Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Restaurace nemají důvod vařit kvalitněji. Češi platí, i když jim nechutná

Je několik signálů, jak poznat restauraci, do které jste vkročili omylem. (Ne)čistota ubrusů, zápach omastku, ochucovadla na stolech, náměsíčná obsluha. Co když už je ale jídlo na stole a neodpovídá představám hosta?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e81t44r 83Č91e89r62v98e40n17ý 3736161562925

Jeden příklad za všechny, obyčejný špenát.

Opakovaně jsem v různých restauracích měl problém s tak obyčejným a relativně jednoduchým jídlem jako jsou hovězí kostky na česneku s bramborovým knedlíkem a špenátem. Nevím, proč jako špenát servírují jakousi hmotu, ve které je cca 1/3 (ne-li méně) špenátu a zbytek je nějaký škrob, mouka či co ještě k tomu. Přitom kdyby na talíř dali stejné množství čistého špenátu, jako mají v té nechutné kejdě popsané výše, tak by byl podle mně host spokojenější. Nebo jde většině hostů opravdu o to, aby měli zaplněný talíř a je jím ukradené, čím?

0/0
18.4.2015 18:32

Z92d30e38n94ě37k 74H92á93j76e19k 2292921604496

Restaurace by rádi vařili kvalitněji, kdyby Češi byli ochotní za kvalitu platit. V oboru pracuju necelých 18 let, fenomén dnešní doby je tlak na cenu. Jsou podniky kde dáte za kvalitní "hotovku guláš" 130-150 korun a je to přesně podle článku - kvalitní maso, vyrobená příloha, chuť perfektní, ale z gulášové klientely nikdo za hotovku kolem 100koruny nedá, proto se vaří jak se vaří a lidi se raději nacpou haldou čehokoli do magické hranice 75 korun. Na druhou stranu z pohledu zákazníka při dnešních "českých" výdělcích a unijních nákladech :-) se není čemu divit. Najít tedy ten kompromis abych uvařil dobře a vydělal na svoje lidi a něco pro sebe je hodně těžký - výjimkou jsou nadnárodní fastfoody kde nikdo neřeší že dá za menu přepalovaného cosi s houskou a hranolkama 130,- :-/

+6/0
15.4.2015 0:20

A95l62e42x12a81n49d68r 23K50o50s90t97k89a 8562738986904

Ano, jsou někteří "restauratéři", kteří si představují, že dají za suroviny 20 kč, kuchaři pětistovku na ruku (a na černo, aby neplatili zdravotní a sociální) a host zaplatí za hotovku 150. Naštěstí takové "restaurace" obvykle velmi rychle končí.

0/0
15.4.2015 7:50

B95a12r67b57o74r64a 76S11v90o44b57o86d17o18v97á 6952847898210

A jsou take restaurateri kteri zaplati vic ale za kvalitni suroviny, zamestnaji kvalitniho kuchare a pak to promitnou do ceny 150 korun. Krome surovin a kuchare se do ceny promitaji dalsi polozky: obsluha, prostory, proud apod. Pokud to vsechno sectete za 75 korun toho uvarite kvalitne dost malo. I kdyz i to ae u urcitych jidel da, jenom by nasi kuchari museli umet varit, ale proc se snazit a namahat kdyz tady clovek sni vsechno hlavne ze si nacpe zaludek

+2/0
15.4.2015 12:44

A23l22e66x60a40n60d28r 56K54o68s60t51k53a 8852208386464

Ano, uznávám, existuje i pár vyjímek. Ale naprostá většina restauratérů (bohužel) funguje dle mnou popsaného modelu.

0/0
15.4.2015 13:00

V86ě50r15a 66B40e44n34o74v14á 9469480593

Domnívám se, že vařit lze i levně a chutně, každý umí uvařit drahé jídlo, to přece není problém. Je potřeba také si zajistit dobrého dodavatele jak masa, tak i zeleniny či ovoce, vařit česká nenáročná jídla na práci, také sladké pokrmy či zeleninové, těch je stále nedostatek, využít sezonních cen u zeleniny, různých akcí či nabídek,  jen si udělat na to trochu času.

0/0
15.4.2015 17:33
Foto

V50l13a49d64i10m94í20r 22V56o43l61k96o 6260702397259

Na reklamace prostě nemám náladu, na služebkách mám dost svých starostí. Když mi to nesedí, zaplatím a s restaurací končím. Pokud vyžijí i z jednorázových hostů...jejich boj.

