Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modeláři s velkými letadly přijdou o pět tisíc. Zaplatí si i za průkaz

Modelář, jehož model váží víc než 20 kilogramů, bude moci létat jen po jeho registraci, složení leteckého řidičáku a zaplacení pětitisícového poplatku. Každé dva roky navíc zaplatí dalších 1 500 korun za prodloužení letecké licence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

registracebu_erace

Zakázat

K čemu to vlastne je...

0/0
16.4.2012 0:39

DartVader

what

??? ;-D[>-]EU Kocourkov

0/0
30.3.2012 22:46

avantircm@seznam.cz

modeláři s velkými letadly

Celý tento "zákon" zase vymyslel podplacený magor, který z toho chce udělat jen výdělečný kšeft pro sebe a své kamarády. Nejvíc mě ale štve přístup českého modelářského svazu! Žádná diskuze, žádné připomínkové řízení ani po linii oficiálních modelářských klubů, prostě nic, nic, nic.!!!! A zase jsme papežštější než papež, v celé Evropě se létá do 25 kg, bez "řidičáku" a bez poplatků!!! ! Kolegové, musíme se dát dohromady a PÍSEMNÝMI protesty na asociaci dát jasně najevo, že bez nás ta modelařina prostě nebude a že si nenecháme od darmožroutů diktovat takové nesmysly. Samozřejmě velké modely jsou náročné, v Evropě se na akcích dělají tzv. homolog. lety, kde modelář předvede svůj postavený model,, dělají se i hlukové zkoušky a dva předváděcí lety před komisí. Pokud modelář uspěje, dostane tzv. certifikát, platný nejen ve státě, kde ho získá - toto je ověřeno v Německu, Francii, Itálii. Tak Letu zdar a nedejme se!!!]Ruda

0/0
27.3.2012 11:18

novak0112

zlatí komunisti...

za chvíli to tu bude platit na 100%. Dřív jsme sice mohli vše, ale nic nebylo, dnes sice můžem vše, ale na nic nebudeme mít...:-/EURv!!

0/0
26.3.2012 20:52

foffcenzore

Zase dalsi cesta jak parazitni stat vysava penize...

to je ale takova kravina ze na to prijdou jenom nejaci podomci z vlady... Verim, ze vlada zamestnava tym nejmene 10 lidi kteri nedelaji nic jineho, nez sedi a hledaji cesty jak vysat z lidi nejake penize za kravoviny jako tohle... nehlede na to, ze prohlaseni typu...

"Kdo zvládne takto velký model, musí mít minimálně stejné vědomosti o létání, jako by sám pilotoval velké letadlo," , nemuze vyslovit nikdo jiny nez totalni trouba...:-/

+2/0
16.3.2012 13:12

kazator

to mate jako s internetem

kdyz to bylo pro par vyvolenych, nebylo moc co resit, zadne restrikce nebyly treba. dnes muze na internet kazd blb a restrikci pribyva.

0/0
15.3.2012 19:51

BRPE

PLATBA

a je to tady, tady se v brzké době bude platit i za to že se nám narodí děcko.To už je prostě nehoráznost tohoto státu.Už mi začína vadit že jsem č.ch

+2/0
14.3.2012 15:46

kajak v zakoně

Re: PLATBA

mně to taky začíná vadit..

0/0
14.3.2012 21:23

MattyasCZ

Re: PLATBA

Já dětem radím, ať vystudujou a emigrujou někam, kde není antikorupční (hahaha) zlodějská vláda, vidím to na Austrálii nebo N. Zealand ;-D.

0/0
15.3.2012 20:10

foffcenzore

Re: PLATBA

hmmm, "emigrovat" muzou pouze za predpokladu ze jsou neviditelni... jakpak zduvodni emigraci?;-D;-D

0/0
16.3.2012 13:13

TVK

Návrh hodnotím jako jednozančně nedotažený

protože by bylo vhodné požadovat průkaz vůdce plavidla na všechny modely lodí nad půl metru, řidičák skupiny C na modely náklaďáků a závodní licenci na modely formulí. A funkční modely bojové techniky rovnou zakázat  jako nedovolené ozbrojování.

+4/0
14.3.2012 14:10

lumin-oil

to

je fakt trapne. Jako kdybychom potrebovali stavebni povoleni na domy z Lega. Mozna na ne budu muset davat i energeticky stitek;-O

+1/0
14.3.2012 12:14

bigmag

Průkaz na model?

Řidičák i na angličáka! A za deset litrů! Ať se šefty hejbou!

