Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pět největších chyb, které děláme při krmení psa

Společné stolování, nepravidelnost krmení či nacpávání před procházkou. Takové jsou největší prohřešky, kterých se při výživě svého pejska můžeme dopouštět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A13n33e15ž80k14a 60S70o93k26o94l98o95v51á 9630843247425

Neekonomické???? Tak to teda nevím. Nejdřív jsem krmila superpremiovýma granulema, nemohla jsem pořádně najít, který by psovi sedly. Pak jsem skoro rok vařila, to už bylo lepší a teď jsem na syrovém.  To vařený nebo syrové maso mě vyjde tak o třetinu levněji než granule. A hlavně vím, co tomu psovi dávám. Což v granulích člověk nikdy neví, co tam semelou.

+2/0
8.8.2014 16:11

P92a27v39l72a 26N15o90v35á 3895533458185

Si myslím, že se z toho dělá trochu zbytečná věda. Znám psy, co jedli úúúplně všechno a dožili se bez problémů stáří. Ten náš má naopak hodně háklivý žaludek a některým typům masa se musíme vyhýbat a stravu mu moc neměnit, jinak je to průser a to doslova. :-) Horší je to s tím přežíráním. Tlustej pes je stejnej chudák jako tlustý dítě.

+3/0
8.8.2014 13:22

V82l19a57s33t59i70m81i37l 94T93e51n51c12e32r 4340440877710

Nevím odkud se vzal názor, že granule jsou klasické psí žrádlo. Před 25 lety bych o granuli nikde ani nezakopl. A ty piliny smíchné s bůhvíčím, co dnes prodávají v marketech za stovku deset kilo, tak to psovi nedám ani náhodou. No a kupovat psovi K9 nebo Acanu, tak to mu raději objednám v restauraci meníčko i s miskou vody :-)

+3/−2
8.8.2014 13:07

P97a30v20l13a 65N52o89v51á 3865283248555

Čím ho teda krmíte?

0/0
8.8.2014 13:16

L24u16d34v84í43k 84G51a71j90d91o12š85í47k 2985743874692

Ničit si své vlastní zdraví pojídáním "odpadků" jen proto že jsem držgrešle a nejsem ochoten zaplatit za kvalitní jídlo je každého věc.

Dělat to ale nebohému zvířeti které se proti tomu nemůže nijak bránit považuji za svinstvo.

+3/−1
8.8.2014 13:29

P93e79t55r 46L28e55h25n97e78r53t 2147425188836

Vždy když přijde na přetřes cena kvalitních granulí tak se lidi ošívají K9 nebo Acanou, přitom zrovna tyhle jsou šíleně předražené.

Stačí se trochu pobrouzdat netem a najdete spoustu stejně kvalitních krmiv jako K9 a za přijatelnou cenu.

0/0
8.8.2014 17:21

P63e23t49r 79B45ř26é27ť88a 48N92o26v79á16k 8280333656660

souhlas já bych třeba doporučil Satisfaction R^

0/0
11.8.2014 12:30

B77e11n80j91a47m67i18n 94K60a19p85l63a41n 3472396821187

Zavilí pejskaři mě asi sežerou zaživa, ale pamatuju doby, kdy žádný granule nebyly, strava psů a koček se nijak dramaticky neřešila a naši psi byli vždycky zdraví, svěží a veselí. K uzoufání milovali buchty, zahrabávali si kosti, o zabíjačce se přecpali, jindy měli stravu chudší, kočky jakbysmet. Byli tu hlavně od toho, aby hlídali barák a kočky aby lovily myši. Doba, kdy se psům kupujou oblečky, utrácejí se za ně tisíce a pod. mi přijde šílená.

+9/0
8.8.2014 10:56

L48u72d96v28í39k 71G52a15j40d62o30š47í48k 2965733224862

No jo. Taky se ale dožili v průměru tak 5 let.

Lidi se v pravěku taky ládovali vším možným, nic neřešili a jistě se jim vesele a spokojeně žilo do těch 30 let kdy zemřeli. :-)

0/−2
8.8.2014 13:21

P35a41v36l90a 25N55o40v83á 3835163408345

Tak většinou se dožívali těch pěti let, bo starší pes by už nebyl k jídlu. Tudíž ten starej byl pak úplně k ničemu.

