Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šílení výrobci chtějí, abychom svěřili bezpečnost svých domovů mobilu

Místo klíče si kupte nový zámek, který se otevře jen pomocí mobilu. Za odměnu správce zámku bude vědět, kdo kdy vešel dovnitř a ven. Většinou se taktně mlčí o tom, co se stane, když vám mobil ukradnou nebo vám spadne do rybníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L95u82d11v22í31k 69G31a67j31d94o59š74í49k 2225293784532

"...co se stane, když vám mobil ukradnou nebo vám spadne do rybníka..."

Zvláštní argument. Co se stane, když vám ukradnou klíče nebo vám spadnou do rybníka?

+1/0
17.10.2014 10:25

J42a71r50o57m45í36r 38K95r21á55l 4350819914429

Nevidím nejmenší důvod.  Bezpečnost to nijak nezvýší (spíše naopak) a pokud nechci tahat po kapsách klíče, stačí číselný zámek.  Technika má pomáhat, ne dělat z uživatele otroka.

+2/0
17.10.2014 8:54

P80a22v22e36l 59S61o95b13o15t78k31a 5150244

POZOR - čistě automatické bezdrátové ovládání můžete vždy ošálit pomocí retranslačního vysílače/přijímače, tj. stačí se k dotyčnému přiblížit nebo mu dát do kapsy malé zařízení a odemykáte jeho auto nebo byt nebo garáž dle libosti.

Tj. VŽDY musí být pro odemčení konkrétní akce - nejlépe zadání hesla, nebo alespoň stisk tlačítka na obrazovce, jinak jsou vám všechny ty složité bezpečnostní a autentifikační algoritmy na nic - když vás takto napíchnou přes půl zeměkoule...

+1/−1
16.10.2014 20:03

L20i86b34o56r 25J79a59n28e72č31e94k 4655635635931

Nebo muzete nekomu proste ukradnout klice.:-)

0/0
16.10.2014 21:01

P86a46v86e21l 66S14o42b40o32t22k73a 5880394

Ne, to není ani zdaleka totéž. Protože když dotyčný v Austrálii zjistí že mu zmizely klíče od jeho českého bytu, má spoustu času udělat nějaké opatření.

Pokud je ale napíchnutý, nezjistí nic dokud se nevrátí a neuvidí byt kompletně vystěhovaný.

0/0
16.10.2014 21:09

L65i70b35o39r 21J28a19n85e98č20e12k 4415235935591

Retlansacni vysilac v kapse je na baterky, stejne jako mobil.:-)

0/0
16.10.2014 21:11

P27a55v72e94l 67S18o65b28o67t63k11a 5810784

ano, ale nemusí vysílat neustále. Stejně jako mobil, v pohotovostním režimu může vydržet týden (samozřejmě nedosáhne z Austrálie do Čech, na to by musel za dotyčným vyrazit někdo znalý s lepším zařízením, ale jde to jednodušeji než kdyby mu kradl klíče a ty pak DHLkou posílal do Čech).

0/0
16.10.2014 21:24

J63a22n 81S35t50ř93á56l46k91a 8826477533768

To není zdaleka pravda. Lze použít stejný systém jako u dálkového odemykání auta.

0/0
17.10.2014 0:16

P93a75v44e54l 96S72o53b24o83t59k26a 5160804

Dálkové odemykání auta se dá retranslací obejít také. Tj. asi máte na mysli 2 tlačítka na přívěšku, že? V článku se ale píše o přiblížení telefonu a to je právě ten problém že tam chybí akce uživatele, a odemyká se jen přiblížením signálu.

0/0
17.10.2014 15:41

J72a46r13o70m38í39r 48K55r73á27l 4830609474669

No a pak je bezpečnější, jednodušší i levnější číselný zámek. :-)

0/0
17.10.2014 8:56
Foto

P56e67t43r 18H28o27v72o41r30k73a 5699896567

Odmykání mobilem s NFC je naprosto běžné. Místo kartičky se přiloží ke čtečce telefon. Bluetooth je jen upgrade, kdy nemusím nic vytahovat a přikládat. Zas tak šílené mi to nepříjde, spíše asi pokus o virál.

+3/0
16.10.2014 17:47

M66a93r13e94k 74F54l76e56k52a74č 1627522970971

věřím že když vznikaly běžné zámky... tak se lidé taky ptali..a co když ten klíč ztratím?

