Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modelář vyrobil dálkově řízenou sekačku. Chtěl by ji sériově vyrábět

Václav Barejška není v této rubrice poprvé. V roce 2010 se pochlubil samochodnou sekačkou řízenou dálkovým ovládáním. Od té doby vyrobil už několik dalších generací a v současné době je už jeho sekačka zralá na sériovou výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z97b56y31n92ě72k 91H79o73l39u62b25á85ř 1939122431412

Handicapovaným nebo alergikům bude pořád víc užitečná robotická sekačka. Navíc je tišší :)

0/0
19.8.2014 16:02

Z57b58y58n36ě82k 84H25o28l14u62b27á14ř 1279392781112

Pán je šikovnej, to jo, ale v ndešní době, kdy se prodávají robotické sekačky jako třeba Honda Miimo, mi to na běžnou zrahradu přijde zbytečné.

0/0
19.8.2014 15:59

L16u46d65v55í71k 19G52a33j92d78o81š57í74k 2935743244672

Mám trochu obavu, že sekačka-tříkolka by se z bezpečnostních důvodů stejně nemohla oficiálně prodávat.

0/0
15.8.2014 14:48

D11a77n49i84e81l 12B82a37ž26a39n55t 3875622430603

Nevím jak kdo, ale mě pár kroků za sekačkou neunaví. A na větší plochy by se stejně nehodila....:-/

+1/0
14.8.2014 19:15

M61a18r48t37i56n 70J31i15r34o65u56s10e36k 7506345395478

Já při jednom sekání nenachodím pod 5 kilometrů. Zahrnujíc sekání a pak chození s plnými koši tam, kam to vysypávám.

0/0
14.8.2014 20:10
Foto

M59a12r49t89i93n 29V13y63s37t39r41č63i63l 1709587288

krátkozraké myšlení....takový vozíčkář by to jistě ocenil!!!!

0/0
15.8.2014 6:33

D30a49n35i65e28l 52B45a95ž52a83n37t 3805752410133

To jako myslíte jak? Vozíčkář, který seká zahradu? 8-o

0/0
15.8.2014 7:30

M86a91r94t84i22n 53K65l42u15v84á10n26e38k 9672508633163

Ano. Zrovna kamošov prípad. Nemá 1 ruku a 1 nohu. Seká to kroviňákom pretože vo svahu by to s protéhou neutlacil.

0/0
18.8.2014 15:02

L37a79d86a 24N68o20v94a24k 4162953157

docela by mě zajímalo, co by pán chtěl jako prodávat za užitné vzory, nebo patenty... Podobných sekaček na stejném principu jsou na internetu desítky a stovky...

0/0
14.8.2014 18:37

M65a48r37t32i34n 52K49l67u78v57á15n61e86k 9432508653123

No UV je konkretne riesenie, nie princip...

0/0
14.8.2014 18:47

L23a76d55a 88N76o98v10a88k 4262433767

ano, konkrétní řešení je nahánět motorem alternátor, který dobíjí akumulátor, dva elektromotory na kola, řídící jednotka a dálkový přenos řízení... Stovky podobných řešení.. Kdyby se mi to líbilo a chtěl bych to vyrábět.., dám za řešení tak 10k...

0/0
18.8.2014 14:56

M95a80r78t25i47n 98K93l77u62v74á73n87e98k 9702158113753

Skúste sa podívať do databaze PV na http://upv.cz/cs.html

to by ste sa divil co moze byt PV. Napriklad mavatko.

0/0
18.8.2014 15:00

R92a52d73e13k 18J80a46h59n 8176387665485

Musíte jít s dobou:-) Ne sekačka na d.o.Dnes se tomu říká dron.

0/0
14.8.2014 18:08

M47i15r90i 75K53o86c10i 6416661615922

a pak že nemají být lidi obézní :-)))))

0/0
14.8.2014 13:44

J65i87ř89í 37Š34v77e83c 6823752335166

Tam nás zavede lidská lenost... Ještě by to chtělo kolečko, lopatu a krumpáč na dálkové ovládání :-D

+1/0
14.8.2014 13:42

L46a52d39a 67N25o44v28a18k 4192423547

klidně přijeď na víkend ke mně na chalupu, můžeš dva dny svičit s mojí sekačkou a ani za to nic nechci..

