Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

dTest: Někteří výrobci šidí med sirupem, v biomedech byly pesticidy

Testy odhalily u čtyř ze sedmnácti medů naředění lacinými sirupy, dva byly dobarvovány "éčkem". Dva ze tří testovaných biomedů pak propadly úplně, obsahovaly totiž pesticidy. Odhalily to nejnovější testy spotřebitelského časopisu dTest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D.E.S..

cukernatost medu ..

ovlivňuje především to, kolik je v něm pylu. čím víc pylu, tím víc cukernatí.

0/0
19.5.2012 15:51

tajny agent

Lidi si snad porad mysli, ze u nas je to o vyrobcich, prodej

cich ... a je to vse pouze o zakonech a jejich vymahani ...

0/0
16.5.2012 12:57

dracekv1

no co

Hlavně když je na tom nápis bio, ne? ;-D

0/0
15.5.2012 20:21

Petr Zachrdla

Proč jsou biopotraviny tak drahé?

Protože se musí dělat postřik v noci ;-D

+2/0
15.5.2012 0:23

computer

Hm,

i med od českého včelaře je problém. Když se podívám kolem sebe na pole, všude řepka a pesticidy a opodál pojízdné úly. Takže i český med nemusí být to pravé. V tom případě je určitě lepší německý z Bavorska.

+1/0
15.5.2012 0:06

Hans Wurst

Perverzni je take oznaceni "Původ ze zemí ES a mimo ES".

To proste rika, ze med pochazi z teto planety ;-€

+1/0
14.5.2012 22:48

Tomáš1977

Re: Perverzni je take oznaceni

Asi myslíš EU, protože ES znamená nejspíš Španělsko.

0/0
14.5.2012 22:52

pibito

Re: Perverzni je take oznaceni

nemysli, na JSG medech opravdu stoji (resp.stavalo, uz ho nejaky ten patek nekupuju) ES - Evropske Spolecenstvi

0/0
15.5.2012 0:01

Bob-an

Re: Perverzni je take oznaceni

Nejenom JSG... i tusim medokomerc a dalsi dalsi pochybni "balici" "medu" .... zajimalo by me co tim sleduji, me to prijde jako totalni ulet. Jinak jeste jako reakce n predchozi prispevek, tohle oznaceni nerika ze med je z tehle planety, ono mimo ES bude vetsina ostatnich planet :-D

0/0
15.5.2012 2:39

pibito

Re: Perverzni je take oznaceni

presne to jsem si taky rikal, ostatne znalci serialu Futurama vedi jak se ziskava med z vesmiru...

0/0
15.5.2012 6:40

MarkoSX s banem

Naštěstí...

med mi nechutná, takže ho ani nekupuji. Alespoň toho podvodu jsem ušetřenR^

0/0
14.5.2012 22:41

Tomáš1977

Re: Naštěstí...

Med je lahůdka, nejsi ušetřen, ale ochuzen.

+3/0
14.5.2012 22:53

midou

nemám čas

ject kupovat med k včelařovi do polabí , chleba k pekařovi do Benešova, víno k vinařovi na Moravu nebo do Rakouska, salám k řezníkovi do Davle, naftu do Německa aby byla bez síry, pivo do pivovaru, pro vodu do studánky, mlíko k farmářovi nevím kam.......

proto většina kupuje ty šmejdy od Alberu, Lidlu, Tesca, Normy a pod.....

+1/0
14.5.2012 21:54

jakub7

Re: nemám čas

Kdo chce, hleda zpusoby, kdo nechce, hleda duvody...

0/0
14.5.2012 22:32

T.Lojza

Re: nemám čas

A ten zbytek hleda penize ;-)

+3/0
14.5.2012 23:48

kukuricevpoli

Re: nemám čas

no ale vazne, problem je, ze ten rozptyl dobrych chovatelu, pekaru, rezniku a pestitelu je proste velky. To by clovek nedelal nic jineho, nez travil hodiny na cestach. Ale to je bohuzel smutny a je to skoda.

+1/0
16.5.2012 11:11

HeadShotSeven

poučen

med jedině od včelaře...[>-]Rv

+4/0
14.5.2012 20:01

Livrak ll

V obchodě už nikdy

Med kupuju už pouze od včelařů. Mám dva co prodávaj výbornej med, jeden lesní a druhej luční. V obchodě už ani náhodou, hlavně ty medy smíchané ze zemí EU, to je fakt něco teda. )))

0/0
14.5.2012 19:59

radnice

Re: V obchodě už nikdy

trochu jste to poletl, to nejsou medy smíchané ze zemí EU. Je tam napsáno "Původ ze zemí ES a mimo ES". To je ten největší podvod, protože nikdo neví, co to je ES (Evropské společenství myslím skončilo někdy v osmdesátých letech minulého století). Takže tohle jsou většinou medy naprosto neznámého původu z Asie nebo Jižní Ameriky.