+1/−1
16.10.2014 16:07

K13a76r91e83l 17V40e26j85v79o75d41a 8989438482526

a pak se ten telefon vybije, pokazí nebo ho ukradnou a já zůstanu stát na mraze... kdepak :-/

+3/0
16.10.2014 11:34

M72i43l79a80n 72V54o51t78a51v39a 5824896231802

Porad dokola stejne nesmysly. Elektronicke zamky prodavame dlouho, takze si odemikate kartou, dalkovym ovladacem, alarmem atd. A porad stejen hloupe otazky, a co kdyz v tom dojde baterka, tak se domu nedostanu. Tak vytahnu ten stary dobry klic a odemknu si, protoze vlozka na klic zustava porad zachovana. Tohle je o pridani komfortu. Mam plne ruce, tak si odemknu jinak, stejne jako u auta kde je taktez bezkontaktni odemykani. Akorat za tem uz se lide nastesti tak hloupe neptaji.

+9/−3
16.10.2014 12:02

P14e90t20r 29P24e95t49r 6463652398733

Protože baterka v dálkovém u auta vydrží i několik let zatímco v moderním smartfonu tak maximálně do večera.

+6/0
16.10.2014 13:02

J69a85r28o71s95l41a16v 34T83a19c93h81o79v53s56k33y 2342610104260

Jak vite, ze to nejde hacknout ? Bluetooth ma kde co.

+1/−1
16.10.2014 13:40

Z26d45e81n88ě64k 21W83e46r97n15h16a13r16t 6207865352788

To je jednoduché. Vezme to jen třeba tři pokusy za sekundu. A při délce "klíče" v řádu desítek nebo dokonce stovek znaků se okamžitě dostaneme na tisíce let zkoušení náhodných kombinací... Je to z tohoto pohledu mnohem bezpečnější, než fyzický zámek.

+2/0
16.10.2014 19:51

J82a19r33o58m16í13r 85K31r20á66l 4720899704869

Takhle se to nedělá.  Zloději zpravidla odposlechnou komunikaci.

0/0
17.10.2014 8:58

K46a49r22e37l 86V95e63j60v21o93d18a 8289768152876

za jak dlouho že se vybije baterka v klasickým dálkáči od vrat?:-P

+1/0
16.10.2014 14:03

M70a92r27t76i50n 25Š38t50ě20p22á59n60e77k 3977473933751

Jestli se opravdu zivite prodejem veci lidem, tak by bylo fajn ty lidi (pripadne zakazniky) prestat urazet a zapracovat na cestine, co vy na to?

+7/−2
16.10.2014 14:08

M20i68l66a90n 77V32o89t70a28v71a 5254256391382

Mate na vyber. Bud cist pravopisne spravne nesmysly a nebo znalosti s chybama.  Kazdy ma praco volby

0/−1
17.10.2014 0:57

M96a96r59t27i48n 95Š49t55ě58p94á38n98e77k 3367273653221

Vy jste nic nepochopil, vidte? Ta cestina je az druhy problem, se kterym se potykate. I kdyz je nemaly.

+1/0
17.10.2014 9:39

M26i28l96a58n 20V24o19t47a12v56a 5584786981232

ne, jsem moc pomalý. chápu jenom zámky

0/−1
17.10.2014 10:01

P20e81t25r61a 10N59o58v51á54k30o61v73á 7388906104958

Takže s sebou místo jedné věci taháte a hlídáte dvě. A to vám přijde jako vylepšení?

+2/0
18.10.2014 11:49

L71i15b15o54r 96J27a80n28e82č87e22k 4255915465691

A co kdyz zapomente klic napr. v praci? Nevidim zadny rozdil v bezpecnosti.

0/0
16.10.2014 21:03

J55o44s83e55f 83M26i36k66u16l70í71k 8964457836

Jen si zahrávejte všichni a co nejvíc věci si nechávejte řídit telefonem. Ještě by mohl někdo vymyslet, aby se dalo nastartovat auto telefonem, aby se vám na základě přiložení telefonu otevřel turniket v metru, v obchodě, zaměstnání...... A co rovnou čip do ruky nechcete...., aby vám náhodou nedošly baterky u telefonu? To bude srandy kopec, až by všechny telefony napadl vir, všichni by byli.... víte kde.

+2/−2
16.10.2014 8:39

J80i33ř19í 51K39r50á52t33k12ý 3950392624

Čip do ruky by byl asi bezpečnější a na odemykání pohodlnější než telefon.

+2/0
16.10.2014 11:55

P41e72t87r44a 66N14o83v74á26k89o81v16á 7838686144988

Jo a místo kradení telefonu nebo klíčů by vám rovnou usekli ruku.

