Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Své koně miluji, dělám pro ně to nejlepší, říká Václav Vydra

Herec Václav Vydra byl nařčen, že trápí koně tím, že je nenechá okovat. On ale tvrdí, že se jim snaží vytvořit přirozené podmínky k životu, aby je kovat nemusel. Jiní zase nedají na podkovy dopustit. Navštívili jsme zastánce obou metod, abyste si sami udělali obrázek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Scarlett from Scottland

přeci záleží

na zátěži koně a kde se pohybuje....

0/0
12.3.2012 15:00

K.Bartak

Kdo ví

Nejsem odborník, ostatně jako většina zde. Myslím si jen dle "selského" rozumu, že je lepší koně nekovat. Budou však i případy, kdy jsou koně nuceni se pohybovat na, pro ně nepřirozeném povrchu. Tam by bylo okování asi jediná možnost zabránít tomu, aby netrpěli více než bez podkov.

0/0
12.3.2012 10:33

denek

Re: Kdo ví

V tomhle případě nejde o to, jestli koně kovat nebo nekovat. Tady jde o to, že Vydra koním ostrouhá kopyta téměř (a někdy ) až na krev, protože je to prý přirozené. Přirozené to není vůbec. Kůň je těžké zvíře a povrch kopyt je poměrně malý a pokud ta kopyta má vespod zcela bez rohoviny, tak každý jeho krok je utrpením.

+1/0
12.3.2012 18:57

denek

Vydra své koně týrá

tady "jdou" jeho další koně....

http://www.youtube.com/watch?v=UOa68y-E998

Připadá vám, že dělat tohle koni je normální ??

0/0
11.3.2012 21:29

DADAnce

Re: Vydra své koně týrá

No páni!!

0/0
11.3.2012 23:06

denek

Vydra

své koně týrá - TAKHLE kulhají jeho koně po ošetření "geniální" metodou

http://www.youtube.com/watch?v=0ESDavkBSo8 !

0/0
11.3.2012 21:24

EU Man

Už je to tu zas

Problémem není, že Vydra chce chovat koně v souladu s přírodou. Problémem je, že se upnul na učení Dr. Strasserové a je tím tak zaslepený, že nevidí a neslyší nic jiného. Nejsem veterinář, ale je možné, že některému, opravdu některému koni úprava kopyt dle dr. Strasserove pomůže. Bohužel i ona a její následovníci to praktikují na VŠECHNY koně. Převedeno do lidské medicíny  - zapomeneme na Paraleny, Acylpyríny, H. a jinou koncepci a na všechno začneme předepisovat antibiotika....

+1/0
10.3.2012 20:29

Allexx

Re: Už je to tu zas

naprostý souhlas - co já jezdila ke koním, tak taky byli vetšinu času ve výběhu, ti co nepracovali nebyli okováni, podkovy dostaly ti co pracovali a i to bylo individuální

panu Vydrovi bych doporučila aby chodil nahý a především bez bot, tak jak se narodil, naprosto přirozeně...

0/0
12.3.2012 19:36

pegaska

Vydra dělá bosonožství medvědí službu

Mám své koně bosé, ale kdo by chtěl na nich aplikovat strasser trim, byl by vyhnán bičem ze dvora. Není bosonožství jako bosonožství. Narozdíl od Vydrových koní můžu jet s koněm přes štěrkovou cestu bez zakulhání. Není to o tom nepřibíjet nebo přibíjet podkovy, ale strouhat s rozumem, tak, aby bylo kopyto funkční.

+3/0
10.3.2012 18:28

DADAnce

Ono to není jen v obrušování.

Při nedostatku pohybu nebo nevhodném terénu se kopyto zavírá... Jinak u nás se někteří koně nekovali - třeba poníci - nebo se kovali jen na předek...

0/0
10.3.2012 0:56

faiva

Problém není v tom, že by koně nekoval

ale že používá zvrhlou metodu úpravy kopyt.

+1/0
9.3.2012 18:33

moje.maličkost

A1/1

moje plnokrevná kobylka byla kovaná vždy ale jen na předek a to jen díky rozštěpu kopyta...bez podkov by asi vydržela chodit pár dní-takže tam to bylo nevyhnutelné...

ale pokud je koník nepotřebuje tak proč ne

+1/0
9.3.2012 18:20

username

ad vyvolání kulhání

s tím vyvoláním kulhání je to trochu jinak - problém není u koní, kteří nikdy žádné podkovy neměli. Jenže koně zvyklé na podkovy mají problém, že mají odumřelé, deformované a necitlivé tkáně. Když bych to měl přirovnat k něčemu známějšímu, tak k plochým nohám lidí - u nich se doporučuje chodit právě bosí a třeba právě po kamíncích, protože tím ta citlivá noha se začne stahovat, začne používat mikrosvaly a nervy na chodidlech a po pár týdnech se plochá noha zlepší. A podobně jako u lidí plochá noha není jen problém nohy - špatně tlumí nárazy, ty se přenáší na páteř, držíte pak špatně celé tělo, bolí vás hlava atd.

