Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spolehlivý hlídač, který nikoho nesežere. Švýcarský salašnický pes

"Je to veliký pes, poměrně líný a miluje lidi. Kdo chce psa, který je neskonale věrný, nevadí mu, že je veliký, a má zahradu, tak vřele doporučuju," popisuje švýcarského salašnického psa Petr Dobrý, majitel dvou čistokrevných fen. Protože je chová čistě pro radost, ani s jednou už na výstavy nejezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1888

Svycarsti salasnici

kazdy rok ve Svycarsku sezerou dve az tri deti, ktere nepozorne vlezou na hlidany pozemek. Nastesti se Svycari vyznacuji strachem ze psu ne nepodobnou strachu Cikanu. Pri utoku salasnika se doporucuje hrat mrtveho. Nekteri salasnici skutecne takoveho cloveka prestanou obtezovat a venuji se nejake jine oblibene cinnosti jakou je napriklad curani na vsechny predmety v jejich dosahu. Pozoruhodny je take pripad Svycarske holcicky ktera dostala stene salasnika a stale jej chovala az se postupne stala silna jako Xena a vystupovala v cirkusu jako ohybacka podkov. .

0/0
28.6.2012 6:27

Jarmila 1

naco je takovy pes

kdyz kazdeho pusti do baraku? Teda my meli psa, ten taky kazdeho sice pustil do domu ale nikoho ven, byl pratelsky pokud nikdo nesahal na kliku od dveri;-);-);-) Byl to ale doberman, taky velky ale opravdovy hlidac, doporucujiR^

0/0
25.6.2012 1:54

fitzie

jsou hezcí, ale coby hlídači moc hodní.

0/0
23.6.2012 20:02

Norean

Re: jsou hezcí, ale coby hlídači moc hodní.

Pes je vždycky kus od kusu a většina majitelů se dušuje, že tenhle by ani mouše neublížil, dokud někoho nekousne. Znám to z vlastní zkušenosti, náš je totální mazlík, od našich dětí se nechá zmuchlat, chrní spolu na jedné hromadě, ale jak vidí "podezřelého" chlápka nebo cyklistu, jde po něm. A nejde ho to odnaučit. Jediná obrana je dobře držené vodítko, což, pokud vám náhodou proletí mezi vraty... naštěstí to není žádný obr, ale na druhou stranu by ho mohl někdo něčím vzít přes hřbet, aniž by se mu člověk divil :-/

0/0
23.6.2012 23:15

Brad Pittbull

U nás taky

šéfuje kočka :-)

0/0
23.6.2012 12:55

Doktor JÁTRO

No to je teda hlídač

Asi se stejným efektem jako moje maketa bezpečnostní kamery před barákem,zastrašit,ale výsledný efekt pokud zastrašení nepomůže nulový

Hlídač musí být ostrý,a když tam někdo vleze tak jej musí ROZTRHAT a pokud možno na hoodně malý kousky....na zahradě mám dva pitbuly,vychované na hodně tvrdý způsob a v noci pobíhají po celé zahradě volně...když by náhodou utekli,nikomu nic neudělají,venku jsou klidní,cvičil jsem je tak aby trhali jen toho kdo vstoupí na moje území

Ještě jedna věc mě zajímá,kolik s těch bagounů vyteče slizu za minutu,kolik hektolitrů nebo dokonce cisteren????

PS: Nevěříte?-VĚŘTE8-o

+1/0
23.6.2012 0:09

l.z.s

Krasavice

VVR^R^

0/0
22.6.2012 23:21

roztavenej sněhulák

.O.

JSEM ODPURCE ODPURCU ANTIPEJSKARU........... .

+1/0
22.6.2012 16:35

PosledníMohykánStáleŽivý

Naše čuba štěká jen tehdy, pokud není nikdo na zahradě.

Ještě nikoho nesežrala. Jen je poněkud ostřejší, když neví, že člověk kolem baráku je kámoš. Německá ovčanda, solidně vedená. Prostě jen postaví neznámého do kourta a počká na mě, zda dostane volno k dalším akcím, nebo ne-e.

0/0
22.6.2012 16:34

telecaster...

Kolik z tohoto prasete vylítá slintů? Litr za hodinu?

+2/0
22.6.2012 16:15

roztavenej sněhulák

Re: Kolik z tohoto prasete vylítá slintů? Litr za hodinu?

;-D;-D;-D;-DDALSI ANTIPEJSKAR

0/0
22.6.2012 16:34

telecaster...

Re: Kolik z tohoto prasete vylítá slintů? Litr za hodinu?

lidi se nerozdělujou na pejskaře a antipejskaře, nýbrž jsou lidi normální a pak pejskaři s různým stupněm deviace

+3/0
22.6.2012 16:37

algra

Re: Kolik z tohoto prasete vylítá slintů? Litr za hodinu?

