Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na maso si vystačíte s pánví za tři stovky, teflon nechte na dietu

Moderní teflonové pánve jsou určené pro dietáře. Kdo si chce pořádně udělat steak, měl by si do domácnosti pořídit úplně obyčejnou železnou pánev, kterou má v inventáři každý kuchař. Investice tři sta až pět set korun se vyplatí. Taková pánev vás přežije a můžete ji navíc odkázat potomkům: čím je starší, tím je lepší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

One

Temto clanek jen opet potvzuje moje presvedceni,

Ze idnes je blesk 3 nebo dokonce 5...

Argumentacni vybava neandrtalcu, k pravopisu se radeji ani nebudu vyjadrovat...

Dalsi material, ktery rad poskytnu synovi, ktery koketuje s tim, ze by sel studovat novinarinu...

Mezi takovou mentalni luzou bych ho nerad videl...

0/0
21.7.2012 0:59

Ehmuhm

Diskuze

Zajimavy, v diskuzi probirate milion druhu panvi, ale nejlepsi steak je preci poradna cihla poradneho hoveziho udelana na grilu!! To je pak chut a vuneV

0/−1
15.7.2012 11:24

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Diskuze

Asi tě jen minul kvalitní originální biftek.

+1/0
16.7.2012 18:01

Ehmuhm

Re: Diskuze

Urcite ne. Jen preferuji ty z grilu. Ta vune R^

0/0
18.7.2012 18:51

really?

Re: Diskuze

No jo, ale kdyz sem tam i prsi a jak budes grilovat? Ja mam vyzkousenou iron pan ... je to super! A taky je pak vynikajici chut i vune!V!!

0/0
18.9.2012 3:33

Antonin, topič

Re: Diskuze

Proti dešti byly vynalezeny speciální přípravky, říká se jim STŘECHA.

0/0
18.9.2012 10:09

vapouk

Tak nevím, co dělám špatně

Mám http://www.litinove-nadobi.cz/?p=productsList&iCategory=16&sName=Panve

a lepí a lepí, zkoušel jsem vypálit olejem, vypálit sádlem v troubě a pořád nic moc. Zkusím ještě tu sůl. Jinak asi opravdu vydrží vše, ale je opravdu těžká jako kr....

0/0
14.7.2012 22:38

ort

Re: Tak nevím, co dělám špatně

Mám také litinovou pánev - švédská litina Skeppshult a nelepí se. Vaří se v ní skvěle, ale je fakt hodně těžká. A taky byla dost drahá, průměr 28 cm něco kolem dvou tisíc. V  návodu se uvádí, že Jar ani jiné čistící  prostředky se nesmí používat, jen omýt vodou, osušit a občas naolejovat.

0/0
15.7.2012 0:16

really?

Re: Tak nevím, co dělám špatně

Opravdu te stala 2 tisice? No potes!!! Ja ji mam velikou 27 cm prumer a dala jsem za ni jen 9 dolaru v Goodvillu na Floride. Je to super panev, pecu si v ni i malou pizzu, kdyz neni manzel doma, nebo take boruvkovy kolac, ryby, zapekane brambory ... cokoliv! Predtim nez na ni hodim steak, tak ji jen pokapu olejem a poradne rozfajruju ... az zacne trochu kourit, tak sup tam masicko!R^

0/0
18.9.2012 3:41

Antonin, topič

Re: Tak nevím, co dělám špatně

No tak to asi bude úplně jiná pánev a krom toho si tím přepáleným olejem zaděláváš na rakovinku.

Krom toho dělat steak na pánvi od ryby...;-D;-D;-D

0/0
18.9.2012 10:11

TYGR.NET

Na steaky máme speciálku od Zeppteru a nemá to chybu!

že je to drahé? No a? Je to na celý život!

0/0
13.7.2012 23:20

nikotino

Re: Na steaky máme speciálku od Zeppteru a nemá to chybu!

jojo a ještě byl k tomu bezva výlet a dárek pro páry zdarma;-D

+3/−1
14.7.2012 18:32

Dubito ergo cogito.

Re: Na steaky máme speciálku od Zeppteru a nemá to chybu!