+1/0
14.8.2014 18:38

J39i56ř83í 97Š44v22e70c 6723432235986

Za prvé nevím komu tykáte a za druhé proč bych to dělal ;-)

0/0
15.8.2014 7:59

L85a84d23a 79N55o67v75a33k 4612423417

tak k prvnímu bodu.., tykám tobě a ke druhému.., přijde mi, že ti chybí pohyb...

0/0
18.8.2014 14:58

J11i61ř60í 17Š37v52e80c 6333572295476

tak pokud je někdo na inteligenčně na úrovni opice, tak nemá slušné vychování. Hlavně, že mne dokážete odhadnout, není nad odborníka :-)

0/0
18.8.2014 15:13

L36a40d15a 39N88o64v22a20k 4422203177

tykání je v diskuzích obvyklé... Dříve to nebyl problém.., až v posledních letech se začali objevovat jedinci, kteří s tím mají nepřekonatelné potíže...

0/0
19.8.2014 0:56

J60i66ř26í 87Š68v75e52c 6833562105236

za kále klacka možná. LIdem na ulici také tykáte? Internet je sice anonymní, ale to neznamená, že mi lecajký Novák bude tykat.

0/0
19.8.2014 8:50

M38a94r33t90i16n 69J89i49r85o92u61s58e54k 7176505655128

Nechceš mi posekat mých 1500m2, kde to roste k nezastavení a není to jednodruhový trávník? Dám ti za posekání 500,- :-)

+1/0
14.8.2014 20:08

J62o23h29n31n34y 49W93i43n28t68e75r 4388485100285

Chtěl bych vidět dědu z Horní Dolní jak se učí RC vysílačem ovládat tento vehicle a přitom kromě záhonu s květinami přejede také vnoučkovi nohy. Na co si asi pan vynálezce myslí, že jsou na klasické samochodné sekačce ty páky, které se musí držet u rukojeti, chcete-li sekat? Puštěním těchto pák se vše zastaví a je po nebezpečí. Krom toho,každý kdo někdy sekal trávu ví,že mokrou trávu se sběrného koše tak snadno nevysypete a navíc se lepí na všeshny cesty kudy prochází,což se musí ručně čistit. Abych to shrnul, hračka je to dobrá tak do muzea kuriozit.

+3/−3
14.8.2014 12:09

J34a97r44o81m48í82r 94K32r69á56l 4260559114229

Zajímavá hračka.  Ale pokud by šlo o robotickou sekačku za rozumnou cenu, bylo by zákazníků podstatně víc.

0/0
14.8.2014 9:01

M19i46r12e72k 88T70u37r77e88č87e10k 4893712470922

Mam mirne clenitou zahradu a velice mirne svahy. Poridil jsem si zahradni traktor a umorne litani po zahrade (pres 3 000 m2) se temer zmenilo v hoby ! Jednou jsem mel traktor v garančce a po dlouhe dobe jsem posekal zahradu tou rucni a byl jsem tak zmoženy, jako bych vyskladal vagon s uhlim....

+1/0
14.8.2014 8:49

M60a10r84t74i36n 60J19i34r12o82u17s40e52k 7726155785488

Mohl byste říci, jaký traktůrek jste si pořídil? Sice mám jen něco přes 1500m2, ale přesto mě to úmorné dvouapůlhodinové monotónní chození za vrčícím strojem nebaví.

0/0
14.8.2014 20:12

V81l33a80d65i13m49í76r 71Š50n44e19k 9444918756441

Já bych to vybavil ještě web kamerou, abych mohl posekat zahradu při ranní kávě u počítače sledujíc trávníček na monitoru.....;-D

0/0
14.8.2014 8:38

M12a71r69e70k 51Z28a49h12r83a44d29i64l 6584289645721

Já bych to vybavil ještě raketama a rotačním kulometem... V

+2/−1
14.8.2014 9:07

J20a48n 28J65a89n80e88č20e32k 9230333910516

...a tak se pan Šustr z Ronova nad Doubravou zamyslel a spočítal, že normální konev má 117 otvorů v tom kropítku, a že je to škoda, a udělal do něho pouze 13 otvorů. Už to funguje na té konvi, konev šetří vodou! ;-D

+3/−3
14.8.2014 8:37

R74a42d35o47s15l67a82v 11K62l59a97u78d48a 5464468474902

To by mě zajímalo k čemu je to dobrý. Chápu podobné "vychytávky u průmyslových sekaček, kdy je z nějakého důvodu nemožné, nebo dokonce nebezpečné ovládat jí přímo (prudký svah, rostliny které vylučují nejaký sajrajt)...