0/−2
8.8.2014 13:23

L17u54d85v95í96k 78G60a68j47d48o39š38í86k 2175143874562

Pan Kaplan ale nepsal že šlo o psy jako užitková zvířata. ;-)

0/0
8.8.2014 13:34

P21a22v22l50a 54N21o96v56á 3265323278655

To ne, však já taky reagovala na to, co jste napsal vy. Šťastnej, zdravej pes neumírá v pěti letech, ale má to zcela jiný důvod. A ten jsem uvedla.  :-)

0/0
8.8.2014 13:42

P43e54t65r22a 79N32o17v43á50k50o27v23á 7538486864128

Kočku lovící myši už jsem nezažila pěkně dlouho. Babička jich poslední roky měla doma asi šest, ale do myší se nechtělo jediné. Přitom krmené byly dobře. Někde se tvrdí, že myši loví kočka na hraní koťatům, někde, že myši loví kočka, která je spokojená. Všude píšou, že nemocné nebo hladové kočky myši neloví. Ale ani hladové ani nemocné ty u babičky nebyly. Tak nevím.

+1/0
10.8.2014 8:50

J97i13t18k50a 52T36v72r93d27á 3821628436889

Náš kocour loví pro zábavu,úlovky nosí domů na ukázku.Sežere jí jen,když hrozí že mu jí někdo sebere.Přes den je venku,v noci spí na půdě nebo u dětí.Dostává granule a maso z konzervy,sem tam něco vyloudí.Kdyby trpěl hlady,tak myš spořádá jen co jí chytne.

0/0
12.8.2014 14:08

P49e80t56r 43L12e13h93n72e25r17t 2837955538166

Maso samozřejmně nesolené na to velký pozor, nebo maso syrové je taky dobré. Já ale využívám třetí možnost a to jsou granule. Nemyslím různé svinstva z reklam a marketů, ale prémiové plnohodnotné krmivo tím nemůžete nic zkazit, naopak si myslím že je to  nejlepší volba. Ono to stačí si psa všímat, jak hebkou a silnou má srst, svalovou hmotu a kolik má energie.

A úplně to nejhorší co mužete udělat je že mu dáváte jednou maso, pak granule...ne!! Bud maso nebo granule, jinak mu akorát rozdráždíte trávení, žaludek si musí zvyknou na jednotnou stravu.

0/0
7.8.2014 22:59

V69l94a98d96i15m33í94r 58V22y24s75o23k16ý 8812712931965

jojo, ten zvyk můžu potvrdit, naštěstí jsme granule, které mu sedli našli poměrně rychle.

0/0
7.8.2014 23:52

B69á73r54a 11T69e69s78n51e44r92o38v81á 5955330534989

Naši kluci jedí 2x denně - odpoledne kolem 17. hodiny vařené maso (např. srdce, jazyky, nožinu, příp. játra) s rýží, večer kolem 21. hodiny pak menší misku granulí. Přešli jsme na tento režim už před mnoha lety, když jsme ještě měli NO, který strašně hltal, takže často poté blinkal, tudíž bylo třeba mu stravu rozdělit do více porcí, a navíc mu skoro po každé konzervě bylo zle a měl průjem, proto jsme začali vařit. Na doporučení veterináře se snažíme stravu doplňovat kostmi, ale s mírou s tím, že vepřové nožičky vaříme. Plus v době růstu psů se snažíme do jídla přidávat co nejvíc chrupavek a šlach pro správný růst kloubů. Aktuálně máme 14,5letého křížence huskyho (docela se drží, sice skoro neslyší a špatně vidí, ale jinak je pořád v relativně dobré kondici), dvouletého oříška (kříženec labradora, NO a nejspíš kolie) a ročního kavkazana. Před dvěma lety nám v 11,5 letech zemřel NO. Na to, že už od jeho cca šesti let nám veterinář tvrdil, že kdyby u něj propuknul jen jediný zdravotní problém, ke kterému má sklony, tak bychom ho skoro okamžitě pochovali, vydržel dlouho. :-)

0/0
7.8.2014 18:26

M30a12r97t28i85n 56N19e92r90m67u41t 9667887958229

vy jste pes?

+1/0
10.8.2014 12:50

P11e30t19r 23K32o98n14í10č34e29k 8544692405665

Maminka člověk, tatínek pes, kluci možná něco mezi tím.

