Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vše pro kyprý záhon. Od motorové motyčky až po malotraktůrek

Kdo na zahradě pěstuje zeleninu na větší ploše než malém záhonku, určitě ví, jak je příprava půdy fyzicky náročná. Podle toho, co na svém pozemku využije, může pro usnadnění zvolit malý jednoúčelový rotavátor. Pro větší pozemky a hospodářství se vyplatí univerzální stavebnice malotraktoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dedek.org

Moutfield MS 06

Mám vinohrad 15 arů a louku před i za ním 25 arů . Za barákem mám 40arů jateliny. to vše seču i 4x do roka. Vinohrad a pole /6arů/ zpracovávám rotavátorem /asi 160cm šíře/ podle potřeby vinohrad asi 4x a pole asi 3x za rok. Jsem s ním naprosto spokojen . Starty jsou dobré, motor krmím normálním benzinem bez oleje. Každý rok na jaře měním olej /0,6l/ a jednou za dva roky nože do sekačky /asi 200,-/ řemen pojezdu /45,-/, jednou za 4 roky řemen zpátečky /25,-/ jednou za 8 let startovací špagát a vzduchový filtr /125,-/. Za rok sním najezdím na po silnici asi 450 km /přejezdy do vinohradu a na pole/. Nic jiného jsem doposud neměnil , jediné co mě vadí že když jedu do vinohradu z přívěsem trvá to víc jak půl hodiny. :-)

0/0
15.4.2012 9:55

dedek.org

moutfield MS 06

mám jej 20 let, na velkých kolech se závažím, tenkrát jsem za něj dal asi 27500,- dostal jsem kněmu jak rotavátor tak kola se závažím. Soused si kupoval ten samý týden Vari dal za něj 26900,- jen z kolama bez rotavátoru , ten si dokoupil během měsíce za 9850,- . Já si pak ještě dokoupil kombinátor, dvojzávěs UNI a dvě hrobkovací radlice /asi 1600,-/ na dělání rýh na brambory a na oborávání , pak vyoravač brambor /600,-/. Po půl roce kdy děda onemocněl jsem ještě dokoupil jednobubnovou sekačku 65cm /9800,- /.Po roce jsem si upravil přívěs KNP 250 na vozík za něj. Později jsem si ještě udělal hydraulický nosič nářadí abych nemusel při sečení trávy chodit za ním.

0/0
15.4.2012 9:55

luban12

Nahradí to rytí ?

Má někdo zkušenosti s kutivátorem zn. Einhell  BG-MT 3360 LD Blue ?  6 HP. šíře záběru 60 cm a hloubka 23 cm. Nechali by se k němu přidat kola místo rotačních nožů ?

0/0
14.4.2012 13:57

dedek.org

Re: Nahradí to rytí ?

ano nahradí, jen je potřeba to dělat aspon 2x do roka. Podle vzhledu mě to připomíná moutfield, jen s tím rozdílem že to má nějakou slabší převodovku takže podle mého by často odcházel řetěz nebo ložiska. Je to spíš postavené jen na kypření záhonků.

0/0
15.4.2012 9:18

Shumway

Re: Nahradí to rytí ?

podle mě nenahradí. rotavátorem rozbijete na jaře hroudy po zimě a nakypříte si zem do hloubky. pokud byste na podzim jenom pojezdil zahradu rotavátorem, na jaře byste ji nejspíše měl jako mlat a opětovné nakypření rotavátorem by dalo dost práce. a to nemluvim o zapravení organických hnojiv na podzim

0/0
16.4.2012 11:56

dedek.org

Re: Nahradí to rytí ?

omyl milý zlatý pane ty doby kdy se zarýval hnůj rýčem do země již jsou dávno pryč /již nemám krávu ani prase/. Takže tato výhoda padla. Pokud máte pole víc jak jeden ar a nejste nejmladší je lepší obdělávat strojem. Sám pole obdělávám již víc jak 20 let a vždy na zimu po vyorání brambor a sklizení zeleniny pole projedu rotavátorem a brzy na jaře opět a pole je krásně kypré. Po zimě jsem je nikdy neměl jako mlat a to mám těžší zem blízko potoka. Dokonce jsem na podzim asi 2 ary neprojel , ležel jsem v nemocnici , ale na jaře jsem nabrousil nože a šlo to . Co se týká hnojení těch 6 arů na podzim pohnojím NPK a na jaře podle toho co tam bude , většinou celerit. Co se týká času tak za 40-60 minut mám hotovo.