+4/0
14.4.2015 21:20
Foto

P11e41t48r 56P55r51o98c78h81á76z35k26a 3542726302834

PO shlédnutí pár dílů "Ano šéfe" a po několika zkušenostech jsem v podstatě přestal do restaurací chodit. Už si tam nedám ani kafe. Zažil jsem situace kdy to co číšník donesl se skutečně nedalo jíst. Odmítnul jsem to zaplatit, vznikla hádka a skončilo až s příchodem majitele, který když ochutnal uznal, že je to opravdu hrozné. Od té dobty jím raději doma.

0/0
14.4.2015 19:14

M32a79r63t24i13n 93K39o69p35e95c32k49ý 3208557289864

To je dobré řešení, pokud 1) jste dobrý kuchař, 2) žijete s dobrou kuchařkou, 3) nikdy se nevzdálíte do jiného města. :-)

+3/0
14.4.2015 19:58

M16i29l77a29n 40Š49e71l11i18g53a 7521214423743

Kuchařem se člověk nerodí, ale učí ;)

0/0
14.4.2015 20:09
Foto

P66e36t80r 71P96r19o41c78h60á83z41k52a 3572686192554

1 a 2 platí. 3-cestuji často a vzhledem k tomu, že se buď denně vracím tak že problém není, nebo se stravuji studenou stravou s marketu, kde mám alespoň tu jistotu, že je to jedlé.Ano, občas mě nezbývá než se spolehnout na místní restauraci. Obvykle o dovolené. To pak vybírám takové kde je buď dobrá reference, nebo podle množství lidí ve vnitř a množství aut na parkovišti. Ne vždy to však vyjde.

0/0
16.4.2015 18:05
Foto

P12a75v43e27l 11Č95e41r66n56í94k 1348745980300

To jste teda docela šťastlivec. Narazit v dnešní době na lidi kteří uznají vlastní chybu i přes ztrátu peněz je celkem neobvyklé.R^

0/0
15.4.2015 0:02
Foto

P63e94t24r 95P66r43o84c22h32á85z35k57a 3792196982694

Ledas co si nenechám líbit a tenkrát to bylo tak zřejmé, že se nad tím nedalo ani moc diskutovat. Většina našich restaurací je opravdu pod psa .

0/0
16.4.2015 18:02

M20a26r75t10i94n 52K33r28č86i33l 6150378798179

Já jím pouze tam,kde znám kuchyň.

+3/0
14.4.2015 19:09

R44a46d92e36k 46P27o82h69a87n91k84a 7871789766828

"Restaurace nemají důvod vařit kvalitněji." Co to je za nesmysl. Pokud se chce restaurace udržet na trhu déle než jeden či dva roky, je nucena mít lepší služby než konkurence. Nekvalitní, šizené a nebo "předražené" služby si mohou dovolit jen podniky, které nemají stálou klientelu. Šidit na hmotnosti surovin, jak bylo níže napsáno, nemá rozumný majitel zájem, spíše naopak. Vždyť pořizovací cena surovin je mnohem nižší než přidaná hodnota. Přeci kvůli pár korunám nepřijde o hosta. Spropitné je zcela dobrovolné a je zcela v kompetenci  zákazníka. Já pokud mi řemeslník provede opravu nebo jinou službu rychle, dobře a podle mne za rozumnou cenu, tak taky konečnou cenu zaokrouhlím a to ne v řádech korun;-). Cena jídla je bohužel závislá od regionu. Jiná je ve velkých městech, turistických centrech a jiná v regionu s nízkými platy a vysokou nezaměstnanosti. Pokud lide mají jídelní kupony(stravenky) v průměrné hodnotě kolem 70,-Kč, tak těžko čekat, že si bude připlácet každý den dalších 20 až 30,- Kč.

+5/0
14.4.2015 18:41

M26a83r19t80i31n 47K54o64p10e59c52k77ý 3478947719904

Bohužel nemáte pravdu. Restaurace opravdu nemají důvod vařit kvalitněji, protože velkou většinu konzumentů zajímá především cena a "dostat něco teplého do žaludku". Pokud to není vysloveně nechutné, přepálené nebo polosyrové, je jim všechno jedno. I kdyžř třeba místo omáčky dostanou jenom ochucenou jíšku, místo masa tuhou podrážku a knedlík je ohřátý ze sámošky. A čím je nižší cena, tím méně kvalitní pokrm dostanete.

