Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Horní míra: myšlenka, která změnila rybařinu

Už několik sezon je na některých tuzemských vodách zavedena horní míra, která lovícím rybářům ukládá povinnost pustit zpátky do vody ryby, jež přesahují danou délku. Nejčastěji se toto nařízení týká kaprů větších než 70 centimetrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71a51d27e36k 52P10r35o65c20h31á39z85k75a 2733279748

Roztrhej tlamu háčkem a pusť :-(

0/0
19.3.2014 16:21

M14a36r56i93a90n 89N83o97v11á10k 8474298322545

Je dobře že je zvednutá míra kapra a omezený počet úlovků.  Já bych šel ještě dál. Dnes aby si rybáři zachytali a nachytali musí se každoročně metráky mírových ryb dovést z umělého chovu a chovných rybníků.  Masaři, kteří si pořídí lístek jen na to aby nakrmili rodinu, kamarády a známé a kteří se společně s kormorány podílejí na plundrování místních vod by měli připlácet na umělé zarybňování. Jinak když kolikrát vidím, jak si někteří "rybáři" z místního toku nosí domů například jelce o kterých je známo, že se zdržují u výpustí kanálů a stok, kterých tu máme pořád dost, tak se mi zvedá žaludek.

+1/−1
21.2.2014 20:50

P81e47t31r 90N72o75v56e13k 6792912172486

chytám na Dyji , objevily se tam vydry , ryby téměř zmizely, asi si nebudu brát povolenku ,fandím a gratuluji všem kteří řeší horní míru a podobné témata , Petrův zdar :-(

+1/0
19.2.2014 20:53

M42i57c26h94a94l 19B35ř92e92z21i46n29a 7295804670283

Horní míra změnila rybařinu k horšímu. Je to jen kšeft, velkej cirkus kolem nepůvodní ryby, ke které půjde za chvilku koupit i vodítko.

+1/−1
19.2.2014 20:04

R34a52d61e16k 42L64u48k90á64š 6843109508288

Horní míra mi nevdí. Vadí mi míra dolní. Po vypuštění ryb do revíru se během několika dnů vyloví " mírové čtyřicítky" a pak celou sezonu taháte z vody podmíráky. Zvyšte míru u ryb o 10 cm ( kapr a spol.) a dejte šanci rybám vyrůst. Rád si od vody rybu odnesu, ale nosit "pluště", to mě opravdu nebaví!!!!

+1/0
19.2.2014 15:30

A10l55e64x85a51n56d36r 81K15o14s38t92k39a 5609696109126

Kpara nad 70 cm osobně považuji za prakticky nepoživatelného, takže stejně není co řešit.

+1/0
19.2.2014 14:41

J70a90n 17Z37a77p36l39e11t16a77l 3188349405206

Vůbec je hloupost dnešní móda "chyť a pusť".

Převážná většina rybářů chodí chytat na jídlo. Nejčastějším hříchem rybáře je rybu chytit, nenápadně poblíž ukrýt a nenapsat. Mnohdy nerespektují ani dolní míry, tak je bláhové očekávat, že horní míry budou respektovat. Přibude jen starých kusů, kteří budou užírat potravu mladým.

Největšími pytláky jsou kormoráni a těch se zejména ty dolní míry netýkají, takže si některé revíry prosadily módu, kterou stejně jiní nebudou respektovat, jen rybáři se budou mezi sebou více hádat.

+3/−5
19.2.2014 12:09

M18a83r74i92u65s 81J42o77r34d40á46n28e47k 7332222136145

Hloupost to není, ono to do nekonečna nepůjde zarybňovat, když je čím dál tím víc rybářů, takže to dopadne že bude chyť a pust všude. Podívejte se např. do Anglie, tam si rybaření s odnesením ryby může dovolit málokdo. Ty staré kusy jsou kusy, které prošly přirozeným výběrem a také se jim podařilo proplavat kolem háčků, je to dobrý genetický materiál pro přirozený výběr, takže Váš příspěvek je úplně mimo, kromě kormoránů tam je to jasné.

+1/−1
22.2.2014 14:27

I77v90o 62M23i18l43d89a 5312288341

chodím k vodě a někdy i na ryby, to když náhodou nějaká zabere.

horní míra nezabrání panu Vydrovi, aby si "kapitální úlovek" nevzal na chlubení, k jídlu to určitě nebude. důležitější je dolní míra (např.u kapra zvýšená na 40cm).

"chyť a pusť" je krásná a bohulibá idea, když ale uvážíte že dáte přes dva tisíce jen za povolenku a dalších x tisíc za návnadu a další propriety plus doprava, tak nějakou tu rybu domů přinést občas musíte, jinak máte hodně brzo kufry za dveřmi

+4/−2
19.2.2014 10:27

V31i33k14t18o80r 42K81r43u47s 9323270739

Dobrý den, 

osobně metodu chyť a pusť nepraktikuji. Nevidím na to nic špatného, pokud si v rozumné míře a podle rybářských pravidel někdo rybu vezme. Je to normální. 

