Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další město v EU chce pokuty za psí lejna díky DNA. V Česku by to nešlo

Další evropská radnice se rozhodla hledat cestu k čistým ulicím bez psích výkalů přes registr DNA psích miláčků. Město Tarragona na severovýchodě Španělska k tomu dokonce využije oboustranně prospěšnou spolupráci s místní univerzitou. V Česku se nic podobného nezvažuje. Praha řeší povinná vodítka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a91n 17J47i57r22k11a 7680660390

Proč sakra nezasáhnou ochránci zvířat a neiniciují zákon (vyhlášku) o tom, že psa smí mít pouze ten, kdo disponuje dostatečně rozlehlou oplocenou zahradou...?

Psy mám rád. Ale nenávidím čoklaře!

+5/−4
20.8.2015 22:30

K75a75t62e39ř24i88n70a 89V62a95š48á95k93o94v66á 5261852569985

nejspis proto, ze je to nesmysl ?

+4/0
21.8.2015 7:15

J70a28n94a 45S14t54e95h92l56í14k67o84v43á 2959820490896

a chovat velké plemena v paneláku nesmysl není?

+2/−1
21.8.2015 7:57

A76l19e47n79a 46O33u56z22k18á 1243962221796

Více kravin v Eu... ať je všechno ještě omezenější, než je... ;-)8-o jak píše o pár řádek níže pan Filip - nesbírám, je-li to řídké - není to jak sebrat... zajímavé je, že v každém městě běhá banda uklízečů, kteří eliminují hnus a bordel po kuřácích, plivačích a opilcích, jež neunesou prázdnou plechovku / plastovou lahev, aby ji hodili do popelnice - na to uklízeči ve městech mohou být? A kdo naučí ta lidská čuňata, aby po sobě uklízela? Banka DNA? Vodítko? Zavřít je do klece?

+2/−4
20.8.2015 19:01

K40a35t53e69ř94i21n79a 40V57a83š28á94k23o85v93á 5201152109215

To muzu potvrdit, muj pes se snazi vyjizdet prakticky pouze kdyz je na voditku... Jinak v Cechach jde I o to, ze platite v miste trvaleho bydliste, ne v miste, kde realne se psem bydlite - a jinak to nejde

+1/−1
20.8.2015 18:54

K54r76y49š75t19o28f 34L93a48n32í95k 1409970805755

všude se furt resi vykaly které jdou sesbírat, ale projdete se nekdy když cerstve sprchne na rozpalene vinohradske ulice. tenhle oder veřejných zachodku se zadnou registraci DNA neodstrani.

+2/0
20.8.2015 17:36

J72a42n40a 72S11t70e68h59l28í34k28o84v32á 2479610110136

Vinohrady jsou v tomhle snad nejhorší čtvrť v Praze :-/

0/0
21.8.2015 7:58

F24i85l66i13p 90I58m44a51c 5706272404173

Pes na voditku? Ano ale jen kdyz je to opravdu potreba! U cesty a na jinych frekventovanych mistech. I ten pes se potrebuje probehnout navolno! Sber hoven bezdebat vsude a vzdy! Nesbiram jenom kdyz moji psi maji sracku a prave kvuli tomu platim 2600 za rok za poplatky! Za ty penize by mel pribehnout cmoudik a cistit to-)

+2/−4
20.8.2015 16:44

J61a53n 29J24i47r22k61a 7790410970

Pes na volno? Ano - na soukromém oploceném pozemku.

+6/−2
20.8.2015 22:24

J49a85k26u30b 51K89o43s 3116552860314

Pes neni gumovej kacer, aby ho clovek tahal vsude na spagatu. Samozrejme uklizet hovinka se bez diskuse musi a zodpovednost za psa je na majiteli. Ale to neni nic noveho.