0/0
18.10.2014 11:50

M44i82l98a80n 95V46o58t78a69v84a 5504926451522

pardon, nastartovat auto telefonem? to je snad samozřejmostí zhruba deset let. A pokud to nemáte, vřele to doporučuji. Dá se to i dokoupit. Obzvláště příjemné ráno v zimě.

+3/0
16.10.2014 12:11

J48a53r91o51s52l47a32v 48T65a86c32h29o93v98s26k35y 2812340504180

Startovat auto telefonem je uplna blbost. Kdyz uz v nem sedim, tak ho nastartuju normalne a startovat ho na dalku moc smysl nema.

+1/−2
16.10.2014 13:41

J50a13n 24P42r26o81v93a27z58n25í21k 6488324770451

Jo, protože jste si nikdy nezkusil roztopit auto, dokud ještě sedíte doma. Je to bomba, vážně.

+2/0
16.10.2014 14:04

P88e63t40r31a 81N60o77v94á76k61o12v47á 7428536864598

Tak to buďte rád, že tu ještě nemáme švýcarské zákony. Tam byste za roztápění auta šel sedět.

+1/0
18.10.2014 11:51

M10a83r94e49k 33V21e75s69e57l30ý 1727328530484

Ten cip do ruky bych bral. Dneska je uz na cip kde co. V praci nebo ve skole na to prochazite dverma, platite v jidelne, prihlasujete se ke kopirce ci k pocitaci. U baraku to mate ctecku na hlavnich dverich. Jinou kartu prikladate v MHD. Pak mate v penezence bezkontaktni platebni kartu. Nekdo ma cip na bazen, nekdo aspon v zime na turnikety ve skiarealu. Kdyby se sjednotila frekvence a u vsech techto reseni by bylo mozne registrovat si vlastni cip, byl bych prvni, kdo by si ho do te ruky nechal implantovat.

0/0
16.10.2014 17:06

Z10d50e57n19ě61k 93W60e51r89n39h54a35r61t 6407775492508

Je naprosto běžné z mobilu ovládat domácnost, de/aktivovat alarm, zapínat topení, regulovat kotel atd atd... Proč ne třeba otevírat vrata nebo odemykat dveře?

+1/0
16.10.2014 19:53

T40o98m25á36š 52J81u53r34e22č93k81a 3103192379333

Pamatuju si diskuze tak před deseti. dvanácti lety, o čipování a jak bude nemorální sledovat každého na každém kroku, jaké by to bylo omezení osobní svobody atd. a jak tak poslední dobou čtu diskuze na technetu, tak by to 90% lidí udělalo dobrovolně a ještě by z toho měli radost. Už dnes si někteří mladí bez telefonu či tabledu nejsou schopni ani sednou na záchod, aby mohli hned postnou na ksichtknihu jak jim to jde.

+1/0
17.10.2014 6:48

J56i76n21d53ř38i79c58h 36Š18k19r53a49b23a70l 7793976290171

Chci! Chci! Chci čip do ruky, tu obvykle nikde nezapomenu, neutopím v rybníce... :-)

0/0
17.10.2014 14:20

A89l73e17x 27K94o27u95b33a 6950662214591

Vzhledem k zjevně "bytelné" konstrukci zámku (a dveří pro které je navržen) bych obavy o jeho bezpečnost moc neřešil :-P

+3/0
16.10.2014 8:10

T42o62m15á97š 58D50v86o49ř68á90k 6137905153817

"Většinou se taktně mlčí o tom, co se stane, když vám mobil ukradnou nebo vám spadne do rybníka."

No, co by se stalo. Asi jako když vám ukradnou klíče nebo když vám spadnou do rybníka. U mobilu může být použit další ověřovací faktor - PIN nebo otisk prstu. A především ten zámek bude jistě kombinovaný, aby šel otevřít i když náhodou vypnou proud - běžným klíčem. 

Mínus redakci za pitomý bulvární titulek.

+9/−1
16.10.2014 7:49
Foto

Z13d68e82n54ě24k 74K74o20u45d29e16l60k59a 7249291419224

Klíč je klíč...

Telefon je na telefonování...

Dveře se dají otevřít i sekyrou...

Všechno to můžeme kombinovat

Určitě to bude fungovat....

Ale

Bezpečné to nebude.. výhodné to také nebude... 

Jen pro výrobce,či prodejce to generuje zisk....

+1/−3
16.10.2014 11:51

L46i75b74o56r 47J50a64n29e91č58e59k 4255855825111

To, co nazyvate telefon jiz davno neni telefon, ale je to pocitac co umi take telefonovat. A telefonovani? To uz davno je digitalni sitova komunikace. A kdyz mate v ruce pocitac, proc ho nenechat delat veci, na ktere jsou pocitace vhodne?