+1/0
14.4.2015 19:57

K61r92y45š62t30o30f 98L11a64n33í27k 1899390815225

presne jak rikate, ale na druhé strane, dost lidi bere jidlo jen jako palivo a jsou srozumeni s rovnici - nižší cena = nižší kvalita.

0/0
14.4.2015 20:54

A82l44e36x11a44n35d60r 95K90o59s36t22k14a 8972728276684

PS: nejhorší na tom je, že ten knedl ze sámošky je odporný a bezpracný, ale není levnější než poctivé knedlíky. Respektive: není levnější, pokud té hotovky prodáte nějaké normální množství, čili k vám chodí lidé na obědy.

0/0
15.4.2015 8:02

B37a48r17b50o82r14a 91S64v90o73b27o11d27o55v62á 6442357358860

Pokud jde o to pripalene: v jedné restauraci jsem dostala pripalenou (cernou) smazenou rybu, tak jsem ji vratila. Kdyz mi prinesli nove jidlo z kuchyne tak ze zhora vypadala ryba dobre ale kdyz jsem ji obratila byla zespoda taktez cerna, kdyz jsem ji chtela vratit jeden kolega si se mnou vymenil talir abych pry nedelala ostudu.

+1/0
15.4.2015 12:51

B18a23r59b18o26r65a 43S27v93o69b12o20d14o96v14á 6842407198930

Vase uvaha o konkurenci a kvalite je sice logicka, ale nevysvetluje proc tady je stale hromada restauraci ktere funguji roky a pritom varity nejhorsi blafy.

0/0
15.4.2015 12:47

P23a17v87e93l 93S51l55o14v36á68k 3624942131802

Musím se smát názorům některých také hostů.Tuhle práci dělám celý život,není nic trapnějšího,když kolem zákazníka běháte celý večer,on je evidentně spokojený a potom si nechá do koruny vrátit.Je to vrchol buranství,ale jistě se najdou takoví,co to budou obhajovat,ať si.Je to tradice po celém světě,mám své zaměstnance,kterým jsem vždy dýška nechával s vysvětlením,že je to motivační složka k jejich mzdě.Jak říkám,je to vrchol buranství.

+5/−13
14.4.2015 18:09

H26a63m33p12l 23B29r41e69t54i82s47l34a39v 6986161564522

Nezlobte se na mne, ale to, jak nazýváte vaše některé zákazníky burany, mluví především o vás..

Jistě víte, že praxe je po světě různá a stačí dát cenu takovou, aby číšník dostal odpovídající plat a zákazník nedával spropitné... A jak jistě také víte, toto se v ČR neděje, naopak spousta majitelů hospod dává peníze malé a z toho ještě velkou část načerno a tedy nezdaněné...

Motivujte své lidi sám, proč to má za vás dělat zákazník...

Vrchol buranství je vaše hodnocení lidí, kteří vám dávají své peníze a tedy vás živí...

+15/0
14.4.2015 18:23

R52a40d38e30k 12Č76e13r64v94e19n77k49a 5334521234962

R^

+1/0
14.4.2015 19:58

M82i45l44a19n 80Š58e92l39i88g15a 7741734613813

U nás je to většinou především daňový únik, kdy není část výplaty (tvořená spropitným) nijak evidována.

+2/0
14.4.2015 19:58

O10n31d87ř44e32j 94L96o33š72o21t92h 9720912264642

Spropitné není mzda, ale dar od zákazníka.

0/−2
15.4.2015 12:22
Foto

H65a89n87a 38A56n89t75o63n42o55v68á 6947939214304

V Japonsku se spropitné nedává.

0/0
14.4.2015 19:23

M28i20l34a16n 13Š13e74l70i70g23a 7751944113213

A jinde se naopak dává "povinně"

0/0
14.4.2015 19:57

J24a83k34u29b 28Z94e41m81á56n96e25k 2194433581868

Jako že spokojenost hosta a běhání okolo něj považujete za nadstandard, který má host odměnit?

No lidem jako vy ani korunu a bylo by mi líto, že už zrušili haléře. Těm normálním, co se netváří, že je to pro zákazníka pocta, když se k nim chovají jako k zákazníkům, klidně spropitného vrchovatě.