0/0
16.4.2012 22:52

Shumway

Re: Nahradí to rytí ?

asi máte pravdu. my zatim ryjeme rýči a na jaře podle potřeby bereme rotavátor. ted je forschritt na generálce, ale orat s nim moc nejde. proti kopci obrací špatně a odorávat hlínu dolu se mě nechce.

0/0
17.4.2012 6:16

dedek.org

Re: Nahradí to rytí ?

několikrát jsem viděl i orbu z kopce , ale pak se musí vyvézt poslední 2 či tři naorané řádky na kopec :-)

0/0
17.4.2012 8:21

josefl

Před lety

Jsem si koupil rotavátor, benzínový. Motor z Babety, nic jiného tehdy nebylo. Pro zasetí hrach to jde, ale pro brambory ne. Nejlepší je pro menší plochy traktůrek TK, ale ten se snad už ani nevyrábí. To z Mountfildu je plecháč, vhodný pro zahrádkáře, který neumí zrýt 30m2, to z Vari drahé a taky nic moc.

0/0
13.4.2012 21:38

dedek.org

Re: Před lety

Stačilo se trošku lépe porozhlédnout. Jak vidím ikdyž nemáte zkušenosti kritizujete jiné stroje.... Já si koupil na obdělávání zahrádky, pole i vinohradu dobře a nelituji. Není na čtyřtakt, stou babetou je to o ničem, to je tak kolem růží či do řádku na kypření :-)

0/0
15.4.2012 10:01

Patolog

Ani Vari, ani Mountfield

K Vari je třeba deset převodovek, to se mi vůbec nelíbí. Proč není jedna motorová jednotka s aktivním vývodem, ne kterou by šlo dle potřeby pověsit pluh, káru, sekačku, rotavátor atd. A Mountfield? Plechovej hadrlot k ničemu. Nejlepší řešení je doma něco zbastlit. Výkonově je to většinou někde úplně jinde a přitom za pakatel.

+1/0
12.4.2012 18:20

Patolog

Re: Ani Vari, ani Mountfield

http://www.youtube.com/watch?v=G3q3pmCNiWY&feature=related

0/0
12.4.2012 18:23

dedek.org

Re: Ani Vari, ani Mountfield

no orba ti jde perfektně a co sekání trávy na louce , nebo mezi řádky ve vinohradu asi PRD. Bratr má něco podobného, Pře 7 lety jsem je přemluvil k orbě vinohradu a OUHA. Udělal mějen mladý 5a a řekl že 180cm je na něj úzké a že mu mám dát 300,- na benzin. ten větší 7a už jsem si dělal sám rotovátorem od moutfieldu a za benzin tenkrát jsem dal 60,-. Z toho plyne že domácí traktorky na benzín , když stojí nyní 37,- litr jsou nevýhodné a nesmyslně prodražují práci na poli. To už si mohu koupit zeleninu a brambory v hypermarketu a ještě ušetřím.

0/0
13.4.2012 14:25

Patolog

Re: Ani Vari, ani Mountfield

Nerad bych se chlubil cizím peřím. To byl jen namátkový příklad, který jsem našel na YT. Není to mé dílo ;-) Se sekáním nevidím problém, když tvůrce nezapomene na náhon......Není problém připojit rotačku. Přepočítávat to na peníze je hloupost. Z čistě ekonomického hlediska se to samozřejmě nevyplatí, a s továrním výrobkem tuplem.

0/0
13.4.2012 20:29

dedek.org

Re: Ani Vari, ani Mountfield

Bohužel v dnešní době musíte vědět jestli vás vyjdou náklady za brambory 20kč za kilo a nebo 4kč . Největší problém velkého traktoru je to že se do záhonu či řádku zeleniny nehodí. Ten je dobrý jen na orbu,hárkování,sečení nebo na sadbu brambor či vyorání, prostě na přípravu půdy ve velkém. Pochybuji že by se mě vlezl do vinohradu mezi řádky v době vegetace. Pokud má traktorek dieselový motor z nízkou spotřebou tak se to dá , ale požít motor z auta jedoucího na benzín je nesmysl. Měl jsem udělaný jeden ze škody octavia , ale před 15 lety skončil v kopřivách a to benzin nebyl ještě tak drahý jak ted... :-(

0/0
15.4.2012 10:11

habr

Re: Ani Vari, ani Mountfield

Stačí tchýně a dlouhý bič. večer kus chleba a je to levnější než všechny stroje a hlavně doma je klid, v noci  tchýně spí a nešmíruje.

0/0
16.4.2012 13:25

dedek.org

Re: Ani Vari, ani Mountfield

:-):-):-)

0/0
16.4.2012 22:53

jizanskavlajka

jen blázen

nakupuje v mauntfieldu.kvalita hobby a ceny super profi.

