Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové motory pro sekačky budou mít startér, cenu to příliš neovlivní

Tradiční americký výrobce benzinových motorů Briggs & Stratton představil nový systém startování motorů InStart. Přizpůsobil se poptávce po motorech umožňujících pohodlnější elektrické startování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L33u30d80v29í91k 56G61a34j90d39o71š17í67k 2645863124952

Pokud se baterie nedobíjí za chodu motoru, pak se nabízí otázka, proč vůbec sečení řešit benzínovým motorem a místo toho nedobíjet baterie, které točí elektromotorem.

0/0
9.1.2015 11:28

M32i12l66e57n43a 52N74o17v26a39n93s58k78a 4772837969609

Cena pořízení až druhořadá. Jde o to, že se tak zvýší nároky na údržbu - Jak má starší nebo netechnicky založený člověk řešit ošetření akumulátoru v době dlouhodobé odstávky sekačky? Dále náklady na pořízení nové baterie, pokud skončí její životnost? A samozřejmě zvýšení technického řešení nese i zvýšení rizik poruch. Víc zařízení - víc míst možných poruch. Vše jde proti spotřebiteli, ač je mu to podáváno jako výhoda.....

+1/0
9.1.2015 7:12

B34o52h68u13m37i76l 86M57á18c22a 5491962266933

Lithium-ionová baterie se vybíjí i náhodou. Tak tahle reklama se nepovedla.

+1/0
8.1.2015 21:44

J61a84n 70J43e90d59l91i88č77k16a 9214745269

Pokud máte startovat sekačku při každém vysypávání koše znovu a znovu šňůrou, tak chápu, že elektrické startování může řadě uživatelů ulehčit práci. V tomto provedení, bez dobíjení baterie při chodu motoru, to považuji za typ inovace, která má potenciálního zákazníka spíše nalákat ke koupi a vytáhnout z něj zbytečně peníze. Jinak již v této diskuzi zmíněný japonský výrobce Honda ulehčuje startování motoru šňůrou použitím dekompresního ventilu, takže dobře seřízený a udržovaný motor chytá snadno na první zatáhnutí. A ještě lepší, i když dražší, je pořídít si od Hondy sekačky řady HRD nebo HRH, které mají spojku nože, takže stačí nastartovat jen na začátku sečení a při vysypání koše jen stáhnete plyn. A věřte, že na spotřebu to nemá vůbec vliv 1500 m2 se dá sekat se spotřebou kolem 1 l. Používám Hondu profesionálně 12 let a nic jiého bych nechtěl, tak mi promiňte, že ji tady dělám reklamu.

+2/0
8.1.2015 20:32

J67i74ř21í 60H86l19i16s40n43i43k91o94v34s78k98ý 9343391342191

Hondu sekačku používám od 2002, už tenkrát 4 takt, OHC. V podstatě měním jen olej a svíčku. Někdy sekám i dost vysokou trávu. Jedu pomaleji, ale sekačka to dá. Spolehlivost, konstrukční vyspělost je daleko důležitější než startér. Startování je velmi snadné. Když je sekačka zahřátá, jen lehce potáhnu a motor běží. V pohodě ji nastartuje 8leté děcko. Startér je podle mě v podstatě zbytečnost, komplikace.

+2/0
8.1.2015 22:57

N10o45v41o73s18a44d 92M47i67r44o74s61l90a61v 9598299828969

...tento typ motorů mají osazeny skoro všechny sekačky....ale ceny určují vážení PRODEJCI.....

+1/0
8.1.2015 20:09

P60e62t86r 20V63a28z51a77č 4487653790926

Mám Husqvarnu s el. startérem 3 roky (má i start. šňúru) a její provoz si nemohu vynachválit. Na jaře aku nabiju, seču celou sezonu a na zimu opět nabiju a  demont. aku dám do tepla. Sekačka chytá studená na první otočení. Je to pohoda a lidé s nějakými zdrav. problémy s rukama si toto řešení pochvalují nadmíru. Pravda, akumulátor jako náhr. díl není nejlevnější a otázka je, jakou má životnost. Ani sám prodejce neměl k el. startu bůhví jakou důvěru a v podstatě jej považoval za nepodstatný, navíc s nejistou funkcí a spolehlivostí a i mne od této výbavy sám  odrazoval. Nicméně tento model má už více lidí v okolí a naprostá spokojenost. Pokud se tato výbava nyní zásadně neprojeví na ceně, já za sebe mohu starter doporučit