+4/0
14.4.2015 19:52

P41a28v42e90l 27N51o97v77á79k 4953458545641

Naprosto souhlasim. Neni treba to s dyskem prehanet treba v dobe obedu, ale I v tom pripade je zaokrouhleni z 98 na 100 na pest.

0/−2
14.4.2015 20:42

L81u34k52a24s 15N92e29m79e73c 7929810952454

Kolik davate dysko pokladni v supermarketu?

+1/0
15.4.2015 16:04

P92e90t15r 20Č71e30r28v72e54n13ý 3416451232795

Číšník, který vyžaduje dýško, není číšník. Měl by jít dělat něco jiného, když ho to nebaví za smluvní plat.

Ke všem hostům se máte chovat stejně, a ne obskakovat víc hosty, u kterých se domníváte, že z nich vypadne víc peněz.

0/0
18.4.2015 18:42

F94i51l43i12p 76V96r62a11c60o60v69s53k61ý 8330447261230

Musím říct, že dnes už je řada míst v oboru, kde se s kritikou umí pracovat.Ona totiž i případná negativní zpětná vazba má význam, chyba se může stát jde o to ji neopakovat.

Pravdou ovšem je, že i ona negativní vazba mi měla mít určitě slušnou formu.

+4/0
14.4.2015 17:49

H49a70m46p76l 14B95r83e59t52i63s58l70a62v 6326951414472

Já si zatraceně vybírám, kam jdu, když už jdu.

Jakmile vkročím do dveří a hraje rádio, odcházím..

Snažit se upoutat pozornost obsluhy, která se radši baví mezi sebou, také nemusím..

No a jídlo je kapitola sama pro sebe...

Neříkám, že tu nejsou taky dobré restaurace, ale je jich strašně málo, ve zbytku dělají lidé, kteří zjevně nejsou z oboru a ještě se vás snaží okrást, kde jen mohou...

+5/−1
14.4.2015 16:36

L25u47d37ě79k 12N10ě93m59e87c 5385231182284

Vám zatraceně vadí rádio? A že je zatraceně málo dobrých restaurací? No Vás bych zatraceně neměl rád jako hosta, který si myslí, že ho potřebuju okrást.

+1/0
14.4.2015 21:25

H66a22m83p58l 79B21r78e62t81i11s71l64a98v 6916661274112

Žádný problém, stačí říci, kde jste a já k vám ani nepáchnu...;-D

+1/−1
15.4.2015 5:46

B18a16r94b89o69r21a 29S81v12o55b98o48d33o93v82á 6642917748300

No tak treba to radio chapu. Neni moc horsiho nez kdyz mi pri jidle vyrvava hudba. Chut me pak okamzite prechazi.

+1/0
15.4.2015 13:31

L56u54d14ě39k 28N62ě65m66e26c 5115481282924

No samozřejmě. Já budu chodit tam, kde hraje jiná hudba, a jinak hlasitá, než se líbí Vám. To snad je normální. Někdo má rád úplně ticho, někdo lehké šumění lokálu, někdo k tomu lehké hudební podbarvení, někdo rachot.

0/0
15.4.2015 14:38

J86i33ř39í 31K50a10č65í13r77e63k 5880506666

Problémem může být i gramáž. Když maso byť skvělé chuti neváží tolik, kolik udává jídelní lístek, má host právo nechat si ho převážit. V případě, že se váha nevejde do schválené odchylky, která je u masa 20 procent, může host odejít bez placení, nebo požádat o novou porci.

Zdroj: http://hobby.idnes.cz/cesi-toleruji-nedostatky-v-restauracich-ffo-/hobby-domov.aspx?c=A150409_111842_hobby-domov_bma#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

;-D;-D;-D ne diky, na jidlo s chlustancem nemam chut

+1/0
14.4.2015 16:03

P43e10p97a 26Č64u59m67p72e44l46í25k 7407738434253

Proč bych měl vůbec dávat spropitné? Borci mají plat. Tak mají mít větší. Spropitné nedává a nikde nepíší abych ho dával. Někdy jsem viděl jak toho pikolíka štve ale chyba je, že to dává na jevo. Tento systém je pouze dobrovolný a vůbec špatný.

Pak se pikolíci soustředí na ty kteří sypou hodně a běhají okolo jak to jen jde. Na ostatní se zaměřují méně. Prostě podle toho jak kdo sype anebo asi asi bude sypat. Měli by se chovat ke všem hostům stejně.

