Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Restaurace nemají důvod vařit kvalitněji. Češi platí, i když jim nechutná

Je několik signálů, jak poznat restauraci, do které jste vkročili omylem. (Ne)čistota ubrusů, zápach omastku, ochucovadla na stolech, náměsíčná obsluha. Co když už je ale jídlo na stole a neodpovídá představám hosta?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e10t12r 55Č51e60r10v90e12n12ý 3276941362265

Jeden příklad za všechny, obyčejný špenát.

Opakovaně jsem v různých restauracích měl problém s tak obyčejným a relativně jednoduchým jídlem jako jsou hovězí kostky na česneku s bramborovým knedlíkem a špenátem. Nevím, proč jako špenát servírují jakousi hmotu, ve které je cca 1/3 (ne-li méně) špenátu a zbytek je nějaký škrob, mouka či co ještě k tomu. Přitom kdyby na talíř dali stejné množství čistého špenátu, jako mají v té nechutné kejdě popsané výše, tak by byl podle mně host spokojenější. Nebo jde většině hostů opravdu o to, aby měli zaplněný talíř a je jím ukradené, čím?

0/0
18.4.2015 18:32

Z27d13e16n37ě67k 48H34á74j65e12k 2282261184506

Restaurace by rádi vařili kvalitněji, kdyby Češi byli ochotní za kvalitu platit. V oboru pracuju necelých 18 let, fenomén dnešní doby je tlak na cenu. Jsou podniky kde dáte za kvalitní "hotovku guláš" 130-150 korun a je to přesně podle článku - kvalitní maso, vyrobená příloha, chuť perfektní, ale z gulášové klientely nikdo za hotovku kolem 100koruny nedá, proto se vaří jak se vaří a lidi se raději nacpou haldou čehokoli do magické hranice 75 korun. Na druhou stranu z pohledu zákazníka při dnešních "českých" výdělcích a unijních nákladech :-) se není čemu divit. Najít tedy ten kompromis abych uvařil dobře a vydělal na svoje lidi a něco pro sebe je hodně těžký - výjimkou jsou nadnárodní fastfoody kde nikdo neřeší že dá za menu přepalovaného cosi s houskou a hranolkama 130,- :-/

+6/0
15.4.2015 0:20

A19l50e91x62a84n45d65r 68K97o13s63t62k66a 8192268486174

Ano, jsou někteří "restauratéři", kteří si představují, že dají za suroviny 20 kč, kuchaři pětistovku na ruku (a na černo, aby neplatili zdravotní a sociální) a host zaplatí za hotovku 150. Naštěstí takové "restaurace" obvykle velmi rychle končí.

0/0
15.4.2015 7:50

B25a36r36b61o75r31a 90S66v98o39b14o81d84o47v10á 6502587978490

A jsou take restaurateri kteri zaplati vic ale za kvalitni suroviny, zamestnaji kvalitniho kuchare a pak to promitnou do ceny 150 korun. Krome surovin a kuchare se do ceny promitaji dalsi polozky: obsluha, prostory, proud apod. Pokud to vsechno sectete za 75 korun toho uvarite kvalitne dost malo. I kdyz i to ae u urcitych jidel da, jenom by nasi kuchari museli umet varit, ale proc se snazit a namahat kdyz tady clovek sni vsechno hlavne ze si nacpe zaludek

+2/0
15.4.2015 12:44

A27l81e38x67a27n24d48r 53K70o57s32t84k66a 8492748906644

Ano, uznávám, existuje i pár vyjímek. Ale naprostá většina restauratérů (bohužel) funguje dle mnou popsaného modelu.

0/0
15.4.2015 13:00

V41ě29r28a 82B92e33n79o63v80á 7317960615149

Domnívám se, že vařit lze i levně a chutně, každý umí uvařit drahé jídlo, to přece není problém. Je potřeba také si zajistit dobrého dodavatele jak masa, tak i zeleniny či ovoce, vařit česká nenáročná jídla na práci, také sladké pokrmy či zeleninové, těch je stále nedostatek, využít sezonních cen u zeleniny, různých akcí či nabídek,  jen si udělat na to trochu času.

0/0
15.4.2015 17:33
Foto

V63l27a91d44i20m48í97r 22V87o17l15k72o 6680812417889

Na reklamace prostě nemám náladu, na služebkách mám dost svých starostí. Když mi to nesedí, zaplatím a s restaurací končím. Pokud vyžijí i z jednorázových hostů...jejich boj.

