Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Model železnice z Nového Města do Bystřice má asi 600 metrů tratí

Obří model železnice ve Žďáře nad Sázavou funguje přes rok. Jeho provozovatelé si vyhrají nejen s modely, ale i s vtipnými detaily. Na celou plochu přitom shlíží jak hrad Pernštejn, tak například Zelená hora. Vláčky zajímají nejen malé, ale i velké návštěvníky a obdivuje je i mnoho žen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

otas

No to zrovna ne

Model zachycuje, jak železnice vedoucí ze Žďáru nad

Sázavou  přes Nové Město na Moravě do Bystřice nad Pernštejnem vypadala v

80. letech. To zase až tak pravda nebude, protože napři Pernštejn v tomto úseku neleží, viadukty tam také nejsou, ale jinak je to paráda a moře práce R^

0/0
19.3.2012 18:23

himself

pomeranč čili cénula

Nádhera, veliká nádhera! A většina je ČD a ČSD. Pamatuju, jak mě trápilo, v mých juniorských letech, že je všechno DR (logicky).

A mají tam i pomeranče, moji velkou lásku :)

0/0
15.3.2012 14:50

Benzin Petrolejovič Naftěnko

???

Když už ukazují provoz v 80-tých letech, tak ať si odeberou ty párovky. Parní trakce v ČSSR byla ukončena v první polovině 70-tých let. Jinak je to pastva pro oči, gratulace.

0/0
13.3.2012 7:31

dolch

Re: ???

Parní trakce byla v ČSSR ukončena v roce 1980 přesně. Poslední parní lokomotivy vydržely v pravidelném provozu až do roku 1982 :-)

0/0
13.3.2012 10:21

007Ráďa

Co ten šinkanzen

Já nevím, nejsem odborník na železnici, ale ten "šinkanzen" tam patří nebo je to nějaký vtip?

0/0
13.3.2012 6:36

koprak podruhé

Re: Co ten šinkanzen

Není to TGV ?

0/0
13.3.2012 7:25

von Kleist

Re: Co ten šinkanzen

To to spis pripomina AVE, ale bude to stara "Vindobona".

0/0
14.3.2012 23:32

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Co ten šinkanzen

Vindobona (Berlín - Praha - a tuším Budapešť)

+1/0
13.3.2012 7:33

Zylbrsztajn

Re: Co ten šinkanzen

Aha Vindobona do Budapešti, Vindobona do Vídně, ty ťunťo. Vindbona je přece latinský název římské pevnosti, která stávala tam, kde je dnesaka Vídeň. Nech si vrátit školný, nic tě nenaučili.

0/0
15.3.2012 9:49

Zylbrsztajn

Re: Co ten šinkanzen

Vindobona - vypadlo mi tam O.

0/0
15.3.2012 9:49

prngrr

Co je to za blbost?

"Každý tam odpracoval 15-20 tisíc hodin"

20000 hodin je při 8 hodinách denně skoro 7 let práce. Článek ale naznačuje, že začali v roce 2010

0/0
12.3.2012 19:45

male_zvire

Re: Co je to za blbost?

Pokud vím, tak využili díry v časoprostoru, díky čemuž mohli za jeden rok zvládnou 7let života... ;-D

0/0
12.3.2012 22:30

lajika

mně se líbí formulace

"vláčky obdivují nejen návštěvníci, ale i ženy" ;-D

+1/0
12.3.2012 13:28

vandor

Foto č.5 :-)

...   to je dost, že si nás zase jednou vyvez, dědku!   ...:-)...

0/0
12.3.2012 13:12

Mychal.B.

Re: Foto č.5 :-)

R^;-D

0/0
12.3.2012 18:51

D.Brux

Nádraží

Co to tam vedle toho sergeje se štěrkem fičí za šikanzen?

0/0
12.3.2012 13:02

oldie

Re: Nádraží

To je souprava rakouských drah Vindobona. V 70. letech jezdila z Berlína do Vídně přes Ústí, Prahu a České Budějovice

+1/0
12.3.2012 14:18

D.Brux

Re: Nádraží

děkujiR^

0/0
14.3.2012 8:34

cmelaaak

Re: Nádraží

http://technet.idnes.cz/pred-30-lety-skoncily-legendarni-motorove-expresy-vindobona-pqu-/tec_technika.aspx?c=A091013_090608_tec_technika_rja

+1/0
12.3.2012 18:33

D.Brux

Re: Nádraží

Děkuji!

0/0
14.3.2012 8:37

frbulek

jupííí

naše milovaná ivčera.cz má zase článek plný přesných informací, jj, vstupné se platí 50 kč, a na Zelené hoře není klášter, ale poutní kostel, když už o něčem písálkuji, tak je dobré dáti ekzaktní informace ve zveřejněném textu a doprovodných fotografiích ...

0/0
12.3.2012 12:38

Ruler

trochu renonc v pořadí, řekl bych...

železnice vedoucí z Nového Města na Moravě přes Žďár nad Sázavou do Bystřice nad Pernštejnem

0/0
12.3.2012 12:02

vesrob

Re: trochu renonc v pořadí, řekl bych...

Nemýlíš se, je to blbost, ale co už naděláme. Autor článku asi nikdy na žďársku nebyl, tak to nemůže vědět ;-D

0/0
13.3.2012 12:55

Zylbrsztajn

Re: trochu renonc v pořadí, řekl bych...

Holt to je projev mimořádné kvality našich novinářů. Ti bl..čci neznají ani svou vlastní zemi.

0/0
15.3.2012 9:52

Martin Soušek

to je vstupné zdarma?

Cože? Financování z darů a příspěvků návštěvníků? Tak to tedy zírám.

.

V Praze je čistě komerční "Království železnic" a rodina se dvěma dětmi tam v pohodě nechá 500 za vstupné + další peníze za občerstvení či něco na památku pro děti.

.

Kloubouk dolů před nadšenci...

0/0
12.3.2012 11:48

stroup

Re: to je vstupné zdarma?

plné vstupné je 50kč...

více na http://www.mkzdar.cz/

0/0
12.3.2012 12:02

male_zvire

Re: to je vstupné zdarma?

Jenže KŽ v Praze je mizernej odfláknutej "model" kterej za to vstupné nestojí ani zdaleka. Ano, dětem se to líbí, ale dětem se líbí kde co - zato MK Žďár je propracované do posledního detailu včetně precizně zpracované přírody a tam si na své přijdou i modeláři.

0/0
12.3.2012 22:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.