+10/0
20.8.2015 13:25

J92a25n21a 23S72t80e82h95l31í39k53o37v52á 2659790970706

ano, to není, nemám nic proti když jde pes na volno v přírodě,ale ve městě, kde je spousta lidí, tak jednoznačně na vodítko.

+2/0
21.8.2015 7:59

J84o34s98e31f 70T25ů45m80a 3850696172546

Pokuty za neuklizená psí *ovna? Samozřejmě a pěkně vysoké. Nezaplatíš? Soud a exekuce. A co se týče vodítek, pokud páníček nechce psisku dát náhubek tak by logicky mel být pes na vodítku.

+6/−1
20.8.2015 13:17

J18a68n 70J53i84r68k38a 7170100740

Proč nezasáhnou ochránci zvířat a neiniciují zákon (vyhlášku) o tom, že psa smí mít pouze ten, kdo disponuje dostatečně rozlehlou oplocenou zahradou...?

Psy mám rád. Ale nenávidím čoklaře!

+1/−1
20.8.2015 22:28

J41a78r82o20s67l95a57v73a 64N70o90v71á26k31o86v10á 6314101757417

Přijde mi to už trochu přitažené za vlasy, ale tam, kde chybí rozum a pochopení se asi k takovýmto prostředkům musí sáhnout. Když by byli lidé ohleduplní, tak se takovéto bejkárny nemusí vymýšlet. Osobně mi ale většina pejskařů dost vadí, jak to, že po sobě neuklízí, tak i to, že nechávají běhat psy navolno. Ano, 99% psů je asi zvyklých a nekousne, ale když jdu s dětma na procházku, tak se na to opravdu spoléhat nemohu. A to mytí bot od hoven mi taky vadí;-O

+8/0
20.8.2015 12:45

J85a20k74u51b 23K70o81s 3826662950514

Ja se taky nemohu spolehnout na to, ze kdyz vas potkam tak mne treba nevezmete klackem po hlave.

+1/−3
20.8.2015 13:27

P90a69v20e92l 30F47o60r56t 9480323211154

Paneboze ty jsi Kosi, ale blbej!!

+2/0
20.8.2015 18:06
Foto

P46a62v45e51l 49S66t84r47a38k41o67š 6877301130415

Praha se snaží být moderní metropole, ale vyhlášku o psech na vodítku a s košíkem nemá. Udělal bych to podobně jako v centru Paříže kde jsou psí výkaly velký problém - pejskaře (lidi co odhodí nedopalek, papír, kelímek...) sleduje na ulici městský úředník, někdy i s policistou v civilu. Pokuty jsou poměrně vysoké. Myslím že pražským úředníkům a městským policistům by taky čerstvý vzduch prospěl :)

A když radní brečí že na úklid a kontroly nejsou peníze, stačí místo daně z nemovitosti běžným obyvatelům zvýšit poplatek za psa který je v ČR obecně velmi nízký.

+3/−3
20.8.2015 12:31

P95e96t24r 73K16n68ě28b10o12r16t 8382658619700

Pokud si to budou financovat ze psích poplatků, tak to je bezva nápad. Jen aby to za čas nepoužili na lidi.

0/0
20.8.2015 11:58

R52o36m18a73n 15D38o87r76s28k42ý 1266814580238

No já nevím. Lidi jsou pomstichtiví. Určitě by se našel někdo, kdo by se neštítil vyndat z koše onen pytlík s extrementy a vysypal by ho zpět někam do trávy. Nějaký nerudný dědek s myšlením "však já vám čoklisti ukážu".

