Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Servisy zahradní techniky plní dvojtakty zadřené starým benzinem

Na jaře se opět servismani musí trápit zadřenými motory. Lidé si stále ještě nezvykli na to, že moderní motory jsou citlivé na kvalitu benzinu. Hlavně vysokoobrátkové dvojtaktní stroje, které se používají v motorových pilách nebo křovinořezech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pescatore

Trochu nechápu

chvilku to škodí dvoutaktům, potom zase čtyřtaktům ?! Celým mým životem prošly desítky různých

motorů v různých "pohybovadlech" a nikdy jsem neřešil otázku přezimování. Paradoxně většina

výrobců doporučuje zazimovat s plnou nádrží, aby zevnitř nerezla. Tak to přeci na jaře nevyleju,;-€

0/0
3.5.2012 21:08

dropa

Re: Trochu nechápu

To né! Musíš to odnést do sběrného dvora, ale i s vlastním kanistrem!! (přeci to nebudou nosit domů ve sklenicích) :-)

0/0
4.5.2012 18:30

dropa

A mě se ten jejich výrobek zadřel právě novým benzínem!

(bezolovnatým) ;-(

0/0
2.5.2012 9:09

oldfashioned Kokodák v1

was ist das "dvojtakt"???

8-o8-o

+1/0
25.4.2012 23:59

bez vysvětlení - smazán

Re: was ist das

To je dvojice, která jede v jednom taktu. Hudebně - duet. Ale duotakt by neznělo tak vědecky.....;-D

0/0
26.4.2012 6:35

josefl

Proto volím

Stranu svobodných občanů. Ti jediní chtějí zrušit lití biosajrajtů do PHM.

+1/0
25.4.2012 22:58

birhaus

Uff

Směs, olej v benzínu do toho věta o sedlech ventilů... To je zase článek bože...

A mimochodem. Benzin z kanystru každej rok dojedu a není problém. A ty novodobý krámy se rozpadaj z úplně jinejch důvodů než je biosložka v benzinu. Ale je fajn, že to mají na co svést....

0/0
25.4.2012 22:49

zlababa.dvur

Re: Uff

je tam přímo rozděleno, na co trpí dvoutakty a na co čtyřtakty.

0/0
25.4.2012 22:53

birhaus

Re: Uff

Jasně Burzo;-)

0/0
25.4.2012 23:09

WIFI

pozn.

"Jenže před dvaceti lety měly ty mašiny úplně jinou konstrukci, to zdaleka nebyla taková hodinářská výroba jako dnes," upozorňuje Nevečeřal.

No spíše dříve byly stroje vyráběny na živnotnost, dnes jsou na spotřebu (prodej)

+2/0
25.4.2012 21:39

zlababa.dvur

Re: pozn.

no ono jak u kterého výrobce. Pochybuju, že by si Husqvarna nebo Stihl dovolil podobná prohlášení. A taky nevěřím, že 20letá Husqvarna bude mít větší vůle, než úplně nový Mountfield.(myšleno konstrukčně v době své výroby, ne po 20 letech používání :-) )

0/0
25.4.2012 23:05

hefaistosh

Re: pozn.

Moc bych na to nespoléhal.Všimni si,že tebou zmíněné značky mají několik řad pil.Husqvarna dvě,jedny běžné druhé profi a Stihl asi pět od hoby po profi.Takže předpokládám,že i tam bude kvalitativní rozdíl.

0/0
25.4.2012 23:45

almader

OLEJ

Dělám do dvoutaktů už nějaký pátek je pravda že benzin znehodnotí olej jednoduše ho "zežere" ale na druhou stranu zmiňovaná firma prodává předraženou techniku kterou bych slušně nazval šmejd.....Rv

+1/0
25.4.2012 21:36

Sprintujici.stonozka.4

kupte si nové, kolo štěstí se prodlužuje až do ..........

0/0
25.4.2012 21:08

jizanskavlajka

toje ale blbost

dál není co dodat .

+1/0
25.4.2012 21:04

King4

Divný ...

Připadá mi to hlavně jako alibistický článek na předražený šmejdy z Mountfíííííldu. Rv  Za normální cenu je prodávají jen mimo sezónu a ještě to prezentují jako by člověkovi kdo ví co dávali za milost. ;-O

0/0
25.4.2012 20:14

trallfa

To jsou zase slova "experta"

Za prvé -ta biosložka je líh, líh je v benzinu žádoucí, poněvadž váže vodu a ta se pak rozpustí v celém objemu a neusadí se na dně nádrže nebo v karburátoru.

Za druhé- průměrně inteligentní člověk používá do benzinu  pro dvoutakty plně syntetický olej, ten se nerozkládá jak tvrdí Werner, ani nekarbonuje jak tvrdí Nevečeřal. Takže si pánové jen dělají aliby pro své šroty.