+1/0
12.4.2012 16:26

Shumway

Re: jen blázen

bych Mountfield zas tak nezatracoval, OBI a jiné hobby markety berou lidi na hul daleko vic. Pokud vezmu nářadí Fiskars jako etalon, tak Mountfield je cenově někde uprostřed

0/0
17.4.2012 6:22

syselpolni

Těch možností je podstatně víc.

"Na trhu máte v podstatě dvě možnosti: buď zvolíte systém od Vari, anebo od Mountfieldu."

"Zapomněli" jste na motokultivátor MKS (český výrobek, pětirychlostní převodovka, motory až 15 hp). Cena podstatně nižší než u VARI, koncepčně má blíže k Mountfieldu, je ale robustnější a na rozdíl od problematických řemenů má převodovku mechanickou.

+4/0
12.4.2012 11:28

habr

Re: Těch možností je podstatně víc.

No ještě bych přidal DAKR a TIP Prostějov. A pokud bych měl větší zahradu, potřeboval bych jednoosý nosič nářadí, pořádně bych přemýšlel o tom silnějším Partneru od Dakru. I za cenu nějaké půjčky. Ale podstatné je jak je dostupný servis.

0/0
12.4.2012 22:59

dedek.org

Re: Těch možností je podstatně víc.

pěkný :-)

0/0
15.4.2012 10:12

net.Xtreme se nevzdává

A něco do květináče nebo truhliku by nebylo?

0/0
12.4.2012 9:41

BOP B 3AKOHE

Re: A něco do květináče nebo truhliku by nebylo?

Elektrický tyčový mixér, většinou elektrický ;-D;-D;-D

+3/0
12.4.2012 13:33

Karl99

Nespokojenost

Rodiče si to pořídili v dobách kdy Mountfield začínal, vrazili do toho s příslušenstvím kolem 35000 (tehdy to bylo docela hodně) a bylo to úplně na nic, protože to slavné použití řemenů se ukázalo jako největší slabina, při větší zátěži začaly prokluzovat a nikdo s tím nedokázal nic udělat. Jediná použitelná funkce byla rotavátor, ale při tom se nesmí zajet do plevelu, jinak jej nádherně rozseká a tím krásně rozmnoží, takže se to taky nepoužívalo.

Nakonec šel ten slavný krám dal do šrotu, pořídily se kvalitní rýče a vládne naprostá spokojenost.

0/0
12.4.2012 9:34

Prilezitostny pisatel

Re: Nespokojenost

No jasne, jestli ryjete 2 metry ctverecni, tak je to lepsi.

Ne vsechny frezy maji klinaky. Zrovna s Terou/Vari je hodne lidi spokojenych - POKUD vi, na co si ji porizuji a vi, co od ni muzou cekat a vi jak se s ni ma pracovat.

+1/0
12.4.2012 14:48

Karl99

Re: Nespokojenost

No myslím, že i v rámci zdravého pohybu není problém ručně porýt násobně více než jsou ty 2 metry, ale je jasné, že větší pole se takto dělat nedá. V našem případě jde o zahradu, kde když si to člověk řádně rozvrhne a není línej tak se to dá vcelku krásně v tichosti bez výfukových plynů porýt, nicméně jde o plochu pro kterou už jsou tyto stroje doporučované.

No a jinak já nikde nehodnotím, jak jsou na tom ostatní značky, jen jsem napsal jakou špatnou zkušenost máme z výrobkem od Mountfieldu nic víc, zrovna Teru strýc používá už hodně dlouho a je velmi spokojený.

0/0
12.4.2012 18:10

dedek.org

Re: Nespokojenost

Ono stačilo posunout tu napínací kladku :-) . Co se týká plevelu po orbě se používá většinou hrobkovací radlice. Pokud jste použil rotávátor jen jednou a pak si myslel že plevel již do konce roku neporoste jste na omylu. Je škoda že laik si pořídí něco o čem PRD ví. Jinak vše má své pro a proti. Já osobně než si něco koupím přečtu si a nebo se zeptám druhých co by bylo nejlepší , popřípadě se mrknu jak to dělají druzí. V dnešní době internetu , kde najdete vše není o čem mluvit... Jinak člověk se učí celý život a pokud má trpělivost dokáže mnoho...:-)

0/0
15.4.2012 10:59

Karl99

Re: Nespokojenost

Když píši, že s tím nikdo nic nedokázal udělat, tak to znamená že s tím nikdo nic nedokázal udělat tj. včetně různých odborníků, servisů a otce který je automechanik. Když nám v jednom servisu později řekli že těchto krámů se jim tam hromadí spousty a že je to nepoužitelné, tak to prostě v žádném posunutí napínací kladky NEBYLO milej pane ! Jinak v roce 1994 bych se (reps. rodiče) toho na Internetu skutečně hodně dozvěděl, zkušenosti ze známých tehdy nikdo neměl, bohužel až později se začaly objevovat podobné negativní zkušenosti.

