Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Na vypadlé hmoždinky je chemická kotva zbytečný luxus

Hmoždinky v omítce mezi cihlami dlouho nevydrží. Dříve nebo později vypadnou, i když nesou jen lehký předmět. Podle hodinového manžela Martina záleží způsob opravy hlavně na stavu zdi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

231/4

Omítka mezi cihlami?

To si snad autor dělá srandu.

P.S. Nejednodušší je do původních děr zasádrovat nové hmoždinky o stejných rozměrech jako ty původní.

+1/0
11.6.2012 14:27

luban12

Ještě štěstí,

že si dovedu poradit sám. Tak za prvé, omatlat okraj díry vodou-štětcem je platné jak mrtvému zimník. Vysypaný  otvor vysát a navlhčit hlavně uvnitř a stačí na to rozprašovač třeba od Sava. Samotná voda ale nestačí a proto je nutné nějak zpevnit maltu. Prodává se na to Sokrat - penetrační přípravek do zdiva a betonu, ale stačí jakékoli vodou ředitelné disperzní  lepidlo, jako je Hekules, ale i lak,barva a pod., rozmíchá se to s vodou a vnitřek se tím 1x dostatečně vystříká.Potom třeba ta sádra a pak hmoždinka. Oprava i malé vrstvy  třeba betonu pomocí Sokratu je jednoduchá a hlavně trvalá. Na venkovních schodech v zahrádce jsem to opravil před cca 20 roky a dodnes tam drží vrstva 2 a 5 milimetrů.

+1/0
11.6.2012 13:45

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Burzo,

ujasni si nejdřív co je omítka a co zdící malta. Pak teprve rozdávej rady druhým, takhle jsi tu za ..............

+1/0
11.6.2012 8:06

ibmubuntu

Re: Burzo,

;-D

0/0
11.6.2012 21:33

pickup

Řešení

Pokud chcete, aby hmoždinka opravdu držela i v omítce, nebo spáře, stačí do dírka natlačit trochu tavného lepidla a ihned zasunout hmoždinku. Po chvíli lepidlo ztuhne na plast hmoždinka je se stěnou pevně spojená. R^

0/0
10.6.2012 20:53

l.g

Sádra

Nějak nechápu, že se lidé tak šíleně brání sádře a považují to za to poslední řešení. Zřejmě proto, že se sádrou dnes skoro nikdo neumí dělat. Přitom je to vlastně to nejlevnější řešení.

Prostě díru očistit, navlhčit, vyplnit sádrou a ještě do nezatvrdlé sádry zapíchnout hmoždinku novou a počkat, až sádra stuhne. Je to řešení, které funguje zcela zaručeně. Dělám to takto u špatné zdi preventivně při každé montáži a problém "vypadlá hmoždinka" už pak nikdy nemusím řešit.

+1/0
10.6.2012 11:33

Jirik JI

Video

Docela rád bych se podíval na to video, bohužel první co naskočí, tak je debilní reklama, které nesnáším!!!! Dejte ty reklamy někam do pryč, nejlépe na server, kam nikdo nebude chodit a neotrsvujte s nima na každým rohu !!!;-ORvX;-€

+2/0
9.6.2012 17:47

Neutrální Nick

Re: Video

Majitelé by to zajisté udělali rádi, pokud bys za přečtení článku nebo shlédnutí videa zaplatil ty.

0/0
9.6.2012 17:57

Mražená spermie

Re: Video

zkus třeba Firefox + ABP.;-)

0/0
11.6.2012 13:52

navsteva bzdi na socialistu

Jak je uvadeno nize

trefit se mezi cihly nema s omitkou nic spolecneho. To je povrchova uprava zdi. Naopak malta mezi cihlami je zdici malta. A ano zalezi na tom jak kvalitne je provedeno vyzdeni a vysparovani zdiva pred provadenim omitky. Zdeni ma byt celoplosne na maltu a ne na nejaky pasky kdesi, a zbytek doomitan.

+1/0
9.6.2012 12:02

atakdále1

hm škoda že nejsou hodinový manželky-))))

;-D

+2/0
8.6.2012 21:18

WIFI

Re: hm škoda že nejsou hodinový manželky-))))

jsou, ale jmenují se trochu jinak.