+3/0
8.1.2015 16:51
Foto

P63e47t80r 11P74r80o35c10h13á26z92k71a 3482946682804

Mám také motor s elektrickým i ručním startérem.Nepoužívám ho sice na sekačce,ale na traktůrku Agzat.Baterie je tam použita gelová Long v ceně cca 300kč.Dobíjena je přímo s motoru .Zvládne několik desítek startů za den a spolehlivě se mezi tím dobije.Pořídil jsem ho k vůli tátovi,který ve svém věku neměl dost sil a švihu na start lankem.Vřele doporučuji.Cenový rozdíl zanedbatelný,pohoda nekonečná.Staruje opravdu na první otočení setrvačníku.

0/0
8.1.2015 17:33

M10a42r74t59i26n 37L78a70c32o 7893816238

Pri poruche štartéru/batérie... roztlačiť;-D

+1/0
8.1.2015 16:36

J31i39ř95í 36H67l74i79s37n79i88k86o78v92s81k92ý 9443681252701

Svou Hondu bych nevyměnil... Ta sekačka je neskutečně spolehlivá a robustní. A chytá napoprvé.

+1/0
8.1.2015 14:51

P67a58v70e76l 15J90e29ř76á36b68e20k 7781842974217

Já taky - když doma slyším, že mám jít posekat zahradu.

+1/0
8.1.2015 14:57

M78i72l30a66n 14W73e25l41s10e21r 5552948658431

Pokud sekačka nebude mít zároveň startovací šňůru, tak to není pro mě.

Sekám na místech, kde není elektřina. A pořád myslet na to, jestli jsem nabil baterii se mi nechce.

0/0
8.1.2015 14:22

M43a44r12t16i28n 23B63l60a61s90s 3451479966531

"Baterii je možné uvést do plně nabitého stavu již za necelou hodinu díky superrychlému systému nabíjení. A kdyby se baterie náhodou zcela vybila během sekání, může být částečně nabita již za několik minut, aby mohlo být sekání trávníku úspěšně dokončeno."

To si rovnou můžu pořídit sekačku na baterky...

+2/0
8.1.2015 11:01

J67a69n 19F11r79o80l13í30k 6246120215964

Je to jako u bateriové vrtačky. Prostě tu lionku jednoduše vyjmete a doma dáte do na nabíječku. Nabitou si přinesete k sekačce a dál není co řešit. Na kdyby se v praxi většinou nehraje.

0/0
8.1.2015 15:54

E51v27a 69K65o58s95i62n42e91r34o17v72á 2667834573275

používám 4 roky a za tu dobu jsem ani jednou baterii nedobíjela, sezóna od jara do podzimu každý týden, taky mě tahání  leta nezabíjelo, teď je to velmi příjemné

+1/0
8.1.2015 8:33

P20a39v30e65l 75J70e72ř39á11b54e24k 7841402234307

Zřejmě máte motor s dobíjením baterie. Ta novinka podle popisu zřejmě nebude spojena s dobíjením. Tedy pokud se tam píše, že akumulátor lze rychle dobít, aby se sečení dokončilo, tak mi z toho vyplývají dvě varianty - nemá dobíjení nebo dobíjení je tak slabé, že při častějším startování (každé vysypání koše) se akumulátor nestačí dobíjet.

Ale co mám zkušenosti, tak tyto americké motory proti japonským se hůř zejména ženám startují, protože je potřeba startovací šňůru vytáhnout víc.  A ta to zpravidla nemají tak dlouhé ruce a švih (váhu) jako mají muži. U japonských motorů mám pocit, že cívka na startovací lanko je větší, takže stačí na roztočení motoru kratší  popotažení.

Nicméně doufám, že u mo

torů nechají startování i lankem pro případ poruchy, tak jako to mají u silnějších motorů.