To mám vždycky radost, když narazím na exota, který pojem "normální" odvozuje od sebe :-/

+4/0
22.6.2012 19:31

bob77

Re: Kolik z tohoto prasete vylítá slintů? Litr za hodinu?

Někdo slintá v litrech a někdo počtem písmen nebo slov, že pane?;-D

+2/0
22.6.2012 17:41

Karolina TriplePeaks

Re: Kolik z tohoto prasete vylítá slintů? Litr za hodinu?

haf

0/0
22.6.2012 21:08

Achille Volfoni

středoasijský pastevecký pes

R^

0/0
22.6.2012 16:04

BMBMBM

Re: středoasijský pastevecký pes

Kavkaz je hlidac :), vlez mu na zahradu a modli se, aby pan byl doma :)))

0/0
1.8.2012 21:17

K.Bartak

stejně

je to zvláštní záliba.

0/0
22.6.2012 14:30

Tajemný muž

Re: stejně

myslíte kynologie?

0/0
22.6.2012 15:16

telecaster...

Re: stejně

až deviace

+2/0
22.6.2012 16:13

chodící smůla

Re: stejně

tak ten kdo si je bere až do postele a nechá se od nich olizovat nebo jim dává pusinky... takový člověk musí mít v sobě zárodky zoofilie,jinak by tohle nedělal...

+1/0
22.6.2012 23:24

Dixis

Hm.

"Jakmile ovšem vkročíte na zahradu, změní se v obří mazlíky"

Sice je to pěkné zvíře, ale jak z textu vyplývá hlídač je to na .....

0/0
22.6.2012 10:04

jarous76

Re: Hm.

No ... ale to co je tam napsano, je pekna blbost :)

0/0
22.6.2012 10:16

Vapch

Re: Hm.

Sám mám doma BSP a musím nesouhlasit. Popis jejich nátury je v článku přesný. Já jako chovatel bych doplnil jednu větu: "Přestože vím, jaká jsou salašníci "telata", byh nikdy nestrčil ruku za plot pozemku, který hlídý salašník, kterého neznám"

Taky jsem si myslel, že kdyby nám někdo přelezl přes plot, tak se pes rozvalí na záda a bude chtít drbat. Vlastně nikdy jsem ho neviděl zuřivého. Až do loňského roku, kdy pozdě večer na naší zahradě načapal 20-ti kilového jezevce. Tehdy jsem našeho psa poprvé viděl naježeného a s vyceněnými zuby. A řeknu Vám, že od té doby poznám "hlásný štěkot" který znamená: někdo jde kolem, od zuřivého štěkotu, který znamená "nebezpečí" a tehdy se jdu podívat, kdo to je...

Krátce a prostě: Švýcarská plemena (BSP, VŠP, APPENZELL, ENTLEBUCH) mohu vřele doporučitR^R^

0/0
22.6.2012 10:40

erbecko1

Re: Hm.

Reakce na zvíře je něco jiného než hlídání. Nepleťte to dohromady. Na člověka takhle nokdy reagovat nebude. 10 let jsem dělal kynologii ( figuranta ) a tomuto plemenu klidně ruku za plot podám bez obav.

+1/0
22.6.2012 10:46

Vapch

Re: Hm.

Tak tady je velké štěstí, že kynologii nedělají "podvratné živly". Těm ten pohled na mordu bohatě stačí :-)

0/0
22.6.2012 10:47

Vapch

Re: Hm.

Asi máte pravdu, pokud bych chtěl ostrého hlídače, který sežere na potkání každého návštěvníka, volil bych jinak. Má volba byla BSP, protože u toho se nemusím bát napadení členů rodiny, ani sousedů a známých, a cizí lidé chodí po opačné straně silnice, protože ten pes (jak já říkám) hlídá už jen svým zjevem :-)

0/0
22.6.2012 10:49

erbecko1

Re: Hm.

V dnešní době je to lepší, udělal jste dobře. Pokud pes napadne člověka ( i zloděje ), je to velký malér

0/0
22.6.2012 10:59

RmN321

Re: Hm.

Pokud se tak stane na volném prostranství tak ano, ale pokud je už za plotem nebo v domě tak je to jiná káva. Ale pokud se tak již stane stačí zahrada a kopat... Ale v tom už vám pes nepomůže.

+1/0
22.6.2012 11:31

Tajemný muž

Re: Hm.