0/0
16.10.2014 21:10

L45u90d57v23í78k 81G91a46j48d95o43š98í46k 2975363674172

Ano. Máte pravdu.

Na otvírání domovních dveří ale počítač zrovna moc vhodný není. :-)

0/0
17.10.2014 10:42

M55i53l37a25n 58V43o61t13a62v61a 5654246581342

ano, vložka pro klíč zůstává zachována. Takže hloupé otázky některých jiných zdejších diskutérů jsou opravdu hloupé. ty současné zámky odemykáme dálkovým ovladačem (přívěšek na klíčích), kartou nebo telefonem (SMS či volání + PIN). to je vhodné, když chcete otevřít někomu známému či třeba zahradníkovi, opraváři atd. ale není to příliš komfortní pro vlastní odemykání. Má to ovšem naopak výhodu, když si nejste jistě, jestli jste zamkly. Můžete na dálku pro jistotu poslat příkaz pro zamknutí. Na komfort dodáváme dálkové ovladače, takže si odemykáte a zároveň otevíráte, když máte třeba plné ruce. ovladač jde kdykoli vymazat ze systému. stejný princip jeko u většiny aut, kde se zavedlo bezkontaktní odemykání a startování. Navíc další zonou je stejně alarm, takže i kdyby tohle někdo ukradl či překonal, tak bez kodu alarmu se o něm stejně dozvíte.

+2/−1
16.10.2014 12:20

J62a27r70o68s11l11a50v 59T30a10c36h77o23v48s13k65y 2922340504130

To uz je pro blazny, kteri si chteji z domu udelat trezor

0/−1
16.10.2014 13:43

F70r57a66n52t11i38š54e59k 26S25k77o86č24d43o25p38o76l96e 9359264576353

Tak podle mě úplně nejčastější závada bude vybitý mobil.. Kolikrát já už se vracel domu s vypnutým telefonem a nabíječka doma.. :-)

+4/−1
16.10.2014 6:59

M53i10l46a45n 94V57o47t69a37v24a 5204876751942

jak jsem uvedl u jiného příspěvku...Porad dokola stejne nesmysly. Elektronicke zamky prodavame dlouho, takze si odemikate kartou, dalkovym ovladacem, alarmem atd. A porad stejen hloupe otazky, a co kdyz v tom dojde baterka, tak se domu nedostanu. Tak vytahnu ten stary dobry klic a odemknu si, protoze vlozka na klic zustava porad zachovana. Tohle je o pridani komfortu. Mam plne ruce, tak si odemknu jinak, stejne jako u auta kde je taktez bezkontaktni odemykani. Akorat za tem uz se lide nastesti tak hloupe neptaji.

+1/0
16.10.2014 12:13

M74a68r39t56i51n 33V43o52j23á22č44e96k 9202368688677

ale houby dokola samé nesmysly .pokud si autor článku nedá práci s tím jak to funguje tak ostatní diskutují pouze k tomu co napsal a pokud se o tom samém baví autor v prvním odstavci ....tak proč by o tom nemohli psát diskutéři

+5/−1
16.10.2014 12:59

H17o91n77z27a 57B30o17b16u80l16a 9886889103669

Nevím, jestli pořád ty stejné nesmysly, ale ty stejné hrubky máte opravdu ve všech příspěvcích.:-P

+4/0
16.10.2014 13:30

A98l47e47k50s68a46n49d82r92a 24F82i40š87e12r 3471844313770

a urazi sve "potencialni" klienty... kazdy je u nej hloupej kdo se na neco zepta, nebo ho aspon trochu zpochybni...

0/0
22.10.2014 16:03

P12e29t32r42a 70N28o74v66á62k58o49v61á 7448426844248

Jak už jsem napsala výše: takže podle vašeho popisu s sebou stejně klíče musím nosit, protože když nastane jedna ze jmenovaných věcí, odmykám si klíčema. Tudíž nevidím důvod, proč si dál neodmykat klíčema a na to ostatní se vykašlat a nemuset to hlídat.

Jinak kdyby měl člověk všechno ovládat elektronicky a pořád kontrolovat, jestli tam nejsou cizí vstupy, jestli vymazal jednorázový přístup pro někoho, jestli je všechno dost nabitý apod., tak se z toho zblázní.

+2/0
18.10.2014 11:54

P74a95v56e50l 88J29e83ř24á77b94e85k 7691282684317

A všimli jste se, že bezdomáči své příbytky nezamykají?

+1/0
16.10.2014 0:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.