+4/0
8.1.2015 8:55

M98a93r30e71k 46B90u94r41z49a 7837641612437

pokud jsem zjistil, tak dobijeni nemaji a podle dostupnych informaci snura nebude, to uvidime, az se dostanou do kramu. Co se tyka obtiznosti - ja treba ted laboruju s pravou rukou a prave tento pohyb je dost problem

+3/0
8.1.2015 9:11

J62a46r44o94m33í85r 19K84r80á54l 4310799534409

Pokud tam nebude ta šňůra, pak to moc velký význam nemá.

+4/0
8.1.2015 10:03

R64e14n80é 77C12v77r13k18a78l 9456229206366

Děkuji za sledování diskuse a doplnění, tyto dvě věci mě po přečtení článku zajímaly. R^

0/0
8.1.2015 11:53

P25a96v80e81l 20J19e38ř76á63b19e28k 7601542144447

S ohledem na fakt, že u silnějších motorů firma dává možnost startéru s nabíjením akumulátoru, tak se domnívám, že takový systém u malých motorů by jejich cenu významně nezvýšil, ale zvýšil by uživatelské pohodlí. Na jednom stroji co užívám je japonský motorek, cca 2 k, se startérem a nabíjením.

0/0
8.1.2015 14:57

M27a48r98t90i91n 59H39o36r67ň15á62k 7821391532

taky jsem o el startéru přemýšlel, na ebay jsou sady (setrvačník, startér, skříňka, dobíjecí cívka) na Hondy GV/GX za cca 2000 Kč, ale tahání provázku mě nezabije a peníze raději vložím někam jinam, šňuru si opravím vždycky

0/0
8.1.2015 8:22

V67l98a82d23i59m93í86r 98F72i20b70i25g62e10r 5944621271574

Je to pohodlnost, bude tam akumulátor, který může být po zimě KO pokud nebude ve vytápěné místnosti. Zatáhnout za špagát snad není tak velký problém, to než startér tak bych raději pořídil automatickou sekačku.

+2/0
8.1.2015 7:58

M73a68r89e39k 45B31u27r75z84a 7697231762577

akumulator si vezmete domu

+1/0
8.1.2015 8:34

T35o97m32á95š 20V45e47s94e19l57ý 5275758870299

ideální by bylo, kdyby byl společný s akuvrtačkou atd...

0/0
8.1.2015 13:23

M76i96c38h41a15l 87S14e19v70e63r38s62k60ý 4940828189269

Určitě je to zboží, které najde svého kupce...

 Nicméně dobře seřízený karbec, čistý filtr a slušná svíčka, a sekačka jde na první "trhnutí za provaz" s minimem součástek okolo- pro mne tedy zatím klasika zůstane v garáži i na dále.

+4/0
8.1.2015 6:01

P85a95v62e44l 26J40e14ř84á26b78e62k 7631202714627

Pokud máte klasickou rotační zahradní sekačku, kdy při startování jednou rukou musíte držet bezpečnostní vypínání motoru a druhou tahat za šňůru, tak zejména pro menší lidi to trhnutí za provaz dělá problém, protože nedokáží vytáhnout šňůru v plném rozsahu. A navíc jim trochu schází síla na švih - rychlejší "trhnutí".

Takže z pozice muže - provaz žádný problém, z pohledu ženy je nastartování některých sekaček trhnutím problém.

Mimochodem - vy seřizujete karburátor? Co si pamatuji, tak jediné co za leta používání amerických a japonským motorů dělám, tak občas vypustím vodu ze "skleničky", měním v termínu olej a vzduchový filtr (taky ho vyfukuji). Dřív se mi na motoru vyběhají různá táhla, vymelou různé čepy na karburátoru ( škrtící klapky apod., než se začnu v karburátoru hrabat. A někdy měním svíčku.

Motory zpravidla po pěti letech používání jsou na odpis.  Pracují v prachu z luk (krtince apod.) prakticky každý den celou sezónu. Co do zátěže se zahrádkářským používáním se to nedá srovnávat..

0/0
8.1.2015 9:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.