Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Restaurace nemají důvod vařit kvalitněji. Češi platí, i když jim nechutná

Je několik signálů, jak poznat restauraci, do které jste vkročili omylem. (Ne)čistota ubrusů, zápach omastku, ochucovadla na stolech, náměsíčná obsluha. Co když už je ale jídlo na stole a neodpovídá představám hosta?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31e15t60r 58Č74e69r83v48e74n78ý 3366661232115

Jeden příklad za všechny, obyčejný špenát.

Opakovaně jsem v různých restauracích měl problém s tak obyčejným a relativně jednoduchým jídlem jako jsou hovězí kostky na česneku s bramborovým knedlíkem a špenátem. Nevím, proč jako špenát servírují jakousi hmotu, ve které je cca 1/3 (ne-li méně) špenátu a zbytek je nějaký škrob, mouka či co ještě k tomu. Přitom kdyby na talíř dali stejné množství čistého špenátu, jako mají v té nechutné kejdě popsané výše, tak by byl podle mně host spokojenější. Nebo jde většině hostů opravdu o to, aby měli zaplněný talíř a je jím ukradené, čím?

0/0
18.4.2015 18:32

Z21d16e98n76ě11k 48H47á53j91e69k 2632271304266

Restaurace by rádi vařili kvalitněji, kdyby Češi byli ochotní za kvalitu platit. V oboru pracuju necelých 18 let, fenomén dnešní doby je tlak na cenu. Jsou podniky kde dáte za kvalitní "hotovku guláš" 130-150 korun a je to přesně podle článku - kvalitní maso, vyrobená příloha, chuť perfektní, ale z gulášové klientely nikdo za hotovku kolem 100koruny nedá, proto se vaří jak se vaří a lidi se raději nacpou haldou čehokoli do magické hranice 75 korun. Na druhou stranu z pohledu zákazníka při dnešních "českých" výdělcích a unijních nákladech :-) se není čemu divit. Najít tedy ten kompromis abych uvařil dobře a vydělal na svoje lidi a něco pro sebe je hodně těžký - výjimkou jsou nadnárodní fastfoody kde nikdo neřeší že dá za menu přepalovaného cosi s houskou a hranolkama 130,- :-/

+6/0
15.4.2015 0:20

A19l75e37x52a57n65d37r 51K23o63s62t31k52a 8892908976804

Ano, jsou někteří "restauratéři", kteří si představují, že dají za suroviny 20 kč, kuchaři pětistovku na ruku (a na černo, aby neplatili zdravotní a sociální) a host zaplatí za hotovku 150. Naštěstí takové "restaurace" obvykle velmi rychle končí.

0/0
15.4.2015 7:50

B24a56r31b47o76r35a 32S24v60o86b91o74d88o16v13á 6452237148720

A jsou take restaurateri kteri zaplati vic ale za kvalitni suroviny, zamestnaji kvalitniho kuchare a pak to promitnou do ceny 150 korun. Krome surovin a kuchare se do ceny promitaji dalsi polozky: obsluha, prostory, proud apod. Pokud to vsechno sectete za 75 korun toho uvarite kvalitne dost malo. I kdyz i to ae u urcitych jidel da, jenom by nasi kuchari museli umet varit, ale proc se snazit a namahat kdyz tady clovek sni vsechno hlavne ze si nacpe zaludek

+2/0
15.4.2015 12:44

A34l63e70x40a49n19d33r 31K80o20s28t12k23a 8962108586314

Ano, uznávám, existuje i pár vyjímek. Ale naprostá většina restauratérů (bohužel) funguje dle mnou popsaného modelu.

0/0
15.4.2015 13:00

V68ě73r97a 95B66e33n24o34v72á 7867890255739

Domnívám se, že vařit lze i levně a chutně, každý umí uvařit drahé jídlo, to přece není problém. Je potřeba také si zajistit dobrého dodavatele jak masa, tak i zeleniny či ovoce, vařit česká nenáročná jídla na práci, také sladké pokrmy či zeleninové, těch je stále nedostatek, využít sezonních cen u zeleniny, různých akcí či nabídek,  jen si udělat na to trochu času.

0/0
15.4.2015 17:33
Foto

V69l14a95d34i92m86í52r 25V81o38l53k13o 6510142417839

Na reklamace prostě nemám náladu, na služebkách mám dost svých starostí. Když mi to nesedí, zaplatím a s restaurací končím. Pokud vyžijí i z jednorázových hostů...jejich boj.