+4/0
14.4.2015 21:20
Foto

P39e89t29r 15P80r32o75c15h26á46z27k57a 3462296612434

PO shlédnutí pár dílů "Ano šéfe" a po několika zkušenostech jsem v podstatě přestal do restaurací chodit. Už si tam nedám ani kafe. Zažil jsem situace kdy to co číšník donesl se skutečně nedalo jíst. Odmítnul jsem to zaplatit, vznikla hádka a skončilo až s příchodem majitele, který když ochutnal uznal, že je to opravdu hrozné. Od té dobty jím raději doma.

0/0
14.4.2015 19:14

M88a52r65t87i74n 27K51o61p13e57c35k56ý 3598117609434

To je dobré řešení, pokud 1) jste dobrý kuchař, 2) žijete s dobrou kuchařkou, 3) nikdy se nevzdálíte do jiného města. :-)

+3/0
14.4.2015 19:58

M50i73l61a25n 26Š38e38l57i10g54a 7261614123773

Kuchařem se člověk nerodí, ale učí ;)

0/0
14.4.2015 20:09
Foto

P60e53t27r 61P16r79o17c23h47á76z86k71a 3782346722734

1 a 2 platí. 3-cestuji často a vzhledem k tomu, že se buď denně vracím tak že problém není, nebo se stravuji studenou stravou s marketu, kde mám alespoň tu jistotu, že je to jedlé.Ano, občas mě nezbývá než se spolehnout na místní restauraci. Obvykle o dovolené. To pak vybírám takové kde je buď dobrá reference, nebo podle množství lidí ve vnitř a množství aut na parkovišti. Ne vždy to však vyjde.

0/0
16.4.2015 18:05
Foto

P53a81v95e53l 95Č30e13r32n15í40k 1518215700220

To jste teda docela šťastlivec. Narazit v dnešní době na lidi kteří uznají vlastní chybu i přes ztrátu peněz je celkem neobvyklé.R^

0/0
15.4.2015 0:02
Foto

P25e72t11r 58P39r73o49c78h92á47z95k72a 3852886452914

Ledas co si nenechám líbit a tenkrát to bylo tak zřejmé, že se nad tím nedalo ani moc diskutovat. Většina našich restaurací je opravdu pod psa .

0/0
16.4.2015 18:02

M64a63r13t28i58n 72K65r81č74i37l 6480868208949

Já jím pouze tam,kde znám kuchyň.

+3/0
14.4.2015 19:09

R19a94d97e73k 75P37o41h15a84n93k80a 7161859326668

"Restaurace nemají důvod vařit kvalitněji." Co to je za nesmysl. Pokud se chce restaurace udržet na trhu déle než jeden či dva roky, je nucena mít lepší služby než konkurence. Nekvalitní, šizené a nebo "předražené" služby si mohou dovolit jen podniky, které nemají stálou klientelu. Šidit na hmotnosti surovin, jak bylo níže napsáno, nemá rozumný majitel zájem, spíše naopak. Vždyť pořizovací cena surovin je mnohem nižší než přidaná hodnota. Přeci kvůli pár korunám nepřijde o hosta. Spropitné je zcela dobrovolné a je zcela v kompetenci  zákazníka. Já pokud mi řemeslník provede opravu nebo jinou službu rychle, dobře a podle mne za rozumnou cenu, tak taky konečnou cenu zaokrouhlím a to ne v řádech korun;-). Cena jídla je bohužel závislá od regionu. Jiná je ve velkých městech, turistických centrech a jiná v regionu s nízkými platy a vysokou nezaměstnanosti. Pokud lide mají jídelní kupony(stravenky) v průměrné hodnotě kolem 70,-Kč, tak těžko čekat, že si bude připlácet každý den dalších 20 až 30,- Kč.

+5/0
14.4.2015 18:41

M16a83r21t67i50n 36K33o61p97e55c43k97ý 3738207529624

Bohužel nemáte pravdu. Restaurace opravdu nemají důvod vařit kvalitněji, protože velkou většinu konzumentů zajímá především cena a "dostat něco teplého do žaludku". Pokud to není vysloveně nechutné, přepálené nebo polosyrové, je jim všechno jedno. I kdyžř třeba místo omáčky dostanou jenom ochucenou jíšku, místo masa tuhou podrážku a knedlík je ohřátý ze sámošky. A čím je nižší cena, tím méně kvalitní pokrm dostanete.