0/0
11.8.2014 7:49

D75a26v89i31d 23A85u78l72i75c20k23ý 2637611195122

První chybou u většiny pejskařů je, že si vůbec pořídí psa. A zbytkem se nemusíte zabývat. Ten kdo ví co má se psem dělat, tohle číst nepotřebuje

+2/−11
7.8.2014 17:17

V38l22a62d48i80m36í61r 85V19y31s98o26k12ý 8732982401865

tohle je tak blbý názor, že se tak často nevidí :D

+7/−1
7.8.2014 17:40

D78a35v25i50d 51A44u74l20i42c38k54ý 2987101685462

já se s vámi přít nebudu. lidi si kupují psy pro ozdobu, bez základních znalostí jak se o ně starat

+1/−1
8.8.2014 23:58

M93i96c95h17a91e31l 59M40e23n39s80i10k 8241696760972

Taky jste udělal tu chybu, co?

Vašeho psa se raději ani nebudeme ptát. Chudák... :-(

+2/0
8.8.2014 1:05

D76a78v35i83d 35A93u60l86i76c86k37ý 2487961165862

vůbec nevíš o čem píšeš. chudáci psi jsou ti, co je mají lidé na ozdobu. krmí je různým svinstvem a potom se diví. ale to vám nikdy nedojde.pes není hračka

+1/−1
9.8.2014 0:01
Foto

R19a61d62e31k 14P77o90l48i65c29k93ý 6111213691444

Vzhledem ke spoustě nesmyslných komentářů si dovolím podotknout:

1/ Pes se po celou dobu soužití s člověkem krmil zbytky-nikoliv hlavně masem-tomu se přizpůsobilo trávení a není to typický masožravec, ale všežravec

2/ v přírodě vlk-předchůdce psa nežere zdaleka jen maso, ale i tuk,kosti, kůže, peří, chlupy a zejména vnitřnosti přežvýkavců-včetně natrávené potravy a k tomu i rostlinnou stravu-nežere samotné maso!

3/ vlci v přírodě nežerou často ani každý den natož tak několikrát denně-proto je jejich trávení uzpůsobeno na krmení méně často, ale sežerou hodně naráz-víc než člověk při stejné váze

4/ Spousta vlků umírá na nemoci z potravy-zejména na parazity a podstatně to zkracuje jejich život

5/ Vlci před tím než se dostanou k potravě mají extrémně vyoký výdej energie při lovu-tolik energie žádný pes / snad s vyjímkou sańových/ nevydá! Takže z výše uvedeného vyplývá, že pokud chcete mít zdravého a spokojeného psa je mu potřeba hlídat příjem potravy a krmit maximálně 2x denně, krmit ho minimálně z 50% rostlinnou stravou a pokud nekrmíte granulemi tak dávat i vnitřnosti, kosti...a přednostně by mělo vše být tepelně opracováno-k tomu samozřejmě dostatek pohybu. Krmení hlavně masem zadělává péjskům základ pro velké zdravotní problémy!!!

+3/−1
7.8.2014 17:12

L60u50d64v40í77k 29G74a83j20d10o46š19í39k 2145923204432

Souhlas.

K tomu snad jen tolik, že i u domestikovaných plemen je jejich matabolizmus pořát blíže masožravci než všežravci.

K četnosti krmení: U malých plemen bez problémů 1x denně. U velkých plemen spíše 2x denně. Ideálně pravidelně vždy ve stejnou dobu. Pokud pes žrádlo nesežere tak odebrat. Nenchávat mu ho v misce.

+2/−1
7.8.2014 17:57
Foto

R17a52d71e47k 60P48o72l29i84c40k69ý 6641413911484

u dospělého psa se doporučuje cca 2/3 potravy rostlinného původu.tudíž je to hodně blízko všežravcům

+2/−1
7.8.2014 19:43

P26a42v36e86l 82M65o38n66d44s77c51h30e66i68n 8616436718186

Opravdu nerad se hádám v diskusích, ale tohle mi nedá... ODKUD TO PROBOHA MÁTE???8-o

+1/−1
7.8.2014 20:10
Foto

R60a93d68e97k 95P98o12l90i20c92k88ý 6141293781174

Já jsem ze staré školy-např.

"Jak by tedy mělo vypadat složení domácí dávky pro psy? Na to existují různé názory. V dřívějších dobách, kdy ještě nebyla k dispozici komerční krmiva, se psi běžně krmili vařenou stravou. Starší příručky o výživě doporučují pro dospělého psa složení krmné dávky v poměru 1 : 2, tedy jeden díl masa a dalších živočišných produktů a dva díly rostlinného příkrmu tvořeného vařenými obilovinami a zeleninou."

http://www.krmiva-erpemos.cz/clanky.html

+2/−1
7.8.2014 20:28

P96a92v96e76l 16M37o76n77d84s37c69h19e27i16n 8606326958976

Aha, už asi chápu váš postoj. Jedná-li se o psy-gaučáky, pak máte pravdu, že potřebují v potravě mnohem víc "vycpávek" než aktivní pes.