Obávám se, že ne. Logicky by to tak být mělo, ale zloděj u soudu řekne, že si šel jen natrhat pár jablíček (je úplně jedno, že na pozemku žádnou jabloň nemáte) a v tu chvíli bude pes brán jako zbraň a Vy jako člověk, který zcela nepřiměřeně bránil svůj majetek. Když vyváznete jen s podmínkou (a zaplacením nemalého odškodného), můžete si gratulovat. Aspoň tak to v tomto banánistánu chodí. Proto je lepší "hlídač", který vzbuzuje vzhledem velký respekt, ale nikomu neublíží. Tady je totiž nepodstatné, že zloděj porušil zákon, nedbal výstražných cedulí, Vy jste měl udělat vše proto, aby pes nikomu neublížil a to jste evidentně neudělal. Postavené na hlavu? Ano, ale dle ústavy v pořádku. Život a zdraví je přece cennější, než jakýkoli majetek. A to i zdraví zloděje, násilníka či vraha.

0/0
22.6.2012 15:13

RmN321

Re: Hm.

Pokud to vztáhnu sobě tak zloděj musí překonat zábranu v podobě plotu, nebo branky. Pes má samozdřejmě na oplocený pozemek volný přístup a tudíž na můj pozemek leze vědomně... V případě, že ho chytí jenom pes je na tom jestě dobře... Já bych tolik slitování jako můj rottweiler neměl.

0/0
23.6.2012 3:26

Dixis

Re: Hm.

Dvakrát mě vykradli cikáni. Resp. 2x se mě pokusili vykrást. Poslední případ byl takový, že jim ani nevadilo, že v obýváku nahoře svítím. Zaslechl jsem nějaký hluk a myslel jsem že to jsou nájemníci, tak jsem chvíli poslouchal u dveří do bytu co se bude dít. A dělo. Slyšel jsem šátrání po schodech už u mého bytu, otevřel jsem rychle dveře a na posledním schodě stál cigoš a na podestě pod ním druhý. Dostal jsem takový vztek, že mi bylo všechno jedno cigoši začali zdrhat a já za nima, jenže jen v trenkách a bos. Samozřejmě mi zdrhli. Policie mi když brali otisky z vykopnutých dveří :-) na to řekla, pořiďte si psa. Měl jsem to v plánu a chtěli jsme kokra, takže jsme to přehodnotili a dneska máme nádhernou fenku rotvíka, která je úžasný mazlík a už 5 roků obchází zloději náš barák obloukem. A píšu to proto, že pokud by se situace opakovala neběžel bych za nimi já, ale určitě bych se nerozmýšlel ani vteřinu a poslal bych psa. Minimálně jeden z nich by skončil jako dárek pro policajty.

0/0
22.6.2012 20:30

Zádumčivá žížala

Re: Hm.

No já bych ruku žádnému cizímu psu ruku do jeho teritoria (ani do misky :-) ) nestrkal.To může jít o ústa,nebo o ruku.

U žádného plemene si člověk nemůže být jistý že má povahu přesně podle standartu.

Ke všemu to může být kříženec se vzhledem čistokrevného psa.

0/0
22.6.2012 11:39

monyka

Re: Hm.

Nemůžu než nesouhlasit, doma mám též bernského a ano sice je to "mazel", ale neznám lepšího hlídače :-))

0/0
22.6.2012 20:56

zmije

Re: Hm.

no já znám chlapa co co toto plemeno má, ale je to pes. bojí se ho všichni v okolí i psi na cvičáku a dva lidi už celkem ošklivě potrhal. nedávám vinu psovi, ale majiteli, který ho totálně nezvládá a nemá na něho čas. toto se samozřejmě může stát a stává u kterékoliv rasy. náš pes byl taky hrozný mazel (zlatá dlouhosrstá kolie), ale po špatných zkušenostech s cizím člověkem už je dost opatrný a strkat mu ruce přes plot už není vůbec dobrý nápad.

0/0
22.6.2012 13:13

pája_

info napytel

" .... Kdo to ovšem neví, toho obří pes sám o sobě zastrašit může ... "    ale pssst nikomu to už neříkejte

Tak teď už to ví půlka republiky včetně nepřizpůsobivých, to abych si zase radši obnovil zbrojní průkaz :-P

+1/0
22.6.2012 9:12

Scarlett from Scottland

Re: info napytel

nepřizpůsobiví to tu rozhodně nečtou, takže UFF ;-D

0/0
22.6.2012 9:20

pája_

Re: info napytel

nevěřte, ti grázli jsou dnes všeho schopní ;-)

0/0
22.6.2012 14:25

Vapch

Re: info napytel

Tak až někdy půjdete kolem plotu, za kterým na Vás bude štěkat tenhle obr, tak si na ten svůj příspěvek vzpomeňte a představte si, zda byste na tu zahradu vlezl, nebo ne...