0/0
25.4.2012 19:06

Little Boy

Re: To jsou zase slova

Tu histerii kolem lihu v diskuzi nechapu, lih se nekazi :/. Ve dvoutaktu jsem zkousel cistou E85, musi se prestelovat karburator, ale pak to jelo jako svin.

0/0
25.4.2012 20:09

vymrzovac3

Re: To jsou zase slova

průměrně inteligentní člověk již ví, že plně syntetický olej těžko koupíte. Jedná se v naprosté většině o minerální (ropné)oleje, získávané z ropy tzv. syntetickou cestou. Oleje získávané také z ropy, ale frakční destilací či krakováním, se minerálními nazývají od začátku. Jedná se v podstatě o stejné oleje, ale čistější, tzn. že z nich je odseparováno více nežádoucích složek;-)

0/0
26.4.2012 8:32

Fair-Play

Kde je ta doba

kdy jsem nechal v mašině benzín po celou dobu co jsem byl na vojně (2 roky) a bylo to v pohodě.

+1/0
25.4.2012 18:36

Podrazza

Tak co taky čekat od levných (s)hraček :)

Tou hodinářskou výrobou zřejmě v článku myleli ty slepce co v Číně kompletují ty levné hračky za pár tisícovek co si v ČR nějací nešťastníci kupují :)) Mám už moře let poctivý starý italský křovinořez Alpina a takové problémy jsem nikdy neřešil :)

+3/0
25.4.2012 16:48

Fair-Play

Re: Tak co taky čekat od levných (s)hraček :)

Protože to je ještě stará poctivá práce a ne dnešní výrobky co shoří při větším nasazení jako papírový čert;-( Ale hlavně je to v kvalitě benzínu který po půl roce máte problém zapálit i zapalovačem:-(

+1/0
25.4.2012 18:34

bez vysvětlení - smazán

Re: Tak co taky čekat od levných (s)hraček :)

Nic ve zlém - jen se ptám. Nejseš čistě náhodou policista na D1 ??? Jednoho znám a používá stejné výrazy. :-)

0/0
25.4.2012 20:57

habr

Re: Tak co taky čekat od levných (s)hraček :)

Ty dáváš do zapalovače motorový benzin?

Tak to už se ničemu nedivím.

0/0
25.4.2012 22:29

BigpetBig

Re: Tak co taky čekat od levných (s)hraček :)

On má problém se zapalovačem a ty očividně s chápáním. :-)

+2/0
25.4.2012 22:45

luke777

kvalita

houby hodinarksa kvylita samej sizunk a podle navodu byste meli sekat tak fotbalovej travnik maximalne ale co bysme chtelui mame trzni hospodarstvi a rychlej obrat zbozi

+2/0
25.4.2012 15:07

Jirik H

Na tomto místě

jsem četl před rokem nebo dvěma, že u sekačky na podzim stačí nalít benzín po víko, aby neoxidoval a do jara vydrží. Je fakt, že šlo o 4-takt.

0/0
25.4.2012 14:56

hanspunk

Re: Na tomto místě

U 4T bych se toho moc nebál, tam je fakt, že čím prázdnější nádrž, tím víc vysrážené vody na jaře v benzínu.

0/0
25.4.2012 15:01

Nedos

Re: Na tomto místě

Jak plná nádrž zastaví rozkládání biosraček v benzínu? To je jako kdybych jogurt naplnil po okraj a pak čekal že za půl roku bude OK.:-P

0/0
25.4.2012 17:04

Labaro

Re: Na tomto místě

To bylo myslím v článku o motorkách a důvodem bylo, že plech nádrže nemá zevnitř povrchovou ochranu, takže hrozí nebezpečí koroze.

+1/0
26.4.2012 6:33

luban12

Re: Na tomto místě

Máš pravdu, u motorek se to doporučuje, taky to dělám, ale nejsem tak moc přesvědčen o tom, že je to dobře. Na jaře pak benzin za moc nestojí a někdy se musí rozebírat, nebo alespoň odkalovat celý palivový systém.

0/0
29.4.2012 21:14

hanspunk

Určitě za to může benzín?

Neříkám, že biosložky v benzínu jsou nějaká výhra, ale co se degradace palivové směsi pro dvoutakty týče, tady bych viníka hledal spíš v tom oleji. Právě,že dřív se používaly čisté minerální oleje a nezřídka pěkné dryjáky jako M2T, které sice na prd mazaly, ale zato byly "na věčné časy" a prakticky v přírodě neodbouratelné.

Ruku v ruce s modernizací pil a zvyšováním otáček a výkonu šla nutnost lepšího mazání, jenže u vývoje moderních olejů si zase přihřály polívčičku i různé ekologické rady a jedním z parametrů sledovaných u olejů je také biologická odbouratelnost v půdě a vodě.

Je snad nasnadě, že pokud má být něco snadno odbouratelné, těžko to lze zároveň udělat vysoce stabilní. Vždy půjde o kompromis a zejména u dvoutaktů asi bude ona odbouratelnost vyžadována více, přece jen jde o ztrátové mazání.

