není soukromí, vzduch není soukromý (zatím), rozhodně je potřeba regulace, ale pravda že tohle je opět blbě

0/0
23.2.2012 0:55

mamsrb

Re: Může za to DRAHÝ PLYN a levná fotovoltaická elektřina

Zákon zcela určitě neiniciovaly ČEZ a RWE. Je to jen reakce státu na Moravskoslezský sociálně demokratický povyk na téma "státe udělej něco s ostravským ovzduším". A stát, zde prezentovaný Chalupou připravil tento zákon. Navíc ostravským slíbil nějaké peníze na nákup nových kotlů. Takže Váš děkovný dopis adresujte místní ČSSDKSČM.;-D

0/0
26.2.2012 12:38

Já to nebyl, já to nebil!

Smrádek ale teploučko!

Nic víc bych za tím neviděl. Tady až na to, že to vládní kalousci neustálým zdražováním všeho ještě podporují ;-)

0/0
20.2.2012 19:32

jmhad

BLBOST

topím jen dřevem a každý takový ví,že když zatápím a než se ohřeje komín,tak je kouř tmavý.Zejména,když je na polínku kůra.Už jeden blbec si na mě anonymně stěžoval na SNB,ale příslušník byl rozumný,také topí dřevem.

+3/0
20.2.2012 19:30

jan.banos

Re: BLBOST

Kdo ví jaký bordel letí z motoru startujícího auta, nafťáka.

Jinak kamna se zahřejí vcelku rychle.

+2/0
20.2.2012 19:56

KOMON

Re: BLBOST

no já třeba na noc kamna úplně zavřu,poněkud dehtují a příde mi že tam nejdřív vznikne dřevěný uhlí kerý pak pomalu hoří :-) a kouř je trochu tmavší,ale po čuchu poznáš dřevo na 100% hned

0/0
20.2.2012 20:56

habr

Re: BLBOST

Ale jen pro pořádek - píše se již rok 2012 - SNB

0/0
20.2.2012 21:24

Štvavá vysílačka

Re: BLBOST

Když vidím ty roztlemený Grebeníčky, filipy s jejich b týmem v oranžových trenclích, tak se to SNB co nevidět vrátí... Puke

+3/0
21.2.2012 1:13

František.Sokol

Stát nemá autoritu, nahrazuje ji buzerací

Stává se tak národním sportem, jak obcházet zákony. Kotle jsou výmluvným příkladem. Dál se budou pálit petky, ostravské rakety, Bursíkovy brikety anebo vyřazené pneumatiky, jen přibude kotlů s výkonem do 10 kW .

+3/0
20.2.2012 18:02

dropa

To se to hezky nařizuje a buzeruje šmahem,

ale co se tahle podívat na "zoubek" těm co sem vozí odpad z celé unie "ke zpracování" a jako na potvoru samo chytne...

Jinak co brání zaměřit notorickému topiči odpadků toxický kouř  a pěkně napálkovat pokutu již nyní? Rv [>-] 

Ale to by se nanapakovalo tolik ouřadů.:-(

+2/0
20.2.2012 17:52

modrý pták

Je neskutečné...

že tuhle všivárnu vymyslel ministr za ODS, kam se se.e Bursík s BiomasouRvRvRv

+2/0
20.2.2012 16:35

klatu

Stát se nemá

do takovýchto věcí vůbec plést.Takové vyhlášky či zákony o ovzduší vypadají na první pohled bohulibě,ale vždy se ukáže,že ten,v jehož zájmu a na jehož ochranu vznikaly (lépe řečeno ten,jehož zájmy se tvůrci zašťiťovali) je nakonec tím,kdo je daným zákonem či vyhláškou svázán,omezován a otravován a ještě ten celý úřednický cirkus kolem jejího prosazování platí prostřednictvím svých daní.

Řešení je naprosto jednoduché:takové zákony ani vyhlášky nevydávat.

A co potom,řeknete si,co si počnete bez vyhlášky,pokud se třeba Vám nelíbí čistota ovzduší ve Vašem okolí?

Obraťte se na soud.

+2/0
20.2.2012 16:10

zeraf

Re: Stát se nemá

Za tím jsou v pozadí určitě chytráci z Bruselu, to je jak to, že Ti budou i určovat jaký dům si po roce 2020 postavíš, aby byl co nejšetřnější. A v roce 2025 ti vyhláškou určí čas, ve kterém budeš moct jít na velkou, aby docházelo k rovnoměrnému čištění vod.:-P:-P:-P

0/0
20.2.2012 19:59

ajmi

Re: Stát se nemá

On stačí v současnosti zákaz žárovek,těmi úspornými si můžu pořádně svítit až po nějaké chvíli,nemají příjemné světlo,vadí jim časté zhášení ap.Hlavně,že se na tom někdo napakoval.