+4/0
14.4.2015 21:20
Foto

P16e76t31r 42P16r16o49c24h16á87z14k23a 3152166862454

PO shlédnutí pár dílů "Ano šéfe" a po několika zkušenostech jsem v podstatě přestal do restaurací chodit. Už si tam nedám ani kafe. Zažil jsem situace kdy to co číšník donesl se skutečně nedalo jíst. Odmítnul jsem to zaplatit, vznikla hádka a skončilo až s příchodem majitele, který když ochutnal uznal, že je to opravdu hrozné. Od té dobty jím raději doma.

0/0
14.4.2015 19:14

M54a91r25t28i81n 49K93o19p11e67c92k92ý 3648887589354

To je dobré řešení, pokud 1) jste dobrý kuchař, 2) žijete s dobrou kuchařkou, 3) nikdy se nevzdálíte do jiného města. :-)

+3/0
14.4.2015 19:58

M13i61l82a51n 22Š73e66l82i22g40a 7471234553583

Kuchařem se člověk nerodí, ale učí ;)

0/0
14.4.2015 20:09
Foto

P86e70t58r 19P94r78o74c14h30á94z50k95a 3872626922314

1 a 2 platí. 3-cestuji často a vzhledem k tomu, že se buď denně vracím tak že problém není, nebo se stravuji studenou stravou s marketu, kde mám alespoň tu jistotu, že je to jedlé.Ano, občas mě nezbývá než se spolehnout na místní restauraci. Obvykle o dovolené. To pak vybírám takové kde je buď dobrá reference, nebo podle množství lidí ve vnitř a množství aut na parkovišti. Ne vždy to však vyjde.

0/0
16.4.2015 18:05
Foto

P50a96v87e20l 87Č23e84r23n56í51k 1288735370360

To jste teda docela šťastlivec. Narazit v dnešní době na lidi kteří uznají vlastní chybu i přes ztrátu peněz je celkem neobvyklé.R^

0/0
15.4.2015 0:02
Foto

P32e54t38r 63P51r20o15c23h84á37z33k86a 3452546522184

Ledas co si nenechám líbit a tenkrát to bylo tak zřejmé, že se nad tím nedalo ani moc diskutovat. Většina našich restaurací je opravdu pod psa .

0/0
16.4.2015 18:02

M73a97r19t26i88n 18K33r84č33i47l 6530508398409

Já jím pouze tam,kde znám kuchyň.

+3/0
14.4.2015 19:09

R27a52d59e56k 46P12o79h98a71n24k93a 7861919806258

"Restaurace nemají důvod vařit kvalitněji." Co to je za nesmysl. Pokud se chce restaurace udržet na trhu déle než jeden či dva roky, je nucena mít lepší služby než konkurence. Nekvalitní, šizené a nebo "předražené" služby si mohou dovolit jen podniky, které nemají stálou klientelu. Šidit na hmotnosti surovin, jak bylo níže napsáno, nemá rozumný majitel zájem, spíše naopak. Vždyť pořizovací cena surovin je mnohem nižší než přidaná hodnota. Přeci kvůli pár korunám nepřijde o hosta. Spropitné je zcela dobrovolné a je zcela v kompetenci  zákazníka. Já pokud mi řemeslník provede opravu nebo jinou službu rychle, dobře a podle mne za rozumnou cenu, tak taky konečnou cenu zaokrouhlím a to ne v řádech korun;-). Cena jídla je bohužel závislá od regionu. Jiná je ve velkých městech, turistických centrech a jiná v regionu s nízkými platy a vysokou nezaměstnanosti. Pokud lide mají jídelní kupony(stravenky) v průměrné hodnotě kolem 70,-Kč, tak těžko čekat, že si bude připlácet každý den dalších 20 až 30,- Kč.

+5/0
14.4.2015 18:41

M60a91r16t47i81n 13K24o58p19e33c40k21ý 3398867549244

Bohužel nemáte pravdu. Restaurace opravdu nemají důvod vařit kvalitněji, protože velkou většinu konzumentů zajímá především cena a "dostat něco teplého do žaludku". Pokud to není vysloveně nechutné, přepálené nebo polosyrové, je jim všechno jedno. I kdyžř třeba místo omáčky dostanou jenom ochucenou jíšku, místo masa tuhou podrážku a knedlík je ohřátý ze sámošky. A čím je nižší cena, tím méně kvalitní pokrm dostanete.