+2/0
14.3.2012 8:04

kazator

o co jde

20kg ero stoji radove desitky az stovky tzisic. brecet kvuli 5 tacum mi prijde smesne. mimochodem znam nekolik lidi naprostych volu, co si koupi uz hotovy 20kg+ model protoze maji prachy a pak ohrozuji okoli protoze neumi letat a vzdy to spatne skonci (zatim jen zapichem nekam do pole, ale priste, kdo vi). takze v tehle kategorii ma regulace podle mne smysl. lidi co si jen tak zalitaji se to nedotkne, jejich modely maji do 10kg, tyka se to skutecne jen nekolika malo lidi. mimochodem, dnes si nekteri modelari stavi modely o rozmerech 1 ku 1,5 a to uz je proste normalni letadlo, jen v nem nikdo nesedi. uz sem videl na show i model 1 ku,1,2 .....

0/0
14.3.2012 7:46

AntonínP

Re: o co jde

Takže, podle Vaší logiky, by bylo OK platit daň z auta cca 30 tis. a pak každé dva roky přeskoušení za 10 tis.? A to si vemte, kolik průšvihů ročně vytvoří modely (0) a kolik auta. Zkuste trochu popřemýšlet a pak to zkuste znovu.

+1/0
14.3.2012 9:09

kazator

Re: o co jde

to nenui pravda ze modely nedelaji zadne skody. maji na svedomi i radu mrtvych divaku. pokud chcete analogii s auty tak je to jako kdyby meli platit dan za auta s vykonem vyssim nez 400 koni. opet by se to tykalo jen velice uzke skupinky fajnsmekru.

0/0
14.3.2012 9:41

AntonínP

Re: o co jde

Žádných 400 koní. Ano, slyšel jsem o jednom úmrtí (na světě) způsobeném modelem (ta nula byla k ČR). Zkuste si spočítat, kolik toho zničí auta, i ta malá s půllitrovými či litrovými motory.

Ostatně, víte kolik lidi naprostych volu (dle Vašeho původního příspěvku) si koupí 25 let staré BMW 316 a jezdí s ním jak blázni a leckdy jej zapíchnou do příkopu či do jiného auta? Pokud by měla být platná Vaše analogie, musel byste počítat se zdaněním aut od cca 70 kWh. Ale chápu,to by se už mohlo dotknout i Vás a to je pak úplně jiná písnička než nějaké cizí letadélko.

0/0
14.3.2012 10:18

Uhert Huiten

Re: o co jde

to je jednoduche, kazator ma malou kozu, vidi ze v sousedni vsi maji velke kozy a proto si mysli, ze by za luxus v podobe vlastnictvi velkych koz meli byt jejich majitele radne podojeni. Kazatorovi to podaneni velkych koz neprinese vubec zadny prospech nebo uzitek, ale uvnitr je spokojeny, ze jsou majitele velkych koz za svuj majetek alespon nejak potrestani;-)

+2/0
14.3.2012 10:29

kazator

Re: o co jde

ja to hajim jen proto, ze si myslim ze 20kg letadlo je velice nebezpecna vec a mel by ho ridit kvalifikovany clovek.

0/0
14.3.2012 16:51

Uhert Huiten

Re: o co jde

uz samotna existence modelu letadla 20kg+ zavadi samoregulacni princip - ty modely jsou proste tak drahe nebo se stavi tak dlouho, ze si kazdy rozumny clovek poradne rozmysli, jestli s tim vyleti do vzduchu

navic ty 20+ litaji v naproste vetsine na modelarskych letistich nebo znamych modelarskych plochach s upravenou travou nebo asfaltovou drahou.

0/0
14.3.2012 17:34

kazator

Re: o co jde

jak jsem uz uvedl, znam nekolik lidi co ten rozum nemaji, ale maji dost penez. nemluvim o tom ze znam jeste dalsi, co se sice vejdou do pod limitz, ale jejich 10kg modely jsou taktez ohrozenim majetku a zivota :)

0/0
14.3.2012 18:13

Uhert Huiten

Re: o co jde

takhle muzeme pokracovat do nekonecna...

stejne by me zajimalo, jaka je podle vas hranice, kdy uz modely "nejsou ohrozenim majetku a zivota" ;)

+1/0
14.3.2012 18:47

kazator

Re: o co jde

mantinely se vzdy musi nejak stanovit a je veci diskuse , kde jsou. tak to funguje odjakziva. takze ted je v place limit 20kg. osobne si myslim ze by ta hranice mela byt daleko niz, tak kolem 7kg. proc zrovna tolik? to je hranice kde se rozlisuje vyse platby pojisteni odpovednosti za skody zpusobene modelem.

0/0
15.3.2012 19:50

Uhert Huiten

Re: o co jde

nechci vam brat iluze, ale jeden z navrhu, ktery padnul z okruhu lidi od UAS, je tu hranici posunout na 0,91kg

ja jen abyste treba nebyl prekvapen, ze za par let nebudete smet volne poletovat ani s kilovym eppakem

0/0
16.3.2012 9:41

lumin-oil

Re: o co jde

radu? Fakt radu? Nejde o penize, jde o princip. Mne taky nezabije tricet kacek u doktora, ale princip, na zaklade ktereho se to plati, je uplne ujety.

