Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové motory pro sekačky budou mít startér, cenu to příliš neovlivní

Tradiční americký výrobce benzinových motorů Briggs & Stratton představil nový systém startování motorů InStart. Přizpůsobil se poptávce po motorech umožňujících pohodlnější elektrické startování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L43u85d43v65í96k 19G13a67j83d47o88š73í10k 2805823884902

Pokud se baterie nedobíjí za chodu motoru, pak se nabízí otázka, proč vůbec sečení řešit benzínovým motorem a místo toho nedobíjet baterie, které točí elektromotorem.

0/0
9.1.2015 11:28

M64i23l88e44n37a 27N31o83v17a91n23s15k79a 4752467669159

Cena pořízení až druhořadá. Jde o to, že se tak zvýší nároky na údržbu - Jak má starší nebo netechnicky založený člověk řešit ošetření akumulátoru v době dlouhodobé odstávky sekačky? Dále náklady na pořízení nové baterie, pokud skončí její životnost? A samozřejmě zvýšení technického řešení nese i zvýšení rizik poruch. Víc zařízení - víc míst možných poruch. Vše jde proti spotřebiteli, ač je mu to podáváno jako výhoda.....

+1/0
9.1.2015 7:12

B97o42h95u82m15i75l 45M17á38c35a 5181602666493

Lithium-ionová baterie se vybíjí i náhodou. Tak tahle reklama se nepovedla.

+1/0
8.1.2015 21:44

J73a22n 76J13e70d94l52i15č67k21a 9814885269

Pokud máte startovat sekačku při každém vysypávání koše znovu a znovu šňůrou, tak chápu, že elektrické startování může řadě uživatelů ulehčit práci. V tomto provedení, bez dobíjení baterie při chodu motoru, to považuji za typ inovace, která má potenciálního zákazníka spíše nalákat ke koupi a vytáhnout z něj zbytečně peníze. Jinak již v této diskuzi zmíněný japonský výrobce Honda ulehčuje startování motoru šňůrou použitím dekompresního ventilu, takže dobře seřízený a udržovaný motor chytá snadno na první zatáhnutí. A ještě lepší, i když dražší, je pořídít si od Hondy sekačky řady HRD nebo HRH, které mají spojku nože, takže stačí nastartovat jen na začátku sečení a při vysypání koše jen stáhnete plyn. A věřte, že na spotřebu to nemá vůbec vliv 1500 m2 se dá sekat se spotřebou kolem 1 l. Používám Hondu profesionálně 12 let a nic jiého bych nechtěl, tak mi promiňte, že ji tady dělám reklamu.

+2/0
8.1.2015 20:32

J89i61ř14í 71H51l17i94s82n49i91k17o58v47s53k36ý 9983911222331

Hondu sekačku používám od 2002, už tenkrát 4 takt, OHC. V podstatě měním jen olej a svíčku. Někdy sekám i dost vysokou trávu. Jedu pomaleji, ale sekačka to dá. Spolehlivost, konstrukční vyspělost je daleko důležitější než startér. Startování je velmi snadné. Když je sekačka zahřátá, jen lehce potáhnu a motor běží. V pohodě ji nastartuje 8leté děcko. Startér je podle mě v podstatě zbytečnost, komplikace.

+2/0
8.1.2015 22:57

N50o52v48o92s13a72d 75M70i62r91o74s83l11a25v 9588559558349

...tento typ motorů mají osazeny skoro všechny sekačky....ale ceny určují vážení PRODEJCI.....

+1/0
8.1.2015 20:09

P63e66t53r 70V66a33z29a69č 4537323510256

Mám Husqvarnu s el. startérem 3 roky (má i start. šňúru) a její provoz si nemohu vynachválit. Na jaře aku nabiju, seču celou sezonu a na zimu opět nabiju a  demont. aku dám do tepla. Sekačka chytá studená na první otočení. Je to pohoda a lidé s nějakými zdrav. problémy s rukama si toto řešení pochvalují nadmíru. Pravda, akumulátor jako náhr. díl není nejlevnější a otázka je, jakou má životnost. Ani sám prodejce neměl k el. startu bůhví jakou důvěru a v podstatě jej považoval za nepodstatný, navíc s nejistou funkcí a spolehlivostí a i mne od této výbavy sám  odrazoval. Nicméně tento model má už více lidí v okolí a naprostá spokojenost. Pokud se tato výbava nyní zásadně neprojeví na ceně, já za sebe mohu starter doporučit