;-D;-DR^

0/0
14.7.2012 22:04

Jurrisek

Re: Na steaky máme speciálku od Zeppteru a nemá to chybu!

Speciálka od Zeppteru už jen toto slovní spojení je poněkud komické;-D;-D

0/0
16.7.2012 7:35

himself

Re: Na steaky máme speciálku od Zeppteru a nemá to chybu!

Myslíte něco jako oxymoron? :)

0/0
16.7.2012 22:35

Jurrisek

Re: Na steaky máme speciálku od Zeppteru a nemá to chybu!

Ano, když pominu notnou dávku nadsázky;-D

0/0
17.7.2012 5:56

mital

...docela blábolivě napsaný článek..

..sorry, ale přijde mě to napsaný dost amatérsky..občas docela blábol..kydněte kus sádla apod..

Ale v tom hobby oddělení je takovýchto článků více..

Sorry, prostě názor..)

0/0
13.7.2012 21:31

jdu k šípku

Zkuste sehnat

kvalitní litinovou pánev. No, zkuste sehnat jakoukoliv litinovou pánev bez smaltovaného povrchu.

0/0
13.7.2012 21:26

opportunity

Re: Zkuste sehnat

Mám. A nedám dopustit.

0/0
13.7.2012 21:53

Sladek

Re: Zkuste sehnat

Zkuste Walmart, tady jsou v kazdem a myslim,ze kolem $15 za panvici.

0/0
14.7.2012 0:03

really?

Re: Zkuste sehnat

Ja ji mam z Goodvillu jen za 9 dolaru, prumer 27cm. Super vec!

0/0
18.9.2012 3:43

Sladek

Re: Zkuste sehnat

JJ, uz mam 10 a 12" a ted jdu do hrncu a pekacu.  Vareni v litine nema chybu.R^

0/0
18.9.2012 3:57

twoflower

IKEA

Kdyby někdo sháněl litinovku, tak v IKEA mají (resp. ještě před rokem měli) litinovou pánev i kastroly za pár korun.

0/0
13.7.2012 20:26

bojimbojim

Re: IKEA

Info jak noha!!Rv

0/0
13.7.2012 22:40

twoflower

Re: IKEA

Tak speciálně pro tebe, mysliteli: IKEA je takový velký krám, zvenku většinou modrožlutý.

+2/−1
14.7.2012 18:32

Nanifak

Re: IKEA

pro p.tomce, co neumí hledat:

http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/40083461/

0/0
15.7.2012 15:44

m4!_luke

Zelezo vs Litina

Stalo by zato si priste pred napsanim clanku oboje vygooglit...

0/0
13.7.2012 18:26

nakej_nick

na stejky jedině litina nebo keramika

ať se dá rozpálit, důležité je masivní dno

zděděná litina je fajn, ale novou už spíš keramiku - dobře se čistí, nekoroduje, je tvrdá = odolná; dělají se i s držadlem z materiálu. který vydrží vysoké teploty, takže ji lze v případě potřeby šoupnout do trouby

(z teflonu se údajně nad 250 oC uvolňují toxické šmejdy)

0/0
13.7.2012 18:16

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: na stejky jedině litina nebo keramika

Myšlenka jistě dobrá, má ale jeden háček. Litinová pánek, která spadne ze třetího patra,  pochopitelně nenapravitelně praskne. Nicméně pád z metru na kámen vydrží dvacet, třicet, čtyřicet let. Keramická pánev ty pády dá možná tak dva - tři. A čištění litinové pánve je srandézní záležitost. V nejhorším případě prostě naleješ jarovou vodu a necháš půl hodiny vařit.

0/0
13.7.2012 20:11

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: na stejky jedině litina nebo keramika

...ovšem to už musí být člověk lemro bez zkušeností nebo schopnosti poučit se z minulosti.