Tihle psi jsou náramně inteligentní. Pokud přijdete na návštěvu, ten pes vidí, slyší a vycítí, že Vás Pán přijal jako "přítele, a že tím pádem je vše OK. Pak se rozvalí na záda a bude chtít drbat.

Pokud tam vlezete jako cizí, pak běda Vám...

+1/0
22.6.2012 10:43

pája_

Re: info napytel

Takovou modelovou situaci jsem nezažil ale jsem téměř 100% přesvědčený, že ztropí děsný kravál ale toho člověka se nedotkne.

0/0
22.6.2012 14:24

Lucice

Re: info napytel

být Vámi, tak si tím nejsem tak jistá :) taky jsme měli salašnickýho psa, byl k nezaplacení, nikomu nikdy nic neudělal, bohužel po 9-ti letech jsme ho museli nechat utratit kvůli rakovině.

Ale: známí mají také tohle plemeno - výchovu absolutně nezvládli (pes je má na háku a ovládá on je), a už 2x se stalo, že i když byla celá jejich rodina na zahradě a přivítala hosta, tak pes prostě kousnul... výchova prostě dělá hodně a nikdo nemůže tvrdit, že by tohle plemeno neublížilo..

0/0
22.6.2012 19:00

roztavenej sněhulák

.o.o

pes je jako hlidac na nic, kazdej zlodej ho prekona otravenou navnadou, navic pes stoji v dnesni dobe dost penez to radsi prozeru sam............... . R^R^R^

0/0
22.6.2012 9:07

Mordred_

Re: .o.o

vycvičený pes si od nikoho žádné jídlo nevezme.

0/0
22.6.2012 9:16

RmN321

Re: .o.o

Oprava... Vycvičený pes si bez dovolení žádné jídlo nevezme. Jednou jsem na to zapomněl a hafan slintal před miskou s žrádlem dobře hodinu a půl :D

+3/0
22.6.2012 9:44

mikril

Re: .o.o

taky mám vycvičenou fenu na povel "můžeš" aby si zhltla misku, ale nějak si nejsem jistá, co by dělala, kdyby jí někdo něco hodil přes plot....

0/0
22.6.2012 10:36

pablo_II

Re: .o.o

Nechci Vám brát vaše sebvědomí ohledně výcviku psů, ale i sbevycičenější pes si nakonec tu otrávenou nástrahu bohužel vezme. Pokud je vycicčená nevezme ji v přítomnosti majitele, pkud je opravdu dobře vycvičený nevezme ji i nějaký čas v nepřítomnostimajitele, ale nakonec ji sežere. Je to jen otázka času a lákavosti nástrahy. Nakonec ji bohužel vezme... To ani nemluvím o metodách jakými se zrovna to nebraní nástrahy cvičí. raději budu mít psa pod dozorem, než abych se musel bát, že ho někdo otráví. navíc pokud nebude fungovat otrácená nástraha, koupí si dotyčný třeba kuši a použije otrávený šíp, že? Prostě sebeleší pes je bohužel poměrně snadno eliminovatelný.

0/0
22.6.2012 12:42

roztavenej sněhulák

Re: .o.o

nas pes to dostal od zlodeje malorazkou do kebule a bylo to, byl to dobrej vlcak........

0/0
22.6.2012 13:04

RmN321

Re: .o.o

O otrávení psa se neobávám. Samozdřejmě to není 100% a je to jen otázkou lákavosti nástrahy a času. Naštěstí mám hlídacího psa a dost dobře dokážu rozeznat jestli jenom straší nebo vyhrožuje. I s kuší se dá pes eliminovat, ale to střelec s kuší taky.

0/0
22.6.2012 13:10

erbecko1

Re: .o.o

Vycvičit u psa absolutní odmítačku zvládne jen opravdový odborník a ještě to není 100%.

+1/0
22.6.2012 10:43

dieuetdroit

Re: .o.o

no, nevim. Nemam sice tak bohate zkusenosti, ale jako maly deti (tak max. trinactilety) jsme vycvicily psa k odmitani behem jednoho ci dvou dnu. Bali jsme se, aby ho nekdo neotravil, kamaradka s nim dochazela na cvicak, rodice vencili. Jeden clovek ho lakal na piskoty, dalsi schovany za rohem s revem vylitl a zakazal mu je. Druhy den si uz od cizich nevzal, a az do smrti si bral jidlo vyhradne od rodiny (a ode mne). Na nabizene od cizich, ani lezici na zemi nereagoval. Detinsky postup....jak detem prislusi, ale byl ucinny. Muj soucasny pes by vec ze zeme nikdy nesnedl, proste to nema ve zvyku a nabidnute prijme, jen kdyz s tim souhlasim.

0/0
22.6.2012 12:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.