+3/0
8.1.2015 16:51
Foto

P16e75t98r 57P48r73o51c67h11á98z74k45a 3422896742184

Mám také motor s elektrickým i ručním startérem.Nepoužívám ho sice na sekačce,ale na traktůrku Agzat.Baterie je tam použita gelová Long v ceně cca 300kč.Dobíjena je přímo s motoru .Zvládne několik desítek startů za den a spolehlivě se mezi tím dobije.Pořídil jsem ho k vůli tátovi,který ve svém věku neměl dost sil a švihu na start lankem.Vřele doporučuji.Cenový rozdíl zanedbatelný,pohoda nekonečná.Staruje opravdu na první otočení setrvačníku.

0/0
8.1.2015 17:33

M16a42r87t96i80n 74L37a55c78o 7783846248

Pri poruche štartéru/batérie... roztlačiť;-D

+1/0
8.1.2015 16:36

J72i42ř28í 52H28l47i85s98n83i52k76o84v14s86k33ý 9643901172381

Svou Hondu bych nevyměnil... Ta sekačka je neskutečně spolehlivá a robustní. A chytá napoprvé.

+1/0
8.1.2015 14:51

P75a58v21e63l 20J44e54ř43á40b47e53k 7781682874367

Já taky - když doma slyším, že mám jít posekat zahradu.

+1/0
8.1.2015 14:57

M94i67l79a32n 27W94e13l75s33e62r 5652138928931

Pokud sekačka nebude mít zároveň startovací šňůru, tak to není pro mě.

Sekám na místech, kde není elektřina. A pořád myslet na to, jestli jsem nabil baterii se mi nechce.

0/0
8.1.2015 14:22

M50a72r63t71i49n 18B65l60a78s18s 3181739136541

"Baterii je možné uvést do plně nabitého stavu již za necelou hodinu díky superrychlému systému nabíjení. A kdyby se baterie náhodou zcela vybila během sekání, může být částečně nabita již za několik minut, aby mohlo být sekání trávníku úspěšně dokončeno."

To si rovnou můžu pořídit sekačku na baterky...

+2/0
8.1.2015 11:01

J60a40n 73F18r95o76l90í65k 6846680895434

Je to jako u bateriové vrtačky. Prostě tu lionku jednoduše vyjmete a doma dáte do na nabíječku. Nabitou si přinesete k sekačce a dál není co řešit. Na kdyby se v praxi většinou nehraje.

0/0
8.1.2015 15:54

E72v82a 87K10o54s41i60n49e89r74o88v16á 2287784703445

používám 4 roky a za tu dobu jsem ani jednou baterii nedobíjela, sezóna od jara do podzimu každý týden, taky mě tahání  leta nezabíjelo, teď je to velmi příjemné

+1/0
8.1.2015 8:33

P87a70v24e52l 90J57e24ř91á87b56e16k 7251122844877

Zřejmě máte motor s dobíjením baterie. Ta novinka podle popisu zřejmě nebude spojena s dobíjením. Tedy pokud se tam píše, že akumulátor lze rychle dobít, aby se sečení dokončilo, tak mi z toho vyplývají dvě varianty - nemá dobíjení nebo dobíjení je tak slabé, že při častějším startování (každé vysypání koše) se akumulátor nestačí dobíjet.

Ale co mám zkušenosti, tak tyto americké motory proti japonským se hůř zejména ženám startují, protože je potřeba startovací šňůru vytáhnout víc.  A ta to zpravidla nemají tak dlouhé ruce a švih (váhu) jako mají muži. U japonských motorů mám pocit, že cívka na startovací lanko je větší, takže stačí na roztočení motoru kratší  popotažení.

Nicméně doufám, že u mo

torů nechají startování i lankem pro případ poruchy, tak jako to mají u silnějších motorů.