0/0
14.3.2012 12:15

kazator

Re: o co jde

mimochodem uz kvuli tomu vznikla i u nas moznost pojisteni proti skodam zpusobenym provozem modelu, ja si ho plati, je to par set korun na rok a kazdemu doporucuji ho uzavrit. http://www.rcmodely.cz/cmma.htm

0/0
14.3.2012 9:48

AntonínP

Re: o co jde

Souhlas, taky jej mám dva roky vyřízené a to mám modely do 1 kg (zatím).

0/0
14.3.2012 10:11

Uhert Huiten

Re: o co jde

Kazatore, kazatore, takhle po ránu a už nalitej

Ten model cos viděl u těch "volů kteří ohrožují okolí" nebude 20+ ale bude tak max 10kg rozpětí kolem 2-2.5m, dokonce bych si tipnul, že "ohrožování okolí" spočívá jen v tom, je jejich pták je větší než tvůj pták...;-D

Modely ve zmenšení 20% oproti originálu má v ČR snad jen jeden, dva lidé, staví to s týmem několika lidí, dělají pevnostní zkoušky...

A ve tvém podání to vypadá, že největší nesexuální potěšení hobbystů s modely je zapíchat si to do pole...:-)

0/0
14.3.2012 9:11

kazator

Re: o co jde

jasne, takze oni stavej model za 100 litru + (spis 200-500) a budou resit 5000,-? mimochodem pokud vim tak tahle aktivita o placeni vychazi hodne z letiste Lipence u Prahy kde ma domovskou zakladnu nekolik techto fajnsmekru s obrimi modely (a i se tam porada lipenecky obr, tedy era nad 2m rozpeti).

0/0
14.3.2012 9:42

Uhert Huiten

Re: o co jde

Ja porad nevidim zadnou relevantni souvislost s cenou treba 100k a povinnosti platit spravni poplatek 5000,-

Uplne stejne bych mohl tvrdit, ze kdyz si nekdo koupi auto za 3 mega, tak by mel na STK platit 50 litru za prohlidku a kdyz ma nekdo auto treba za 20 tis, tak by mel mit STK zdarma.

Dalsi vec, ktera je tam doblbana, jsou navstevy zahranicnich modelaru na nasich show, zahranicni modelar musi projit stejnou certifikacni procedurou jako tuzemsky, tj. pred akci musi prijet do CR, udelat zkousky nebo ty testy (vsechny formulare jsou v Cestine :-D), s sebou musi privezt ten obri model, aby mu ho "komisar UCL" prohlidnul, s modelem tu nemuze zatim zalitat, pak si to odveze domu, pocka tak 30-60 dni nez mu protiletecky urad vyda bumazku a teprve pak muze znovu prijet. (se na to kazdy vys*re) Dalsi pi*ovina je, ze model 20kg+ nemuze prodat nikomu jinemu, kdo neni registrovany na UCL a nema uz vydane osvedceni pro svuj velky model letadla atd...

0/0
14.3.2012 10:22

vítr_v_zádech

Re: o co jde

Ano, pane slepý. Jde jen o další omezení svobody. S takovým modelem můžete třeba klidně šmírovat  a natáčet tam, kde se to někomu vlivnému nehodí. Pokud budete registrován, tak si vás lépe ohlídají.

0/0
14.3.2012 16:14

GeorgeTuma

Zlatí komunisti !

Za komančů modeláře  režim podporoval a ne , že z nich  dojil prachy.

Jsou to ubožáci , nejdřív všechno to neslo prachy do státní kasy  po komunistech od 89 rozkradli a teď prachy vytloukají z lidí nesmyslnými daněmi. Je to ubohost .

+5/0
14.3.2012 7:30

Mira1785

Něco o ekonomii

Dnes jsou náboje do pistole levnější než vejce. Je tedy ekonomičtější státní úředníky střílet, než po nich házet vejci.

+6/0
13.3.2012 23:11

Ravenek

Re: Něco o ekonomii

Jo a naboje se prodavaji v supermarketu hned vedle vajec. A mimochodem, naboje do pistole (treba .22) byly levnejsi nez vejce snad vzdycky.

0/0
13.3.2012 23:56

kajak v zakoně

Re: Něco o ekonomii

jo, jenže střílej po úředníkovi malorážkou.. Úředník má tuhý kořínek...:-/

+3/0
14.3.2012 1:30

tajny agent

Re: Něco o ekonomii

Ale pistole neco stoji takze mel byste rovnavat hazeni naboju nebo vajec ...