0/0
8.6.2012 22:07

navsteva bzdi na socialistu

Re: hm škoda že nejsou hodinový manželky-))))

R^ zajimave je ze hodinovy manzel je zivnost, hodinova manzelka porad jeste legalizovana neni.

0/0
9.6.2012 12:02

habr

Když to tak čtu - tedy diskusi,

co takhle nechat telefon na zemi. To žádného kutila nenapadlo - co. Řešíte tu pěny, silikony, sádru, špalíčky toaleťák a nevím co ještě, ale to nejjednoduší - telefon na zemi nikoho nenapadne. A přitom těch předností. Mohu si k němu hned lehnout a nebo když volá tchýně, že ji ze stěny kuchyně vypadla hmoždinka na kterou jste jí před měsícem pověsili kuchyňskou váhu, tak na telefon můžete rovnou dupnou a je klid.

+1/0
8.6.2012 20:22

Roman37c

Re: Když to tak čtu - tedy diskusi,

Tohle je domácí telefon, tzv. interkom, do kterýho ti maximálně pošťák ode dveří zařve že ti přišel balík. Fakt nevím proč by si u toho měl ležet, nebo se vybavovat s tchýní. :-)

0/0
8.6.2012 21:21

habr

Re: Když to tak čtu - tedy diskusi,

Dostal jsi mne. Ale u nás chodí pošťačka, tak s ní se nechá vybavovat. I když ležet na zemí asi ne. S tchýní -  to zas lze se bavit v leže -"nemohu otevřít - tvoje dcera má mor a neštovice ... já nezvládnu vstát a zmáčknout zámek ".

0/0
9.6.2012 0:26

xmar

Omítka mezi cihlami...

"Tak tato zeď je opravdu nestandardní," kroutil hlavou

0/0
8.6.2012 13:56

Antikodex

Já na tohle používám montážní pěnu

Ale ne Soul (příliš drahý). Stačí i druhovýroba. Díru vyčistit luxem, stříknout trochu vody, aplikovat pěnu a zatlačit hmoždinku. Pěna má tu výhodu, že se v díře roztáhne a celou ji vyplní. A stačí jí jen minimální množství - nabyde až o 200%

+1/0
8.6.2012 13:36

pettyo

Re: Já na tohle používám montážní pěnu

Přesně. Psal jsem to už dole. A výbornou zkušenost mám i se silikonem. Ten ovšem schne trochu déle. Ovšem pak tu hmoždinku nevytáhneš už nikdy.

0/0
8.6.2012 14:05

jan.banos

Re: Já na tohle používám montážní pěnu

a když vytáhneš, tak i s "cihlou"

0/0
8.6.2012 14:43

Vasco.blog.idnes

Nestačím se divit!

Na iDnes už je možné narazit i na článek, který popisuje aplikaci obyčejné hmoždinky jako vědecký problém! ;-D Nevím, jestli se tomu smát, nebo brát vážně fakt, že už zřejmě dnes jsou lidé schopni mít i s takovou malicherností  problém. Holt zřejmě nastává doba lemplů, kteří si nebudou schopni ani zatlouct hřebíček. 8-o

+2/0
8.6.2012 13:23

Roman37c

Re: Nestačím se divit!

Na iDnes je možné narazit na lecos. Zavěšování nejrůznějších předmětů problém vědecký problém pochopitelně může být, hlavně pokud je špatná zeď na kterou potřebujeme připevnit něco těžkéko. Bohužel to by nebylo iDnes, aby pro ilustraci nezvolilo pitomost, což je v tomto případě interkom, na který stačí napatlat trochu lepidla a při troše štěstí bude držet.

0/0
8.6.2012 13:30

bobrcobr

včera, dnes, zítra

tak jsem pročetl skoro všechny příspěvky, jak tady kdosi píše, článek - o ničem, diskuze - o něčem. Už něco pamatuju. ale i zapomínám. Ale k tématu. Dříve - majzlík, pokud možno díra rozšiřující se vzadu, vyfoukat, zvlhčit, aplikovat sádru,osadit kónický špalík(raději navlhčený) a dosádrovat. Po zatvrdnutí našroubovat co je potřeba, před zašroubováním potřít závity mýdlem.