Ono ostatně, někdy rybáři hlásající tuto metodu se někdy dopustí horších věcí - nešetrnému zacházení s menšími rybami (o jiných druzích než je kapr ani nemluvě), překupníctví s trofejními rybami, neohleduplnost k okolní krajině. A to pak člověka zklame.    

Přeji příjemný zbytek dne. :)

+1/0
19.2.2014 15:24

M13i11c28h48a72e65l 18L30u44k75a80v60s97k78y 6429431438511

Na jednu stranu svaz zavádí horní míru kapra (s tím naprosto souhlasím) ale na druhou stranu prakticky znemožňuje provozování sportovní kaprařiny naprosto nesmyslným zákazem lovu mimo předepsanou denní dobu. Tím jsme tady sto let za opicema.

+2/−2
19.2.2014 9:16

V34l40a47s55t56i19m42i39l 43K90a94š62p47a88r 9581916472109

Mno - mě ta horní míra přijde jako nesmysl - ostatně tak mi připadá celá dnešní rybařina, pojímaná jako "sport"... Nejsem rybář - pár ryb jsem kdysi dávno v sedmdesátých letech upytlačil na čundrech, zpravidla pstruha do ruky - od té doby nic... Bylo to prostě proto, že zrovna nebylo co sníst, tak jsem se postaral ;-) 

A myslím si, že to bylo daleko poctivější, než když dnes rybář s drahým vybavením chytne toho pstruha na mušku, vytáhne ho - a pak ho do vody vrátí kvůli míře, nebo proto, že vlastně ani tu rybu sníst nechce, on se jen baví (sportuje) lovením živého tvora. Považuju to za barbarské... Lovit by se mělo jen proto, že mám rád maso a ten úlovek chci sníst (maso na stromě prostě neroste) - případně kvůli regulaci přemnožené a škodící zvěře (třeba teď odstřely přemnožených divokých prasat). Lov pro zábavu je barbarství...

Je to samozřejmě jen můj názor - a nejspíš si za něj vykoleduju fůru mínusů od "sportovců"... ale je mi to fuk ;-)

+16/−6
19.2.2014 8:28

M40i54c33h11a64l 26L45u30s82k 1455514461816

Částečně máte pravdu, ale je třeba vidět problém souvislostech.

1. Nežijeme na Kamčatce - rybářský tlak na revíry je obrovský, takže pokud každý "sežere" všechno co chytí a trochu vypomohou kormoráni tak velice brzy nebude ve vodě ani šupina - takové revíry už existují.

2. Ve článku se hovoří především o trofejních rybách. Na kaprovi přes nějakých 7kg už si prostě nepochutnáte, tak proč mu nedat svobodu, aby Vás potěšil znovu třeba za rok a byl ještě větší?

Byl by samozřejmě nesmysl plošně striktně vyžadovat chyť a pusť a není vůbec nic špatného na tom, když děda donese domů kapříka k večeři, ale jako se vždy - všeho s mírou. 

A pokud jde o to barbarství - opakovaně se mi stalo, že jsem na malém rybníku ulovil jednu rybu dvakrát v rozmezí půl hodiny. Žrádlo prostě chutnalo a malá dírka v tlamce od háčku bez protihrotu, ošetřená desinfekcí, evidentně nebyla na překážku :)

+11/0
19.2.2014 9:04

V83i11k85t38o85r 31K29r89u83s 9343690479

Dobrý den, 

děkuji za přínosný komentář, který je podložen argumenty z "druhého pohledu". Chtělo to odvahu. :)

K tomu sportu. Osobně si myslím, že rybařina sportem není. Je to lov. Pravda, smyslem lovu bylo odpradávna obstarat potravu v podobě masa. To ale už dneska neplatí. 

Předběhl mě pan Lusk se svým vysvětlením, které je z mého pohledu zásadní. Na naše vody je vyvíjen tak enormní tlak, že pokud by bylo nařízeno ryby odnášet (mám takové tušení, že v některých zemích EU to platí), obsádky by se zhroutily. 

Modernizace je fenomén současné doby a rybařinu to neminulo. Ten posun je za posledních deset, dvacet let citelný. S tím se nedá ale nic dělat. 

Pokusil jsem se to vysvětlit v článku. Osobně bych si velkou rybu nevzal z toho důvodu, že její věk je úctyhodný. A  myslím si, že usmrtit takovou rybu je prostě špatně. K tomu barbarství. Já to chápu. Ovšem zde se střetávají naše odlišné pohledy, ostatně i pan Lusk nastínil rybářské argumenty. Každý má svou pravdu a nemá cenu se kvůli tomu dostat do "slovní přestřelky". Musím to vidět z toho mého (rybářského) úhlu, jinak bych nerybařil. Přeji pěkný zbytek dne. :)

+2/0
19.2.2014 15:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.