+4/0
8.1.2015 8:55

M94a81r16e45k 81B71u78r62z75a 7237631642857

pokud jsem zjistil, tak dobijeni nemaji a podle dostupnych informaci snura nebude, to uvidime, az se dostanou do kramu. Co se tyka obtiznosti - ja treba ted laboruju s pravou rukou a prave tento pohyb je dost problem

+3/0
8.1.2015 9:11

J51a67r88o26m16í56r 76K23r53á46l 4510249674959

Pokud tam nebude ta šňůra, pak to moc velký význam nemá.

+4/0
8.1.2015 10:03

R21e96n35é 44C46v14r85k92a34l 9216439876716

Děkuji za sledování diskuse a doplnění, tyto dvě věci mě po přečtení článku zajímaly. R^

0/0
8.1.2015 11:53

P18a17v47e39l 37J92e37ř50á30b66e88k 7191542174737

S ohledem na fakt, že u silnějších motorů firma dává možnost startéru s nabíjením akumulátoru, tak se domnívám, že takový systém u malých motorů by jejich cenu významně nezvýšil, ale zvýšil by uživatelské pohodlí. Na jednom stroji co užívám je japonský motorek, cca 2 k, se startérem a nabíjením.

0/0
8.1.2015 14:57

M51a44r63t31i23n 75H66o65r50ň77á26k 7601981572

taky jsem o el startéru přemýšlel, na ebay jsou sady (setrvačník, startér, skříňka, dobíjecí cívka) na Hondy GV/GX za cca 2000 Kč, ale tahání provázku mě nezabije a peníze raději vložím někam jinam, šňuru si opravím vždycky

0/0
8.1.2015 8:22

V76l82a28d84i68m15í16r 17F24i30b40i55g90e40r 5454351901954

Je to pohodlnost, bude tam akumulátor, který může být po zimě KO pokud nebude ve vytápěné místnosti. Zatáhnout za špagát snad není tak velký problém, to než startér tak bych raději pořídil automatickou sekačku.

+2/0
8.1.2015 7:58

M22a51r88e57k 21B73u94r51z51a 7957601202417

akumulator si vezmete domu

+1/0
8.1.2015 8:34

T37o91m86á88š 15V90e69s48e68l44ý 5365498100829

ideální by bylo, kdyby byl společný s akuvrtačkou atd...

0/0
8.1.2015 13:23

M30i75c35h14a52l 34S64e86v16e53r29s71k53ý 4880268629199

Určitě je to zboží, které najde svého kupce...

 Nicméně dobře seřízený karbec, čistý filtr a slušná svíčka, a sekačka jde na první "trhnutí za provaz" s minimem součástek okolo- pro mne tedy zatím klasika zůstane v garáži i na dále.

+4/0
8.1.2015 6:01

P56a14v88e12l 62J13e50ř40á44b31e56k 7521162624177

Pokud máte klasickou rotační zahradní sekačku, kdy při startování jednou rukou musíte držet bezpečnostní vypínání motoru a druhou tahat za šňůru, tak zejména pro menší lidi to trhnutí za provaz dělá problém, protože nedokáží vytáhnout šňůru v plném rozsahu. A navíc jim trochu schází síla na švih - rychlejší "trhnutí".

Takže z pozice muže - provaz žádný problém, z pohledu ženy je nastartování některých sekaček trhnutím problém.

Mimochodem - vy seřizujete karburátor? Co si pamatuji, tak jediné co za leta používání amerických a japonským motorů dělám, tak občas vypustím vodu ze "skleničky", měním v termínu olej a vzduchový filtr (taky ho vyfukuji). Dřív se mi na motoru vyběhají různá táhla, vymelou různé čepy na karburátoru ( škrtící klapky apod., než se začnu v karburátoru hrabat. A někdy měním svíčku.

Motory zpravidla po pěti letech používání jsou na odpis.  Pracují v prachu z luk (krtince apod.) prakticky každý den celou sezónu. Co do zátěže se zahrádkářským používáním se to nedá srovnávat..

0/0
8.1.2015 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.