0/0
14.8.2014 8:14

P58e17t77r 34K69n25ě35b85o63r22t 3601460

Pan šikula by si měl pronajmout prodejní místo na nějakým zahrádkářským veletrhu. Ukázat, co jeho sekačka umí, kolik stojí a sbírat objednávky. Možná by pochopil, proč to nikdo nechce vyrábět ve velkým.

+4/−1
14.8.2014 7:21
Foto

P57e27t36r 97P37r51o19c80h59á89z45k62a 3192596492484

Je mi líto,ale i když oceňuji autorův um a snahu přesto si myslím,že to je vlastně na nic.To je dobré pro člověka,kterému jde o vývoj a o tu radost,že využil svých znalostí a něco zajímavého sbastlil.Dělám podobné hlouposti ač bych mohl sáhnout kolikrát po dokonalejším profi výrobku.Cena takové sekačky by natrhu byla odhadem dvojnásobná než u verze bez dálkového ovládání.Elektromotory,baterie,alternátor a elektronika zvíší hmotnost a zvětší cenu.Plus dálkové ovládání.Nepůjde použít nějaký aušus,ale přinejmenším proporcionální ovládání odhadem nejméně za 5k.Když se k tomu připočte možnost poruch a také komplikace s ovládáním myslím,že to na trhu nemá šanci.Navíc klasiku člověk ždrcne snadno kam je třeba,nebo naopak potáhne když se dostal blízko záhonku.Tady bude reakce o dost složitější.Než motor zabere zpět bude květinový záhon fuč.Ke všemu bude třeba neustále mít sekačku v zorném poli.Tedy za ní neustále chodit nebo sedět na vyvíšeném místě.Každý kdo seká ví jaké jsou problémy s vysypáním koše když je tráva víc mokrá.Nedovedu si představit,že se to podaří dokonale na dálku.Při plném koši se mění těžiště a je někdy potřeba tomu trochu pomoc.Chápu dálkové ovládání u svahových sekaček.Autor předpokládá,že cena bude stejná jako u robotické.Jenže ta obsluhu vůbec nepotřebuje.Opravdu netuším,k čemu by se tohle dalo použít.Je to hezky vyrobené,dobře to vypadá,autorovi to jistě dělá radost,ale nevěřím,že se to uchytí na trhu a už vůbec ne v rozsahu,který by měl smysl to vyrábět.

+5/−1
14.8.2014 6:29

J26a52k43u51b 29Š73a15f55a66n80d58a 7165487831911

Souhlasím, že je to pro většinu lidí k ničemu. Ale s vašimi důvody nesouhlasím.  Cena RC vybavená rozhodně není 5k, je to zlomek této částky. Za 5k už seženete docela slušné RC vybavení pro modeláře se spoustou kanáků a dalších funkí které jsou zde k ničemu.

Dále, reakce na pohnutí páčkou asi budou o mnoho rychlejší než u klasické sekačky. Zkuste si to, když držíte páku pojezdu a najednou potřebujete sekačku zastavit (bez přípravy). Než ten pojezd pustíte....

+1/0
14.8.2014 7:02

R17a45d53o45s33l10a51v 96K36l64a86u11d23a 5544688744292

Když sekačku vedu, tak se dívám před ní několik metrů. Sleduju co sekám a kam jedu. Když budu sedět někde na terase, tak nejsem schopnej udržet "kurz". Těžko se vyhnu něčemu kde jde o centimetry.