0/0
14.3.2012 0:44

AntonínP

V příspěvku chybí ještě jedno omezení

a to, že model nesmí být vybaven žádným zařízením pro automatický let ani pro automatický návrat.

Už se těším, až začnou zkoušky skládat čápi a vlaštovky :)

+2/0
13.3.2012 22:19

JdCIM

To je mazec

Doteď jsem byl v přesvědčení, že poplatky lze vybírat jen za přesně vyjmenované úkony státu, stanovené zákonem - opakuji ZÁKONEM. Tedy nějaké nařízení pofiderního úřadu mi může být celkem šumák, když nikdo po mě nemůže chtít nic než to, co je stanoveno ZÁKONEM - tohle se píše v ústavě nebo listině základních práv tuším - nevím a nechce se mi to hledat. Takže milí zlatí z ÚCL mi můžou ...asi je jasné co. Mimochodem není mi jasné, jaká je vymahatelnost tohoto předpisu a třeba taková drobnost, jak se případný "kontrolor" dostane na soukromý pozemek kde je modelářské letiště??? A jen na okraj - všude jinde v civilizované evropě je hranice model-bezpilotní prostředek stanovena na 25 kg.

+1/0
13.3.2012 22:19

vyfič

Re: To je mazec

no co? když takové nemáme, tak si je vymyslíme..............

0/0
13.3.2012 22:19

pedr64

Re: To je mazec

většina zákonů obsahuje kouzelnou větu podobného znění: "...podmínky provozu stanoví správní úřad..."

0/0
14.3.2012 7:31

Uhert Huiten

Re: To je mazec

plati se za ne za model, ale za "vystaveni povoleni k letu letadla bez pilota na palube"

vzhledem k tomu, ze se to musi vyrizovat pro kazdy individualni model, jde vlastne o dan z modelu, nebo jak nekdo psal "dan z vrtule" resp "dan z prilis velke vrtule"

+1/0
14.3.2012 17:39

Zylbrsztajn

Re: To je mazec

Jenže Česká republika není normální právní stát. Česká republika 22 let po sametové revoluci, při které jsme nadšeně mávali vlajkami, zvonili klíči a snili o slušné společnosti a moudře vedené zemi navazující na to lepší z dob první republiky, tahle Česká republika se stala územím ovládaným byrokratickou mafií, (Nebo snad mafiánskou byrokracií? To je jedno.) Vláda uvaluje na vlastní obyvatelstvo nové a nové daně a poplatky, aniž by se opravdu o zemi starala. Dvacetdva let po revoluci, máme místo DEMOkracie jen BYROkracii poplatků a OLIGOkracii manžerů velkých firem, které vysávají státní pokladnu jako zlý kulak krávu.

Zákony pro lidi? Človíčku, človíčku, zákon v ČR už dávno lidem neslouží, naopak lidé musí sloužit zákonu.

Kdybych byl mladší, odešel bych jinam, kde je víc svobody, ale pro mně už je asi pozdě.

0/0
15.3.2012 9:06

Balvann

co přijde příště ??

Silniční daň pro cyklisty ? Mítné pro běžce ? Poplatek ta použití kopaček ?

+5/0
13.3.2012 21:46

vyfič

Re: co přijde příště ??

příště to budou švihadla :D

0/0
13.3.2012 22:19

666.hell

Re: co přijde příště ??

S dani pro cyklisty souhlasim!;-D Jezdej po silnici, na pravidla povetsinou kaslou a povinne ruceni na kolo taky neplati!;-D

+3/0
13.3.2012 22:50

wrah

Re: co přijde příště ??

Když už jste to nakousl, tak ono by nějaké to povinné ručení za kolo jezdící po silnici nebylo na škodu. Ona totiž taková srážka s cyklistou vyjde až nechutně draho a přitom se jich minimálně polovina na silnici chová, jako že jim patří a motorizovaný provoz je tam nadplán.

+1/0
14.3.2012 1:10

Kubulinek

Re: co přijde příště ??

No tak mítné určitě nepřijde, jelikož taková věc neexistuje. Možná snad mýtné, toho jsou naši úředníci schopni.

0/0
13.3.2012 23:42

kajak v zakoně

Re: co přijde příště ??

přesně.. nicméně i mítné může jednou někdo vymyslet.. Nemusíme zůstávat jen u mýtného..;-D

0/0
14.3.2012 1:24

BeNiShMcFly

Re: co přijde příště ??

dan z vlastnictvi existuje uz davno! takze mitne neni zadna novinka ;-D

+1/0
14.3.2012 10:07

Petrik73

Re: co přijde příště ??

Povinná zkouška z jazkyka mateřského, jinak vyhoštění. A už bys pelášil :-)

0/0
14.3.2012 6:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.