Jinak nechápu proč musíte ještě k tomu tak arogantně z někoho dělat hlupáka (včetně toho rotavátoru), laskavě se příště takovým soudům vyhněte, víte o mě a mých rodičích velice málo, na to aby jste nás soudil a také zneužívat zdánlivé anonymity Internetu k urážkám druhých je ubohé.

Děkuji

0/0
15.4.2012 17:48

Shumway

Re: Nespokojenost

s mountfieldem osobní zkušenost nemám. používám rotavátor Fortschritt a je super. ovšem pokud jste se podivil, že rotavátorem namnožíte plevele šíříce se kořeny, pak se nedivte, že jste tady za kubu. rotavátor slouží uplně k něčemu jinému.

0/0
16.4.2012 11:51

Karl99

Re: Nespokojenost

Potřebovali jsme hlavně orbu což bohužel ten stroj nezvládal a kvůli tomu byl pořízen, samotná funkce rotávatoru nám byla k ničemu, protože v naší situaci by jeho použití vedlo k velkému rozmnožení plevele což by kladné stránky použití rotavátoru dle zkušeností zcela zastínilo - prostě jsme tuto funkci neupotřebili, takže přínos ze stroje za 35000 byl pro nás nulový. Taky to nic nemění na tom, že to byl krám. Stačí to takto ?

0/0
16.4.2012 17:54

Shumway

Re: Nespokojenost

stačí, raději to vaše zahradničení nechci vidět

+1/0
16.4.2012 22:02

Karl99

Re: Nespokojenost

Tak prosím, rád se nechám poučit co na tom, bylo špatně. Teď jsem schválně prošel kus Internetu abych zjistil co tak strašného jsem napsal a akorát jsem si potvrdil co už vím, rotavátor je výborný stroj, který dokáže nakypřit, zapravit, nahradí motyku i rýč, ale zároveň je i výborný množič plevelů viz např. tato citace :

"Samozřejmě se nabízí reakce, že rotavátor je množič plevelů, které přeseká a udělá spoustu dalších rostlin, taktéž hloubka zpracování půdy nebude s pluhem srovnatelná. Ale vycházím z toho, že máte kousky, které zvládnete snadno udržet bez plevelů."

a protože naše zahrada bohužel má s plevelem velké problémy tak by výsledkem použití rotavátoru bylo přesně to výše popsané, resp. jeden rok to rodiče zkoušeli a přesně tak to dopadlo, proto byla přijatelná jen orba nebo rytí. To není žádné čisťoučké úrodné políčko,to je zahrada mající výhodu že je blízko města,ale okolní pozemky jsou neobdělávané,neustále má tendenci zarůstat,čas na ni je většinou jen o víkendu...

0/0
17.4.2012 14:30

dedek.org

Re: Nespokojenost

no když to vezmu teoreticky 1 kůn jeden pluh , 4,5HP = , takže veškeré malotraktorky i jednoose by mohly utáhnout víc jak jeden pluh.. Když sem byl malý vodil jsem koně v brázdě, než se to naučil. Už tenkrát jsem si všimnul že nastavit pluh je umění , ale když to člověk umí , pak už jen drží pluh jednou rukou a v druhé může mít bič či cigáro :-) . To samé jistě platí u pluhu jenž stroj táhne. Pokud je dobře nastaven pluh je orání hračka. Pokud se oře zatravněný pozemek je potřeba mít před pluhem nůž jenž toto kráje a výsledná práce je krásná a ne jak od sviiní :-). Pokud pluhem již obděláváme již obdělané pole je to o hodně lepší.:-)

0/0
17.4.2012 8:20

Shumway

Re: Nespokojenost

ony taky utáhnou, u příliš malých strojků může být problém s adhezí. i ten muj Fortschritt rád hrabe. i když je ověšen závažím, kolečka jsou malá, ten přenos síly se mě nezdá uplně optimální, myslim, že větší kola jsou pro orbu lepší.