+2/0
14.5.2012 20:51

jan.banos

Re: V obchodě už nikdy

R^

0/0
14.5.2012 22:17

Martin z HK

Člověk se jeden druhému odcizil

v tom je ten problém. Nemusí jít přímo o med, ale o jakékoliv zboží. V minulých dobách kdy měli lidé k sobě jaksi blíže, měli ústní reference o obchodníkovi obrovskou váhu. Stačilo říci, že pančuje anebo šidí a měl po kšeftě. Dneska ač máme špatné zkušenosti, tak nejenomže před ním nevarujeme své okolí, ale chodíme tam kolikrát nakupovat dále. Tak je toto normální?

+2/0
14.5.2012 19:09

jakub7

Re: Člověk se jeden druhému odcizil

I dnes jsou producenti, kteri ziji z dobre povesti a kdyby zacli sidit, tak by mohli lehce prijit na mizinu. Chce to jen vyvinou aktivitu, prekvapive to neni tak slozite (treba takovy med nekupuje clovek kazdy tyden...)

0/0
14.5.2012 22:35

rotny Manas

A proc by nepodvadeli?

Tady dostane Ahold smesne pokuty za prodej plesnivych uzenin. Kdyby dostali 50milionu jednorazovou, napodruhe 100milionu, tak si daji pozor!!!

0/0
14.5.2012 19:07

Shumway

Re: A proc by nepodvadeli?

asi nevíš jak to u těhle společností chodí viď ?, oni opravdu nelžou, když říkají, že toto nikomu nenařizují. jenomže zaměstnanci, když nesplní nějaká čísla naplánovaná v holandské, britské či rakouské centrále jdou domu s holym základem. tohle je dusledek bezohledného managementu ve stylu je mi jedo jak to dokážete, ale ty vysledky tady budou. no tak tedy jsou...

0/0
14.5.2012 19:46

boooom

...

Kupujte jen od soukromých včelařů. Všude jsou. Stačí jen hledat. Vždy se najde někdo známý, kdo med sám dělá. Takže stačí je jen podporovat. A na ty chemický sjrajty se zvesela vykakat.

+2/0
14.5.2012 16:05

Scout_duck

JSG med

JSG med květový jsem nedávno koupil v Bille, cena tak nějak střední, bylo tam pak ještě něco z Polska. Hned napoprvé si říkám, že to je nic moc. A když vidím tenhle titulek, už jsem jen hledal JSG ...

0/0
14.5.2012 15:58

yanoshick

Re: JSG med

Je třeba na ty pančované "potraviny" neustále upozorňovat a lidem vysvětlovat, proč mají číst etikety o složený výrobků a ty šmejdy nekupovat.

 

http://dobreazdrave.cz/majoneza-nebo-co-to-vlastne-jime/

+1/0
14.5.2012 16:22

sdsa

Re: JSG med

tak to byste mel jit vratit, i kdyz to jiz mate temer spotrebovane. Pokud i obchodniky nedonutite, podporujeme zlodeje jako JSG

0/0
14.5.2012 18:33

duch zavražděného iuose

hmm

vrátit jim to skrz výlohu

+1/0
14.5.2012 19:27

Patolog

Re: JSG med

JSG Straka je starej medovej podvodník. kašli na med z obchodu, číst etikety je k ničemu, papír snese všechno. Nemáš známýho souseda? Zkus se poptat po okolí určo na někoho narazíš.

0/0
14.5.2012 19:27

wrah

Re: JSG med

Ono na tom papíře bývá dost často napsaná i pravda. Například, že jde o směs medu z EU a mimo EU. (Což znamená cokoliv)

0/0
16.5.2012 15:19

Shumway

sirupem se šidí snadno

prostě se dá včelám sladké pití. nejspíše se toho dočkáte u někoho, kdo to dělá pro peníze, protože pokušení je veliké a peníz přijde vhod. druhá věc jsou pesticidy a jiná chemie v medu. to nemá včelař prakticky možnost ani ovlivnit, ani zjistit, co si včely tahají do úlu

0/0
14.5.2012 15:58

EU Man

Re: sirupem se šidí snadno

Co to plácáš za volovinu? Ano, včelám se dává cukerný roztok, aby si vytvořily zásoby na zimu jako náhradu za to,co jim včelař vezme...Než něco napíšeš, zjisti si fakta....

+2/0
14.5.2012 20:57

Shumway

Re: sirupem se šidí snadno

ano to se dává, a když potřebuješ aby nanosily víc medu než obvykle umítíš poblíž včelína pítko se sladkým roztokem, včely ho zapracují do medu naprosto spolehlivě.