Ovšem pro aktivní psy to ani náhodou neplatí. Přímo v tom článku máte jasně napsáno: "Pes patří svým biologickým zařazením mezi masožravce a tomu odpovídá i stavba jeho trávicího traktu. Jeho zuby jsou typické zuby masožravce, přizpůsobené k trhání živočišných tkání a ne ke žvýkání rostlinných pletiv. Trávicí trakt je ve srovnání s býložravci i pravými všežravci (např. prase) poměrně krátký a málo objemný. (...) Ve slinách psů se na rozdíl od člověka nenachází enzym (amyláza, ptyalin), který štěpí rostlinný škrob.(...) Pes potřebuje více bílkovin a tuků a méně sacharidů, poměr živočišných a rostlinných bílkovin by měl být u psa 2 : 1, zatímco u člověka se doporučuje 1 : 2. (...) Kvalitní krmivo by mělo mít dostatečný podíl živočišné složky s kvalitními, druhově označenými moučkami na předních místech. Nemělo by obsahovat sóju ani jiné rostlinné zdroje bílkovin, jako je pšeničný nebo kukuřičný gluten. Obsah obilovin není na závadu, pokud jich v krmivu není příliš mnoho."

Jinak děkuji za odkaz za článek - konečně obsáhlý zdroj informací, který objektivně popisuje klady a zápory různých způsobů krmení a nehází bludy ani proti granulím, ani proti barfu, a místo toho radí, jak oběma způsoby krmit správně. Rád bych ho předepsal jako povinnou četbu všem pejskařům.

+3/0
7.8.2014 20:46
Foto

R56a79d97e79k 27P46o37l83i90c55k45ý 6771393581714

Málokterý pes u nás je opravdu aktivní-troufnu si odhadnout, že méně než 10%

Článek jsem dal jako příklad z internetu, ale své znalosti opírám o dřívější studium-včetně deseti semestrů VŠV a ze svého chovu psů / ze zdravotních důvodů bohužel už nyní ne/

Dříve se jednoznačně doporučoval poměr 2:1 ve prospěch rostlinných krmiv-uznávám, že teď jsou názory více rozvrstvené.

+1/0
7.8.2014 21:35

V22l68a75d63i66m65í80r 83V26y82s70o35k88ý 8832842581695

a co granule, ok? náš moc "normální" stravy nedostane. občas si dá "cokoliv". je to větší rasa, takže aktivní moc není a ani být v podstatě nemůže

0/0
7.8.2014 22:55
Foto

R92a16d72e97k 19P27o75l60i49c31k45ý 6301413161964

kvalitné granule jsou OK

0/0
7.8.2014 23:36
Foto

R21a47d14e46k 84P68o39l42i74c95k81ý 6951553201474

ještě chi zareagovat na poměr bílkovin

nezapomínejte, že např. v ovesných vločkách je maximálně kolem 11% bílkovin v mase kolem 20 % takže při poměru 2:1 bílkovin ve prospěch živočišných  je váhový poměr masa a příloh minimálně 1:1 a pokud se používá např mrkev nebo   některé další přílohy tak dáte víc potravin rostlinného původu než masa přesto dodržíte poměr 2:1 ve prospěch bílkovin živočišného původu

0/0
7.8.2014 21:44

L98u16d95v75í84k 33G84a72j13d51o10š13í26k 2435443624832

Tak prosté to zase není. Záleží jak jsou bílkoviny ve stravě vázané. Obsahově jich může být kolik chcete, když je metabolizmus nedokáže efektivně štěpit a bez užitku je vyloučí.

0/−1
8.8.2014 13:12
Foto

R75a73d23e51k 78P47o73l11i62c73k96ý 6121363301294

Píšete nesmysly

1/ každá bílkovina se při trávení  štěpí a nevylučuje se bez užitku

2// Co to má společného s vedenou diskuzí

3/ podstatný je podíl esencialních aminokyselin

0/0
8.8.2014 19:05

Š49á11r31k39a 33Č65e31c73h35o73v11á 8948846645225

Hoši, moc to žerete. Když se vrátím na počátek - vlci žrali co bylo a neřešili podíly esenciálních aminokyselin. Jednou se přežrali z tlusté bachyně před slehnutím, pak 3 dny hladověli a pak ulovili 4 veverky. A vy tu vážíte každou granuli a počítáte gramy živočišných a rostlinných bílkovin. Už toho nechte, prosííím !