0/0
14.8.2014 8:20
Foto

P76e18t42r 29P69r40o72c51h71á68z26k78a 3452706962664

Tak nejspíš nebude vhodná žádná China za pár korun na 27MHz,ale už k vůli tomu aby neodcházelo k ovlivňování to bude chtít nějaké dobré kódování a kmitočet kolem GHz.A to už za pár korun neseženete.Bez proporcionálního řízení to také nepůjde.Když potřebuji rychle zareagovat s klasickou sekačkou,třeba když se najednou v trávě objeví vnukova hračka,neřeším to vypnutím pojezdu,ale buď vlastní vahou zastavím sekačku,nebo ji zvednu na přední kola a pak teprve vypnu pojezd.Reakce na dálku bude o to horší,že neuvidím,co se před sekačkou nachází.Hračkou počínaje,přes kámen hozený od sousedů až po třeba ježka či cokoliv jiného.Jistě může tam být vebová kamera a kontrola na tabletu,či notebooku,ale to jsme už úplně jinde.

+1/0
14.8.2014 11:52

J81a98k18u73b 35Š49a96f29a26n77d63a 7285597601861

To jste trochu zaspal. 27MHz už je jen u těch úplnejch šitů. Drtivá většina souprav je na 2,4GHz. A i u nás se prodávají od méně než 1k. Proporcionalita je samozřejmostí. Rychlost ovládání je také velmi vysoká, dá se říci, že nejpomalejší je uživatel.

+3/0
14.8.2014 13:05
Foto

P90e60t80r 96P15r63o32c75h72á12z72k63a 3822726602654

Ale kdepak.Sám používám DX7 SE DSM2.Stojí přibližně 2,5k ale k tomu je třeba připočítat ještě přijímač a další komponenty a jste na 5k jedna dvě.Já si dovedu tu sekačku představit dokonce v reálu,ale stejně si myslím,že to nebude trhák roku.Dovedu si však představit využití zkušeností a aplikování v jiném výrobku.Ale možná se pletu.Těžko říct.Nejlepším ukazatelem je trh.

+1/0
14.8.2014 17:05

M67i29r28o24s45l93a49v 79D79v88o26ř50á16k 8222221901841

Mám robotickou sekačku, ŽÁDNÝ koš.  Jinými slovy, i zde častějším sekáním tento nepotřebuji.  Venku sekám benzinovou v 80 letech, břeh elektrickou.  Co tím chci říci ? Každá má své přednosti a pro fyzicky méně zdatné může být přínosem. Na každém výrobku najdeme pihu, i na sobě......

0/0
14.8.2014 11:28
Foto

P77e64t96r 47P64r43o44c16h35á16z10k70a 3652336672604

Autorova sekačka koš má.V podstatě se jedná o klasickou benzínovou sekačku.Řekl bych,že pro fyzicky méně zdatnou osobu je největším problémem start.I ten by šel samozřejmě nahradit elektrickým startérem,který zároveň dobíjí baterii.Předpokládaná cena je poměrně vysoká a také ne každý se sžije s dálkovým ovládáním.Možná,že na trhu je určitá skupina obyvatel, pro které by se to mohlo hodit.Bojím se,že není natolik velká aby to zaplatilo výrobní přípravu,testy a podobně,co předchází uvedení výrobku na trh.Možná se pletu,ale přijde mi,že než investovat řekněme 70k do podobné sekačky dám pár korun klukovi od vedle aby mi trávník klasickou benzínovou za třetinu ceny posekal.

0/0
14.8.2014 11:36

M20i43r10o45s25l91a51v 80D11v18o88ř22á25k 8622591211871

Ano, zhlédl jsem a u sekačky viděl trávu  vyklopit, změna oproti dřívější v podobě křídel. Chtěl jsem říci,  při častém sekání trávu není třeba sbírat a naopak nemusím používat hnojiva, kompostovat. Ono je to vše o způsobu žití.  Jako plně pracovně vytížený souhlasím s posekáním  od sousedovic kluka, jako důchodce rád  trávě věnuji čas, tělo to potřebuje.  Taktéž stejná cena pro každého z nás zatěžuje jinak domácí rozpočet.  Graf  o její zájem nastiňuje  zájem o cca 70% zdejších čtenářů.   Osobně ji nepotřebuji ale ani nezavrhuji...