U koní je to horší v tom, že mají pod podkovou několik centimetrů odumřelé tkáně. Takže tyhle radikální úpravy spočívají v odstranění této tkáně a kůň pak má nohy velmi citlivé, nejspíš jej i chůze bolí, podobně jako vás když budete chodit po těch kamínkách a nebudete zvyklí.

0/0
9.3.2012 17:33

username

Re: ad vyvolání kulhání

Jinak podkovy se začaly používat v posledních pár stovkách let, kdy se začali koně chovat na kamenných hradech a chodili po kamenných cestách. Předtím miliony let žili a chodili bez podkov a pochází ze zvířat, která vždy chodila po zemi. Oproti tomu lidé vznikli ze zvířat, co se pohybovali po stromech, naše dolní končetiny nikdy nebyly uzpůsobeny pro permanentní chůzi na zemi, a boty nosíme na většině míst světa prakticky celou svou existenci. Takže přirovnávat potřeby koní a lidí jsou úplně mimo.

0/0
9.3.2012 17:38

pegaska

Re: ad vyvolání kulhání

Když už chcete přirovnávat k chození naboso u lidí - zujete, a za pár dní si nohy zvyknou (zkušenost z dětských let z léta. Kde udělali Strasser strouhači chybu, že jim kůň ani po letech strouhání nejde bez kulhání?

+1/0
10.3.2012 18:21

notabene9

Okovat Vydru..

0/0
9.3.2012 16:50

Zaily

Tak to by pan Vydra měl chodit bos a v kožešině z mamuta

"Kůň se nenarodil s železnými podkovami, ani se sedlem nebo s uzdou v hubě, přesto se staly jeho jakoby samozřejmou součástí."Zdroj: http://hobby.idnes.cz/kovat-ci-nekovat-chovatele-koni-se-rozdeluji-na-priznivce-podkov-a-bosonohosti-u-koni-g4m-/hobby-mazlicci.aspx?c=A120304_155317_hobby-mazlicci_mce

+1/0
9.3.2012 14:55

sn63

koně nechovám

ale psa okovaného nemám --je to špatně???

0/0
9.3.2012 14:38

Shumway

Re: koně nechovám

a potravu si loví sám, anebo žere granule z Penny ?

+1/0
9.3.2012 14:43

sn63

Re: koně nechovám

Žere granule jen  ne ze supermarketu ale minulý týden ulovil a sežral krysu.

0/0
9.3.2012 15:12

kajak v zakoně

Re: koně nechovám

prase..:-/

0/0
10.3.2012 2:45

on8.

No puvodne kone urcite podkovy nemeli

je ale otazka, zda ty preslechtene potvory nejsou nachylnejsi

0/0
9.3.2012 14:27

Ynhoj

Re: No puvodne kone urcite podkovy nemeli

to nesouvisí s přešlechtěností,ale např. s tím kde žijí, po čem chodí a jakou mají zatěž

+1/0
9.3.2012 14:46

Ynhoj

VV

A že se VV nepochlubil s  5ti mil., které mu měl přihrát jeho kamarád Bendl, protože má také na stejném místě své koně:-). Nejsou peníze na dětské domovy, na škody způsobené morem včel a VV měl dostat 5 melounů na pochybnou metodu? Např. med je na rodíl od metody Strasser opravdu prospěšný zdraví!

+5/0
9.3.2012 13:04

autorigie

Chodit bos je přirozené

Proč má pan Vydra na fotkách to NEPŘIROZENÉ oblečení? Na co má ty NEPŘIROZENÉ boty? A proč má na rukou ty NEPŘIROZENÉ rukavice?

+4/0
9.3.2012 12:47

Pruit Igoe III.

Taky miluju koně!

Zejména v komprimované podobě koňského salámu R^R^

0/0
9.3.2012 11:19

Cynické H0VAD0

Re: Taky miluju koně!

jste velmi zly, mel byste se stydet

+2/0
9.3.2012 11:21

Pruit Igoe III.

Re: Taky miluju koně!

;-D

0/0
9.3.2012 11:24

Ynhoj

Re: Taky miluju koně!

na koňském mase není nic špatného, není tučné, je křehké a guláš je vynikajícíR^

0/0
9.3.2012 13:05

volic_plukovnik

Re: Taky miluju koně!

nebo v kabanose

0/0
9.3.2012 20:13

DADAnce

Re: Taky miluju koně!

