Diskuze

VIDEO: Sesbíral milion vinylových desek, pořádá výstavy a provozuje obchod

Sběratel Pavel Neufus začínal sbírat gramofonové desky ve čtrnácti, ke konci šedesátých let minulého století. Dodnes ho ta záliba nepustila a v Táboře má vlastní muzeum hudby, kde opatruje své poklady.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

Já jsem gramofonové desky nevyhodil, ale nové už nekupuji mnoho let, CD je také sběratelský předmět, horší to mají ti, co stahují, ti mají jenom sbírku dat, ale je to vlastně taky sbírka. Na gramofon dávám desky jenom výjimečně a je to svátek. Sběratelství rozumím a reedicím vinylů už tolik ne, ale pokud se nové věci vydávají i na vinylu tak proč ne, když je o to zájem.

1 0
možnosti

CD sběratelský předmět sice je, ale ta hmota má životnost cca 50 let, pak se samovolně rozpadá. Životnost vinylu se odhaduje na stovky, spíše tisíce let.

0 0
možnosti
Foto

No tak to je masakr.Klobouk dolů před tímto pánem a už plánuji výlet do Tábora.R^R^R^

0 0
možnosti

Patřím do podobné skupiny jako ten pán, akorát jistou smířlivost k novým lisům mám, pravda že nikoliv kvůli zvuku, ten opravdu lepší až na vyjímky není, ale prostě některé věci jsou nesehnatelné a je lepší je mít nové než vůbec. Jinak nové lisy jsou samozřejmě produktem marketingu, kdy bylo potřeba nahradit zisky za prodeje cd, ta vlna fandovství tomu dává jen prostor, proto i ty ceny kolem 1000 za kvalitní nové LP. Zvukově to není přesně z toho důvodu co je uveden - pokud nejsou k dispozici původní mastery, je nutné improvizovat, a taková improvizace přínáší vždy pouze kompromis.

0 0
možnosti

Jo, v první polovině 90. let jsem také levně nakoupil fůru i raritních titulů za malý peníz. Zato dneska jsou ceny LP mimo zdravý rozum, takže jsem skončil. Za minulého režimu byly ceny vlastně také šílené, jenže zase se žilo levně. Beztak ty dnešní kapely jen těží z toho, co už tu bylo. Nicméně ten pán pro mne není sběratel, ale shromažďovatel. Milion desek, co tam musí být škváru...

0 1
možnosti
LN

No... já nevím, ale dnešní ceny LP jsou relativně daleko níž než před 30 lety. To byla jedna deska ze západu za dvoudenní plat. Dneska se obyčejně dají sehnat do pětistovky.

0 0
možnosti

Takových pokladů. Originály stounů (Sticky fingers mělo ten problém že ten zip ze začátku vytlačil vryp do desky a to jako na potvoru přesně tam kde je Sister morphine a tudíž tak 50% důvodu proč si to album kupovat ;-). Pokud má kus v dobrém stavu tak je to dost vzácnost.) a hned tam ukazuje i MoFi boxy. Ty samy o sobě začínají podle stavu na stovkách dolarů - spíš do tísícůR^ Ohromná historická a emocionální hodnota. Btw. to co se píše na začátku článku je nesmysl. Fanboye šířící nesmysl o vyšší věrnosti vinylu oproti digitálu fakt nemám rád. Zrovna u těch Stounů jsou remastery co dělal Bob Ludwig pár let zpět naprosto perfektní a s velký mrespektem k původnímu zvuku.

0 1
možnosti

Vyšší věrnost vinylu není nesmysl. Kupte si dost dobrou aparaturu a praští Vás to do uší. ...a s velký mrespektem k původnímu zvuku... Další nesmysl. Jak víte, jaký byl ten původní zvuk ;-D Že by ze starých LP? Nepředpokládám, že používáte japonská SACD 64 bit. Na pořizování si půjčují původní studiové zvukové pásy. Samozřejmě, že ty jsou analogové. Proti japonským SACD ani slovo, dokonalost. Remasterováno dnes znamená degradováno.

1 0
možnosti