0/0
14.8.2014 11:57
Foto

P85e28t75r 23P10r34o83c21h87á39z93k77a 3242556302654

Já oceňuji fandovství se kterým do toho konstruktér šel.V podstatě by mě zajímalo,co ho k tomu vedlo.Zda je tělem i duchem modelář a chtěl aplikovat ovládání i do sekačky,nebo si udělal nějaký průzkum a zjistil,že potřebný výrobek na trhu chybí.Přál bych mu moc aby se našel výrobce a aby s toho nakonec něco měl.Přesto si myslím,že to bude strašně těžké.Ani já něco takového nepotřebuji.Zatím mám dost sil,času i chuti jednou za čas posekat ten kousek trávy před domem a u přítelkyně na zahradě.

0/0
14.8.2014 12:29

L40u71d22v76í74k 91G35a83j94d39o75š30í29k 2525743944222

Ten největší problém bude ovšem v bezpečnosti takového zařízení. Při dálkovém ovládání nelze totiž zajistit, že bude mít sekáč stroj stále pod kontrolou a sekačka se sama vypne, když kontrolu ztratí.

Z toho plyne, že to jako elektrospotřebič to nemůže být nikdy schváleno k prodeji.

0/0
15.8.2014 15:05
Foto

P84e47t57r 54P59r85o58c87h56á85z97k73a 3662556862324

To si myslím také.Nejspíš to nebude schopné splnit bezpečnostní požadavky ani s elektromotorem,ani s benzíňákem.

0/0
18.8.2014 19:30

O81t53o 50S82a45t94i59n43s79k82y 4344130640681

Mily Vaclave, hezky jsis s tim pohral a kdyby jsi s timhle napadem prisel pred sto lety, byl by jsi slavny milionar. Resis tu davno vyreseny problem, kdy sekacky od Husquarny, John Deere atd.... zcela samostatne, bez zasahu cloveka a bez benzinoveho motoru sekaji travnik na jakymkoli terenu celou sezonu. 

Zkus se s tim smirit a najdi pro svuj vynalez jine uplatneni, nebo vymysli jinou ptakovinu.

 Hodne zdaru a nevzdavej to!!!

0/−1
14.8.2014 5:22

J23a43k80u92b 75Š96a74f15a53n22d34a 7305887931611

Jo, jsou pěkné. Ale pouze na pěkný, celkem malý trávník bez výraznějších nerovností. Když jsem to počítal, na svou zahradu bych jich potřeboval asi 5 aby to stihly sekat. Normální, celkem malou sekačkou to posekám za 2 hodiny.

0/0
14.8.2014 7:04

O47t74o 12S91a59t27i34n13s77k70y 4354810920291

Pokud chces pici pro kraliky, tak potrebujes velkou sekacku. Jsou i roboticke sekacky do nerovneho terenu, makaji 24 hodin denne a posekaji pul hektaru.

+1/0
14.8.2014 12:45

J43a51k26u80b 89Š57a22f27a38n40d25a 7625557101971

A má to atomový reaktor, ne? Nebo jaký pohon to má když tam není spalovací motor?

0/0
14.8.2014 13:06

O26t40o 41S80a65t89i65n31s83k63y 4674720290141

Dneska uz vse jede na litiove baterky. Zrovna jsem si koupil nuzky na kere, lehoucke jako pirko a za pul hodky ostrihal 5 zanedbanych keru, strihal i 15 mm prumer vetve a masina porad makala bez dobiti.

0/0
14.8.2014 13:22

J79a71k28u15b 85Š47a77f80a36n90d39a 7355197441851

A kdy se to nabíjí když to maká 24h denně?

+1/0
14.8.2014 13:35

P38a14v26e36l 86S46o38b53o25t13k62a 5220664

Jenže todle se vyrábí už od roku 2005 v Havlíčkově Brodě:

http://www.svahova-sekacka.cz/tiskove-zpravy/havlickobrodska-firma-slavi-uspech-se-svahovou-sekackou/

http://www.profistroje.cz/svahova-sekacka-spider-ild02_979.html

http://www.svahova-sekacka.cz/

+4/0
14.8.2014 2:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.