Dneska - vrtačka s odpovídajícím vrtákem, vyvrtat, vyfouknout, zvlhčit, rozdělat sádru, nacpat do díru, hmoždinku opatlat v sádře, naklepat dovnitř a dosádrovat. Počkat chvíli, opatlat šroubovaný předmět v mýdle nebo postříkat mazadlem a zašroubovat.

V budoucnu, asi stejně jako dneska, drží to dobře, ale hlavně díra musí být vlhká, na sucho je to naprd.;-D

+3/0
8.6.2012 12:54

Roman37c

Re: včera, dnes, zítra

S poslední vetou souhlas:-)

+3/0
8.6.2012 12:59

Oldox

poslední věta :D

Včera večer jsme to s kámoškou prubli a říkala to samý ;-D

0/0
8.6.2012 13:25

Roman37c

Re: poslední věta :D

Holka má recht:-)

0/0
8.6.2012 13:33

PosledníMohykánStáleŽivý

Re: poslední věta :D

Příště to opatlej v mýdle.

0/0
8.6.2012 16:47

username

ještě jinak

Mě když se to párkrát stalo, tak jsem jako na potvoru neměl po ruce ani chemickou kotvu, ani sádru, ani dřevený špalíček, ale potřeboval jsem to hned. Řešil jsem to tak, že jsem hmoždinku omotal přiměřeně toaleťákem, navhlčil a strčil do díry - musí to být tak, aby to tam přesně padlo, ale potom, když to uschne, tak je to dost tvrdé a drží to dostatečně. Případně to lze vlhkou papírovou pastou vymazat celá díra, ale pomalu to schne. Ale samozřejmě to nefunguje pro kónické díry. Ale jinak podobně se dá "opravit" i vyčtvachtaný otvor ve dřevě.

0/0
8.6.2012 12:24

Roman37c

Re: ještě jinak

Až mi zatrnulo. Ještě že vím že je řeč o hmoždinkách:-)

0/0
8.6.2012 12:36

hňup

Re: ještě jinak

ale všimli jste si, že dnes "  potřeboval jsem to hned" a dřív- vysekat díru, vzít kónickej špalík, zasádrovat, nechat zatvrdnout.....jsme vzdělanější, ale čas nemáme.  přesto že se průměrnej věk dožití pořád prodlužuje.....

0/0
8.6.2012 13:06

Roman37c

Re: ještě jinak

Problém je v tom, že dřív bylo naprosto normální mít doma takové věci jako dřevěný špalíček, nebo sádru. My, co máme domácí dílnu, takové věci pochopitelně doma máme. Nejde o čas. Jde o to, že řada lidí si myslí že když se dá všechno koupit, tak nemusí doma nic mít. Jenže jezdit kvůli dvou vrutům do HM je hloupost.

0/0
8.6.2012 13:12

lowalowa

článek s nulovou informační hodnotou

Dozvěděli jste se někdo něco nového? Možná nějaká mamka doma zjistila, že opravdu bude muset nechat navrtat nové díry pro hmoždinky....ale normální domácí kutil z toho článku má nulové poznatky...ještě mnoho podobných článků prosím...ať je čím zaplevelit web

+1/0
8.6.2012 11:56

Roman37c

Re: článek s nulovou informační hodnotou

Tohle je iDnes. Pokud se chceš dozvědět něco nového, budeš muset jít někam jinam :-)

0/0
8.6.2012 11:58

já George XVII

Re: článek s nulovou informační hodnotou

nebo si přečíst diskuzi pod článkem

0/0
8.6.2012 12:03

pettyo

Špachtle se sádrou?

A co takhle obyčejný silikon nebo Pur pěna? Ty ten telefon udrží taky a je to mnohem pohodlnější.

0/0
8.6.2012 11:36

Martin Soušek

Re: Špachtle se sádrou?

Miluju lidi vašeho typu! Takový kutil Babica!

.

Když to nejde silikónem, vezmi na to montážní pěnu! A když i to upadne, zkus to tyčinkovým lépidlem! Přinejhorším máš doma vázací drát, anebo když všechno selže - lepící pásku!

.

Pro inženýry je na tento postup i geniální vývojový diagram: http://www.burnsmcdblog.com/wp-content/uploads/2012/05/EngineeringFlowchart.jpg

0/0
8.6.2012 13:06

pettyo

Re: Špachtle se sádrou?