+1/0
14.4.2015 19:57

K15r72y94š53t82o15f 97L50a88n70í27k 1459600305935

presne jak rikate, ale na druhé strane, dost lidi bere jidlo jen jako palivo a jsou srozumeni s rovnici - nižší cena = nižší kvalita.

0/0
14.4.2015 20:54

A62l62e66x53a44n92d20r 48K34o61s17t63k12a 8632208726384

PS: nejhorší na tom je, že ten knedl ze sámošky je odporný a bezpracný, ale není levnější než poctivé knedlíky. Respektive: není levnější, pokud té hotovky prodáte nějaké normální množství, čili k vám chodí lidé na obědy.

0/0
15.4.2015 8:02

B78a35r74b16o54r92a 65S57v21o85b77o96d88o39v76á 6572717438190

Pokud jde o to pripalene: v jedné restauraci jsem dostala pripalenou (cernou) smazenou rybu, tak jsem ji vratila. Kdyz mi prinesli nove jidlo z kuchyne tak ze zhora vypadala ryba dobre ale kdyz jsem ji obratila byla zespoda taktez cerna, kdyz jsem ji chtela vratit jeden kolega si se mnou vymenil talir abych pry nedelala ostudu.

+1/0
15.4.2015 12:51

B37a87r60b97o51r36a 61S37v48o82b19o74d71o86v61á 6102937868330

Vase uvaha o konkurenci a kvalite je sice logicka, ale nevysvetluje proc tady je stale hromada restauraci ktere funguji roky a pritom varity nejhorsi blafy.

0/0
15.4.2015 12:47

P78a22v96e39l 90S32l24o49v69á20k 3444672931432

Musím se smát názorům některých také hostů.Tuhle práci dělám celý život,není nic trapnějšího,když kolem zákazníka běháte celý večer,on je evidentně spokojený a potom si nechá do koruny vrátit.Je to vrchol buranství,ale jistě se najdou takoví,co to budou obhajovat,ať si.Je to tradice po celém světě,mám své zaměstnance,kterým jsem vždy dýška nechával s vysvětlením,že je to motivační složka k jejich mzdě.Jak říkám,je to vrchol buranství.

+5/−13
14.4.2015 18:09

H98a27m97p92l 61B81r97e69t71i13s31l93a54v 6566821244512

Nezlobte se na mne, ale to, jak nazýváte vaše některé zákazníky burany, mluví především o vás..

Jistě víte, že praxe je po světě různá a stačí dát cenu takovou, aby číšník dostal odpovídající plat a zákazník nedával spropitné... A jak jistě také víte, toto se v ČR neděje, naopak spousta majitelů hospod dává peníze malé a z toho ještě velkou část načerno a tedy nezdaněné...

Motivujte své lidi sám, proč to má za vás dělat zákazník...

Vrchol buranství je vaše hodnocení lidí, kteří vám dávají své peníze a tedy vás živí...

+15/0
14.4.2015 18:23

R53a27d52e57k 47Č91e89r59v28e39n34k56a 5444751724372

R^

+1/0
14.4.2015 19:58

M79i61l24a13n 76Š19e33l53i76g65a 7881494233463

U nás je to většinou především daňový únik, kdy není část výplaty (tvořená spropitným) nijak evidována.

+2/0
14.4.2015 19:58

O72n23d37ř37e57j 66L81o75š31o10t47h 9760182284142

Spropitné není mzda, ale dar od zákazníka.

0/−2
15.4.2015 12:22
Foto

H35a11n19a 15A92n73t73o64n21o34v14á 6967289364164

V Japonsku se spropitné nedává.

0/0
14.4.2015 19:23

M41i86l39a14n 70Š90e98l16i34g37a 7581984483713

A jinde se naopak dává "povinně"

0/0
14.4.2015 19:57

J32a44k91u33b 34Z94e10m35á36n36e98k 2444163171608

Jako že spokojenost hosta a běhání okolo něj považujete za nadstandard, který má host odměnit?

No lidem jako vy ani korunu a bylo by mi líto, že už zrušili haléře. Těm normálním, co se netváří, že je to pro zákazníka pocta, když se k nim chovají jako k zákazníkům, klidně spropitného vrchovatě.