+4/0
20.8.2015 9:25
Foto

H58a11n31a 71M27a15l63i59c34h58o14v46a 9280627433453

Řápek ;-D;-D

0/0
20.8.2015 10:40

J20a10n32a 75S84t14e58h23l24í74k52o29v77á 2819570340196

Tak to je skvělý nápad, doufám,že se dostane i k nám! R^

+3/0
20.8.2015 8:33

R14a50d10e83k 65J48a56h17n 8926127595685

Jednou se ze všech těch druhů a systémů kontrol pomátneme. Je přece absurdní brát psům DNA a když budou na ulici bobky, tak k nim posílat výjezdovku na odebírání vzorků a následné zkoumání někde v laboratoři. Na ulicích mají být četníci. Fyzicky, ne přes kamery. Tím se zamezí nejen bobkům, ale i krádežím, prodeji drog a všem dalším nešvarům. Pořád něco vymýšlíme a přitom je vše už dávno vymyšlené. Pod pojmem strážník si představuji metrákové chlapíky, kteří mají dost pravomocí k tomu, aby zjednali pořádek. Když šel starej Vomáčka před válkou po Modřanech s obuškem v ruce, tak všichni sígři rychle mizeli z dohledu. Když na něco sám nestačil, začal pískat na píšťalku a přiběhli mu na pomoc další. Měli respekt, lidé je měli rádi a byl pořádek.

+8/0
20.8.2015 8:31

J68a20r35o43s82l31a25v 58P81l38a54c51h17e57t51k61a 7446806526109

Nemuzou byt vsude. To jako v parcich budou cetnici behat kazdemu coklovi za zadkem?

+1/0
20.8.2015 8:33

R79a36d23e21k 42J60a54h61n 8756687905115

Ne, ale místní četník, co má na starosti pět bloků domů, za týden jistě zjistí kdo má jakého psa a kdo si po sobě uklízí a kdo ne. Mimo jiné mu to řeknou ostatní pejskaři. Stejně tak zjistí, kdo se nový přistěhoval a že se celé dny poflakuje kolem hospod a vymýšlí blbosti, jak si na chlast opatřit peníze (krádeže). Věřte mi, vyplatilo by se to.

+3/0
20.8.2015 8:37

R98o54m55a64n 27D84o94r59s41k74ý 1376754950578

Srandisto. Jenže kolik žilo v Praze lidí kdysi a kolik dnes ? Ten poměr strážníků na počet obyvatel byl uplně jinde. A hlavně fluktuace lidí byla jiná. Lidi vedle sebe žili celý život, tak se znali. Dnes člověk nezná pomalu ani souseda přes chodbu. Dnes by musel byt straznik tak pro každý barák, aby znal to, co popisujete.

+2/0
20.8.2015 9:11

R75a18d95e93k 72J21a59h59n 8886417955245

Když se budou stále hledat důvody, proč to nejde, tak to nepůjde. V Praze žilo v roce 1930 840.000 obyvatel. Dnes je to 1.247.0000. To není zase až tak velký rozdíl. Není to ani jednou tolik.

+3/0
20.8.2015 9:25

M11a31r75t62i82n 22P46a52v52e62l12e86k 5440587855915

Tyhle počty nefungují.Když se podíváte na nájemní domy tak většina aut v jejich garážích má venkovská nebo slovenská čísla.

0/0
20.8.2015 9:28

R67a14d98e47k 24J83a83h46n 8656807955795

To ano, ale s tím se v těchto propočtech počítá. Více než 1,5 mio lidí tu není.

+1/0
20.8.2015 9:33

M50a48r64t23i67n 12P82a72v82e78l91e24k 5380527155235

Osobně bych řekl,že víc.Narazit na pokladní v supermarketu,která nemá přízvuk je téměř nemožné.Ale nikde jsem nenašel reálné odhady - nedávno jsme to řešili u piva a také jsme se nijak nedohodli.:-P

0/0
20.8.2015 9:43

J15i18ř59í 23S35o67u90č84e42k 5586987269469

„Ne, ale místní četník, co má na starosti pět bloků domů, za týden jistě zjistí kdo má jakého psa a kdo si po sobě uklízí a kdo ne. Mimo jiné mu to řeknou ostatní pejskaři.“

Uveďte příklad jediné země, kde toto kdy fungovalo. Před policajtem se chová slušně každej a co se děje za rohem, policajt nevidí a nezjistí. Že by na sebe pejskaři začali vzájemně donášet? Utopie...

