Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové motory pro sekačky budou mít startér, cenu to příliš neovlivní

Tradiční americký výrobce benzinových motorů Briggs & Stratton představil nový systém startování motorů InStart. Přizpůsobil se poptávce po motorech umožňujících pohodlnější elektrické startování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L61u14d74v95í62k 82G70a52j48d39o80š55í20k 2295213334952

Pokud se baterie nedobíjí za chodu motoru, pak se nabízí otázka, proč vůbec sečení řešit benzínovým motorem a místo toho nedobíjet baterie, které točí elektromotorem.

0/0
9.1.2015 11:28

M71i27l39e39n66a 14N97o57v19a54n37s78k37a 4392247979719

Cena pořízení až druhořadá. Jde o to, že se tak zvýší nároky na údržbu - Jak má starší nebo netechnicky založený člověk řešit ošetření akumulátoru v době dlouhodobé odstávky sekačky? Dále náklady na pořízení nové baterie, pokud skončí její životnost? A samozřejmě zvýšení technického řešení nese i zvýšení rizik poruch. Víc zařízení - víc míst možných poruch. Vše jde proti spotřebiteli, ač je mu to podáváno jako výhoda.....

+1/0
9.1.2015 7:12

B84o50h72u64m12i48l 16M70á74c63a 5721342526353

Lithium-ionová baterie se vybíjí i náhodou. Tak tahle reklama se nepovedla.

+1/0
8.1.2015 21:44

J65a17n 95J37e30d94l68i31č73k17a 9904635359

Pokud máte startovat sekačku při každém vysypávání koše znovu a znovu šňůrou, tak chápu, že elektrické startování může řadě uživatelů ulehčit práci. V tomto provedení, bez dobíjení baterie při chodu motoru, to považuji za typ inovace, která má potenciálního zákazníka spíše nalákat ke koupi a vytáhnout z něj zbytečně peníze. Jinak již v této diskuzi zmíněný japonský výrobce Honda ulehčuje startování motoru šňůrou použitím dekompresního ventilu, takže dobře seřízený a udržovaný motor chytá snadno na první zatáhnutí. A ještě lepší, i když dražší, je pořídít si od Hondy sekačky řady HRD nebo HRH, které mají spojku nože, takže stačí nastartovat jen na začátku sečení a při vysypání koše jen stáhnete plyn. A věřte, že na spotřebu to nemá vůbec vliv 1500 m2 se dá sekat se spotřebou kolem 1 l. Používám Hondu profesionálně 12 let a nic jiého bych nechtěl, tak mi promiňte, že ji tady dělám reklamu.

+2/0
8.1.2015 20:32

J60i97ř21í 59H52l25i95s30n48i47k55o98v62s37k90ý 9603431332921

Hondu sekačku používám od 2002, už tenkrát 4 takt, OHC. V podstatě měním jen olej a svíčku. Někdy sekám i dost vysokou trávu. Jedu pomaleji, ale sekačka to dá. Spolehlivost, konstrukční vyspělost je daleko důležitější než startér. Startování je velmi snadné. Když je sekačka zahřátá, jen lehce potáhnu a motor běží. V pohodě ji nastartuje 8leté děcko. Startér je podle mě v podstatě zbytečnost, komplikace.

+2/0
8.1.2015 22:57

N45o29v83o52s71a32d 27M69i50r89o80s50l90a93v 9568519458239

...tento typ motorů mají osazeny skoro všechny sekačky....ale ceny určují vážení PRODEJCI.....

+1/0
8.1.2015 20:09

P65e61t73r 98V20a69z85a57č 4887733950166

Mám Husqvarnu s el. startérem 3 roky (má i start. šňúru) a její provoz si nemohu vynachválit. Na jaře aku nabiju, seču celou sezonu a na zimu opět nabiju a  demont. aku dám do tepla. Sekačka chytá studená na první otočení. Je to pohoda a lidé s nějakými zdrav. problémy s rukama si toto řešení pochvalují nadmíru. Pravda, akumulátor jako náhr. díl není nejlevnější a otázka je, jakou má životnost. Ani sám prodejce neměl k el. startu bůhví jakou důvěru a v podstatě jej považoval za nepodstatný, navíc s nejistou funkcí a spolehlivostí a i mne od této výbavy sám  odrazoval. Nicméně tento model má už více lidí v okolí a naprostá spokojenost. Pokud se tato výbava nyní zásadně neprojeví na ceně, já za sebe mohu starter doporučit