0/0
25.2.2012 16:21

Smradlavej čmoud z komína

Re: Stát se nemá

soud se na vás z vysoka vy..re a rozhodne leda tak ve prospěch bordeláře, že je to jeho právo a svoboda otravovat vzduch

0/0
23.2.2012 0:52

mlada_fronta

Dokud se nebude provádět objektivní měření

kdy na zavolání přijede hygienik s analyzátorem, který na místě provede měření s platností soudního důkazu a PČR na místě uloží penaltu v desítkách až stovkách tisíc, nezlepší se nic.

---

Z technického hlediska detekovat toxické zplodiny nedokonalého spalování plastů, zbytků potravin, nebo jiných svinstev, již není dnes nic složitého. Chce to jen politickou vůli.

+3/0
20.2.2012 15:48

František.Sokol

Re: Dokud se nebude provádět objektivní měření

Jenomže hygienik s analyzátorem potřebuje, abys ho pustil ke komínu, což nemusíš.

Další problém, než si hygienik připraví fidlátka a dostene se ke komínu, Ty zatím oheň pořádně rozfajruješ, máš spáleno a hygienik tak naměří nulu. Měření stojí kolem 12 tisíc a zaplatí to měření stát. Takže hygienik je pro srandu. Je to jenom malé hygienické strašidlo.

0/0
20.2.2012 18:07

zeraf

Re: Dokud se nebude provádět objektivní měření

Na to nemusím být hygienik - máme chalupu na kopci a poznám, kdo čím topí. Osobně mám dost často chuť jít dotyčným paličům strčit jejich tupou palici k jejich komínu, aby museli jednou čuchat to co já.:-/:-/

+1/0
20.2.2012 20:02

kopefra2

Já nevím

co by mi chtěl takový kontrolor kontrolovat, když mu povím že žádný kotel nemám a ten kouř z komína že je z digestoře, jelikož manželka smaží řízky?

+1/0
20.2.2012 14:47

libedejroznec

Re: Já nevím

..já nemám kotel.. jen ve sklepě zkouším novej typ proudového motoru.. ;-D

0/0
20.2.2012 14:54

Potíárač zlořádu

Re: Já nevím

Normální otevřené ohniště

0/0
20.2.2012 14:55

libedejroznec

Re: Já nevím

a nebo ;-D

0/0
20.2.2012 14:57

Potíárač zlořádu

Re: Já nevím

především to zkuste udržet v hlavě do příštích voleb a nevolte nikoho z té sebranky, které za vaše peníze vám tyhle nesmysly nařizuje.

+4/0
20.2.2012 14:55

kopefra2

Re: Já nevím

Problém je, že do kategorie sebranky patří všichni od leva do prava. :-/

+7/0
20.2.2012 15:02

BUSSMAN

Re: Já nevím

Slušný člověk netopí bordelem a nedělá si z tohoto srandu,bylím na vesnici na východním okraji,a když si taková socka na návětrné straně zatopí,nemůžu větrat,ani vylézt na zahradu.Většinou se tutově jedná o bývalé nebo i současné soudruhy,ti podnikavější si nechávají dovést odpad z výroben nábytku,je to věc.Dost často jezdím po německu,tam se mi ještě nepovedlo zaznamenat typycký český chemický smrad.Jak to sakra ti němci dělají - asi jsou jiní.U nás je vše složité,a zákonodárci jsou pouze/až na světlé výjmky/velkovýrobci problémů.Je to na panáka,ale to by člověk furt musel pít aby to zvládl se zdravou myslí.[>-]EU;-D

0/0
20.2.2012 20:50

Desttro

Tohle je hloupost

- Stát chce především regulovat "černá paliva" alias známý dovoz dřeva a uhlí z polska či slovenska bez daní.

- Stát potřebuje vybrat další pokuty.

Je to hloupost něco takového si neumím v praxi ani představit, moc to fungovat nebude. Tepelný nad deset má polovina krbových vložek. Určitě to zachvilku sníží na 5 kw protože lidi budou bordelem topit v menších kamnech. Je to začarovaný kruh.