0/0
14.5.2012 21:05

Shumway

Re: sirupem se šidí snadno

tento zpusob podvodu je mezi včelaři dobře známý, je to jenom věc svědomí jednotlivce

0/0
14.5.2012 21:08

EU Man

Re: sirupem se šidí snadno

znám jich dost...pár i těch velko..... a všichni si vidí tak nějak do talíře, ale že by někdo kupoval cukr aby si zvýšil výnosy medu...:D,  A pak...tak jako tak...včely by ten cukr spolu s dalšími přísadami přetvořily na med.

0/0
15.5.2012 5:05

Shumway

Re: sirupem se šidí snadno

a o tom to je, pokud mají včely málo pastvy, lze si pomoci i takto. kolega se ptal včelaře jak je možné, že mu zcukernatělý med nešel rozehřát tak, aby zase tekl ... a tohle se dozvěděl. když si někdo pomáhá cukrem ve snůšce...

0/0
15.5.2012 6:06

EU Man

Re: sirupem se šidí snadno

O tom jsem teda neslyšel...nicméně si myslím, že tady jde o to, že někdo lije sirup do HOTOVYHO medu....to co popisuješ ty je, jako by si obvinil sedláka, že pančuje mlíko tím, že dává krávě hodně pít...A pak, problém co měl tvůj kolega, se mohl týkat  melicitozního medu.......také nazývaný cementový. Jedlý, jen je s tím víc práce....

0/0
15.5.2012 15:23

Shumway

Re: sirupem se šidí snadno

v zásadě souhlasim, jedno nevylučuje druhé.

0/0
15.5.2012 15:53

EU Man

Re: sirupem se šidí snadno

co se nevylučuje?

0/0
15.5.2012 17:18

kukuricevpoli

Re: sirupem se šidí snadno

takze vlastne podle vas te zpusob, co popsal pan vyse, je v poradku? To by ale na sklenici melo byt napsane, ze jim s tim kdosi pomaha, a ze to neni pravy dejme tomu lesni/lucni med.

0/0
16.5.2012 11:15

EU Man

Re: sirupem se šidí snadno

Z ekonomického hlediska to je nesmyl.....to za prvé. Za druhé by včelař, aby to bylo proveditelné musel mít nádobu s cukerným roztokem poblíž úlů,  s postupem roku, a odkvétáním květů by si nadělal víc problémů...včely by se mu u nádrže doslova  pobily, a to už nepočítám, že by se mu tam motaly vosy apod.

Takže bych řekl, že by s tímto způsobem spíše prodělal, než vydělal.

0/0
18.5.2012 16:20

sámvelkýmao

no

a jsme zase u toho. proč lidi ten sajrajt v marketech kupujou?.....

0/0
14.5.2012 13:58

tajny agent

Re: no

A jsme zase u toho, jak to lidi maji napoprave poznat a i kdyz to poznaji jak maji vedet jestli to neni medem samotnym a tak jsme zase u toho, ze soucasti kapitalizmu je nutna statni kontrola s tresty a ze trh bez omezeni a kontrol proste pro spotrebitele nefunguje.

+1/0
14.5.2012 15:23

radnice

Re: no

Základem je, že by měl být vždy postižen ten, kdo to prodává. Ten na podvodech vydělává nejvíc. Nějakou s.r.o. která dbnes existuje a zítra už ne ale podniká pod jiným jménem, je to jedno. Obchodník tyhle výrobky šíří, takže by měl být stíhán obchodník a s dodavatelem ať si to už potom soudně vyřídí sám. Problém je v tom, že řetězce budou do krve lobovat proti takové odpovědnosti, protože by samozřejmě nemohli tolik vydělávat na lidské hlouposti. Kupovat med v supermarketu hloupostí je, když dneska je včelařů plno a prodávají ho nejen přímo v bydlišti, ale i na trzích, kterých je dnes i ve městech jak hub po dešti. A kdo chce ušetřit pár korun a jde si koupit med do supermarketu, tomu ty hnusy přeju, když je nepoučitelný blb.

0/0
14.5.2012 20:57

tajny agent

Re: no

S timi postihy samozrejme souhlasim aby tohle vymizelo ale oznacovat lidi, co si neco legalne koupi ... to ne. Neni kazdy hyperaktiv co sedreny od pasu pak beha a snh ai potraviny vsude kolem jen ne v supermarketu kam chodi nakupovat ... je to vec statu,ze se tam neco s lzi na etikete prodava takze u mne je blb ten stat v teto oblasti. coz se asi rovna spatny zakon.

0/0
16.5.2012 12:26

sportmamrad

Nejlepší med je od Vency Makovce!!!

:-)R^:-)R^:-)

0/0
14.5.2012 13:39

sámvelkýmao

Re: Nejlepší med je od Vency Makovce!!!

nejlepší med je od každýho poctivýho včelaře......

+3/0
14.5.2012 13:59

k o z a k 5 2

a proč je to v hobby ?

;-)

0/0
14.5.2012 12:59

Don_Alex

Re: a proč je to v hobby ?

protože cokoliv šidit je typické české hobby....

+7/0
14.5.2012 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.