0/0
20.8.2014 12:54

H97a40n42a 96Z29a80m95r95a30z67i32l74o31v58á 9875700756301

Třeba Karel Trojan ... tuším v Niečo o psoch...

0/0
13.8.2014 23:00

L79u62d25v21í15k 38G28a54j10d86o76š77í51k 2885453504742

Masožravec není masožravcem proto že rostlinou stravu žrát nemůže, ale proto že jí žrát NEMUSÍ. :-)

+1/−2
8.8.2014 13:15
Foto

R65a68d38e11k 48P53o14l11i70c11k89ý 6101243461134

Masižravec je masožravec pokud potřebuje takřka výhradně živočišnéu potravu, býložravec potřebuje rostlinnou a všežravec potřebuje obojí

+1/0
8.8.2014 19:02
Foto

I34v74a14n 12S96u86c34h14e78l 8749806185299

lidi neblnete. Nas Nikki je clen rodiny a jako takovej ma i sva prava a to i na zbytek jidla v taliri.:-) A granule? Za zadnou cenu bych ty ze supermarketu Nikkimu nedal.

+1/−4
7.8.2014 16:45

L51u25d43v39í80k 83G32a11j46d29o41š19í20k 2195443374372

Dělejte si to jak chcete.

Pokud jste si ještě nevšiml, že členové vaší rodiny nepatří všichni k lidskému druhu a že mohou mít tím pádem jiné potřeby než máte vy, pak asi není co k tomu dodat. :-)

+6/0
7.8.2014 17:04
Foto

I54v84a49n 72S52u76c83h43e52l 8879406645599

Nikki  ma prirozenou emocni i normalni inteligenci kterou byste u hodne lidi tezko hledali.;-)

+1/0
7.8.2014 21:52

V35l66a44d83i59m54í66r 60V28y40s24o12k87ý 8552722911855

vy znáte jen supermarket?

0/0
7.8.2014 17:44

B76á89r75a 50T30e94s67n56e97r48o59v94á 5375950904469

A kdo tvrdí, že mu máte kupovat granule v supermarketu?

0/0
7.8.2014 18:27
Foto

I86v92a73n 73S36u59c88h70e76l 8359546355699

kupuju mu granule ve specialu ...Blue Buffalo ale od stolu dostane take hned jak panicek doji.:-)

0/0
7.8.2014 21:47
Foto

R64o31b20e50r65t 20I49n87n18e15m70a75n 6377603167160

Autora článku platí MF Dnes, nebo výrobce granulí? Doporučil bych si něco přečíst, například knihu Kočky by kupovaly myši. !!!!

+3/−1
7.8.2014 16:12
Foto

R64a90d44e33k 64P10o61l98i27c59k26ý 6111143731934

Knihu jsem nečetl, ale nepochybně tam není psáno, že by se kočky měly krmit jen masem-a pokud ano tak to nestojí za to číst.

Mimochodem kočky jsou mnohem méně domestikovány než psi-je to naprosto odlišná situace

0/−2
7.8.2014 17:14

E50l42i85š43k26a 49S54v70o84b50o57d77o86v12á 6971982971820

Především jsou praví masožravci, takže maso je pro ně základ. Samozřejmě žádný živočišný druh nežere JEN něco, ale krmná dávka je různou kombinací více druhů krmiva... Pouze v jiných poměrech...

0/−1
8.8.2014 7:58
Foto

R63a21d44e20k 11P15o63l68i21c32k16ý 6921483821434

opusťte tu tezi, že masožravci žerou především maso / svalovinu/pokud kočka slupne myš tak sežere zároveň i kosti, kůži, vnitřnosti, střeva i s obsahem...

pokud toto nejste schopna zajistit je vhodné dávat granule

jak jsem psal u koček je navíc zásadně odlišná situace od psů-kočky si od pradávna lovily převážnou část potravy samy-hlodavce / mimochodem ti mají v mase vyšší obsah taurinu než je v mase domácích zvířat/

pes naopak po zdomácnění byl živen zbytky /nelovil si potravu sám/ a tomu se přizpůsobilo jeho trávení

+1/0
8.8.2014 8:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.