+1/0
14.4.2015 19:57

K53r68y97š48t31o96f 58L56a40n17í70k 1829960415365

presne jak rikate, ale na druhé strane, dost lidi bere jidlo jen jako palivo a jsou srozumeni s rovnici - nižší cena = nižší kvalita.

0/0
14.4.2015 20:54

A15l59e96x62a69n96d59r 85K43o21s48t64k74a 8122268886514

PS: nejhorší na tom je, že ten knedl ze sámošky je odporný a bezpracný, ale není levnější než poctivé knedlíky. Respektive: není levnější, pokud té hotovky prodáte nějaké normální množství, čili k vám chodí lidé na obědy.

0/0
15.4.2015 8:02

B40a34r81b67o63r34a 18S58v53o14b95o67d39o91v35á 6912957458440

Pokud jde o to pripalene: v jedné restauraci jsem dostala pripalenou (cernou) smazenou rybu, tak jsem ji vratila. Kdyz mi prinesli nove jidlo z kuchyne tak ze zhora vypadala ryba dobre ale kdyz jsem ji obratila byla zespoda taktez cerna, kdyz jsem ji chtela vratit jeden kolega si se mnou vymenil talir abych pry nedelala ostudu.

+1/0
15.4.2015 12:51

B14a23r91b76o20r57a 58S83v56o94b42o66d87o75v45á 6102397768110

Vase uvaha o konkurenci a kvalite je sice logicka, ale nevysvetluje proc tady je stale hromada restauraci ktere funguji roky a pritom varity nejhorsi blafy.

0/0
15.4.2015 12:47

P96a10v52e58l 72S39l29o93v17á28k 3514282391972

Musím se smát názorům některých také hostů.Tuhle práci dělám celý život,není nic trapnějšího,když kolem zákazníka běháte celý večer,on je evidentně spokojený a potom si nechá do koruny vrátit.Je to vrchol buranství,ale jistě se najdou takoví,co to budou obhajovat,ať si.Je to tradice po celém světě,mám své zaměstnance,kterým jsem vždy dýška nechával s vysvětlením,že je to motivační složka k jejich mzdě.Jak říkám,je to vrchol buranství.

+5/−13
14.4.2015 18:09

H12a95m74p30l 76B32r82e17t39i74s90l65a37v 6606661104242

Nezlobte se na mne, ale to, jak nazýváte vaše některé zákazníky burany, mluví především o vás..

Jistě víte, že praxe je po světě různá a stačí dát cenu takovou, aby číšník dostal odpovídající plat a zákazník nedával spropitné... A jak jistě také víte, toto se v ČR neděje, naopak spousta majitelů hospod dává peníze malé a z toho ještě velkou část načerno a tedy nezdaněné...

Motivujte své lidi sám, proč to má za vás dělat zákazník...

Vrchol buranství je vaše hodnocení lidí, kteří vám dávají své peníze a tedy vás živí...

+15/0
14.4.2015 18:23

R34a93d95e92k 85Č40e83r72v81e12n38k17a 5644271964392

R^

+1/0
14.4.2015 19:58

M69i22l54a67n 76Š55e69l71i31g18a 7851314213713

U nás je to většinou především daňový únik, kdy není část výplaty (tvořená spropitným) nijak evidována.

+2/0
14.4.2015 19:58

O28n79d81ř34e55j 35L53o66š28o33t91h 9270482254282

Spropitné není mzda, ale dar od zákazníka.

0/−2
15.4.2015 12:22
Foto

H89a41n45a 30A53n82t92o88n54o53v62á 6727869164634

V Japonsku se spropitné nedává.

0/0
14.4.2015 19:23

M29i21l53a12n 29Š14e60l39i72g40a 7201464293363

A jinde se naopak dává "povinně"

0/0
14.4.2015 19:57

J29a61k36u79b 39Z85e86m42á47n28e82k 2734353291608

Jako že spokojenost hosta a běhání okolo něj považujete za nadstandard, který má host odměnit?

No lidem jako vy ani korunu a bylo by mi líto, že už zrušili haléře. Těm normálním, co se netváří, že je to pro zákazníka pocta, když se k nim chovají jako k zákazníkům, klidně spropitného vrchovatě.