+1/0
20.8.2015 11:59

M39a96r11t26i66n 11P13a97v87e29l41e75k 5230187885225

Zajímavé - zkuste spočítat kolik pochůzkářů by muselo být průběžně v pražských ulicích aby dokázali úplně vymýtit pouliční kriminalitu.

0/0
20.8.2015 8:35

R83a18d71e78k 70J40a56h31n 8826537825575

Nebylo by to tak hrozné a rozhodně by se to vyplatilo. A to myslím obecně. Jezdím autem denně a hodně a policie mě nezastavila už více než deset let. Jsou lidé, na které žádná prevence neplatí. Pouze a jen restrikce. Když ji nevidí, začnou si dovolovat a zkoušet, co jim projde.

+1/0
20.8.2015 8:40

M79a79r19e13k 66S35v53o80b89o97d71a 7506114256276

Úplně vymýtit pouliční kriminalitu nelze, problém s hovínky by místní pochůzkář (to je od slova chodit, ne se dvakrát za den projet Fabií) nepochybně výrazně zmírnil.

+3/0
20.8.2015 8:41

M88a27r47t21i58n 11P71a57v50e37l47e75k 5970497785425

Myslím,že ne.Pochůzkář by musel být na každém rohu dnem i nocí.Pořádek musí být v první řadě v peskařích.Levnější než pochůzkář je pravidelný úklid.

0/0
20.8.2015 8:50

M22a28r55e27k 17S19v38o18b86o64d17a 7316854456306

Místní pochůzkář znal velmi dobře celé okolí, pohyboval se denně ve svém obvodu a znali jej i lidé a s důvěrou se na něj obraceli právě v těch "malých" problémech, kterými se dnešní policie vůbec nezabývá. Takže takového nesběrače by si našel velice brzy i bez postávání za každým rohem.

+2/0
20.8.2015 8:54

M76a55r23t66i14n 45P42a34v55e17l31e68k 5750297595545

V dnešní době nemůžeme aplikovat prvorepublikové zkušenosti.Já vám rozumím - v Londýně bydlím v centru naproti Toweru.Když si zajdu večer s kávou na cigaretu na nábřeží zdravím se s pochůzkářem,který se tam pořád motá.Ale to platí jen v centru,jinde jen projíždějí jednou za hodinu hlídky.

0/0
20.8.2015 9:06

M40a21r64e59k 32S55v96o19b78o88d38a 7346924936506

Aspoň v tom centru by to pomohlo, jistě to nelze aplikovat všude.

+1/0
20.8.2015 9:16

M71a14r16t69i29n 84P81a74v96e79l93e98k 5200857505615

Jediné co pomůže je občanská angažovanost - vidíte jak majitel psa neuklidí exkrement tak ho prostě upozorníte.Pokud si otevře hubu zavoláte hlídku,která mu dá pokutu.

Jenže jsme pořád připodělaní,takže budeme koukat na kadícího psa,budeme držet hubu a pak půjdeme pejskařům naložit do netové diskuze.

+3/0
20.8.2015 9:24

M88a37r20e76k 20S30v85o97b31o58d13a 7876254166176

Hm, tohle by se, bohužel, dalo tesat do kamene.

0/0
20.8.2015 9:31

V40e61r66o59n63i68k59a 39N68ě57m45e67č78k38o55v86á 6339370368494

To se pletete, upozorňuji pejskare pravidelně. Taktéž upozorňuji, že si nepřeji, aby jejich psi behali navolno kolem mých dětí. Myslím, že tolik nadávek, kolik jsem dostala od drahých pejskaru, bych nedostala ani za rok v kriminale. Osobně jsem za vyhlášku ráda, její nedostatky mne nezajímají, stejně jako pejskare nezajímá, jestli jejich psi neobtezuji.