A zkoušel jsi to? Vždyť to drží rozhodně líp než sádra.

0/0
8.6.2012 14:03

Sallmi

Re: Špachtle se sádrou?

A zkoušel jsi ten silikon přetřít barvou?

0/0
8.6.2012 15:26

l.g

Re: Špachtle se sádrou?

Opravdu! To asi jen se sádrou neumíte dělat.

Navíc PU nebo silikonem tu jednu díru opravíte asi za stonásobnou cenu než sádrou.

0/0
10.6.2012 11:39

pettyo

Špachte..

...se sádrou? To je jako rada? Co takhle obyčejný silikon případně Pur pěna. Ty ten telfon udrží taky a je to mnohem pohoglnější než se patlat se sádrou.

0/0
8.6.2012 11:35

ScoutX

Re: Špachte..

silikon?! A jak dlouho to bude držet? Se sádrou to mam za pár vteřin a vydrží to minimálně desítky let.

0/0
19.6.2012 13:53

MIR80

Kdyz hmozdinka vypadne,

0/0
8.6.2012 10:20

MIR80

Re: Kdyz hmozdinka vypadne,

tak namicham ridci sadru, antahnu injekcni strikackou, natlacim do puvodni diry, do toho natlacim zpatky zase hmozdinku a necham zatuhnout..to uz nevypadne

0/0
8.6.2012 10:21

Martin Soušek

Re: Kdyz hmozdinka vypadne,

Jo, tenhle postup znám. A pak když do toho ve finále šroubuji vrut, tak místo aby vrut zalézal do zdi, vylézá hmoždinka ze zdi.

.

Ona to ta sádra jaksi nevydrží.

.

Správně se to fakt dělá už od nepaměti tak, že se udělá kónický špalík ze dřeva, ten se zasádruje hluboko do zdi a do něj se pak šroubuje vrut.

+1/0
8.6.2012 10:57

Kazeasch

Re: Kdyz hmozdinka vypadne,

K postupu se zasádrováním hmoždinky. Není v tom problém. Stačí tam zasádrovat hmoždinku už s vrutem a po zatvrdnutí vyšroubovat. Aby to drželo ještě líp a hmoždinka určitě nevyjela, tak stačí do sádry přimíchat trochu disperzního lepidla.

0/0
8.6.2012 11:15

Roman37c

Re: Kdyz hmozdinka vypadne,

Když zasádruju hmoždinku s vrutem, tak jí zabráním aby se pak mohla v díře roztáhnout a tím přichytit. To je totiž princip hmoždinky.

0/0
8.6.2012 11:17

Kazeasch

Re: Kdyz hmozdinka vypadne,

Myslíš že nevím co je princip hmoždinky? V tomhle případě by ale bylo roztažení nežádoucí, aby jsi sádru do díry dostal musí být poměrně řídká, taková ale zase není moc pevná a při roztahování hmoždinky může sádra prasknout a vydrolit se. Proto se to vmáčkne do sádry už s vrutem. Sádra to podrží i tak, ale není nebezpečí že praskne. Navíc nemusí tam být ten šroub až na doraz, ale jen tak aby se sádra nedostala i dovnitř hmoždinky.

0/0
8.6.2012 11:26

skot_2007

Ještě rychleji

Díru vyfoukat, tavnou pistolí nacpat plast, za ním hmoždinku, nechat vychladnout a zašroubovat vrut.

0/0
8.6.2012 10:07

VaclavBau

Re: Ještě rychleji

to jsem ještě nezkoušel, ale vypadá to slibně - jen bych se bál, že tam tu hmoždinku nestihnu nacpat celou, než to zatuhne.

0/0
8.6.2012 10:35

já George XVII

Re: Ještě rychleji

pokud to nebudete provádět venku v zimě, tak stihnete. Jen to chce počkat, až se tavné lepidlo v pistoli dostatečně nahřeje. Pak tam zatlačíte tu hmoždinku. Kdyby náhodou se nepovedlo ji tam nacpat celou, tak ji prostě zaříznete a dáte o to kratší vrut. To tavné lepidlo drží skvěle.

0/0
8.6.2012 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.