+4/0
14.4.2015 19:52

P67a28v88e46l 17N79o89v97á44k 4633878265111

Naprosto souhlasim. Neni treba to s dyskem prehanet treba v dobe obedu, ale I v tom pripade je zaokrouhleni z 98 na 100 na pest.

0/−2
14.4.2015 20:42

L34u83k33a55s 72N37e27m72e32c 7869100722264

Kolik davate dysko pokladni v supermarketu?

+1/0
15.4.2015 16:04

P11e37t78r 75Č10e52r92v20e83n92ý 3136651382385

Číšník, který vyžaduje dýško, není číšník. Měl by jít dělat něco jiného, když ho to nebaví za smluvní plat.

Ke všem hostům se máte chovat stejně, a ne obskakovat víc hosty, u kterých se domníváte, že z nich vypadne víc peněz.

0/0
18.4.2015 18:42

F84i96l48i63p 38V60r12a19c90o54v54s55k62ý 8960737661550

Musím říct, že dnes už je řada míst v oboru, kde se s kritikou umí pracovat.Ona totiž i případná negativní zpětná vazba má význam, chyba se může stát jde o to ji neopakovat.

Pravdou ovšem je, že i ona negativní vazba mi měla mít určitě slušnou formu.

+4/0
14.4.2015 17:49

H72a45m78p10l 24B96r90e70t77i42s17l30a28v 6936271874402

Já si zatraceně vybírám, kam jdu, když už jdu.

Jakmile vkročím do dveří a hraje rádio, odcházím..

Snažit se upoutat pozornost obsluhy, která se radši baví mezi sebou, také nemusím..

No a jídlo je kapitola sama pro sebe...

Neříkám, že tu nejsou taky dobré restaurace, ale je jich strašně málo, ve zbytku dělají lidé, kteří zjevně nejsou z oboru a ještě se vás snaží okrást, kde jen mohou...

+5/−1
14.4.2015 16:36

L78u19d93ě35k 96N63ě34m55e81c 5335231122774

Vám zatraceně vadí rádio? A že je zatraceně málo dobrých restaurací? No Vás bych zatraceně neměl rád jako hosta, který si myslí, že ho potřebuju okrást.

+1/0
14.4.2015 21:25

H35a64m20p57l 34B65r24e40t92i35s70l30a30v 6396831244732

Žádný problém, stačí říci, kde jste a já k vám ani nepáchnu...;-D

+1/−1
15.4.2015 5:46

B66a24r76b52o12r48a 69S90v47o89b95o76d11o94v23á 6452227318590

No tak treba to radio chapu. Neni moc horsiho nez kdyz mi pri jidle vyrvava hudba. Chut me pak okamzite prechazi.

+1/0
15.4.2015 13:31

L95u62d79ě85k 94N14ě18m87e72c 5955221492594

No samozřejmě. Já budu chodit tam, kde hraje jiná hudba, a jinak hlasitá, než se líbí Vám. To snad je normální. Někdo má rád úplně ticho, někdo lehké šumění lokálu, někdo k tomu lehké hudební podbarvení, někdo rachot.

0/0
15.4.2015 14:38

J88i67ř55í 69K10a39č64í73r71e67k 5380876236

Problémem může být i gramáž. Když maso byť skvělé chuti neváží tolik, kolik udává jídelní lístek, má host právo nechat si ho převážit. V případě, že se váha nevejde do schválené odchylky, která je u masa 20 procent, může host odejít bez placení, nebo požádat o novou porci.

Zdroj: http://hobby.idnes.cz/cesi-toleruji-nedostatky-v-restauracich-ffo-/hobby-domov.aspx?c=A150409_111842_hobby-domov_bma#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

;-D;-D;-D ne diky, na jidlo s chlustancem nemam chut

+1/0
14.4.2015 16:03

P45e78p89a 57Č98u70m43p31e44l86í70k 7197688644383

Proč bych měl vůbec dávat spropitné? Borci mají plat. Tak mají mít větší. Spropitné nedává a nikde nepíší abych ho dával. Někdy jsem viděl jak toho pikolíka štve ale chyba je, že to dává na jevo. Tento systém je pouze dobrovolný a vůbec špatný.

Pak se pikolíci soustředí na ty kteří sypou hodně a běhají okolo jak to jen jde. Na ostatní se zaměřují méně. Prostě podle toho jak kdo sype anebo asi asi bude sypat. Měli by se chovat ke všem hostům stejně.