Tatínek dodnes vzpomíná na hříběcí na hříbkách. :-) (Možná to souvisí s tím, že maminka je víc ve stáji než doma.)

0/0
10.3.2012 0:54

Hanae

Vyvolávat kulhání

nebo tvrdit, že je v určité chvíli v pořádku, je u koně, který k životu potřebuje permanentně používat všechny čtyři nohy, trestuhodné. Není to pes ani kočka, kteří se dokáží přizpůsobit. Velmi rychle vzniká domino efekt, kůň začne kompenzovat a přetěžovat jinou část pohybového ústrojí a po určité době téměř není možné vystopovat skutečnou příčinu zdravotního problému nebo všechny následně postižené šlachy, svaly, klouby a hlavně hrozí, že se kůň při pohybu ještě více zraní, protože je ochromen různými bolestmi a nepohybuje se přirozeně.

+3/0
9.3.2012 9:56

kluknakluky

Dotace na chov koní?

O tom se mohli rozhovořit trochu víc (účelnost, smysl). Včetně těch připravovaných 5 melounů pro pana Vydru.

V lese si na sebe kůň vydělá sám, stejně jako ten v Praze zapřažený do kočáru. Všichni další jsou jen hračky.

Jinak mám totiž dojem, že žádná krize nikde není a jako koně budeme dřít my, aby si jiní mohli s koňmi hrát...

A co má kůň obuto, to bych nechal jen na něm, a na jeho majiteli.

+3/0
9.3.2012 9:43

Rolf

Fanatik Vydra

Naši koně měli podkovy celý život a taky nikdy nekulhali. Ale nemám potřebu furt to někomu cpát.

+1/0
9.3.2012 9:10

Pavel_D

Souhlas!

Pěkný článek. Mám podobné zkušenosti, měl jsem anglického polokrevníka, vysloužilce. Když jsem zjistil, že naboso se mu chodí lépe, přestal jsem ho kovat (stejně jen na předních). Kopyta ale i tak potřebují péči, kontrolu a podle potřeby korekturu. Měl také volné ustájení, tzn. mohl jít kdykoliv ven. Dožil se třiceti let.

+1/0
9.3.2012 8:53

čemela

Re: Souhlas!

Nejde o to, že bosatým koním je lépe a že v pohodě taky dokáží přežít, to ví dnes i malé děcko, co se u koní pohybuje.. Jde o kontroverzní metodu, kterou jsou jeho koním dělaná kopyta a díky které i po několika letech stále kulhají. Mám dva koně, oba už starší, oba celý jejich život kovaní a oba využívaní pod sedlem. Jeden momentálně na pastvině naboso, druhý sice v komerčním ustájení, ale také na boso a oba těžce v pohodě... Ono je rozdíl bosých kopyt, které upravuje soudný kovář/kopytář a to, co jim dělá z kopyt Vydra.

Když dva dělají stejné, není to absolutně stejné. On úmyslně řeže hluboko do kopyt a tím způsobuje velkou bolest, oproti jiným úpravám bosých kopyt... metoda Dr. Strasser je zakázaná v několika zemích, to mluví samo za sebe také.

O dotaci 5 mega na tento projekt ani nemluvím, ta mluví sama za sebe... ;-€

+1/0
10.3.2012 13:15

Cynické H0VAD0

...

Koně jsou užiteční leda tak v lese, na poli, v salámu a nebo v guláši.

0/0
9.3.2012 6:41

ndee: victim of censorship mkXII

Re: ...

ten nick sedí :-P

+3/0
9.3.2012 8:53

lajika

Re: ...

nezdá se, že byste měl co říci k chorobám a ošetřování kopyt či k chovu koní obecně. Proto nechápu příliš vaši potřebu se pod článkem vyjadřovat. Já se kupříkladu absolutně nezajímám o fotbal. Ale kdybych si jen kvůli tomu měla rozkliknout článek o výsledku nějakýho zápasu a přispět do diskuse komentářem "fotbalisti jsou vymaštěný" připadala bych si jako idiot. A taky bych se tak chovala a zřetelně bych tak ostatním sdělila, že idiotem teda pravděpodobně jsem. To je zhruba totéž, co jste udělal vy. Trapné.....

+3/0
9.3.2012 10:15

Cynické H0VAD0

Re: ...

ja s tim fotbalem take naprosto souhlasim ;-D

0/0
9.3.2012 11:21

hit

Re: ...

R^

0/0
9.3.2012 11:51

otas

Kdo své koně miluje, vychází jim vstříc, říká Václav Vydra

O kom to ten Vydra mluví? Kdyby o sobě, bylo by tam "své koně miluji,...."

+1/0
9.3.2012 4:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.