+2/−9
14.4.2015 13:28

M17i89l62a48n 89K41l32o32u54č63e70k 3150515898357

To je divné, pikolík přeci dostane spropitné až na konec, takže když hosty nezná, nemůže kolem nich běhat podle toho jak sypou.

+8/0
14.4.2015 13:46

M13i13c73h25a83l 11K77o74r43t15a27n 1937707673785

Asi se Pepa chová k personálu jako vůl hned od příchodu do hospody, nejen až při placení...

+6/0
14.4.2015 16:35

O62n77d64ř29e86j 47L88o55š35o59t52h 9470582354332

To ano, ale to si představte, že přijde pan Čumpelík do restaurace kam chodí pravidelně a obsluha ví, že pan Čumpelík nenechává spropitné a chová se k tomu povýšeně, pak si stěžuje, že se k němu nechovají tak hezky, jako k milým hostům, kteří je dokáží ocenit spropitným a pan Čumpelík je z toho celý překvapený, protože se narodil včera a neví, že lidi se k němu chovají tak, jak on se chová k nim.

+7/0
14.4.2015 16:39

L36u45d27ě79k 74N20ě88m82e17c 5215131262464

No... možná občas zaplatím za něco, co není úplně špičkový. Ale jenom jednou. Pak se pokorně vrátím do osvědčených zařízení.

+10/0
14.4.2015 13:25

K64a87r63e57l 87S49t46r75ž43a82n21o72v34s47k53ý 1388465215

Zaokrouhlení na celé desetikoruny mi přijde jako urážka obsluhy. Byl jsi dobrý, pikolíku, tady máš dvoukorunu a kup si něco na sebe. To ať ten člověk radši nedá nic.

+8/−9
14.4.2015 12:31

T31o48m83a61s 79P44i44l44n51y 9263609835532

Urazka?8-o Ten cisnik je placen od majitele, a pokud dostane 2 Kc od kazdeho hosta, coz nepredpokladam, protoze spoustalidi necha spropitne i vetsi, a tech hostu je napriklad 100, tak uz je to 200 Kc za den navic. Jen za to, ze dela svoji praci, kterou si sam svobodne vybral. Pokud to vynasobim 20 smenami v mesici, tak jsou to 4 000 Kc navic k vyplate. To se vam zda malo?!!

+1/−9
14.4.2015 13:26

M75a57t16o48u23š 55B36á10r93t47a 4696780576768

Ano, to se mi zdá málo. Na 100 hostů jeden obsluhující je totiž také málo. Dvacet směn v měsíci je zase hodně.

+8/0
14.4.2015 13:37
Foto

M43a97t75o16u71š 43F86o65r71m18a28n 5760417196137

Vas bych chtěl vidět dělat 20 14tek pravidelně v měsíci....

+2/0
14.4.2015 15:57

J86a65k41u98b 48Z68e55m73á62n98e61k 2874153821348

Kolik necháváte u oběda za 75 korun?

0/0
14.4.2015 13:45

M38i35l78a50n 96K73l72o68u82č50e55k 3980515438147

Já nechávám 10 - 15%, ale oběd za 75 korun jsem v restauraci  neměl ani nepamatuju, to ještě někde je?

+3/−2
14.4.2015 13:48

J36a89k63u90b 75Z69e37m68á53n88e77k 2664763661128

No, za 8 Kč si dovolenou taky nekoupí.

Obědy za tak málo opravdu existují a chodí na ně lidi proto, že nemají na oběd stovku. Kdyby ji měli, jdou na oběd za stovku, ne za 75 + zaplacený vzduch. Takže dorovnat u těchto cen pár korun mi přijde normální, už kvůli otravování s drobnýma.

Já sám většinou nechodím na polední menu a u normálních cen těch 10% už nějakou rozumnou částku udělá, ale článek bude spíš o těch extrémně levných hospodách. Aspoň jsem teda nikdy na nic nepoživatelného, co by stálo od sto padesáti výš, nenarazil.

(A jestli tady ten komentář bude 5x, přestávám chodit do restaurací a ušetřené peníze věnuju na léčbu duševně chorých ve chvíli, kdy bude hospitalizován génis stojící za funkčností idnesu...)

+2/−1
14.4.2015 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.