+2/−9
14.4.2015 13:28

M52i56l50a86n 10K37l31o40u93č83e79k 3480585918677

To je divné, pikolík přeci dostane spropitné až na konec, takže když hosty nezná, nemůže kolem nich běhat podle toho jak sypou.

+8/0
14.4.2015 13:46

M73i65c50h25a24l 59K87o12r62t90a15n 1727277573865

Asi se Pepa chová k personálu jako vůl hned od příchodu do hospody, nejen až při placení...

+6/0
14.4.2015 16:35

O15n70d86ř18e32j 84L66o10š66o81t50h 9940202194502

To ano, ale to si představte, že přijde pan Čumpelík do restaurace kam chodí pravidelně a obsluha ví, že pan Čumpelík nenechává spropitné a chová se k tomu povýšeně, pak si stěžuje, že se k němu nechovají tak hezky, jako k milým hostům, kteří je dokáží ocenit spropitným a pan Čumpelík je z toho celý překvapený, protože se narodil včera a neví, že lidi se k němu chovají tak, jak on se chová k nim.

+7/0
14.4.2015 16:39

L78u74d57ě77k 46N55ě93m18e75c 5365891652454

No... možná občas zaplatím za něco, co není úplně špičkový. Ale jenom jednou. Pak se pokorně vrátím do osvědčených zařízení.

+10/0
14.4.2015 13:25

K24a82r78e43l 35S33t96r70ž25a73n34o66v17s83k98ý 1298145505

Zaokrouhlení na celé desetikoruny mi přijde jako urážka obsluhy. Byl jsi dobrý, pikolíku, tady máš dvoukorunu a kup si něco na sebe. To ať ten člověk radši nedá nic.

+8/−9
14.4.2015 12:31

T47o33m86a42s 36P36i70l63n78y 9383449955512

Urazka?8-o Ten cisnik je placen od majitele, a pokud dostane 2 Kc od kazdeho hosta, coz nepredpokladam, protoze spoustalidi necha spropitne i vetsi, a tech hostu je napriklad 100, tak uz je to 200 Kc za den navic. Jen za to, ze dela svoji praci, kterou si sam svobodne vybral. Pokud to vynasobim 20 smenami v mesici, tak jsou to 4 000 Kc navic k vyplate. To se vam zda malo?!!

+1/−9
14.4.2015 13:26

M85a69t83o30u32š 55B27á97r48t92a 4756530176498

Ano, to se mi zdá málo. Na 100 hostů jeden obsluhující je totiž také málo. Dvacet směn v měsíci je zase hodně.

+8/0
14.4.2015 13:37
Foto

M93a46t35o89u66š 37F12o12r32m19a86n 5210257646957

Vas bych chtěl vidět dělat 20 14tek pravidelně v měsíci....

+2/0
14.4.2015 15:57

J88a10k29u39b 13Z50e46m83á37n81e31k 2654573701788

Kolik necháváte u oběda za 75 korun?

0/0
14.4.2015 13:45

M78i92l42a89n 44K73l21o11u41č93e29k 3760815718147

Já nechávám 10 - 15%, ale oběd za 75 korun jsem v restauraci  neměl ani nepamatuju, to ještě někde je?

+3/−2
14.4.2015 13:48

J67a58k37u96b 28Z63e72m13á70n65e66k 2634143331198

No, za 8 Kč si dovolenou taky nekoupí.

Obědy za tak málo opravdu existují a chodí na ně lidi proto, že nemají na oběd stovku. Kdyby ji měli, jdou na oběd za stovku, ne za 75 + zaplacený vzduch. Takže dorovnat u těchto cen pár korun mi přijde normální, už kvůli otravování s drobnýma.

Já sám většinou nechodím na polední menu a u normálních cen těch 10% už nějakou rozumnou částku udělá, ale článek bude spíš o těch extrémně levných hospodách. Aspoň jsem teda nikdy na nic nepoživatelného, co by stálo od sto padesáti výš, nenarazil.

(A jestli tady ten komentář bude 5x, přestávám chodit do restaurací a ušetřené peníze věnuju na léčbu duševně chorých ve chvíli, kdy bude hospitalizován génis stojící za funkčností idnesu...)

+2/−1
14.4.2015 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.