+3/0
8.1.2015 16:51
Foto

P93e81t56r 57P39r41o24c77h36á16z80k92a 3772606972574

Mám také motor s elektrickým i ručním startérem.Nepoužívám ho sice na sekačce,ale na traktůrku Agzat.Baterie je tam použita gelová Long v ceně cca 300kč.Dobíjena je přímo s motoru .Zvládne několik desítek startů za den a spolehlivě se mezi tím dobije.Pořídil jsem ho k vůli tátovi,který ve svém věku neměl dost sil a švihu na start lankem.Vřele doporučuji.Cenový rozdíl zanedbatelný,pohoda nekonečná.Staruje opravdu na první otočení setrvačníku.

0/0
8.1.2015 17:33

M73a57r70t43i44n 18L96a19c37o 7833546838

Pri poruche štartéru/batérie... roztlačiť;-D

+1/0
8.1.2015 16:36

J42i11ř46í 69H79l75i93s74n56i18k47o97v21s13k98ý 9863341662281

Svou Hondu bych nevyměnil... Ta sekačka je neskutečně spolehlivá a robustní. A chytá napoprvé.

+1/0
8.1.2015 14:51

P27a90v34e58l 40J10e47ř44á60b47e47k 7591302144397

Já taky - když doma slyším, že mám jít posekat zahradu.

+1/0
8.1.2015 14:57

M32i52l73a78n 56W18e79l31s63e97r 5112618948451

Pokud sekačka nebude mít zároveň startovací šňůru, tak to není pro mě.

Sekám na místech, kde není elektřina. A pořád myslet na to, jestli jsem nabil baterii se mi nechce.

0/0
8.1.2015 14:22

M95a93r20t49i58n 86B65l25a20s21s 3201489756551

"Baterii je možné uvést do plně nabitého stavu již za necelou hodinu díky superrychlému systému nabíjení. A kdyby se baterie náhodou zcela vybila během sekání, může být částečně nabita již za několik minut, aby mohlo být sekání trávníku úspěšně dokončeno."

To si rovnou můžu pořídit sekačku na baterky...

+2/0
8.1.2015 11:01

J40a95n 70F10r47o90l98í68k 6646810925484

Je to jako u bateriové vrtačky. Prostě tu lionku jednoduše vyjmete a doma dáte do na nabíječku. Nabitou si přinesete k sekačce a dál není co řešit. Na kdyby se v praxi většinou nehraje.

0/0
8.1.2015 15:54

E70v81a 54K37o76s11i46n81e64r11o50v65á 2207644803445

používám 4 roky a za tu dobu jsem ani jednou baterii nedobíjela, sezóna od jara do podzimu každý týden, taky mě tahání  leta nezabíjelo, teď je to velmi příjemné

+1/0
8.1.2015 8:33

P86a58v68e44l 97J40e54ř17á67b14e90k 7941962154947

Zřejmě máte motor s dobíjením baterie. Ta novinka podle popisu zřejmě nebude spojena s dobíjením. Tedy pokud se tam píše, že akumulátor lze rychle dobít, aby se sečení dokončilo, tak mi z toho vyplývají dvě varianty - nemá dobíjení nebo dobíjení je tak slabé, že při častějším startování (každé vysypání koše) se akumulátor nestačí dobíjet.

Ale co mám zkušenosti, tak tyto americké motory proti japonským se hůř zejména ženám startují, protože je potřeba startovací šňůru vytáhnout víc.  A ta to zpravidla nemají tak dlouhé ruce a švih (váhu) jako mají muži. U japonských motorů mám pocit, že cívka na startovací lanko je větší, takže stačí na roztočení motoru kratší  popotažení.

Nicméně doufám, že u mo

torů nechají startování i lankem pro případ poruchy, tak jako to mají u silnějších motorů.