+4/0
14.4.2015 19:52

P15a27v19e98l 14N69o80v16á63k 4403658355621

Naprosto souhlasim. Neni treba to s dyskem prehanet treba v dobe obedu, ale I v tom pripade je zaokrouhleni z 98 na 100 na pest.

0/−2
14.4.2015 20:42

L44u38k30a80s 68N96e91m75e92c 7309270542394

Kolik davate dysko pokladni v supermarketu?

+1/0
15.4.2015 16:04

P59e70t77r 37Č43e61r34v44e91n29ý 3716131592155

Číšník, který vyžaduje dýško, není číšník. Měl by jít dělat něco jiného, když ho to nebaví za smluvní plat.

Ke všem hostům se máte chovat stejně, a ne obskakovat víc hosty, u kterých se domníváte, že z nich vypadne víc peněz.

0/0
18.4.2015 18:42

F54i24l98i41p 40V37r56a69c71o10v26s32k63ý 8490737981780

Musím říct, že dnes už je řada míst v oboru, kde se s kritikou umí pracovat.Ona totiž i případná negativní zpětná vazba má význam, chyba se může stát jde o to ji neopakovat.

Pravdou ovšem je, že i ona negativní vazba mi měla mít určitě slušnou formu.

+4/0
14.4.2015 17:49

H39a94m54p85l 30B31r52e55t80i19s34l87a42v 6346381494162

Já si zatraceně vybírám, kam jdu, když už jdu.

Jakmile vkročím do dveří a hraje rádio, odcházím..

Snažit se upoutat pozornost obsluhy, která se radši baví mezi sebou, také nemusím..

No a jídlo je kapitola sama pro sebe...

Neříkám, že tu nejsou taky dobré restaurace, ale je jich strašně málo, ve zbytku dělají lidé, kteří zjevně nejsou z oboru a ještě se vás snaží okrást, kde jen mohou...

+5/−1
14.4.2015 16:36

L45u89d56ě70k 32N16ě23m54e13c 5975421742314

Vám zatraceně vadí rádio? A že je zatraceně málo dobrých restaurací? No Vás bych zatraceně neměl rád jako hosta, který si myslí, že ho potřebuju okrást.

+1/0
14.4.2015 21:25

H24a86m26p16l 27B57r91e32t22i33s65l51a42v 6486481374532

Žádný problém, stačí říci, kde jste a já k vám ani nepáchnu...;-D

+1/−1
15.4.2015 5:46

B93a65r28b93o16r88a 40S40v27o32b20o80d59o36v51á 6622417198510

No tak treba to radio chapu. Neni moc horsiho nez kdyz mi pri jidle vyrvava hudba. Chut me pak okamzite prechazi.

+1/0
15.4.2015 13:31

L32u98d27ě42k 63N47ě20m82e57c 5135691592924

No samozřejmě. Já budu chodit tam, kde hraje jiná hudba, a jinak hlasitá, než se líbí Vám. To snad je normální. Někdo má rád úplně ticho, někdo lehké šumění lokálu, někdo k tomu lehké hudební podbarvení, někdo rachot.

0/0
15.4.2015 14:38

J64i18ř79í 58K86a40č75í37r52e68k 5290576266

Problémem může být i gramáž. Když maso byť skvělé chuti neváží tolik, kolik udává jídelní lístek, má host právo nechat si ho převážit. V případě, že se váha nevejde do schválené odchylky, která je u masa 20 procent, může host odejít bez placení, nebo požádat o novou porci.

Zdroj: http://hobby.idnes.cz/cesi-toleruji-nedostatky-v-restauracich-ffo-/hobby-domov.aspx?c=A150409_111842_hobby-domov_bma#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

;-D;-D;-D ne diky, na jidlo s chlustancem nemam chut

+1/0
14.4.2015 16:03

P63e75p67a 97Č72u71m62p36e64l20í43k 7167318334533

Proč bych měl vůbec dávat spropitné? Borci mají plat. Tak mají mít větší. Spropitné nedává a nikde nepíší abych ho dával. Někdy jsem viděl jak toho pikolíka štve ale chyba je, že to dává na jevo. Tento systém je pouze dobrovolný a vůbec špatný.

Pak se pikolíci soustředí na ty kteří sypou hodně a běhají okolo jak to jen jde. Na ostatní se zaměřují méně. Prostě podle toho jak kdo sype anebo asi asi bude sypat. Měli by se chovat ke všem hostům stejně.