0/0
13.9.2015 23:42

R95o82m26a40n 50D27o18r47s70k80ý 1936594890718

Nevím, kde bydlíte, ale v Praze má každá městská část své pochůzkáře, kteří mají přidělen svůj okrsek. Například MČ Praha2 má 10 okrsků a na každém slouží 3-4 okrskáři. Já svého potkávám skoro každý den. Číslo na něj je jak pověšené na nástěnce v baráku, tak i ve správní firmě, i na úřadě i v informačních kancelářích prahy 2. Nehledě na to, že si může každý občan najít svéého okrskáře přes http://www.mppraha.cz/~okrskari/

+1/0
20.8.2015 9:22

R62a47d52e36k 86J92a38h96n 8506287735625

Taky Praha 2. Svého pochůzkáře nepotkávám a na nástěnce na žádného číslo nevisí. Vidím je jedině tehdy, když instalují botičky, ale ti jsou, myslím, odjinud.

+1/0
20.8.2015 9:28

M16a69r74e70k 79S59v87o66b20o57d44a 7356184466606

Nebydlím v Praze, ale pokud to takhle funguje, tak to není špatné. Myslím, že v Praze bude problém ve velké migraci lidí. Starousedlíci by si spíš své okolí ohlídali (třeba ve spolupráci s těmi pochůzkáři), ale přichází mezi ně spousta "náplav" za prací a pro ty je Praha spíš velká ubytovna.

+1/0
20.8.2015 9:29

R21a68d86e63k 85J76a17h74n 8186437965505

A tím by odpadly náklady na ty pány s vysavači na psí hovínka a i když by pouliční kriminalitu nevymýtili zcela, omezili by jí velmi významně. Nedávno tu někde psali, že jen pražská pouliční drogová scéna si musí denně obstarat cca 5 milionů Korun na svou dávku. Víte kolik je to ukradených autorádií, krádeží v obchodech atd? Strážníci na ulicích by se rozhodně vyplatili.

0/0
20.8.2015 8:52

M43i20c98h41a97l 65Ž86á20k 8479720989112

Tak honem s tim sem. Neexistuje nizsi forma zivota nez majitel psa co po nem neuklidi.

+1/−1
20.8.2015 8:30

J44a70n 33J60i15r12k27a 7270490410

Ó bože! Tenhle článek sem neměli dávat. To zas budu mít smazaných příspěvků.

Jak já hrozně nenávidím čoklaře! Za tu jejich archetypální větu "ale on nekouše" bych je rovnou uškrtil vodítkem!

Neznám nikoho bezohlednějšího, než jsou čoklaři!

+4/−4
20.8.2015 8:19

J27i38r63k64a 87N85o98v93á65k 6372825185549

a těch mínusů, co od čoklařů dostanete :-)

0/0
20.8.2015 8:21

J55a21n 25J45i69r30k36a 7220480680

Jednou takhle běžím krajinou a asi na 400m přede mnou čoklař (pochopitelně s bestií na volno). Tak si říkám - nikde nikdo vůkol, jasno, ten mě přece musí vidět. Jsme na 300m - nic, jsme na 200m - nic, jsme na 100m - porád NIC, tak se jmu obíhat bestii polem (cca. okruhem o poloměru asi tak 50m), a ten dobrý člověk mi začne nadávat a řvát na mě: TEN MŮJ NEKOUŠE!

+2/0
20.8.2015 8:26

J85a29k24u53b 55K68o16s 3266782110114

Takže pes nic.....???. Jen je třeba se začít léčit. říká se tomu fobie. Chorobný strach z něčeho....:-)

+3/−1
20.8.2015 8:30

M92a69r77t43i77n 11P20a53v16e71l27e35k 5250767495885

Pan Jirka vychází z předpokladu,že když "běží krajinou" tak se všichni pominou.;-D

+2/0
20.8.2015 8:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.