+4/0
8.1.2015 8:55

M50a83r76e93k 26B54u37r65z81a 7717741192577

pokud jsem zjistil, tak dobijeni nemaji a podle dostupnych informaci snura nebude, to uvidime, az se dostanou do kramu. Co se tyka obtiznosti - ja treba ted laboruju s pravou rukou a prave tento pohyb je dost problem

+3/0
8.1.2015 9:11

J40a68r58o81m80í43r 87K29r93á44l 4780359824239

Pokud tam nebude ta šňůra, pak to moc velký význam nemá.

+4/0
8.1.2015 10:03

R82e68n42é 41C89v68r13k45a70l 9686799136496

Děkuji za sledování diskuse a doplnění, tyto dvě věci mě po přečtení článku zajímaly. R^

0/0
8.1.2015 11:53

P69a14v41e77l 26J68e78ř97á19b72e31k 7461252334607

S ohledem na fakt, že u silnějších motorů firma dává možnost startéru s nabíjením akumulátoru, tak se domnívám, že takový systém u malých motorů by jejich cenu významně nezvýšil, ale zvýšil by uživatelské pohodlí. Na jednom stroji co užívám je japonský motorek, cca 2 k, se startérem a nabíjením.

0/0
8.1.2015 14:57

M62a63r81t59i46n 28H53o52r98ň13á42k 7771671712

taky jsem o el startéru přemýšlel, na ebay jsou sady (setrvačník, startér, skříňka, dobíjecí cívka) na Hondy GV/GX za cca 2000 Kč, ale tahání provázku mě nezabije a peníze raději vložím někam jinam, šňuru si opravím vždycky

0/0
8.1.2015 8:22

V65l23a20d21i62m83í78r 33F39i47b56i66g54e13r 5704321671674

Je to pohodlnost, bude tam akumulátor, který může být po zimě KO pokud nebude ve vytápěné místnosti. Zatáhnout za špagát snad není tak velký problém, to než startér tak bych raději pořídil automatickou sekačku.

+2/0
8.1.2015 7:58

M32a87r21e19k 16B25u31r89z33a 7847861352277

akumulator si vezmete domu

+1/0
8.1.2015 8:34

T64o46m30á51š 11V65e32s14e21l96ý 5775848580299

ideální by bylo, kdyby byl společný s akuvrtačkou atd...

0/0
8.1.2015 13:23

M98i70c85h96a94l 42S19e19v98e48r77s11k11ý 4150478629889

Určitě je to zboží, které najde svého kupce...

 Nicméně dobře seřízený karbec, čistý filtr a slušná svíčka, a sekačka jde na první "trhnutí za provaz" s minimem součástek okolo- pro mne tedy zatím klasika zůstane v garáži i na dále.

+4/0
8.1.2015 6:01

P10a54v60e31l 49J88e66ř49á80b65e12k 7981822104227

Pokud máte klasickou rotační zahradní sekačku, kdy při startování jednou rukou musíte držet bezpečnostní vypínání motoru a druhou tahat za šňůru, tak zejména pro menší lidi to trhnutí za provaz dělá problém, protože nedokáží vytáhnout šňůru v plném rozsahu. A navíc jim trochu schází síla na švih - rychlejší "trhnutí".

Takže z pozice muže - provaz žádný problém, z pohledu ženy je nastartování některých sekaček trhnutím problém.

Mimochodem - vy seřizujete karburátor? Co si pamatuji, tak jediné co za leta používání amerických a japonským motorů dělám, tak občas vypustím vodu ze "skleničky", měním v termínu olej a vzduchový filtr (taky ho vyfukuji). Dřív se mi na motoru vyběhají různá táhla, vymelou různé čepy na karburátoru ( škrtící klapky apod., než se začnu v karburátoru hrabat. A někdy měním svíčku.

Motory zpravidla po pěti letech používání jsou na odpis.  Pracují v prachu z luk (krtince apod.) prakticky každý den celou sezónu. Co do zátěže se zahrádkářským používáním se to nedá srovnávat..

0/0
8.1.2015 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.