+2/0
25.4.2012 14:53

řešení

Já si Váš starý natural klidně cvrnknu do nádrže auta

;-)

0/0
25.4.2012 14:28

Fair-Play

Re: Já si Váš starý natural klidně cvrnknu do nádrže auta

Starý (bez řepky) klidně, ale ten už nikdo nemá:-)

0/0
25.4.2012 18:37

ivoš

Re: Já si Váš starý natural klidně cvrnknu do nádrže auta

V benzínu je řepka? Novinka. Já trulant se domníval, že jen v naftě, v benzínu špiritus.

+2/0
25.4.2012 18:46

dropa

Re: Já si Váš starý natural klidně cvrnknu do nádrže auta

Já mám ještě 20l.:-)

0/0
2.5.2012 9:04

fsp1111

Něco na tom bude, po létě jsem do Hq pily dal benzín z února

a po půl hodině šlus. Oprava 6500,- :-( Daň z blbosti je holt daň přímá.

0/0
25.4.2012 14:12

rotwailer

To jsem se zase nasmál....

spotřebovat benzín s olejem do šesti týdnů.

0/0
25.4.2012 14:09

ides

Re: To jsem se zase nasmál....

Nojo to vite, servis musi take z neceho zit.

To jsou zase plky hodne mystru byznysu.

0/0
25.4.2012 18:29

prngrr

Pro kutily:

Jsem myslel, že sekačka je na benzín.

Ono se to musí ředit s nějakým olejem? Není to opruz?

0/0
25.4.2012 13:29

viny.had

Re: Pro kutily:

Tak buď ředíte benzín s olejem nebo máte mazání zvlášť.

0/0
25.4.2012 13:56

fsp1111

Re: Pro kutily:

Dvoutakt musí mazat hřídel pod pístem, takže se do benzínu přidáváolej. U čtyřtaktu palivo pod píst nejde není to tak třeba

0/0
25.4.2012 14:08

ivoš

Re: Pro kutily:

Nějak nevěřím svým očím. Co jste chtěl říct? -Čtyřtakt má oddělené mazání veškerých pohyblivých částí motoru, dvoutakt má všechny pohyblivé části ve styku s palivem, proto se dává olej do benzínu. Odpadá mazací soustava, proto je dvoutakt tak jednoduchý - v Trabantím motoru je jen 5 pohyblivých částí - 2 písty, 2 ojnice, klika (a šoupátka, ale ta jsou přímo na klice).

0/0
25.4.2012 18:44

oldfashioned Kokodák v1

"jezdit na chlapu" se některým i líbí

;-D;-D

+1/0
25.4.2012 13:26

probost

Re:

obzvláště když se na jaře se udělá hezky... ;-D

0/0
25.4.2012 14:03

Yarda.

Já jsem si koupil u firmy Werco

křovinořez Hecht. Nejdřív se zadřelo nějaké ložisko (to prý se stává a já jsem to nezavinil) a když jsem po opravě chtěl sekat, tak se to zadřelo definitivně. A to mi z výše zmíněného důvodu už v záruce opravit nechtěli. A tam jsem rozhodně neměl loňský benzín. To upozornění na čerstvou směs by mělo být velkými písmeny na první stránce návodu k použití a ne až u konce pod čarou. A pokud je to takhle náchylné na kvalitu benzínové směsi, tak by ke každému werku měli zdarma dávat chemickou laboratoř;-€

+1/0
25.4.2012 12:33

bez vysvětlení - smazán

Re: Já jsem si koupil u firmy Werco

Jardo, to si příště musíš koupit křovinořez a ne vietnamskou náhradu. ;-D

+1/0
25.4.2012 13:49

Frollik

Používám léta pilu na dřevo Stihl.

Je to moderní a kvalitní výrobek. Dříve jsem neměl problém, ale od té doby co do benzínu přidávají Babišův líh se skutečně nedá používat benzín, který "přezimoval". Nyní kupuji u OMV 95 maxx motion a je po problému. Tento benzín totiž obsahuje aditivum ETBE místo eko-bio sraček. Začal jsem to tankovat i do auta a zjišťuji nižší spotřebu cca o půl litru na stovku a tišší motor zejména za studena.

0/0
25.4.2012 12:30

mi_golem

Re: Používám léta pilu na dřevo Stihl.

Na STIHL a KOMATSU zatím žádný problém. Olej do dvoutaktu od STIHL a benzin bežný B95.

0/0
25.4.2012 12:39

hanspunk

Re: Používám léta pilu na dřevo Stihl.

;-D Já vám nerad kazím přesvědčení, že jste se oprostil od eko-bio a tak dále ...., ale ethyltercbutylether, tedy to slavné ETBE, je taktéž vyráběn z Babišova lihu. Jediný rozdíl je, že ETBE není hygroskopický, tedy není po zimě plný vody.

0/0
25.4.2012 13:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.