+2/−9
14.4.2015 13:28

M11i60l92a55n 62K48l69o79u13č13e34k 3110785698117

To je divné, pikolík přeci dostane spropitné až na konec, takže když hosty nezná, nemůže kolem nich běhat podle toho jak sypou.

+8/0
14.4.2015 13:46

M24i20c20h57a47l 80K25o13r78t50a24n 1747697353615

Asi se Pepa chová k personálu jako vůl hned od příchodu do hospody, nejen až při placení...

+6/0
14.4.2015 16:35

O90n70d32ř51e80j 16L88o42š36o36t56h 9650872464482

To ano, ale to si představte, že přijde pan Čumpelík do restaurace kam chodí pravidelně a obsluha ví, že pan Čumpelík nenechává spropitné a chová se k tomu povýšeně, pak si stěžuje, že se k němu nechovají tak hezky, jako k milým hostům, kteří je dokáží ocenit spropitným a pan Čumpelík je z toho celý překvapený, protože se narodil včera a neví, že lidi se k němu chovají tak, jak on se chová k nim.

+7/0
14.4.2015 16:39

L93u98d84ě87k 23N19ě38m30e41c 5305771302724

No... možná občas zaplatím za něco, co není úplně špičkový. Ale jenom jednou. Pak se pokorně vrátím do osvědčených zařízení.

+10/0
14.4.2015 13:25

K48a50r12e37l 39S82t90r92ž90a85n43o38v71s76k67ý 1108165575

Zaokrouhlení na celé desetikoruny mi přijde jako urážka obsluhy. Byl jsi dobrý, pikolíku, tady máš dvoukorunu a kup si něco na sebe. To ať ten člověk radši nedá nic.

+8/−9
14.4.2015 12:31

T36o92m72a59s 69P83i74l51n56y 9883419505162

Urazka?8-o Ten cisnik je placen od majitele, a pokud dostane 2 Kc od kazdeho hosta, coz nepredpokladam, protoze spoustalidi necha spropitne i vetsi, a tech hostu je napriklad 100, tak uz je to 200 Kc za den navic. Jen za to, ze dela svoji praci, kterou si sam svobodne vybral. Pokud to vynasobim 20 smenami v mesici, tak jsou to 4 000 Kc navic k vyplate. To se vam zda malo?!!

+1/−9
14.4.2015 13:26

M61a87t35o12u60š 50B78á72r79t16a 4866870706238

Ano, to se mi zdá málo. Na 100 hostů jeden obsluhující je totiž také málo. Dvacet směn v měsíci je zase hodně.

+8/0
14.4.2015 13:37
Foto

M83a24t21o64u25š 90F38o20r11m58a40n 5340127906807

Vas bych chtěl vidět dělat 20 14tek pravidelně v měsíci....

+2/0
14.4.2015 15:57

J63a30k27u81b 50Z91e92m92á31n84e87k 2584813581778

Kolik necháváte u oběda za 75 korun?

0/0
14.4.2015 13:45

M42i78l19a62n 52K65l22o50u67č86e70k 3750775378537

Já nechávám 10 - 15%, ale oběd za 75 korun jsem v restauraci  neměl ani nepamatuju, to ještě někde je?

+3/−2
14.4.2015 13:48

J76a96k30u58b 95Z89e60m87á13n31e90k 2314883781378

No, za 8 Kč si dovolenou taky nekoupí.

Obědy za tak málo opravdu existují a chodí na ně lidi proto, že nemají na oběd stovku. Kdyby ji měli, jdou na oběd za stovku, ne za 75 + zaplacený vzduch. Takže dorovnat u těchto cen pár korun mi přijde normální, už kvůli otravování s drobnýma.

Já sám většinou nechodím na polední menu a u normálních cen těch 10% už nějakou rozumnou částku udělá, ale článek bude spíš o těch extrémně levných hospodách. Aspoň jsem teda nikdy na nic nepoživatelného, co by stálo od sto padesáti výš, nenarazil.

(A jestli tady ten komentář bude 5x, přestávám chodit do restaurací a ušetřené peníze věnuju na léčbu duševně chorých ve chvíli, kdy bude hospitalizován génis stojící za funkčností idnesu...)

+2/−1
14.4.2015 14:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.