+1/−1
13.7.2012 20:13

Shumway

Re: na stejky jedině litina nebo keramika

já viděl Horsta Fuchse a jeho pánve vydrž všechno

+2/−1
13.7.2012 22:57

Jurrisek

Re: na stejky jedině litina nebo keramika

jj i pálení letlampou a dá se vní dusit bez vody;-D  jj na plotně se dusí rybička na lotosové pánvi a vy zatím u televize cvičíte na orbitracku  --- 5min denně a máte 20kg za měsíc důle, zeptejte se profesionálů všichni to požívají. Horst Vám mezitím nachystá neskutečně dobrou zmrzlinu v turbomachrmixéru za pár šušňů a navíc při objednání hned dostanete sadu dvaceti pytlíků na zvracení zcela zdarma ....no není to neuvěřitelné;-D;-D

+1/−1
16.7.2012 7:43

tuneldedek7

A KDO TO BUDE MÝT NEBO ČICHAT ZÁPACH ŽLUKLÉHO OLEJE

doba je již trochu vpředu, aby se v domácnosti používali ocelové pánve, jdou špatně umýt, reznou, jsou cítit žluklým olejem, který z nich nejde dokonale umýt díky poréznosti materiálu a pokud se páne nepoužívá deně smrdí... TOTO JE REKALMA NA SPOLEK OBCHODNÍKŮ S PŘEDRAŽENÝMI KURZY???

+3/−1
13.7.2012 16:27

Haluzorium

Re: A KDO TO BUDE MÝT NEBO ČICHAT ZÁPACH ŽLUKLÉHO OLEJE

Minule jsem koupil jeden predrazeny kurz a byl citit zluklym olejem. Mate naprostou pravdu.

+1/−1
13.7.2012 17:10

Tajemník Ministerstva zvěrstva 2

Re: A KDO TO BUDE MÝT NEBO ČICHAT ZÁPACH ŽLUKLÉHO OLEJE

A nutí tě někdo, aby sis to koupil? Na steaky není nic lepšího....

+1/−1
13.7.2012 20:31

tuneldedek7

Re: A KDO TO BUDE MÝT NEBO ČICHAT ZÁPACH ŽLUKLÉHO OLEJE

proč není na steaky nic lepsiho, vzdyt bys nikdy nepoznal na jake panvi to je udeůane, jen tu machruješ

+2/−1
13.7.2012 21:59

fujojte

Re: A KDO TO BUDE MÝT NEBO ČICHAT ZÁPACH ŽLUKLÉHO OLEJE

pro konzumenta to tak velký rozdíl být nemusí, dobře se dá udělat steak i na šutru, ale pro kuchaře je to rozdíl podstatný ;-DRvRv

0/0
14.7.2012 6:38

tuneldedek7

Re: A KDO TO BUDE MÝT NEBO ČICHAT ZÁPACH ŽLUKLÉHO OLEJE

ajajaj, zase jeden, který píše o čem vůbec nic neví, věřte mi, že na šutru by to šlo dost špatně, většinou prasknou, když by jste je rozpálil na potřebnou teplotu, potom teplota by tam byla nerovnoměrná a tz. v podstatě na přípravu steaku nevhodné, a kuchařům se lépe pracuje s keramikou nebo teflonem, nemůžou se tam potraviny připálit, ale zde jde o reklamu kamoše prodavače bot, který si otevřel tzv. "kulinářský institut" rozuměj prodejnu kurzů, ani ani autor aní Vaněk nikdy nevařili a podle toho to vypadá

0/0
17.7.2012 21:25

viglib

Motivace clanku je nesmyslna

Samozrejme, ze co se tyka beznych, teflonem potazenych, nebo klidne z i z jinych modernich materialu vyrobenych, panvi, tak tvrzeni, ze se panev vlozenim masa drasticky ochladi tak, ze maso pusti stavu, je kolosalni blbost a autor by si na takovou panev mel zkusit polozit ruku, aby videl, jak drasticky ochlazena ta panev bude :D

Maso pusti stavu jedine tehdy, kdyz se da na panev nedostatecne rozzhavenou, pripadne, pokud je panev opravdu bez silneho dna a je pro dany kus masa neprimerene mala. Tohle plati pro kazdou panev bez ohledu na material :)

+3/−1
13.7.2012 16:04

woody.birch

Pro hobíka prima článek

Po přečtení několika Lessy-Kalouskovských příspěvků jsem si šel spravit náladu do rubriky Hobby. Jen je škoda, že většina článků je hlavně reklama. Jenže z něčeho holt musí internetový magazín žít.

