- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
podle mne je 18000 kmitů za hodinu přes 157 mil kmitů za rok, musí to mít v hlavě z těch kmitů vypatlané
Nádherný koníček. Stejně jako sběratel obdivuji mistrnou práci výrobců hodinek. A upřímně, quartzky bych si na ruku nedal.
Pan sběratel říká: "... natahování hodinek je důležité, protože jinak přestanou dobře jít..." Když pominu cimrmanovské upřesnění (ano, nenatažené hodinky nejdou dobře, ony nejdou ani špatně, protože totiž nejdou vůbec), tak mi vůbec není jasné, co pana sběratele vede k názoru, že svoje funkční hodinky uchová co nejdéle dobře funkční tím, že neustále jdou. Zvlášť když v úvodu zmiňuje ty roční milióny kmitů. Z čistě strojařského pohledu jsou mechanické hodinky (když odmyslím velikost) velmi zhruba něco jako převodovka: ložiska (pravda, tam většinou kluzná, onde většinou valivá), ozubená kola, kluzné tření, valivé tření, mazání, síly, tlaky, opotřebení, atd. Sběratele převodovek bychom považovali přinejmenším za pomýleného, kdyby svoje skvosty udržoval neustále v chodu (jinak přestanou dobře převodovat...). Ale třeba mi místní sběratelé hodinek rádi osvětlí tu natahovací záhadu...
nejsem hodinář, ale jestli tam nebude problém s pérem, že by po delší době v jedné poloze přestalo pružit?
s tím natahováním 350 hodinek se mi to docela nezdá,každé mají na ciferníku jiný čas
Denne natahuje, nikoliv serizuje. Mechaniky nejsou quartzky, takze kdyz jdou jedny o pul minuty napred, druhy pozadu, tak se za mesic lisi o pul hodiny.
Jsou lidi blázni do hodinek. Dají se koupit hodně drahé hodinky, přitom stačí obyčovky.
Hodinky je jediný šperk, který může muž nosit.