0/0
17.4.2012 9:05

dedek.org

Re: Nespokojenost

milej pane nikdo vám ani rodičům nenadává do hlupáků, jen vám prostě není zhůry dáno aby jste uměl vše. já to taky neumím, ale na poli jsem se narodil a něco mám už za sebou , jsem již 10 let v důchodě, nohy neslouží, ale nebýt pomocníka jehož mám již přes 20 let dávno by již vše bylo ladem. Mladí se k tomu nemají, nemají čas . Jak to vidím až zaklepu bačkorama bude se vším amen.

S pozdravem Karel J.

0/0
16.4.2012 22:42

Karl99

Re: Nespokojenost

Ok nemá smysl dál diskutovat, jen jsem chtěl lidi upozornit, aby si dali pozor, než si něco takového pořídí, protože jsme měli špatnou zkušenost ze strojem od Mountfieldu pořízeného v roce 1994 u nějž se jako velice problémové ukázalo použití řemenů, což bylo potvrzeno i odborníky.

Dále jsem naznačil, že někdy je lepší si pořídit raději kvalitní rýč, než nekvalitní stroj a to zejména v dnešní době, kdy se lidem nechce moc hýbat a mají tendenci si tyto stroje pořizovat i na malé plochy.

To je vše co jsem chtěl říct, bohužel jsem podcenil stoupající množství lidí s přístupem k Internetu, kteří za každou cenu musí být v opozici,mít vždy pravdu, dělá jim dobře povyšovat se na druhé, hrát si na odborníky, kteří na dálku poznají, že chyba je v uživateli a nechal se zavléci do další zbytečné diskuze.

(nebo je tolik zaměstnanců Mountfieldu na Internetu ? )

0/0
17.4.2012 14:00

dedek.org

Re: Nespokojenost

Naprosto s vámi souhlasím a o lidech jenž mají před barákem 2x2 metry trávy si koupí benzinovou sekačku z pojezdem. Nebo mají jeden záhonek na mrkev a petrželí a koupí si motorový stroj je taky blbost , nikdy se jim to nevyplatí . Já sám když jsem byl mladší jem byl rád když jsem se z otcem domluvil naklepaly jsme kosy a šly jsme brzy ráno v sobotu shodit louku pod stromy o velikosti 50a . Dnes by se nám mladí vysmáli. není nad aktivní odpočinek. Co se týká obchodníků , každý si chválí to co prodává. Já osobně kupoval před rokem 1992 MS 06 bo z otcem to šlo z kopce a ze silnou cukrovkou už nestíhal. Byl to jeho nápad a jeho peníze, ale rozhodl se dobře, sice tam mám klínové řemeny, ale funguje mě to . Škoda že jsme se nepotkaly dříve možná bych vám stím pomohl. Mějte se pěkně nashle Karel J. Strážnice

0/0
18.4.2012 11:34

Karl99

Re: Nespokojenost

Škoda, že je ten krám už dávno ve šrotu, protože bych jej Vám rád dovezl, aby jste se přesvědčil na vlastní oči, že ten konkrétní typ byl zmetek (MS 06 to podle fotek rozhodně nebyl), který ať se šteloval jak se šteloval, při orbě naprosto selhával, nicméně nutno říci, že motor byl velmi dobrý a pokud se stroj předělal na rotavátor tak to taky bylo použitelné, bohužel to na co byl pořízen tj. orbu kvůli neodstranitelnému prokluzování řemenů naprosto nezvládal. Je možné že to byl nějaký levnější "odlehčený typ" který byl jen napodobeninou skutečných strojů a proto měl tyto potíže, nebo co, ale co vím tak dokonce někde na Moravě byl takový starší pán, který tyto nepoužitelné stroje od Mountfieldu předělával, aby odstranil nutnost použití problematických řemenů, údajně s tím byl i v TV v Receptáři a rozhodně si nestěžoval že by měl nedostatek práce, taky říkal, že má sto chutí pozvat zástupce Mountfieldu aby se podívali kolik je nespokojených zákazníků.

Přeji hlavně pevné zdraví.

0/0
18.4.2012 12:34

Roman37c

Kdo to psal?

"Pro malozahrádkáře se prodávají elektrické motyčky, většinou elektrické" Jaké jsou ještě elektrické motyčky jiné než elektrické?

+1/0
12.4.2012 6:15

Rafaelou

Re: Kdo to psal?

;-D;-D;-D

0/0
12.4.2012 6:30

jan.banos

Re: Kdo to psal?

Přece šlapací.

+1/0
12.4.2012 7:17

CorpusDortus

Re: Kdo to psal?

ale s dynamem, tedy stale elektricke ;-)

0/0
12.4.2012 9:55

MattyasCZ

Re: Kdo to psal?

No přece redaktor MF Dnes, odborník

0/0
12.4.2012 7:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.