0/0
13.7.2012 15:35

phil.hill

Horst Fuchs by je hnal

0/0
13.7.2012 14:55

Shumway

Re: Horst Fuchs by je hnal

zapálenou letlampou;-D

0/0
13.7.2012 22:58

bojimbojim

jo jo

Taky jsem zdedil nyni po mamce starou litinovou panev,pamatuji si ji z detstvi,asi 40-50 let.Mela jeste tady vzpominany kastrol s modrym potahem uvnitr,ale ten uz se nezachoval.Ale ta panev je pecka.Smazim na ni palacinky a to je super prace.Delam je uplne bez omastku a nelepi se,parada.Jinak zelezne nadobi je kmani v UK v pakistanskych a indickych obchodech.Mozna to najdete i na netu.Upozornuju,ze to neni levna zalezitost :-/.

0/0
13.7.2012 14:20

Xladi

Preferuju Tefal

Doma mám malou obyčejnou 24 centimetrovou za 170 byla v akci drží dobře, pak jsem si ještě koupil za 500 28cm tu jejich nejvyšší řadu také ve slevě je to pořádný kus hmoty taky váží docela dost ale ještě jsem ji nevyzkoušel. Máme doma podobnou 32cm a je v pohodě nic se na ní nechytá, může se do ní s kovem.

Poslední dobou jsem pouvažoval že bych pořídil měděnou pánev, ale i obyčejná stojí tisíce. Zajímalo by mne v čem je výhoda měděného nádobí, asi jen tím že dobře vede teplo.

Starou kovovou pánev používáme na palačinky.

0/0
13.7.2012 13:47

PosledníMohykánStáleŽivý

Máme doma pětadvacet let staré litinové nádobí

s modrou glazurou. Spousta z vás jistě zná. Včetně pánve, nicméně hlavně hluboký pekáč je na jakákoli pečená masa neuvěřitelný. Navíc tyhle kusy, až na dřevěná držadla, která už odešla ale jsou velmi dobře nahraditelná, jsou fakt nezničitelné.

+4/−1
13.7.2012 9:28

Sanjuro

Re: Máme doma pětadvacet let staré litinové nádobí

jo, ten hlubokej pekáč je luxusní R^

0/0
13.7.2012 9:30

roedor

Re: Máme doma pětadvacet let staré litinové nádobí

a nějaký tip na výměnu toho držadla? Pánev je fakt nesmrtelná, doma máme ještě malý a velký kastrol, používáme je na pečení masa a na dušení (třeba hovězí po burgundskuV). Pánev jsem objevila i u přítele v bytě a má zničené držadlo, takže výměna by byla ideální:-). A co jsem koukala, tak se to nádobí pořád koupit dá, ale je docela drahé.

0/0
13.7.2012 9:38

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Máme doma pětadvacet let staré litinové nádobí

Já to tedy vyřešil celkem snadno, neb jsem něčím, co se dříve označovalo za kutila, dnes možná DIY. Prostě jsem si vytočil nové rukojeti, vyvrtal je a za zrezlé upevňovací šroubení jsem z ocelového drátu příslušného průřezu za pomoci závitnice vyrobil vše, co bylo nezbytně nutné. Tohle ti ale vyrobí leckdo, není na tom nic složitého a těch pár držadel cenově nepřekročí nějaké čtyři stovky.

0/0
13.7.2012 10:18

Homer _4

Re: Máme doma pětadvacet let staré litinové nádobí

Přesně tak. Mě na pánvi vyrezla rukojeť (někdy to skončí v myčce...) a oprava podobného stylu. Horší je, když na samotné pánvi vyrezne ta přepážka kam se chytá šroub/drát...

0/0
13.7.2012 10:40

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: Máme doma pětadvacet let staré litinové nádobí

Je to konec konců litina, holt se vrtákem s pomalými otáčkami udělá nový otvor a drát se už snadno novému prměru přizpůsobí. Závitnice je moc fajn věc.

0/0
13.7.2012 10:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.