4REV

+2/0
20.2.2012 14:47

KOMON

Re: Tohle je hloupost

kolik dřeva se u nás prodá s daní ?;-D

většinou na to nikdo papír nepotřebuje a je-li to normální prodejce je toho víc jak 3/4 bez papírů....

+1/0
20.2.2012 14:54

jan.banos

Re: Tohle je hloupost

Papír je potřeba max na zatopení v tom kotli.

Až si to budu moci odečíst z daní, budu papír požadovat.

0/0
20.2.2012 20:19

KOMON

Re: Tohle je hloupost

jj souhlas,a ani na ten zátop není papíru třeba,topím nonstop,dobrý kamna přez noc nezdechnou :-)

0/0
20.2.2012 20:53

mlada_fronta

Na tohle pomůže jediný - paušál za odvoz domovního odpadu

a to ze zákona a všude, na každou osobu přihlášenou v baráku. Žádné časové známky a kupony za jednotlivé vyvežení popelnice, které si koupit mohu, ale nemusím. To je totiž přesně ta cesta do pekla: když dáte českýmu "mysliteli" na vybranou volitelné zakoupení známky za vyvežení popelnice, tak ten přijde na to, že si žádnou známku nekoupí aby ušetřil a bordel putuje do kotle. Když bude mít ze zákona povinnost to zaplatit a mít popelnici, tak spalování domovního odpadu jednoznačně ubyde.

---

Situace je opravdu strašná, znám vesnice, kde domovní odpad pálej i mimo topnou sezónu, v sudech na zahradě, a popelnice úplně zrušili - všude to tam smrdí jako v pekle. A dělaj to tam všichni, včetně starosty a zastupitelů, takže tam není dovolání se vůbec nikam ...

+2/0
20.2.2012 14:43

zero01

Re: Na tohle pomůže jediný - paušál za odvoz domovního odpadu

ale to už dávno chlapče je, a je to naprostý nesmysl

0/0
20.2.2012 14:51

tiv

Re: Na tohle pomůže jediný - paušál za odvoz domovního odpadu

Souhlas - paušál nutí lidi aby pak do popelnice házeli vše a netřídili. Platíme paušál za 5 osob, mälou popelnici naplníme za 1 - 2 měsíce protože třídíme (plast, sklo, ...) do kontejnerů nebo do sběren (kovy, papír,...) nebo na kompost.

Jinak hezká věte - měření tmavosti kouře, může přitom využívat i svědectví spoluobčanů.

0/0
20.2.2012 15:04

mlada_fronta

Re: Na tohle pomůže jediný - paušál za odvoz domovního odpadu

Pochopil jste to dobře? Ty lidi nejenže žádný odpad netříděj, oni tím netříděným odpadem topěj v kamnech nebo to v létě spalujou jen tak na zahradě. A do ohně jde nemilosrdně všechno - plasty, bio, papír, oleje, rozpouštědla, cokoliv, co jen trochu hoří ... a dělaj to tak opravdu celé vesnice, i se starostou v čele.

---

Mně by v takovém případě bylo celkem ukradený, že z vesnice se vyváží větší poměr netříděného odpadu, jenom aby z ovzduší zmizel smrad a jedovaté zplodiny nedokonalého hoření plastů, zbytků jídla, fritovacího oleje, ...

+1/0
20.2.2012 15:40

Mr. Dalby

Re: Na tohle pomůže jediný - paušál za odvoz domovního odpadu

Ono je mmožný že ho netříděj, ale platěj ho - jako (asi) všude. Paušálně.

0/0
20.2.2012 18:25

mlada_fronta

Re: Na tohle pomůže jediný - paušál za odvoz domovního odpadu

Není, starouši. Je to obec od obce jinak, někde mají známky, někde mají paušál. Ale obecný trend je ten, že tam, kde měli známky, tak přecházej na paušál, protože si lidi přestávali ty známky kupovat, jak začali všechno pálit v kamnech, až to dospělo tak daleko, že komunál vypověděl obci smlouvu na odvoz odpadků, protože v tý smlouvě je také dodatek o minimálním množství vyvážených popelnic ...

+1/0
20.2.2012 15:30

KOMON

Re: Na tohle pomůže jediný - paušál za odvoz domovního odpadu

ze zákona už musí být všude paušály....obce strašně nadávali jak se jim to prodraží.....tak 3-4 roky zpátky

0/0
20.2.2012 20:59

TGL

Re: Na tohle pomůže jediný - paušál za odvoz domovního odpadu

No to si napsal pěknou pitomost.......;-D

0/0
26.2.2012 11:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.